Výzkum trhu (VT) Aneb úvod do problematiky. Úvod Začněme od konce aneb požadavky ke zkoušce Sylabus, literatura Výuka, počet kreditů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Advertisements

Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat média?
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Marketingový mix 4 P.
Testování obalu přednáška.
Sociometrie = zjišťování sociálně - emocionálních vztahů mezi členy skupiny(sympatie,antipatie) SOCIOMETRIE = zjišťování sociálně - emocionálních vztahů.
MARKETINGOVÝ MIX.
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
1 Institucionalizace výzkumů veřejného mínění. 2 USA – 30. léta minulého století USA – 30. léta minulého století Evropa – po 2. světové válce Evropa –
Marketingová komunikace
Marketing & IT Jakub Stránský 19. prosince Marketing? Uskutečnění směny na trhu „Marketing je společenský a řídící proces, ve kterém jednotlivci.
Matematické metody v ekonomii (MME)
LETNÍ semestr a MAVY2 Úvod, požadavky 1. přednáška.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_12.
úvod pojetí a obsah marketingu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Konference „Inovace a technologie v rozvoji regionů“ Inovace a marketingový výzkum Duben 2004 / Příspěvek v diskusi / RNDr. Tomáš Raiter / obchodní ředitel,
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Podnikatelské koncepce
ZÁKLADY TRANSFERU TECHNOLOGIÍ Inovační aktivity a transfer technologií Zdroje, prostředky a dovednosti Význam TT Proces řízení TT Mezinárodní kooperace.
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
122 - Katedra ekonomiky a řízení ve stavebnictví Teorie řízení.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová. 1.setkání: úvod do problematiky „povinnosti“ ke zkoušce zdroje informací brainstorming.
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
MALOOBCHOD 1. Maloobchod – podstata, vývoj, úloha
MARKETINGOVÝ VÝZKUM TABÁKOVÝCH VÝROBKŮ Monika Ferdová Radka Hejzlarová Petra Stádníková Kristýna Voborníková VSRR 3. ročník, cvičení - středa 15:45hod.
Jakub Špork 20. prosince O co dnes půjde?  Zbytky včerejší večeře (4P)  Marketing.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
„5 M“ Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2 –
MARKETINGOVÝ MIX.
Poznámky k průzkumu.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Průzkum trhu.
Metody sociálního výzkumu Kombinované studium ZS 2009.
Výzkum veřejného mínění (VVM) Aneb úvod do problematiky.
8. Marketing.
Marketing sportu Průvodce studiem. Úvod Tato prezentace má sloužit k lepší orientaci ve studijních materiálech Předmět je koncipován jako navazující na.
Monitoring médií Přednáška od 12:15 do 13: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
1 Základy marketingového výzkumu. 2 Petr Pakosta 2004 FSS Tambor (výzkum trhu) OgilvyOne (reklamní agentura) 2007> FSS (populační věda, sociologie rodiny,
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová č.d.634.
Typy výzkumu  Kvantitativní  Kvalitativní  Smíšený  První zkoumá kolik lidí si co myslí atd …  Druhý co přesně si lidé myslí  Třetí je kombinací.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
Bc. Jaromír Šetek VNÍMÁNÍ ZEMĚ PŮVODU ZNAČKY A ZEMĚ PŮVODU PRODUKTU VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Pavel Štrach, Ph.D. et Ph.D.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Marketing a marketingový.
7 Marketingový mix Výrobek Cena Distribuce Propagace.
Řízení vztahu se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti maloobchodu se sportovními potřebami Autor bakalářské práce: Daniel Baumruk (147.
Základy marketingového výzkumu
MARKETING Přednáška P
Vysoká škola Technická a Ekonomická v Českých Budějovicích
Tvorba marketingového mixu
Sociologie jako věda Mgr. Vladimír Velešík.
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Marketingová komunikace
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
KPV/PIS Websol s.r.o. Jaroslav Plzák Lukáš Choulík Tomáš Kraus.
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání
Jakub Stránský Marketing.
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Výzkum trhu (VT) Aneb úvod do problematiky

Úvod Začněme od konce aneb požadavky ke zkoušce Sylabus, literatura Výuka, počet kreditů Konzultace: Út 9,30-10,30

Marketing a marketingový mix (MM) 4, 5, nebo 6P? Price Placement Promotion Product People…. Souvislost MM a výzkumu trhu

Výzkum trhu, výzkum veřejného mínění, sociologický výzkum Podobnosti a odlišnosti Historie Užívané metody Současný stav zejm. v ČR

Slovní zásoba aneb jazyk ve VT Mnoho anglických výrazů „šér“, report, ANOVA, „tejbls“ atd. Pojmy z marketingu, ekonome, statistiky, ale i nově vzniklé ve VT Často lidé ve VT neznají české ekvivalenty jejich pojmů Náš kurz-snaha poznat české i anglické výrazy Bonbónek navíc překlad mystery shopping

Chování spotřebitele Samostatná disciplína Zde jen okrajově některé poznatky Např. MIE teorie poptávky viz cenové testy

Složitost vztahů ve VT klient, agentura, PR agentura, reklamní agentura atd. Vztah uvnitř klienta- oddělení výzkumu, oddělení vývoje nových služeb, oddělení marketingu apod. Složitost nalezení optimálního řešení

Kvantitativní a kvalitativní výzkum Rozdíly –metoda, kontakt s respondentem, počet respondentů, osoba provádějící terénní výzkum Je kvalitativní výzkum levnější verze kvantitativního? Je optimální propojit oba typy výzkumu? Pokud ano, jak? Realita KN a KL v ČR Poznámka: Kurz je především o KN

Přehled základních úloh výzkumu trhu I 1) Zmapování trhu U&A Segmentace 2)Test výrobků, služeb Test konceptu Pretest Posttest Cenový test

Přehled základních úloh výzkumu trhu II 3) Komunikace a reklama Test konceptu Preetest Posttest Sledování úspěšnosti reklamy (monitoring reklamy) Umístění značky na trhu

Přehled základních úloh výzkumu trhu III 4) Spokojenostní studie Spokojenost zákazníků Spokojenost zaměstnanců Spokojenost distribučního řetězce 5) Výzkumy zaměřené na spotřební chování. Spotřební deníky Peoplemetry radiocontrol media projekty

Přehled agentur v ČR

A co svět? AC Nielsen Burke Datamonitor Dun and Bradstreet Information Resources Millward Brown The NPD Group Opinion Research Corporation TNS

Přehled oborů vhodných k výzkumu Spíše negativně vymezit Zemědělství Těžký průmysl Veřejná sféra Farmacie a chemický průmysl vůbec Toto vymezení platí zejm. v ČR

Co se zkoumá nejvíce? FMCG Finance Telekomunikace Automobilový průmysl Automotive Maloobchod Média

Značková řešení a jejich význam aneb globalizace ve výzkumu vyzkoušená a ověřená řešení s jasnými odpověďmi na marketingové otázky standardizace a možnost mezinárodního použití, bohaté zkušenosti z nasazení v řadě zemí databáze výsledků pro přímé porovnávání a benchmarking Např. GfK LoyaltyPlus

GfK LoyaltyPlus Modulární výzkumný systém k měření a zvýšení spokojenosti a věrnosti zákazníků Určení hlavních faktorů věrnosti, jako je spokojenost, image, řešení kritických událostí atd. Benchmarking a analýzy akčních priorit Přenesení výsledků měření do procesu zvýšení spokojenosti/věrnosti Měření spokojenosti a motivace vlastních zaměstnanců Zdroj: