Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/03.0008.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Advertisements

Environmentální výchova
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Autor: Mgr. Kamila Dědáková Zpracováno: Ročník (obor) tercie, sexta, 2. A K/81, K/41, Gymnázium Tematická oblast Regionální geografie.
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/
ENEMIES OF THE LATE ROMAN EMPIRE - dějepis Radek Holcepl - EDUCAnet ČB Metodické pokyny pro učitele Předmět: dějepis Jazyk: AJ Jazyková úroveň: A2.
PŘÍRODNÍ ZDROJE V EVROPĚ
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_123_IT5 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Ekologické aspekty vody
Kyselé deště Kateřina Jandová.
Kyselý déšť.
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/
„ČERNÝ KONTINENT“ Obr. 1,2 Obr. 3 Obr. 4 Obr. 5 Obr. 6.
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Významné oxidy Mgr. Helena Roubalová
Kyselé deště Martin HOLADA a Daniela RICHTEROVÁ 8.C.
Těžba nerostných surovin ve světě
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
OXIDAČNĚ REDUKČNÍ REAKCE
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
EKOLOGICKÉ ASPEKTY VODY
Kyselé deště Vypracoval: Ondřej Bažant
ZNEČIŠŤOVÁNÍ ATMOSFÉRY
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ČESKÁ REPUBLIKA – ENERGETIKA
Příčiny Spalování fosilních paliv, kterým vzniká oxid uhličitý.
Kyselé deště SO3+H2O = H2SO4 ZKOUŠKA. Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“
Zdravotně sociální fakulta Jihočeské univerzity
EVROPA Rusko III2-Z7-III-20.
SACHARIDY. SACHARIDY - CUKRY jsou přírodní látky většinou rostlinného původu v molekulách jsou obsaženy atomy C, H, O obsahují jednu karbonylovou skupinu.
Název Atmosféra Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Významné oxidy 1 Chemie VY_32_INOVACE_227, 12. sada, CH ANOTACE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_248_Zemědělská výroba AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK, DATUM:
VLIV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA ŽIVOT ČLOVĚKA
Stručná anotace : Prezentace slouží k výkladu a procvičení učiva tématu Západ USA tématu Západ USA Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Individualizace.
Ohrožování základních složek biosféry
Povrch těla obratlovců přírodopis 8.třída
Shrnutí teoretických poznatků
VY_52_INOVACE_02/1/35_Chemie OXIDY SÍRY A DUSÍKU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bohdan Hladký ŠABLONA: V/2 – Inovace.
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.7.56 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Registrační číslo projektu:
ÚPRAVA OXIDAČNĚ REDUKČNÍ ROVNIC
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o.
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Vzduch ( environmentální příručka – 5.ročník )
Krajina a životní prostředí
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY LIDSTVA
OXIDY Kyslík patří mezi nejrozšířenější prvky.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Kyseliny a zásady Měření pH
Kyselé deště Rozpouštění CO2 ve vodě
GLOBÁLNÍ ZMĚNY Skleníkový efekt a globální oteplování Kyselý déšť
Kyselé deště. Co to je? Kyselý déšť je déšť, který má ph>5.5. Normální déšť je mírně kyselý (ph=cca6). Tato mírná kyselost je způsobená oxidem uhličitým.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Skleníkový efekt TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní.
Fluor aneb všeho s mírou Bc. Tereza Černá 1. CNP - PS ZSF JČU.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_05_„ČISTÝ.
VY_32_INOVACE_Slo_I_13 Voda 2 ppt. Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
ZŠ Jiráskova, Benešov CHEMIE Mgr. Jitka Říhová Kyselé deště – Oxidy 8. a 9. ročník.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Znečištění půdy ZŠ Strossmayerovo nám.4, Praha 7 9. ročník ZŠ
Vliv člověka na ovzduší
Transkript prezentace:

Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/

SO 3 +H 2 O = H 2 SO 4

typ srážek s pH nižším než 5,6 Kyselý déšť je způsoben oxidy síry pocházejícími ze sopečně činnosti a spalování fosilních paliv, nebo také oxidy dusíku pocházejícími například z automobilů /acidrain_nowthen2.gif

sopečná činnost spalování fosilních paliv biologické procesy bažin výroba elektřiny, automobilová doprava a farmářství(hlavně tzv. čpavek)

zvýšená kyselost v půdě a ve vodních tocích se nepříznivě projevuje na rybách a rostlinstvu zároveň podporuje zvětrávání vápenců, omítek i soch, což způsobuje ničení krajiny tak jak jí známe i lidem KD způsobují potíže, např. Mobilizovaná měď způsobuje průjmy u malých dětí a dodávky vody zamořené hliníkem(KD pospojuje většinu molekul hliníku) způsobují Alzheimerovu chorobu

U stromů se účinky kyseleho deště projavují například zpomalením růstu kořenů, čímž zakrní -> málo výživy pro strom KD porušují voskovitý povrch na listech a strom je tím náchylnější k mrazu, houbám a hmyzu Také uvolňují toxické ionty v půdě a ty užitečné jsou vyluhovány pryč 9%20-%20Globálne%20eokologické%20problémy_html_m564dc3f6.jpg medium1.jpg/ /682x452/lluviaacida-medium1.jpg

kyselina ve vodě přerušuje produkci enzymů, které umožňují pstruhovým larvám uniknout z jejich vajec mobilizuje toxické kovy jako hliník v jezerech. Hliník způsobuje nadbytek slizu, který obaluje rybí žábry a tím zamezuje řádnému dýchání růst fytoplanktonu je potlačován vysokou kyselostí vod a zvířata, která se jím živí, trpí hladem.

glaciální led ukazuje na snižování pH ze 6-4 rozsivkám se daří jen v určitém pH, proto s rostoucí hloubkou se projevuje indikace změny pH UeQgYfkU/s400/Diatoms.png glacier-ice-and-mirror-water-of-the-lake.jpg

Čína - jeden z největších průmyslů světa, což způsobuje obrovské přívaly průmyslových kyselých dešťů Rusko - KD ničí rostlinnou imunitu vůči mrazu, takže stromy jsou zničené mnohem více USA - Kyselý déšť z elektráren ve středozápadu USA také poškodil lesy ze severní části státu New York a Nová Anglie, protože tyto oblasti spalují nekvalitní uhlí obsahující síru.