„Kvalitní a efektivní výuka zdravotně postiženého žáka PROJEKT EU „Kvalitní a efektivní výuka zdravotně postiženého žáka – základní krok do života“ CZ 1.07/1.2.33/01.0002
„Kvalitní a efektivní výuka zdravotně postiženého žáka – základní krok do života“ PREZENTACE projektu Shrnutí dvouletého období práce na projektu Mgr. Lenka Šípková Ekonomická část - hospodaření Mgr. Taťána Semančíková, Eva Hüblová Prezentace výsledků KA Strukturované učení Mgr. Lenka Havlíková Prezentace výsledků KA ICT Mgr. Eva Rousová Prezentace výsledků KA Člověk a příroda Mgr. Jana Vykouková
„Kvalitní a efektivní výuka zdravotně postiženého žáka – základní krok do života“ ZÁKLADNÍ ÚDAJE O PROJEKTU Název projektu - „Kvalitní a efektivní výuka zdravotně postiženého žáka – základní krok do života“ Registrační číslo – CZ 1.07/1.2.33/01.0002 Oblast podpory – 7.1.2 Finanční podpora - 4.147 850,74 Kč Doba trvání - únor 2012 – prosinec 2013 Projekt určen – pro žáky ZŠS a pedagogy
„Kvalitní a efektivní výuka zdravotně postiženého žáka – základní krok do života“ KLÍČOVÉ AKTIVITY PROJEKTU KA - „Strukturované učení“ Mgr. Lenka Havlíková KA - „Zlepšování podmínek pro využívání ICT“ Mgr. Eva Rousová KA - „Člověk a příroda “ Mgr. Jana Vykouková
„Kvalitní a efektivní výuka zdravotně postiženého žáka – základní krok do života“ PRACOVNÍ TÝM Řídící tým – Mgr. Taťána Semančíková Mgr. Lenka Šípková Eva Hüblová Realizační tým - řídící tým + manažeři aktivit Mgr. Lenka Havlíková – KA Strukturované učení Mgr. Eva Rousová – KA ICT Mgr. Jana Vykouková – KA Člověk a příroda Pedagogický sbor – všichni pedagogičtí pracovníci
„Kvalitní a efektivní výuka zdravotně postiženého žáka – základní krok do života“ PRACOVNÍ TÝM Řídící tým Realizační tým Pedagogický sbor
Pracovní náplň řídícího týmu „Kvalitní a efektivní výuka zdravotně postiženého žáka – základní krok do života“ Pracovní náplň řídícího týmu Zpracování projektu v aplikaci Benefit 7 Vedení projektu: Monitorovací zprávy – 7 MZ /každé tři měsíce jedna/ Závěrečná monitorovací zpráva Vedení pracovních porad, zápisy z porad, prezenční listiny Kontroly Publicita – propagační předměty, prezentace projektu - tisk, nástěnky, www.stránky, Audit ZODPOVĚDNOST ZA PROJEKT !!!
„Kvalitní a efektivní výuka zdravotně postiženého žáka – základní krok do života“ Pracovní náplň manažerů aktivit Zodpovědnost za vedení jednotlivých klíčových aktivit Spolupráce s pedagogy na plnění tematických celků – metodická pomoc Shromažďování materiálů /výstupů/, anotace, fotodokumentace Podklady pro Monitorovací zprávy – 7 MZ /každé tři měsíce jedna/ Podklady pro Závěrečnou monitorovací zprávu Tvorba metodik
„Kvalitní a efektivní výuka zdravotně postiženého žáka – základní krok do života“ Pracovní náplň pedagogického sboru Průběžné plnění jednotlivých klíčových aktivit Práce s žáky - plnění tematických celků, průběžné anotace, tvorba pracovních listů a ostatních materiálů, fotodokumentace, Zpracování komunikační knihy, edukačních profilů Zpracování tématu do metodiky10 tematických celků z přírody pro výuku prvouky/přírodovědy v ZŠS Vytváření DŮM Účast na čtyřech 40 hod. školeních
„Kvalitní a efektivní výuka zdravotně postiženého žáka – základní krok do života“ Monitorovací indikátory Podpořené osoby – žáci Podpořené osoby – pedagogové Produkty - nové, inovativní
„Kvalitní a efektivní výuka zdravotně postiženého žáka – základní krok do života“ Monitorovací indikátory - podpořené osoby – žáci Výuka – Zavádění Strukturovaného učení, výuka ICT, 10 témat Člověk a příroda Ověřování vzniklých materiálů Besedy, školní výukové programy NSEV Kladno Čabárna, tematické návštěvy NSEV, divadla, Přírodovědné pobyty
„Kvalitní a efektivní výuka zdravotně postiženého žáka – základní krok do života“ Monitorovací indikátory - podpořené osoby – pedagogové DVPP v oblasti Vzdělávání žáků se speciálními vzděl. potřebami - v oblasti ICT - v oblasti environmentální výchovy
„Kvalitní a efektivní výuka zdravotně postiženého žáka – základní krok do života“ Monitorovací indikátory - produkt - nový, inovativní Strukturované učení - „Aplikace metod strukturovaného učení v praxi“ „Soubor obrázků pro vytváření strukturovaných úloh“
„Kvalitní a efektivní výuka zdravotně postiženého žáka – základní krok do života“ Monitorovací indikátory - produkt - nový, inovativní Zlepšování podmínek pro využívání ICT - SMART Board - DROPBOX - Pracujeme s iPadem - SMART Response LE – hlasování - DUM pro prvouku/přírodovědu v základní škole speciální
„Kvalitní a efektivní výuka zdravotně postiženého žáka – základní krok do života“ Monitorovací indikátory - Produkt - nový, inovativní Člověk a příroda - „Inspirativní materiál pro pedagogické pracovníky – 10 tematických celků z přírody pro výuku prvouky/přírodovědy v základní škole speciální“
„Kvalitní a efektivní výuka zdravotně postiženého žáka – základní krok do života“ Vybavení školy Díky projektu škola získala další nadstandardní vybavení IT , PC dotekové, notebooky, iPady, vizualizéry, flash disky, fotoaparáty, tiskárnu,.. Speciální nábytek do tříd pro strukturovanou výuku, koberce Přírodovědná učebna Strukturované krabice, didaktické pomůcky
„Kvalitní a efektivní výuka zdravotně postiženého žáka – základní krok do života“ Závěr Cíle projektu KA Strukturované učení Vyučovat žáky metodou strukturovaného učení, které využívá strukturovaného prostoru, časového plánu, vizualizace, pravidelnosti a odměny. Dosažené cíle projektu Žáci vyučováni metodou strukturovaného učení v 7 třídách ZŠS Využívají strukturovaný prostor, do výuky zavedeny strukturované krabice, nástěnné denní režimy /piktogramy/, komunikační kniha, Edukačně hodnotící profily
„Kvalitní a efektivní výuka zdravotně postiženého žáka – základní krok do života“ Závěr Cíle projektu KA Zlepšování podmínek pro využívání ICT Naučit žáky ovládat dotekové PC, využívat k výuce speciální a samostatně vytvořené programy. Dosažené cíle projektu Zvyšování kvality vzdělávání - žáci získali dovednost pracovat na dotekových PC, interaktivních tabulích, iPadech Pracují ve speciálních výukových programech – programy v iPadu, na dotekových PC Mentio, Kon-zen, Life Tool, Sada Altík a Méďa… Dokážou používat vlastní programy – DUM, které podporují aktivitu žáků
„Kvalitní a efektivní výuka zdravotně postiženého žáka – základní krok do života“ Závěr Cíle projektu KA Člověk a příroda Realizovat vyučování v prostředí přírody, podporovat přirozenou zvídavost žáků, získat nové vědomosti a znalosti o přírodě, dokázat přírodu chránit. Dosažené cíle projektu Proběhlo 10 tematických celků – výuka převážně v přírodě Přírodovědné pobyty Návštěvy NSEV Kladno – Čabárna Ekologické výukové programy od NSEV Kladno – Čabárna – jednohodinové a půldenní, ale i další besedy, divadlo,… Žáci získali nové vědomosti a znalosti o přírodě, dokážou přírodu chránit.
„Kvalitní a efektivní výuka zdravotně postiženého žáka – základní krok do života“ Publicita Propagační předměty – zápisníky, propisovací tužky, flesh disky, kalendáře, diáře, desky na TK, tašky, reflexní šnůry na klíče, svícny, Tisk – novinové články, internetové články Tiskové konference – k zahájení, po roce realizace projektu, k ukončení projektu Informační systém – schůzky s pedagogy, s rodiči, se školskou radou, nástěnka pro pedagogy, pro rodiče Vlajky, vlaječky, samolepky, roll up Internetové stránky projektu www.koralekkladno.cz Prezentace – projektu, přírodovědných pobytů
„Kvalitní a efektivní výuka zdravotně postiženého žáka – základní krok do života“ Závěr Děkuji všem pedagogům za velmi náročnou práci na projektu, za trpělivost, píli, kreativitu, nápady, ale především za schopnost dokázat i nemožné. Mgr. Lenka Šípková