DEN VE TŘÍDĚ MOTÝLEK Uvedené hodiny jsou orientační, řídí se aktuální situací a potřebami dětí.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Co nabízíme ve šk. roce Co nabízíme ve šk. roce Co nabízíme ve šk. roce Co nabízíme ve šk. roce MATEMATIKA Kroužek matematických.
Advertisements

Mateřská škola Sluníčko Hradec Králové,Třebeš
Zápis do 1. třídy ZŠ Slovanka
DOMOV HÁJ LEDEČ NAD SÁZAVOU
Vůdcovská zkouška – Gemini 2010 •Změna •Aktivnější zaměření programů, praxe •Potřeby Castorů –rozdílné znalosti (úroveň ČK) –různorodé oddíly –možné zaměření.
NABÍDKA ZÁJMOVÝCH KROUŽK Ů pro školní rok 2012/2013.
Zápis do 1. třídy ZŠ Slovanka
Tato prezentace podává základní informace o škole, o jejím technickém vybavení, o výuce a o školních akcích a aktivitách Informace o škole Vybavení.
Třída RÁKOSNÍČCI ZŠ a MŠ Újezd, p.o.
ZŠ Ořechov Pohádková škola Charakteristika školy  Pojem malotřídní škola: žáci se učí ve dvou třídách po dvou ročnících v jedné třídě  Od
• Ve školním roce 2010/2011 chodí do přípravných tříd 18 dětí, 9 dívek a 9 chlapců. Žáci byli rozděleni do přípravné třídy A: 5 dívek a 4 chlapci a do.
Zápis do 1. třídy ZŠ Slovanka
Rok s kocourkem Matyášem
VY_32_INOVACE_173_ORIENTACE_V_ČASE Denní režim CZ 1.07/1.4.00/
Dramatické a pohybové činnosti v Mš
Společensky účelné pracovní místo v mateřské škole
MŠ Sedlčanská. MŠ Sedlčanská MŠ Plamínkové MŠ Kotorská.
Zpracovala: Alice SVOBODOVÁ (vychovatelka)
VY_32_INOVACE_ 19_Lidé kolem nás Volný čas (SADA ČÍSLO 2)
Hodnocení klíčových kompetencí ZŠ Jablunkov 2009/102010/11.
Výchovné zaměstnání v období batolecím
Lidé kolem nás…….. Speciální mateřská škola Blanická 16 Olomouc
LOGOPEDICKÁ INTERVENCE
Chůvička Brno Agentura na hlídání dětí v Brně a okolí
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Zavedení nových trendů a metod předškolního vzdělávání
Rodičovská schůzka 25. dubna 2013.
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 10 Stavitelé domů Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö (str.1 – 6) Možnosti využití.
Masarykovo gymnázium Barbora Ondruchová.
SZŠ a VOŠZ Zlín Vývoj dětské hry Zdravotnický asistent, druhý ročník
Logopedická třída MOTÝLCI
MATEŘSKÁ ŠKOLA, Marxova 219/28, ÚSTÍ nad Labem
KLUB POHÁDKA Dům dětí a mládeže Praha Stodůlky. Dopolední blok pro rodiče s dětmi Klub Pohádka je určen pro rodiče s dětmi od 1 – 3 let. Cíl klubu: zapojení.
Západočeská univerzita v Plzni
Domov pro osoby se zdravotním postižením v Horním Benešově
Den otevřených dveří 17. března 2016 Řízená prohlídka 15:00 a v 16:00 Mateřská škola Masná, Masná 700/11, Praha 1, tel: ,
Prezentace metodických materiálů a pomůcek
KROUŽEK MALÝ KUCHTÍK (1. – 3. ročník).
PROGRAM ZAČÍT SPOLU  V programu Začít spolu je kladen důraz na vlastní volbu dítěte, na výchovu ke zvídavému zájmu o učení a k řešení problémů, na komunikaci.
Realizace programu Aflatoun v mateřských školách STÁŽ SRBSKO 9. – Lenka Košková, Michaela Vláčilová.
Střední pedagogická škola J.H.Pestalozziho Litoměřice Pedagogika a psychologie 2. ročník HRA JAKO PROSTŘEDEK VÝCHOVY Mgr.Irena Kudláčková.
PEČEME KOLÁČE Z jakých surovin se peče koláč? 2.
Hračky Zbožíznalství 3. ročník Hračky - slouží ke hře dětí i dospělých - mají za úkol u dítěte: a) upoutat jeho pozornost b) zabavit jej c) rozvíjet.
Podpora logopedické prevence v předškolním vzdělávání v roce 2013.
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
Střední pedagogická škola J.H.Pestalozziho Litoměřice Pedagogika a psychologie 2. ročník HRA JAKO PROSTŘEDEK VÝCHOVY 2. část Mgr. Irena Kudláčková.
Motorické schopnosti.
Závěrečná besídka Loučení se školním rokem. Nejprve úvodní slovo paní učitelky.
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291 AUTOR: Mgr. Slaminková Jana NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_Výchova ke zdraví TEMA: Denní režim ČÍSLO.
1.
Metodické materiály a pomůcky
Ústav vs. Komunitní služba
LOGOPEDICKÁ ODBORNÁ PÉČE
Rok s kocourkem Matyášem
Den otevřených dveří 20. Dubna 2017 Prohlídka začíná v 15:00
Voda a její využití Voda v domácnosti.
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Hra na barevná auta I. Jaroslava Růžičková.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Mgr
POŘADÍ V OBLÉKÁNÍ sebeobsluha.
Rybolov – poznej svou značku
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Hra na barevná auta III. Jaroslava Růžičková.
Den otevřených dveří , 15:00 – 17:00 hodin
Domaluj druhou polovinu
Ústav vs. Komunitní služba
HYGIENA sebeobsluha.
Dělíme se o pizzu Sociabilita .
Mateřská škola Masná, Masná 700/11, Praha 1,
Transkript prezentace:

DEN VE TŘÍDĚ MOTÝLEK Uvedené hodiny jsou orientační, řídí se aktuální situací a potřebami dětí

PŘÍCHOD DO TŘÍDY 6.00-8.00 Pozdravím paní učitelku a udělám si společně s maminkou ranní úkol, pak se s ní rozloučím Připevním si kolíček ke své značce, aby všichni věděli, že jsem ve třídě a budu tady celý den (červený kolíček) NEBO Připevním žlutý kolíček, aby všichni věděli, že jdu po obědě domů

HRY A ČINNOSTI V TVOŘIVÝCH KOUTCÍCH 6.00-8.45 Vezmu si svou značku a vyberu si koutek, kde si chci hrát. Značku si pověsím na háček u koutku.

V koutku si může hrát jen tolik dětí, kolik je volných háčků. Značku pověsím na háček: TADY SI HRAJI JÁ, tvořím, hraju si

TVOŘIVÉ KOUTKY Spontánní Námětové Didaktické Pohybové Konstruktivní Pracovní Výtvarné a jiné hry dětí Individuální práce s dětmi dle závěrů pedagogických diagnostik

NAŠE KOUTKY KNIHY A PÍSMENA MANIPULACE Předčítání knih Seznámení s básničkami Prohlížení ilustrací a obrázkových knih Hádanky Pohádky a příběhy Písmenka a číslice Práce s dětským časopisem Korálky,perličky Mozaiky, hřibečkové mozaiky Grafomotorika Rozcvičení a uvolnění prstů a zápěstí, celé ruky Správný úchop tužky Jemná motorika ruky

Konstruování s kostek a jiných materiálů KOSTKY DOMÁCNOST Konstruování s kostek a jiných materiálů Stavby z kostek Hry s auty Rozvoj fantazie, představivosti, manipulace s materiály Motorika ruky Rozvoj estetiky a citu pro pořádek Rozvíjení manipulace s kuchyňským náčiním Příprava jednoduchých jídel Námětové hry na domácnost Námětové životní situace (obchod, lékař, kadeřník, restaurace…)

Rozvíjení fantazie a citu výtvarným směrem ATELIÉR STOLNÍ HRY Rozvíjení fantazie a citu výtvarným směrem Modelování Stříhání, trhání, lepení… Kreslení, malování Různé výtvarné techniky a činnosti Konstruování dle vlastní fantazie, dle předlohy Společenské stolní hry Seznamování se s pravidly her Pexeso, lego, domino, puzzle, karty, stavebnice SEVA, CHEVA…

Rozvoj hudebního sluchu, rytmu … Zpívání Tanečky Poslech hudby SPORTOVNÍ, POHYBOVÝ HUDEBNÍ Nemáme kvůli prostoru Rozvoj hudebního sluchu, rytmu … Zpívání Tanečky Poslech hudby Doprovodné hudební nástroje Využíváme třídu hudebny

Hrajeme si ve skupinkách a vždy se musíme domlouvat. Vím, že hračky a pomůcky musím po hře uklidit na své místo-výrobky si mohu dát na výstavku.

SVAČINA 8.45 – 9.05 HYGIENICKÉ NÁVYKY STRAVOVACÍ NÁVYKY

RANNÍ KRUH 9.05- 9.35 Záměrem učitelky v komunitním kruhu je: učit děti průběžně používat a zlepšovat svou dovednost naslouchat. Vytvářet u dětí pocit bezpečí, sounáležitosti, rozvíjet sociální dovednosti dítěte.

Ranní kruh Přivítací rituál Plánujeme co budeme dělat Hrajeme hry, cvičíme, zpíváme Hodnotíme co jsme se naučili Řešíme problémy a učíme se pravidla

NĚKTERÁ PRÁVA A POVINNOSTI DĚTÍ Napít se během dne dle své potřeby Jít kdykoliv na toaletu Zvolit si hru nebo činnost z dané nabídky dle svého přání Dokončit hru Jíst tolik, co zvládnu a učit se ochutnávat Neničit práci druhých Chovat se k ostatním dětem, tak abych jim neublížil Konflikty se snažit řešit ústní dohodou Samostatně používat WC Říct učitelce, když chci odejít ze třídy (šatna) Být samostatný při hygieně(WC, mytí rukou čištění zubů, používání kapesníků) Upevňovat si společenské návyky ( pozdravit, poděkovat, požádat o pomoc, omluvit se)

BEZPEČNÉ A PODNĚTNÉ PROSTŘEDÍ PRO UČENÍ Třídní pravidla soužití Třídní dohody Jsme kamarádi, pomáháme si Uklidím hračku, uklidím značku Šetříme hlas Nasloucháme si Ve třídě chodíme krokem Při příchodu označím svou značku kolíčkem Vyberu si koutek pro hru, označím svou značkou Hrát si mohu tam, kde je volné místo Po hře uklidím hračku i značku Hraju si tak, aby si i ostatní mohli v klidu hrát Společné třídní kroužky – STOP JINÝM HRÁM Problémy zkouším řešit sám 1. přemýšlím 2. poradím se s kamarádem a pokud neví 3.požádám dospělého

POBYT VENKU-SEBEOBSLUHA 9.35 – 11.30 Vysvlékám se, poskládám věci na své místo Oblékám si to co mi připravila maminka, poradím se s paní učitelkou Dokážu to sám Jdeme ven HURÁ….

OBĚD 11.45-12.15 stravovací návyky, společenský rituál Vím, co jím Připravím si příbor a nápoj Učím se používat příbor, udržuji čistotu stolování Nádobí po sobě uklízím Chovám se tak, abych ostatní nerušil Kdykoliv si mohu přidat, odhadnu množství kolik sním

OBĚD 11.45-12.15 stravovací návyky, společenský rituál Vím, co jím Připravím si příbor a nápoj Učím se používat příbor, udržuji čistotu stolování Nádobí po sobě uklízím Chovám se tak, abych ostatní nerušil Kdykoliv si mohu přidat, odhadnu množství kolik sním

ODPOLEDNÍ ODPOČINEK 12.30 – 13.30 Jdu na WC, umyji si ruce, vyčistím si zuby Společně odcházíme do ložničky, kde se převléknu do pyžamka, poskládám si oblečení Mohu si vzít mazlíčka Pak posloucháme pohádku,relaxační hudbu, příběhy Když nespím, mohu si prohlížet knížku, kreslit u stolečku PRAVIDLO – neruším spící děti

DEN KONČÍ – odpolední svačinka, hry, loučení Svačinka do 14.30 NEŽ ODEJDU DOMŮ: uklidím hračku, uklidím značku mám právo svoji hru nebo činnost dokončit

NABÍDKA ČINNOSTÍ Úterý – šachový kroužek 13.00 – 13.45 (dvě skupiny dětí) Středa – klíček pro jazýček 13.00 – 13.45 ( individuální práce dětí) Čtvrtek – angličtina xxxxxxxxx Nabídková činnost je zejména pro předškolní děti, které půjdou po prázdninách do ZŠ. Ostatní dodatečné činnosti pro všechny děti MŠ: Plavecký výcvik Lyžařský výcvik Využití tělocvičny ZŠ Využití hudební místnosti v ZŠ Využití keramické dílny v ZŠ

Co dítě dokáže… Uplatnit svou aktivitu, hodnotit své postoje Je tvořivé a schopné hledat vlastní řešení a přístupy Dokáže se vyjádřit, souhlasit, spolurozhodovat a oponovat Respektovat dohodnutá pravidla, uplatňuje společenské návyky Využít právo volby a za své rozhodnutí nese odpovědnost

HLAVNÍ VZDĚLÁVACÍ ZÁMĚRY-CÍL HVZ ZNAČKY Seberealizace a tvořivost Komunikace Samostatnost Procvičují paměť, pozornost a odpovědnost

JSME KAMARÁDI- POMÁHÁME SI