7.4. 2010 Botanická zahrada Veronika Steinová F2..

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak se rostliny přizpůsobily
Advertisements

Kvetoucí rostliny Michaela Běhůnková.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Byliny Jarní byliny Letní byliny Byliny a jejich život.
LIST nadzemní orgán vyrůstající ze stonku
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Nahosemenné rostliny VY_32_INOVACE_009 – 1. sada, Př Přírodopis
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
Stavba a typy stonků Bohumil Bareš.
LIST.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Rostliny semenné Semenné rostliny se rozmnožují semeny.
Funkční přeměny stonku
VY_52_INOVACE_PŘ. 7.13_Botanika , test Název šablony – Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Zaměření VM – Člověk a příroda – Přírodopis.
Přechod rostlin na souš
Základní škola Nový Jičín, Komenského 68, příspěvková organizace
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY Rozmnožují se pohlavně - semeny, ta jsou holá bez oplodí, oplození není závislé na vodě jako u výtrusných rostlin,rostliny mají pouze.
PŘÍRODOVĚDA.
URČOVÁNÍ STROMŮ modul – Prostředí školy
NAHOSEMENNÉ rostliny.
Nahosemenné rostliny - STROMY
TŘÍDA: Kapraďosemenné
Jehličnany.
Rostlinné orgány - stonek
Jehličnany NAHOSEMENNÉ ROSTLINY.
ZŠ Benešov,Jiráskova 888 Nahosemenné rostliny Mgr. Jana Brázdová.
ŽIVÁ PŘÍRODA - ROSTLINY
TŘÍDA: JEHLIČNANY JEHLICE: silný epidermis s kutikulou , pryskyřičné kanálky ŠIŠKY: a) samčí (mikrostrobily ), obsahují tyčinky (mikrosporofyly ) b) samičí.
Jehličnany - poznávací znaky
SEMENNÉ ROSTLINY NAHOSEMENNÉ ROSTLINY.
Jehličnany Mgr. Helena Roubalová
ČÁSTI TĚLA KVETOUCÍCH ROSTLIN
Stavba rostlinného těla Stonek
Byliny.
Krytosemenné rostliny
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
 Z vajíček vznikají semena  Semena jsou nahá, nejsou v plodech  Neplodí (nevytvářejí plody)
JSOU TO: DŘEVINY A BYLINY.
Stonek Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_Sib_III_08 Třídění rostlin Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Název školy:ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:Mgr. Blanka Kusá Název:VY_52_INOVACE_PR Téma:Rostliny Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
STONEK. Stonek2 STONEK Nadzemní rostlinný orgán Vegetativní orgán Stonek3.
Ekosystém les Stromy Přírodověda 4. ročník
Nahosemenné Rostliny Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základním systémem ostnokožců.
BOTANIKA Procvičování pojmů
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
PRVOUKA – 2. ročník, JEHLIČNATÉ STROMY
VY_32_INOVACE_Sib_III_16 Dřeviny
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
Rozmnožování rostlin Jméno autora Datum vytvoření Září 2011 DUM 10
projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Obr.1 ZŠ Hejnice M. Hradil.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Anotace Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
BOTANIKA.
ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN VY_32_INOVACE_06
VY_32_INOVACE_04-47 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN (výklad)
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Jednoduchý klíč k určování jehličnanů
Semenné rostliny. Rodozměna – gametofyt versus sporofyt.
Živá příroda.
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_ Kořen, stonek
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
Význam Druhy stonků Byliny, dřeviny Přeměny
Autor: Olga Kociánová Datum ( období): říjen 2011 Ročník: 4
Stonek.
Rostliny semenné rozmnožují se semeny
Transkript prezentace:

7.4. 2010 Botanická zahrada Veronika Steinová F2.

ZADÁNÍ: 1) Vyhledej jedli, borovici a smrk a napiš, ve které části zahrady strom byl, doplň druhové názvy. Načrtni jejich větvičku a šišku. 2) V zahradě najdeme i exotické jehličnany. Kolik exemplářů sekvojovce roste v zahradě? Kde v přírodě nalezneme nejvyšší sekvojec obrovský? Dostal i jméno… Do jaké výšky dorůstají naše jehličnany- jedle bělokorá a smrk ztepilý? Zkuste tipnout a srovnat se skutečností. Nejvyšší české jedle mohou být vysoké… a smrky… 3) Jehličnany máme spojené se stálezeleností. Najdeme mezi nimi i opadavý druh. Náš domácí je… Jak se jmenuje druhový název tohoto stromu, který roste v horní části japonské zahrady? Proč vlastně strom opadavá? 4) Projděte se vinicí a napište jména 3 nejznámějších odrůd vinné révy. Napiš, který panovník se zasloužil o budování vinic v Čechách. 5) Vyber 3 kvetoucí rostliny a načrtni je s popisem- typ stonku, postavení listů atd. 6) Když se řekne o květině, že je trvalka, co to znamená? Vysvětli a napiš 3 příklady.

1) Jedle korejská- od vchodu vlevo (zhruba uprostřed zahrady) Borovice kleč (kosodřevina)- přední část (u vchodu) Smrk pančičův (omorika)- přední část (u vchodu)

2) V zahradě jsou 3 exempláře sekvojovce. Nalezneme je na pohoří Sierra Nevada- Kalifornie. Dostal i jméno- General Sherman. U nás nejvyšší sekvojovec (40 m)- Ratměřice- Blaník. Jedle bělokorá Smrk ztepilý - můj tip: 50m -můj tip: 50-60m - skutečnost: 65m -skutečnost: až do 50m -nejvyšší v ČR: 58m -nejvyšší v ČR: 58m

3) Náš domácí opadavý druh je modřín opadavý. V japonské zahradě roste modřín japonský. • Modřín není původní druh stromu na našem území. Modřín má jehlice měkké (jsou jiné než např. u smrku). Obecně platí, že jehlice jsou kožovitě ztuhlé, schopné udržovat vlhkost i v chladném období. Modřínové jehlice ovšem nejsou dostatečně ztuhlé a postrádají tuhý kožovitý povrch chránící před zimou, proto by jejich setrvání na stromě znamenalo výrazný pokles zásobní vláhy stromu.

• Stolní odrůdy- Chrupka bílá (původ pravděpodobně starý Egypt) 4) • Moštové odrůdy- Děvín (původ ze Slovenska) Tramín červený X Veltlínské červenobílé • Stolní odrůdy- Chrupka bílá (původ pravděpodobně starý Egypt) • Podnožové odrůdy- Armos Jiné odrůdy- Okava (původ z ČR) kříženec ,,Matyáš Jánoš X Košutovo,, - Rutaj (původ z Rakouska) - Pálava (původ Morava) Tramín červený a Müller Thurgau • Podle historie kníže Svatopluk poslal knížeti Bořivojovi a jeho ženě víno na oslavu narození syna Spytihněva. • Ve skutečnosti vybudoval vinice v Čechách Karel IV.

5) • Tulipán Kaufmannův - stonek- lodyha - postavení listů- jednoduché, střídavé - okvětí - plod- tobolka - cibulovitá rostlina • Narcis zahradní - postavení listů- jednoduché, přízemní ružice - květ- oboupohlavní - jednodomá rostlina

- postavení listů- jednoduché, střídavé - okvětí - plod- tobolka • Tulipán zahradní - stonek- lodyha - postavení listů- jednoduché, střídavé - okvětí - plod- tobolka - cibulovitá rostlina • Všechny kresby květin jsou mnou načrtnuty.

6) Trvalky jsou víceleté nedřevnaté rostliny, které několikrát během svého života kvetou a mají semena. Nepříznivé vegetační podmínky, např. zimu a sucho přečkávají pouze podzemní orgány- kořeny, oddenky, hlízy, cibule. Nadzemní orgány- listy a stvoly u většiny trvalek zahynou. Za vhodných vegetačních podmínek rostlina vyraší z neporušovaných podzemních částí. Do skupiny trvalek se nezařazují druhy, které nepřečkají zimu ve volné půdě a druhy, které se z pěstitelských důvodů musí každoročně přesazovat. Naopak sem z praktických důvodů zařazujeme druhy některých drobných keříků. • Sasanka hajní • Řebříček obecný • Kopytník evropský

• JAPONSKÁ ZAHRADA: • Nejvíce mě v japonské zahradě zaujala rostlina šácholan hvězdovitý. •Potom mě zaujala rostlina slivoň japonská.

1) Sukulentní rostliny jsou dužnaté nebo šťavnaté rostliny s vysokým obsahem vody, charakteristické pro pouště nebo slané prostředí.Tyto rostliny jsou přizpůsobeni k úspornému hospodaření s vodou, kterou uschovávají ve svých dužnatých listech, stoncích a kořenech. Sukulenty mají jiný typ fotosyntézy. Oxid uhličitý se v nich přes den uvolňuje ze zásob nahromaděných předešlé noci. Průduchy mají během dne uzavřené, tudíž dochází k minimálnímztrátám vody. Otevírají je až v noci, kdy je vysoká vlhkost a nehrozí výpar. Ve zdužnatělých listech, stonkách nebo kořenech jsou zásobní pletiva pro ukládání vody a živin. Například kaktus má zásobní pletiva vyvinuta ve stonku a původní listy byly přeměněny na trny. 2) Nejvíce se mi líbila celkově celá zahrada. Spousty rozkvetlých a zajímavých rostlin. Moc zajímavá byla japonská zahrada, kde se mi líbily kamenité cestičky . Ano navštívila jsem botanickou zahradu (za Karlovým náměstím) a už je to dávno asi před 5 lety .