Předložky se spojují s podstatnými jmény. Označujeme je číslem 7. Píšeme je odděleně, ale čteme je dohromady.
Do lesa, s tebou, na stole, k babičce, k nám, kolem domu, za mnou, nad hlavou, do tunelu, k autobusu, do vlasů, po ulici, vedle školy, bez řečí, o princezně, u moře, v potoce.
na______________ do______________ před____________ k_______________ nad_____________ přes_____________ po______________ z_______________ ke______________ kolem____________ v_________________ ve________________ od________________ s_________________ bez_______________ ze________________ vedle_____________ proti______________ mezi______________ bez_______________
Ráda chodím do lesa. Houby sbíráme do košíku. Sedím vedle Káji. Odpoledne jsme došli až na Sněžku. Šel jsem kolem babičky. K obědu mám rád šišky s mákem. Vyrobil jsem obrázek pro maminku. Za školou je velké hřiště. Franta odešel bez bot. Tričko jsem strčil do pračky. Pod lavicí leží papír. Z boudy vylezl pes.
K předložkám doplňte vhodná podstatná jména: KAM POJEDETE NA PRÁZDNINY k_________________ KDE JSTE BYLI VČERA u________________
KAM BYSTE SCHOVALI ŽÁKOVSKOU do______________ KDE BYSTE TEĎ CHTĚLI BÝT v_______________ na______________ u_______________ vedle____________ před_____________
Citace: Obrázky /dle pořadí v DUM/: Č.1- dostupný z [ -content/uploads/2011/11/Persian_Carpet_Nayeen_Design_71.jpg] dne Č.2- dostupný z [ jpg] dne 20.5,2012 Č.3- dostupný z [ dne Č.4- dostupný z [ dne Texty: Copyright Lída Mitová, 2012
Učitel postupuje dle pokynů v prezentaci, je na jeho uvážení, zda si některou část vytiskne a bude používat jako pracovní list. Prezentace určená pro skupinovou práci i rpo jednotlivce.