Zopakovat si: Zákon o veřejných zakázkách

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZMĚNY ZÁKONA O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH
Advertisements

NEJČASTĚJŠÍ POCHYBENÍ ZADAVATELE při zadávání veřejných zakázek
Veřejné zakázky a OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Dohled nad zadáváním veřejných zakázek v České republice
ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK Úřad pro ochranu hospodářské soutěže
Úspěšné podání nabídky a obrana při vyloučení zadavatelem
Postupy pro zadávání zakázek při pořizování zboží, služeb či stavebních prací z prostředků finanční podpory OP VK.
Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Liberec, 19. května 2008.
VEŘEJNÉ ZAKÁZKY V IT Zpracování a podání nabídek a vybraná úskalí nového zákona 14. listopadu 2006 ČSSI, Praha Tomáš Machurek ROWAN LEGAL V Jámě 1, Praha.
Valná hromada České asociace konzultačních inženýrů (CACE), Praha, 27. března 2012 Přijatá novela zákona o veřejných zakázkách s účinností k
Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
PROHLUBOVÁNÍ VZDĚLÁVÁNÍ LÉKAŘŮ IPVZ Plzeň České Budějovice.
1 1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
Realizace projektu - ČR Centrum pro regionální rozvoj.
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
1 NOVÝ ZÁKON O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH 40/2004 Sb., o veřejných zakázkách účinnost: prováděcí vyhlášky: 239/2004 Sb. - zadávací dok. stavby 240/2004.
VŠFS správa veřejného majetku Ing. Rudolf F. Heidu Zákon č.137/2006 Sb. o veřejných zakázkách Shrnutí.
Pravidla výběru dodavatelů při pořizování zboží a služeb z prostředků finanční podpory OP VK Tyto globální granty jsou spolufinancovány ESF a státním rozpočtem.
1 Moderní učitel CZ.1.07/1.3.00/ Vdělávání v oblasti veřejných zakázek dle postupu uvedeného v Příručce pro příjemce Ing. Jan Weigel, lektor VŘ.
Zákon o veřejných zakázkách Ing. Dana Měšťanová,CSc ČVUT fakulta stavební
Veřejné zakázky Robert Páleník Tento studijní materiál vznikl jako výstup z projektu č. CZ.1.07/2.2.00/ Podpora odborných praxí.
Zákon o veřejných zakázkách Ing. Dana Měšťanová,CSc ČVUT fakulta stavební
A UDIT VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY
Veřejné zakázky města nově od 2016 MĚSTO V PROMĚNÁCH ČASU A MYŠLENÍ LIDÍ 5. konference Platformy městských architektů a Společnosti Petra Parléře, o.p.s.
Seminář pro žadatele k 18. a 19. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 9. –
Novela zákona o veřejných zakázkách Porada s ekonomy neškolských příspěvkových organizací Jihomoravského kraje Mgr. Michal Lipovský.
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
Výběr dodavatele, veřejné zakázky. Legislativa, informace Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Důležité.
Seminář pro žadatele k 14. výzvě IROP „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání“ a 15. výzvě „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání pro sociálně vyloučené.
PROVÁDĚCÍ PŘEDPISY transparentní novela zákona Vlastimil Fidler 1.
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP a OP LZZ zvláštní část Závazná postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
SETKÁNÍ ZÁSTUPCŮ STATUTÁRNÍHO MĚSTA PŘEROVA SE ZÁSTUPCI PODNIKATELSKÉ VEŘEJNOSTI „NOVELA ZÁKONA č. 137/2006 Sb. o veřejných zakázkách “ Odbor: Vnitřní.
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Nejčastější chyby při zadávání veřejných zakázek z OPVK
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazné postupy pro.
Pravidla pro zadávání veřejných zakázek pro přímo řízené organizace na MZ ČR Ing. Mgr. Zdeňka Zatloukalová.
Seminář pro žadatele k 3. výzvě IROP „Regulační plány“ a k 9. výzvě IROP „Územní studie“ Zadávání a kontrola veřejných zakázek , Brno.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Postup při zadávání VZ - Příspěvkové organizace Kompetence k rozhodování o nákupu věcí, služeb a stavebních prací Rozsah Číslo usnesení Rady ÚK z
ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK Seminář pro příjemce 10. ledna 2012.
PROBLÉMOVÁ MÍSTA PŘI ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK 15. prosince 2011.
Seminář pro žadatele k 34. a 35. výzvě IROP „Sociální bydlení (pro SVL)" Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ (zvláštní část) Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Seminář pro žadatele k 25. výzvě IROP „KNIHOVNY"
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zákon 417/2009 Sb. Mgr. Pavel Herman.
Dynamický nákupní systém pro praxi
Seminář pro žadatele IROP
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Oblast intervence 3.2 Integrovaného operačního programu
Novelizace Zákon č. 417/2009 Sb. a č. 179/2010 Sb. a další novelizace
Seminář pro žadatele k 21. výzvě IROP „MUZEA"
Seminář pro žadatele k 29. výzvě IROP „Rozvoj sociálních služeb"
Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele k 72. výzvě IROP „Cyklodoprava II"
Seminář pro žadatele IROP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Veřejné zakázky Robert Páleník
Nejčastější chyby v zadávací dokumentaci
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Transkript prezentace:

Zopakovat si: Zákon o veřejných zakázkách Ing. Dana Měšťanová,CSc ČVUT fakulta stavební dana.mestanova@fsv.cvut.cz

Získání informací o VZ Zákon o veřejných zakázkách č. 137/2006 Sb. nabyl účinnosti k 1. 7. 2006 nahradil v plném rozsahu zákon č. 40/2004 Sb., o veřejných zakázkách A: informace o uveřejňovaných VZ 1. www.isvzus.cz – OŘ( otevřené řízení), UŘ (užší řízení), JŘSU (jednací řízení s uveřejněním),SD (soutěžní dialog), DNS, soutěž o návrh, koncesní řízení nové formuláře 2. úřední desky, webové adresy zadavatelů – ZPŘ (zjednodušené podlimitní řízení),VZ malého rozsahu – případně kvalif. či zadávací dokumentace www.ted.europa.eu B: další informace o VZ (poradenství) www.portal-vz.cz (www.mmr.cz), www.compet.cz, www.curia.europa.eu 2. komentáře k ZVZ (ASPI), metodiky, zvláštní poradenství

Fáze zadávacího řízení 0 záměr zadání, vyhrazení finančních prostředků 1 základní rozvaha zadavatele, příprava zadávacích podmínek 2 zahájení zadávacího řízení 3 otevírání obálek s nabídkami 4 posouzení nabídek 5 hodnocení nabídek 6 ukončení zadávacího řízení, podpis smlouvy 7 opravné prostředky

Zákon rozlišuje 3 kategorie zadavatelů: VEŘEJNÉ DOTOVANÉ SEKTOROVÉ PODLE DALŠÍHO ČLENĚNÍ : SDRUŽENÉ CENTRÁLNÍ

Dělení VZ dle předmětu plnění, druhy VZ (§8 – 11) A: dodávky x B : služby x C: stavební práce A: dodávky - pořízení zboží (koupě, nájem, leasing) - pořízení zboží a umístění (montáž, uvedení do provozu) B: služby - negativní vymezení (co není dodávkou ani stav.pracemi) - služba + dodávka (je-li pořizovací hodnota služeb vyšší) - služba + stavební práce (nejsou-li základním účelem a jejich provedení je nezbytné ke splnění služby)

Poznámka: je na zadavateli VZ zda stavební práce zadá např.: a) soutěž o návrh (studie) + VZ na projektovou činnost + VZ na stavbu b) VZ na službu (projekt) + VZ na stavbu c) VZ na stavbu (dohromady stavba + projekt), opční právo Nově zákon používá termín „hodnota veřejné zakázky“ ….. místo dosud používaného termínu „cena“.

Shrnutí dělení VZ finanční limit VZMR dod.,služby 1 - 2 000 000 stavební 1 - 6 000 000 ______________________________________ Podlimitní dod.,služby 2 - 4 290 000 (stát) stavební 6 - 20 000 000 20 - 165 288 000 pozn.!!!! ___________________________________________ Nadlimitní dod., služby 4 290 000 - x stavební 165 288 000 - x 165 288 000 Kč ekvivalent 5 000 tis. EUR… ve vazbě na reálný kurz. Od 1.1.2008 je hranice nadlimitních zakázek na stavební práce 146 447 tis. Kč (původně zákon k datu vydání vymezil hranici 165 288 tis. Kč).

nabídka Nabídka představuje dokumenty požadované zákonem a zadavatelem Nabídka obsahuje m.j.: návrh smlouvy ( následné oboustranné podepsání) prohlášení uchazeče, kde se zavazuje respektovat údaje v předložené nabídce po celou dobu zadávací lhůty kvalifikační doklady Poznámka: a/ dodavatel (uchazeč), který si nevyzvedl zadávací dokumentaci nemůže podat nabídku b/ uchazeč který podal nabídku do soutěže nemůže být současně subdodavatelem jiného uchazeče. Pokud ale sám nepodá nabídku může být naopak subdodavatelem i pro více uchazečů o tuto veřejnou zakázku

Zákon vymezuje terminologii: dodavatel … fyzická či právnická osoba, která může poskytnout plnění veřejné zakázky zájemce … dodavatel, který byl vyzván a nebo podal žádost o účast v užším řízení uchazeč … zájemce, který podal v zadávacím řízení nabídku zadávací podmínky .. zahrnují požadavky zadavatele , závazný postup zadávací lhůta … lhůta po kterou jsou uchazeči vázáni svými nabídkami

Druhy zadávacích řízení: standardní: otevřené - bez podmínek - zahájeno uveřejněním oznámení k podávání nabídek užší řízení - bez podmínek - je též zahájeno uveřejněním oznámení k podání žádosti a prokázání kvalifikace. - ze zájemců vybere zadavatel předem stanovený počet a ten vyzve k podání nabídky. výjímečně: jednací řízení s uveřejněním - řada podmínek - obdoba užšího jednací řízení bez uveřejnění - řada podmínek

nové druhy: soutěžní dialog - zakázky se složitým předmětem plnění, kde nelze přesně vyspecifikovat technické podmínky - obdoba užšího řízení s výzvou k účasti - v dialogu, hledá se jedno nebo více řešení, po nalezení jsou účastníci vyzváni k podání nabídky na vybrané řešení zjednodušené podlimitní řízení: pro podlimitní veřejné zakázky na stavební práce do 20 mil. Kč bez DPH - namísto uveřejnění vyzývá zadavatel nejméně 5 dodavatelů vč. zviditelnění oznámení vhodným způsobem (internet, úřední deska,…)

Obsah zadávací dokumentace (§ 44 – 49): Soubor informací, které vymezují předmět veřejné zakázky v podrobnosti, aby bylo možno zpracovat nabídku. Náležitosti min. rozsahu: obchodní podmínky (smlouva) technické podmínky klasifikace zboží, služeb a stavebních prací požadavky na zpracování nabídkové ceny, způsob zpracování ceny minimální požadavky na varianty nabídek platební podmínky (vč. podmínek pro příp. překročení ceny) způsob hodnocení nabídek podmínky a požadavky na zpracování nabídky požadavky na identifikaci subdodavatelů a části jejich plnění VZ

Další náležitosti u zadávací dokumentace na stavební práce: - projektová dokumentace stavby - soupis stavebních prací dodávek a služeb  - výkaz výměr pozn.: a/ nově zákon výslovně umožňuje variantu, kdy součástí veřejné zakázky je i projektová činnost b/ nově je připuštěno i subdodavatelské zajištění zakázky, mohou se k tomu ale stanovit regule Možná omezení, jež lze uvést v rámci zadávací dokumentace: a/ v ZD lze omezit rozsah subdodávek (stanovit podíl plnění uchazeče na zakázce) b/ ZD lze poskytnout i dálkovým přístupem c/ vymezení technických podmínek záleží na zadavateli d/ je nárok na uplatnění požadavku na úhradu nákladů za poskytnutí ZD (balné, poštovné reprografické práce,…)

Rámcová smlouva A: rámcová smlouva s jedním dodavatelem B: rámcová smlouva s více dodavateli - min. 3, lze ale i uvést max. počet - jen jedna rámcová smlouva - v zadávacích podmínkách musí být uveden text návrhu RS - nutno uvést dobu trvání (max. 4 roky) FÁZE I: zadání RS (nejedná se ještě o definitivní konkrétní plnění , formulování rámce) FÁZE II: zadávání jednotlivých VZ na základě RS - sektorový zadavatel § 23 - veřejný zadavatel § 92 a/ smlouva s jedním dodavatelem - objednávka plnění - výzva k podání nabídky a nabídka b/ smlouva s více dodavateli - minitendr mezi účastníky RS vč. podání nabídek podle požadavků veřejného zadavatele pozn: - není nutno ustanovovat žádnou komisi (§ 92) - zadavatel nesmí požadovat prokázání kvalifikace - dodavatelé z RS nesmějí podávat společnou nabídku, podávat nabídku s jinou osobou, ani být vzájemně subdodavateli

Opční právo Právo zadavatele na další dodávky a služby nebo stavební práce Jde o právo ale ne o povinnost Je nutno ho vymezit již v zadávacích podmínkách „primární“ VZ Při zadání „primární“ VZ musí zadavatel: - zahrnout PH opčního plnění do celkové PH (PH prim. + PH opce) - předběžně stanovit dobu využití opčního práva - vymezit základní předmět opčního práva Při zadání „primární“ VZ se v nabídce neuvádí nabídková cena opčního plnění Výhoda OP: - možnost zadání VZ na opční plnění do 3 let od uzavření smlouvy (zadavatel rozhodne, zda využije opčního práva vůči dodavateli, se kterým má uzavřenou smlouvu) strany se nemusí dohodnout v JŘBU (jedn. říz. bez uveřejnění) a/ využije OP … dohoda o podmínkách b/ nevyužije OP … nebude se opční plnění vůbec zadávat nevýhody OP: nemožnost využití JŘBU na zadání dodávek (sektorový zadavatel, ani na služby)

Kvalifikace Je to způsobilost dodavatele pro plnění VZ Velmi často je důvodem vyloučení uchazeče právě kvalifikace Formulování požadavku na kvalifikaci bývá nesrozumitelné (doporučuje se uplatnit dotaz na zadavatele) Kvalifikace: a/ základní kvalifikační předpoklady b/ profesní kvalifikační předpoklady c/ ekonomické a finanční kvalifikační předpoklady d/ technické kvalifikační předpoklady Stanovení v oznámení (rozsah, doklady, způsob prokázání,…) Veřzad – je povinen prokázání splnění kvalifikace požadovat v : OŘ,DNS,UŘ,JŘSU,SD,ZPŘ + jsou jisté výjimky Sektorzad – je oprávněn z hlediska kvalifikace požadovat COKOLIV - je povinen požadovat kvalifikaci v UŘ a JŘSU - je oprávněn požadovat v OŘ a JŘBU - nesmí požadovat v některých případech JŘBU

Otevírání obálek s nabídkami, posuzování nabídek Kontrola – např. zda je nabídka podepsána oprávněnou osobou Hodnocení nabídek – již není předepsána jednotná metoda hodnocení, v zadávací dokumentaci musí být hodnotící kriteria uvedena Je-li více kriterií musí být uvedena jejich váha (součet vah 100) Hodnotící komise – ustanovuje VEŘZAD v OŘ, UŘ, SD, ZPŘ (Zjedn. podl.říz.) a v JŘSU (Jedn. říz.s uveř.) Posuzování – aby se nejednalo o nepřijatelnou nabídku, aby nebyly nejasnosti v nabídce, aby nebyla mimořádně nízká cena

Opravné prostředky Námitky – nadlim. i podlim. zakázky- lhůta pro podání 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí o vyloučení či o rozhodnutí o neúspěchu ve veřejné soutěži, taktéž 15 dnů ode dne , kdy se subjekt dozvěděl o porušení zákona Návrh na přezkum – do 10 dnů po obdržení sdělení o nevyhovění námitkám, skládá se kauce ve výši 1% z nabídkové ceny, min. však 50 000,-Kč, max. 2 mil. Kč. Výsledek: nápravné opatření (zrušení,…) Žaloba ve správním soudnictví Sankce: správní delikt zadavatele, uložení pokuty, zrušení platnosti smlouvy,… Nejčastěji jsou nedostatky, které mají za následek opravné prostředky: - chyby v zadávacích podmínkách - chyby ve zprávě o posouzení a hodnocení - zpochybněné rozhodnutí o výběru nejvhodnější nabídky