Veronika Flíčková KS Česká Lípa 2.ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dopady oslabení kurzu na ceny potravin a české zemědělství Mojmír Hampl Viceguvernér ČNB Žofínské fórum na téma „České zemědělství“ 10. března 2014.
Advertisements

1 Vliv ekonomické krize na spotřebu energie a na energetické trhy Ing. Ladislav Pelcl, VUPEK-ECONOMY, s.r.o. Hornická společnost podkrušnohorské oblasti.
Konec recese v ČR? David Marek listopad Přehled témat •Krátké ohlédnutí za dvěma recesemi v rychlém sledu •Jak je na tom česká ekonomika dnes •Pohled.
Automobilový průmysl ČR v roce 2013 Základní údaje a fakta
Spotřební daň na pohonné hmoty - zachovat nebo snížit?
Trendy finančních produktů ČLFA
CO JE TO SVĚTOVÁ HOSPODÁŘSKÁ KRIZE?
CRM a konkurenceschopnost vybraných firem Jan Němeček Univerzita Hradec Králové.
VÝVOJ ČESKÉHO OBCHODU A OČEKÁVÁNÍ ZÁKAZNÍKŮ Z d e n ě k S k á l a R e s e a r c h D i r e c t o r R e t a i l & S h o p p e r I N C O M A t i s k o v á.
Zpráva o stavu zemědělství za rok 2010 a aktuální situace v resortu.
František Cvengroš Situace a výhled ekonomiky ČR (podklad pro kulatý stůl k přípravě Národního programu reforem 2013) Ministerstvo financí ČESKÉ REPUBLIKY.
1 AOV „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal.
Ostrava Česko –polská obchodní komora.
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
Ekonomika České Republiky Ing. Vojtěch Jindra
Česká ekonomika ve víru globálního napětí. Jan Bureš l Výhled české ekonomiky l 2 Scénář W opět v centru pozornosti ?
HLAVNÍ TRENDY ROKU 2006 koncentrace trhu nabrala prudce tempo, TOP 10 obchodníků má 63% podíl na trhu rychloobrátkovým zbožím - o 10 pct více než před.
Analýza vlivu cen elektřiny na ekonomiku průmyslových podniků Prezentace EGÚ Brno, a. s. Sekce provozu a rozvoje elektrizační soustavy Květen 2007.
17. května 2007Moderní obchodVÝVOJ A STRUKTURA ČESKÉHO OBCHODU 1 INCOMA Research TOP50 ČESKÉHO OBCHODU: VÝVOJ TRHU A ŘETĚZCŮ Zdeněk Skála, INCOMA Research.
MALOOBCHOD - VYMEZENÍ SPECIFICKÉ FUNKCE MALOOBCHODU:
1 ČLFA se představuje ČLFA  založena 1991 (ALS ČSFR, ALS ČR, ČLFA)  48 členů  cíle prosazovat prostředí vhodné pro finanční produkty (právní, ekonomické)
Situace na trhu s masem v ČR a EU Miluše Abrahamová Pavel Froněk VÚZE Praha.
Makroekonomický vývoj a situace na trhu práce Setkání s představiteli odborových svazů Tomáš Holub Ředitel sekce měnové a statistiky Praha,
Konkurenceschopnost ČR v rámci středoevropského regionu SpeedChain 13/11/2013 Ing. Martin Tlapa, MBA náměstek státního tajemníka pro evropské záležitosti.
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu EXPORTNÍ STRATEGIE EXPORTNÍ STRATEGIE Exportní konference
GLOBÁLNÍ RETAILING V EVROPĚ
Technická univerzita v Liberci Kateřina Brožová 16. dubna 2013
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. 1. GLOBALIZACE TRHU PRÁCE Doc.PhDr. Jaroslav Mužík, DrSc.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Stanoviska podnikatelů k přijetí společné měny Zájmy České republiky a přijetí společné evropské měny Praha.
Strukturální politika. STRUKTURÁLNÍ POLITIKA POLITIKA SCHOPNOSTI PŘIZPŮSOBENÍ SE MĚNÍCÍM PODMÍNKÁM VE STRUKTUŘE EKONOMIKY STRUKTURA – VNITŘNÍ ČLENĚNÍ.
Současný vývoj koruny k euru a dolaru Aneta Pospíšilová.
Martin Říman ministr průmyslu a obchodu 1. ročník konference STROJÍRENSTVÍ OSTRAVA 2007 VÝVOJ, LIDÉ, PŘÍLEŽITOSTI.
Eva Zamrazilová Členka bankovní rady ČNB Ceny potravin a český spotřebitel Strategie českého zemědělství a potravinářství do roku 2020 Soběstačnost ve.
Retailing v Rakousku od roku 2006 Kateřina Srnská 2012/2013.
Ruská federace x WTO a OECD
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Zpráva o finanční stabilitě 2005
Praha, 15. březen 2012 „POLSKO - OBCHODNÍ PARTNER“ Karel Kysilka, rada velvyslanectví velvyslanectví České republiky v Polsku.
Vývoj požadavků na obchodování s elektřinou Ing.Karel Šimeček Seminář SVSE 11/2003.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Společné zasedání Rad ředitelů ZAP SR a Sdružení AP „Postavení automobilového průmyslu v ČR a aktuální problematika jeho firem“ Ing. Pavel Juříček, Ph.D.
Lotyšsko (od roku 2006) Globální retailing Lucie Hlaváčková – KS Jičín 2012/2013.
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
MALOOBCHOD 1. Maloobchod – podstata, vývoj, úloha
Zpomalení růstu na Západě a souvislosti s vývojem ČR Pavel Kohout Property Index, Partners for Life.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 EKONOMICKÉ ÚDAJE ZA ROK 2010 produkce, obchod, zaměstnanost Při příležitosti souběžné.
Význam sektoru obchodu v české ekonomice
Ing. Jan Mládek, CSc. Ministr Vývoj české ekonomiky 11.
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
Služby obyvatelstvu Klára Čermáková 3.C. Dělení podle: - oblasti spotřeby: - pro potřeby celé společnosti = kolektivní (státní správa, obrana, bezpečnost)
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 1: Charakteristika MSP.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Česká ekonomika v prvním pololetí 2011: na prahu nového útlumu? Tisková konference.
SPOLUPRÁCE VÝROBA VELKOOBCHOD Jiří Tesák, obchodní ředitel TZB, Grundfos Sales Czechia and Slovakia s.r.o. Slavkov
OBSAH  HDP - definice  Výpočet HDP  HDP České republiky: o HDP v letech 1993 – 1996 o HDP v letech 1997 – 1998 o HDP v letech 1999 – 2002 o HDP v letech.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Český průmysl a stavebnictví v první polovině roku 2010 Tisková konference
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Jak se vyvíjely kraje v minulých letech ? Základní tendence demografického, sociálního.
1 ČLFA  založena 1991 (ALS ČSFR, ALS ČR, ČLFA)  42 členů  cíle:  prosazuje prostředí vhodné pro rozvoj leasingu, úvěrů a factoringu  těžištěm je financování.
Hospodaření obcí v roce 2016
Tisková konference ČMKOS
Ing. Veronika Dostálková MBA
1. GLOBALIZACE TRHU PRÁCE
Autor: Ing. Sikorová Renata
Trh práce a nezaměstnanost
Dopady oslabení kurzu na ceny potravin a české zemědělství
Tisková konference ČMKOS
Petr Gapko Hlavní ekonom GE Money Bank, a.s.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Veronika Flíčková veronika.flickova@seznam.cz KS Česká Lípa 2.ročník Retailing v nizozemí Veronika Flíčková veronika.flickova@seznam.cz KS Česká Lípa 2.ročník

historie maloobchodu v nizozemí Nizozemský maloobchod neustále podléhá změnám v nákupním chování spotřebitelů a firem. V roce 1990 byla produktivita práce v holandském maloobchodu nad evropským průměrem. Současně ale nestačil na boom maloobchodu v USA.

Legislativní změny v 9o-tých letech a vývoj do roku 2011 Během 90-tých let se výrazně mění institucionální nastavení nizozemského maloobchodního prodeje. new Competition Act of 1998 – nový zákon o hospodářské soutěži zakazuje kartelová či monopolní spojení – výjimka: franchising, nákup kombinací nebo spolupráce v technickém výzkumu. 1993 – 2002 zvyšující se konkurence nutí firmy pracovat co nejefektivněji, efektivnější firmy dosahují vyššího zisku 2002 – 2010 růst podílu obchodu na HDP Nizozemí Výstavby maloobchodních sítí: supermarkety, hypermarkety. Investice do vývoje nových technologií. Relativně nízká nezaměstnanost a inflace. Dominantním sektorem v oblasti služeb se stávají služby v oblasti financí a dopravní služby. V oblasti průmyslu dominuje chemická výroba, strojírenství, potravinářství a elektrotechnologie. Průmysl je silně orientovaný na vývoz (až 70%).

Obchodní bilance země za posledních 5 let

Roky 2009 – 2011 2009 obchod v Nizozemí zaznamenává recesi v souvislosti s celosvětovou ekonomickou krizí, která odstartovala v USA. Přesto nehrozí žádné větší problémy, stále je nízká nezaměstnanost a inflace. 2011 tržby z maloobchodu jsou již vyšší, přesto však Nizozemí zaznamenává pokles tržeb v maloobchodu a zvýšení cen a inflace v roce 2012.

Retailingový obrat 2006 – 2012 podrobněji

Rok 2012 Výkon průmyslu posílil o 2%, přesto však díky opatrnosti spotřebitelů nebyl jeho výkon tak silný, jak byl předpovídán. Prosinec 2012 – obrat maloobchodních tržeb je o 4,1% nižší než v prosinci roku 2011. Maloobchodní objem se snížil o 6,7% a ceny vzrostly o 2,8% oproti roku 2011. Pouze obrat obchodů orientovaných na potravinářský průmysl, nápoje a tabák zůstal stejný oproti roku 2011. Supermarkety zaznamenali mírný růst obratu, naproti tomu specializované obchody dramatický pokles v obratu. Zásilkové služby a on-line obchody zaznamenaly nárust obratu o 9%. HDP zaznamenal pokles o 0,9%.

Rok 2013 Leden 2013 – maloobchodní tržby i obrat zaznamenali další pokles, nicméně výrazně slabší než v prosinci roku 2012 (14.3.2013 holandský statistický úřad) – 0,5%. Pokles zmírnili již zmíněná odvětví – potravinářství, nápoje a tabákový průmysl, která zaznamenala naopak nárust o 5,6%. Export (6%) a import (5%) zvýšili svůj obrat oproti roku 2012. Holandsko v lednu 2013 zaznamenává přebytek zahraničního obchodu ve výši 3,9 miliardy eur (o 400 milionů eur více než v lednu 2012).

Současné trendy ve vývoji maloobchodu Oživení maloobchodu by mohly přinést nové technologie - nositelem více než 90 % celkových nákladů na vědu a výzkum je v Nizozemsku průmyslový sektor. Díky dostupnosti chytrých telefonů spoléhají holandští spotřebitelé na on-line recenze a sociální média, aby našli ten nejvhodnější produkt za nejlepší cenu a samozřejmě správně umístěn. Vliv maloobchodní reklamy prostřednictvím sociálních médií je zřejmý hlavně od roku 2011. Vyzbrojeni informacemi získanými díky smartphonům, se holandští zákazníci hrnou do obchodů , aby se poradili s pracovníky obchodu před nákupem vybraných produktů. Maloobchody s potravinami, zvláště management obchodních řetězců, znásobují své úsilí, aby přivedli více spotřebitelů, kteří kladou velký důraz na kvalitu potravin, aby pokračovali v růstu objemu obchodů. I je ohrožuje možnost nákupu potravin přes internet. Tato situace je nutí investovat do vývoje vlastních e- shopů (v ČR tento systém již využívá např. společnost Tesco). Z nepotravinářského průmyslu můžeme zmínit prodejce nábytku, kteří zaznamenali výrazný pokles obratů (IKEA patří mezi TOP 10 holadských maloobchodníků).

Současné trendy ve vývoji maloobchodu Odborníci předpovídají Nizozemí mírný růst v oblasti průmyslu a maloobchodu až do roku 2016. Nejvýznamnější roli bude hrát maloobchod realizovaný prostřednictvím internetu, kde se očekává prudší růst obratu: 8% konstantního meziročního růstu pro předpovídané období.

TOP 10 maloobchodních prodejců v nizozemí