Hodnocení domácího prostředí DEMO Zkušenosti z praxe

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Zavedení uživatelky do komplexní domácí péče případová práce Příklad dobré praxe Městská charita Plzeň Bc. Alice Průchová.
J AK SE ZAŘADIT DO SPOLEČNOSTI ? N A KOHO SE MOHU OBRÁTIT ? Praktická část.
Krok do života 1 projekt, který pomáhá mladým lidem odcházejícím z dětských domovů vstoupit do samostatného života.
Péče o pracovníky.
Metodika hodnocení bariér v domácím prostředí. Obsah prezentace •O projektu •Subjektivní část hodnocení •Objektivní část hodnocení •Plán na následující.
Posouzení nepříznivé sociální situace
Vývoj metodiky a její verze před realizací pilotních studií.
Vstup absolventů středních škol na trh práce
Hodnocení domácího prostředí Kazuistiky
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
Ing. Miroslav Pivovarčík, MBA
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Cesta ke kvalitě v praxi
Výsledná metodika hodnocení bariér v domácím prostředí + vyhlášení pravidel soutěže.
SEMAFOR home Smart Evaluation Methodology of Accessibility FOR home.
Projektový záměr : Zmapování vnitřních procesů na MS ČR MS_P01.
Výsledky pilotních studií včetně výsledků a kazuistik.
Aktivita C1 Vzájemné učení škol v oblasti autoevaluace celostátní závěrečná konference Praha Prezentují: Kateřina Žežulová - workshopy Jana.
Inspekce kvality sociálních služeb
KONTAKT BOHUMÍN – metodika komunitního centra a soc
- projekt FRVŠ Inovace předmětu Alternativní a augmentativní komunikace - tematický okruh – F5A PROJEKT 2590/2011.
Eva Brožová Alexandra Bečvářová
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Komunitní terénní centrum Psychiatrické nemocnice Bohnice
Integrace na pilotních školách Zkušenosti z Gymnázia v Rumburku Gymnázia Jana Keplera v Praze.
EUROPASS PaedDr. Miroslava Salavcová
Odstraňování architektonických bariér v domácnostech osob se získaným poškozením mozku další dílek do skládanky péče o OZP konference „Vybrané metody a.
Management a rozvoj obcí
Podnikání na Internetu e-learning letní semestr 2005 Jana Holá X.
Workshop SFDP - Telč 2008 Fotogrammetrická dokumentace historických objektů - společná výuka pracovišť dvou fakult ČVUT Ing. Jindřich Hodač, Ph.D. Telč,
Sociální práce s rodinou 3
Další dílek do skládanky podpory osob se zdravotním postižením.
12. setkání metodiků škol okresu Vsetín Základní školy
MRTVICE JAKO NEZVANÝ HOST
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Jak se zařadit do společnosti? Nastínění podstaty sociální práce
v rámci projektu Mentoring a Magistrát Ing. Zbyněk Nejezchleba
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
AUTOEVALUACE ZŠ Olomouc, Mozartova 48
Mgr. Michal Majer, KAPPA-HELP Přerov
Rozvíjení rovných příležitostí a podpora zaměstnatelnosti v Jihočeském kraji Záměr projektu do programu Equal (3.pilíř: Podpora adaptability) Tento příspěvek.
Environmentální výchova a
EUROPASS EUROPASS PaedDr. Miroslava Salavcová
Integrace a podpora studentů se specifickými vzdělávacími potřebami na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích Registrační číslo: CZ.1.07/2.2.00/
1 HODNOCENÍ PRACOVNÍKŮ Hodnocení:  míra naplnění určitých kritérií v oblastech: a)pracovním výkonu b)pracovním chování Účel hodnocení:  získání informací.
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Metodika posouzení Metody, techniky, postupy. Klíčová otázka: n Jak provést posouzení, aby co nejlépe reflektovalo situaci uživatele služby?
Závěrečné setkání Nové Dvory, 26. – Bc. Lucie Chládková Bc. Kristýna Juhová Mgr. Lenka Karbanová Bc. Markéta Kovářová Bc. Jana Vavříková.
Domov pro osoby se zdravotním postižením v Horním Benešově
Pilotní tréninky hotel Zlatý Orel K1- K14 Výsledky hodnocení tréninku kompetencí: Bilanční workshop hotel Troyer
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
KOORDINOVANÁ REHABILITACE Z POHLEDU ERGOTERAPIE Mgr. Kateřina Svěcená Ergoterapeut Klinika rehabilitačního lékařství 1. LF UK a VFN v Praze.
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
PROJEKT REGENERACE SÍDLIŠŤ Regenerace panelových sídlišť je dlouhodobý proces zaměřený na sociální, ekonomické, urbanistické, architektonické a technické.
Domov Sue Ryder, o.p.s. „Šance pro důstojné stáří“ Mgr. Michaela Hronová, Domov Sue Ryder, o.p.s. Michelská 1/7, Praha 4 Tel:
REHABILITAČNÍ DÍLNA - PŘÍPRAVA NA PRÁCI. C ÍLOVÁ SKUPINA Služba je určena osobám s mentálním postižením, které mají vážný zájem o začlenění do pracovního.
Metodická pomoc obcím Porada se starosty obcí Pardubického kraje
Závěrečná evaluace vzdělávání cílové skupiny, shrnutí projektu
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
VVI – nástroj ke zvýšení konkurenceschopnosti
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Presentation Title 1st September 2002
Mezioborový přístup v SP východiska, podmínky, metody
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Mapování přístupnosti a pražská Mapa přístupnosti
3. Krizová pomoc Sociální rehabilitace
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Hodnocení domácího prostředí DEMO Zkušenosti z praxe Mgr. Korbelová Zuzana 19.6.2014

Subjektivní hodnocení Přínosy dle hodnotitele a klienta na základě praktické zkušenosti: Zamyšlení klienta nad jednotlivými částmi domácnosti a jejich nepřístupností či nedostatky Základní profilace problémových oblastí (není však pravidlem viz. kazuistiky).

Objektivního hodnocení Komentáře a podněty dle hodnotitele a klienta na základě praktické zkušenosti: Formulář Optimální hodnotící nástroj pro ergoterapeuty Nezbytné doplňovat poznámky pro maximální přiblížení dispozic prostředí (i zdánlivě nerelevantní) Bez fotodokumentace riziko špatné interpretace záznamů Získání souhlas klienta Přiložení k formuláři

Časová náročnost objektivního h.

Prostor pro spolupráci s architektem Společné hodnocení: Konzultace možností odstranění jednotlivých bariér na místě Doplňování pohledů odborníků Erudovaný Architekt (technická stránka a regule/normy) Ergoterapeut (nutná funkční stránka) Rychlejší a efektivnější průběh odstraňování bariér Individuální hodnocení: Objektivní podklady pro architekty či další odborníky

Kazuistika č. 1 Š.P. MUŽ 21 Let Vysoká Tetraplegie C4 Pomůcky pro mobilitu-Mechanický vozík Quickie Neon, Medicco (nutná plná asistence), Elektrický vozík B600, Otto Bock (bradové ovládání) – využívá pouze mimo Prahu

Kazuistika č.1 Hodnocení subjektivní Výsledky hodnocení objektivního výčet problémových oblastí Vcházení a odcházení do/z bytu Pohyb v domácnosti (přístup do jednotlivých místností a manipulační prostor v nich) Ovládání jednotlivých prvků domácnosti (vypínače, zásuvky, alarm, topení/klimatizace) Přístup do venkovních prostor Výsledky hodnocení objektivního Počet bariér na úrovni 1 Počet bariér na úrovni 2 3 Počet bariér na úrovni 3 17

Kazuistika č.1

Kazuistika č.1

Kazuistika č.1 Ukázka lepšího řešení ve vedlejším vchodě

Kazuistika č.1 Úzké prostory v bytě Nemožnost pohybu na elektrickém vozíku

Kazuistika č. 1 Hodnocení proběhlo individuálně bez přítomnosti architekta, ale podklady z domácí návštěvy byly předány a konzultovány - Konzultace s architektem nutná Postup: Předány kontakty na Ing. Arch. Tomandla Předáno hodnocení se záznamy z domácí návštěvy Proběhlo mapování prostředí Dále spolupracují na odstranění bariér

Kazuistika 2 S.J. MUŽ 57 Let Paraparéza L1 Pomůcka pro mobilitu-Mechanický vozík Avantgarde CS, Otto Bock

Kazuistika č.2 Hodnocení subjektivní Výsledky hodnocení objektivního výčet problémových oblastí Ovládání dveří a přijímání návštěv (ode/zamykání, komunikace s návštěvou - kukátko, domácí telefon) Společné prvky domácnosti Příprava složitějších pokrmů (vaření) Udržování čistoty Relaxace a trávení volného času Vykonávání osobních aktivit (studium, zaměstnání, volnočasové aktivity, vyřizovaní soukr. aktivit) Přístup do venkovních prostor Výsledky hodnocení objektivního Počet bariér na úrovni 1 11 Počet bariér na úrovni 2 3 Počet bariér na úrovni 3 25

Kazuistika č.2

Kazuistika č.2

Kazuistika č.2

Kazuistika č.2

Kazuistika č.2

Kazuistika č.2 Hodnocení proběhlo individuálně bez přítomnosti architekta, ale podklady z domácí návštěvy byly předány a konzultovány - Konzultace s architektem nutná Postup: Předány kontakty na Ing. Arch. Tomandla Předáno hodnocení se záznamy z domácí návštěvy Mapování domácího prostředí Dále spolupracuje s Ing. Arch. Tomandlem na odstranění bariér

Zpětná vazba od klientů Spokojenost s hodnocením a spoluprací architekta s ergoterapeutem spokojeni Díky mapování získali nové poznatky v oblasti bezbariérovosti a náhled na nové možnosti V průběhu hodnocení se klienti dostali i ke konzultaci některých problémů se sebeobsluhou, na které by jinak nepřišla řeč

Závěrečné postřehy ZK Celkově je metodika hodnocena jako velmi přínosná Zohledňuje individuální přístup (ne normy) Usnadňuje multidisciplinární spolupráci (klient, architekt, ergoterapeut, sociální pracovník) Poskytuje podrobné a strukturované záznamy z domácích návštěv Společné mapování ergoterapeut + architekt může být výhodou doplnění technického a funkčního pohledu) realizovatelné návrhy řešení během domácí návštěvy

Tímto děkuji panu Ing. Arch. Tomandlovi za. spolupráci Tímto děkuji panu Ing. Arch. Tomandlovi za spolupráci. Děkuji za pozornost