 Předložky se spojují s podstatnými jmény.  Označujeme je číslem 7.  Píšeme je odděleně, ale čteme je dohromady.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Advertisements

PRÁZDNINY Pozorně si přečtěte povídku a najděte 5 věcí, které se nemohly stát.
PŘÍDAVNÁ JMÉNA. PŘÍDAVNÁ JMÉNA PŘIDÁVAJÍ se k podstatným jménům, proto jsou PŘÍDAVNÁ. Na přídavná jména se ptáme otázkami JAKÝ? KTERÝ? ČÍ? PŘIDÁVAJÍ.
Číslo v digitálním archivu školy
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU Plán města, významná místa města
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_344_3TR_CJ Autor: Mgr. Lenka Nytrová.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Nejprve si Přečtěte pozorně text
METODICKÝ LIST Prezentace je určena k opakování a proto je vhodné, zařadit ji na začátek školního roku. Předcházejí jí další dvě: měkké slabiky a tvrdé.
Spojují věty nebo slova. Označujeme je číslem 8.
CH Chvojka- tak se říkalo větvičce z jedle anebo její uříznuté špičce. Za časů našich prababiček visela u stropu nad kuchyňským stolem. Byla ozdobena.
Alena ráda jezdí vlakem. Vždycky říká, že je to daleko lepší, než cestovat autobusem. Ve vlaku může člověk zažít hodně zajímavých věcí pak je na co vzpomínat.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Pozorně si přečtěte povídku
PŘEDLOŽKY A PŘEDPONY.
POUŤ Jana bydlí v malé vesnici, kde se většinou nic mimořádného neděje. Dnes je ale všechno jinak. Je sobota a přijela pouť. Maringotky zaparkovaly.
Metodický list Učitel postupuje podle pokynů v prezentaci. Některé úkoly je možné použít k písemné práci., použít jako pracovní list. Je na uvážení učitele.
ZÁJMENA Zájmena nahrazují podstatná nebo přídavná jména. Zájmena používáme místo podstatných nebo přídavných jmen. Zájmena používáme za jména, proto to.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
SPORTOVÁNÍ Pavel byl docela obyčejný kluk. Vyrůstal u svých rodičů se třemi dalšími sourozenci, a když mu bylo pět let, začal chodit do školy. Ve škole.
PROCVIČOVÁNÍ SLOVNÍCH DRUHŮ Spojte slovesa s podstatnými jmény ZPÍVAT SKLÍZET PSÁT VOLAT ZALÉVAT  MOBIL  ZAHRADA  KAREL GOT  POZNÁMKA  BRAMBORY.
Podstatná jména Pád podstatných jmen. Podstatná jména Pád podstatných jmen.
Procvičovací cvičení – slovní druhy, jejich určování, tvoření vět
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Podstatná jména VY_32_INOVACE_18 Sada 22 Základní škola T.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Katka Nosková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do výuky dle.
Olympijské hry jsou vždycky velkou událostí na celém světě. Slyšíme o nich v rozhlase, vidíme záběry v televizi, čteme o všem, co se každý den událo v.
METODICKÝ LIST DOPLŇ VĚTY- žákům vytiskneme PL a doplňují vhodná slova do vět. Někdo píše n tabuli, ostatní do listu. Po kliknutí se objeví řešení. UHODNI.
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Vyjmenovaná slova Poznej předponu VY_32_INOVACE_13 Sada 15 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.B.18 Název pro školu:
SLOVESA Slovesa nám vyjadřují DĚJ. Co mohou dělat osoby, zvířata a věci. Ptáme se na ně otázkou: „CO DĚLÁ….?“ Označujeme je číslem 5. U sloves určujeme.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
88.1 Základní větné členy – druhy podmětů
Přečtěte si text a najděte 5 věcí, které se nemohly stát NÁVŠTĚVA.
Advent máme, svíce plane…
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
Č ástice stojí v ě tšinou na za č átku v ě ty. Vyjad ř ují p ř ání, zvolání nebo výzvu. Ozna č ujeme je č íslem 9. ČÁSTICE.
PŘEČTI SLOVA POZPÁTKU URČI SLOVNÍ DRUH A SPRÁVNĚ ROZDĚL
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
MODRÉMOŘEPÍSEKSŮLN ÁMOŘNÍKSI BOTYZUL. DONOCISIDLOUHOZPÍV ALDRUHÝDENPAKDLOU ZEZÍVAL. ROZLUŠTÍTE DVĚ TAJEMNÉ TABULE? URČETE SLOVNÍ DRUHY.
Co je to komunikace Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Zoologická zahrada je místo, které můžeme navštívit v každou roční dobu, každý všední den, v sobotu i v neděli. Pokaždé tam je na co se dívat. Martin.
Opakování slovních druhů. Opakování slovních druhů.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_TVAR_04 Sada DUMTvarosloví Předmět Český jazyk Název materiáluPád podstatných jmen 3 Anotace Žáci v jednoduchých.
CITOSLOVCE Vyjadřují city, nálady, výzvy nebo hlasy a zvuky lidí, zvířat a věcí. Označujeme je číslem 10.
PŘEDLOŽKY PŘED NÁMI S VČELKOU MIJOU
39.1 Předložky NAD Z PO ZA KOLEM NA V K VEDLE PRO OD BEZ U PŘED PŘES O
Maminka v kuchyni vaří… 1. svetr. 2. polévku. 3. tramvaj
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov Autor: Mgr. Hana Klomínská Datum: březen 2013 Název: VY_12_INOVACE_1.2.1_.
Elektronické učební materiály - I. stupeň Český jazyk 4 Autor: Mgr. Helena Záděrová 1. Podstatná jména Napiš, co vidíš na obrázku.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.1.9 Předložky a předpony Název sady: Český jazyk 4. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Předložky a spojky Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Věta se skládá ze slov Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod AutorMgr. Marie Hanzlíková Datum NázevVY_32_INOVACE_18_Slovní.
SLOVNÍ DRUHY OHEBNÉ NEOHEBNÉ 1. PODSTATNÁ JMÉNA 2. PŘÍDAVNÁ JMÉNA
Vzdělávací Jméno autora Mgr. Blanka Pišvejcová Datum vytvoření
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Anotace: prezentace slouží k seznámení se slovesy
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Zdeňka.
AUTOR: Mgr. Jitka Zajíčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_CJ_19
Autor: Mgr. Leon Maršík Datum: Název: VY_32_INOVACE_20_Čj5
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
AUTOR: Lenka Malčíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_37_Předložky
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA KOLÍN V., MNICHOVICKÁ 62
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název : VY_12_INOVACE_28_Podstatná jména 2
AUTOR: Mgr. Marie Benabdelmalek NÁZEV: VY_32_INOVACE_2B_13
Transkript prezentace:

 Předložky se spojují s podstatnými jmény.  Označujeme je číslem 7.  Píšeme je odděleně, ale čteme je dohromady.

Do lesa, s tebou, na stole, k babičce, k nám, kolem domu, za mnou, nad hlavou, do tunelu, k autobusu, do vlasů, po ulici, vedle školy, bez řečí, o princezně, u moře, v potoce.

na______________ do______________ před____________ k_______________ nad_____________ přes_____________ po______________ z_______________ ke______________ kolem____________ v_________________ ve________________ od________________ s_________________ bez_______________ ze________________ vedle_____________ proti______________ mezi______________ bez_______________

Ráda chodím do lesa. Houby sbíráme do košíku. Sedím vedle Káji. Odpoledne jsme došli až na Sněžku. Šel jsem kolem babičky. K obědu mám rád šišky s mákem. Vyrobil jsem obrázek pro maminku. Za školou je velké hřiště. Franta odešel bez bot. Tričko jsem strčil do pračky. Pod lavicí leží papír. Z boudy vylezl pes.

K předložkám doplňte vhodná podstatná jména: KAM POJEDETE NA PRÁZDNINY k_________________ KDE JSTE BYLI VČERA u________________

KAM BYSTE SCHOVALI ŽÁKOVSKOU do______________ KDE BYSTE TEĎ CHTĚLI BÝT v_______________ na______________ u_______________ vedle____________ před_____________

Citace: Obrázky /dle pořadí v DUM/: Č.1- dostupný z [ -content/uploads/2011/11/Persian_Carpet_Nayeen_Design_71.jpg] dne Č.2- dostupný z [ jpg] dne 20.5,2012 Č.3- dostupný z [ dne Č.4- dostupný z [ dne Texty: Copyright Lída Mitová, 2012

 Učitel postupuje dle pokynů v prezentaci, je na jeho uvážení, zda si některou část vytiskne a bude používat jako pracovní list.  Prezentace určená pro skupinovou práci i rpo jednotlivce.