 Škola: ZŠ, ul. L. Kuby 48, České Budějovice  Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání, druhý stupeň  Předmět: Občanská výchova  Ročník: 8,9 

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Trh, nabídka, poptávka, tržní rovnováha
Advertisements

 Ukládání finančních prostředků  Valorizace příjmu  Valorizační spirála  Nákup hmotného majetku  Zdroj: Petr Kinský a kol.: Finanční gramotnost, obsah.
Instituce sloužící k obchodování s cennými papíry Téma „Finanční trh“
Anotace DUM OBČANSKÁ VÝCHOVA
Příklady způsobu stanovení ceny
Způsoby stanovení ceny
Fungování tržního mechanismu - neviditelná ruka trhu
Anotace DUM - DĚJEPIS Škola: ZŠ, ul. L. Kuby 48, České Budějovice
RODINA Maminka a tatínek jsou mí rodiče.
 Podstata  Šeky  Směnky  Zdroj: Petr Kinský a kol.: Finanční gramotnost, obsah a příklady z praxe škol. Praha. Národní ústav odborného vzdělání, 2008.
Akcie téma „Finanční produkty“
 Využití  Bankovní účty  Příklady běžného účtu v domácnosti  Zdroj: Petr Kinský a kol.: Finanční gramotnost, obsah a příklady z praxe škol. Praha.
 Proč se ceny stejného výrobku liší  Prodej prostřednictvím internetu  Akce obchodních řetězců  Na co si dát pozor Zdroj: Petr Klínský a spol., Finanční.
 Reakce bank na inflaci  Reakce podniků na inflaci  Může inflace nekonečně růst?  Zdroj: Petr Kinský a kol.: Finanční gramotnost, obsah a příklady.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DESÍTEK DO 100
Matematika – opakování 4
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 20 S PŘECHODEM DESÍTKY
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Rovnovážná cena je cena, při níž je trh v rovnováze Při rovnovážné ceně nedochází k tlakům na její zvýšení (převis poptávky) ani k tlakům na její snížení.
Holínská, Eva: Základy účetnictví BIVŠ LS 2009/ Stručný obsah 7. přednášky účetní zobrazení koloběhu aktiv a pasiv na rozvahových účtech (tzv. jednořadově)
Cenové praktiky Detail stanovené ceny Balíčky a „antibalíčky“
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ODČÍTÁNÍ DO 100 S PŘECHODEM DESÍTKY
 Běžné používání  Ochrana proti padělání  Základní vlastnosti bankovky 500,- Kč a další zajímavosti  Dozor nad vydávání peněz do oběhu Zdroj: Petr.
 VY_32_INOVACE_16_10  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
České peníze 1 Finanční gramotnost I. stupeň Jaroslava Pavlatová, , Finanční gramotnost I. stupeň, České peníze 1.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_15_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla.
NUMERACE V OBORU DO 100 1*10 2*10 3*10 4*10 5*10 6*10 7*10 8*10 9*10
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Nejprve provedeme výpočet v závorce
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 1.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
TRH. Definice: -je místo střetu nabídky a poptávky. Směňují se zde výrobky a služby. Prostředkem směny jsou peníze.
3 EFEKTIVNOST TRHU.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_32_INOVACE_ Nabídka a poptávka.
2. září 2013VY_32_INOVACE_100206_Trh_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie a Střední.
VESMÍR Slunce je hvězda. Kolem Slunce se vytvořila sluneční soustava.
Trh, práva spotřebitele - poptávka
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_PODSTATA.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Trh Pavel Šuranský.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
SČÍTÁNÍ DO 100 S PŘECHODEM DESÍTKY
Trh, práva spotřebitele – tržní mechanismus
(od jednotek odečítáme jednotky)
ČÍSLA SUDÁ A LICHÁ ČÍSLA SUDÁ
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_715 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Písemná práce, tržní ekonomika,
TRH (tržní mechanismus)
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_09 Název materiáluNabídka.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO 15 Název.
FINANČNÍ GRAMOTNOST INFLACE ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Tržní mechanismus. Tržní mechanismus Tržní rovnováha.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Obchod, trh Základy hospodaření.
Transkript prezentace:

 Škola: ZŠ, ul. L. Kuby 48, České Budějovice  Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání, druhý stupeň  Předmět: Občanská výchova  Ročník: 8,9  Autor: PhDr. Vladimír Stejskal  Školní rok: 2011 – 2012 a dále  Druh učebního materiálu: prezentace  Zpracováno v programu: Microsoft PowerPoint  2010  Potřebné vybavení: Interaktivní tabule s ozvučením  Registrační číslo: 18_I_36  Rozdělení materiálů 1. č. 13 – 24 Ceny – 8.ročník 2. č. 25 – 36 Peníze, placení – 9.ročník

 18_I_13_OV_ Trh_Stejskal  18_I_14_OV_ Trh příklad_Stejskal  18_I_15_OV_ Způsoby stanovení ceny_Stejskal  18_I_16_OV_ Příklady způsobu stanovení ceny_Stejskal  18_I_17_OV_ Odlišné ceny téhož zboží_Stejskal  18_I_18_OV_ Cenové praktiky_Stejskal  18_I_19_OV_ Cena jako výsledek nabídky a potávky snížení ceny_Stejskal  18_I_20_OV_ Cena jako výsledek nabídky a potávky. Zvýšení ceny_Stejskal  18_I_21_OV_ Inflace_Stejskal  18_I_22_OV_Důsledky inflace_Stejskal  18_I_23_OV_ Reakce obyvatelstva na inflaci_Stejskal  18_I_24_OV_ Reakce bank a podniků na inflaci_Stejskal

 Petr Kinský a kol.: Finanční gramotnost, obsah a příklady z praxe škol. Praha. Národní ústav odborného vzdělání, 2008  Internet:   

Cílem uvedených digitálních učebních materiálů je audiovizuálně představit žákům problematiku cen a peněz Jednotlivé textové informace jsou strukturované a mají charakter tezí k další diskuzi se žáky Textová část je doplněna hypertextovými odkazy na renomované weby Např. Vzhledem k věkovému složení žáků a rozsahu látky v ŠVP si tyto digitální učební materiály nekladou za cíl poskytnout žákům doplňkové hry a soutěže

 Trh  Nabídka  Poptávka  Vznik rovnovážné ceny  Zdroj: Petr Kinský a kol.: Finanční gramotnost, obsah a příklady z praxe škol. Praha. Národní ústav odborného vzdělání, 2008

 Ceny zboží se v tržních ekonomikách vytvářejí na trhu  Trhem můžeme chápat místo, kde se setkávají prodávající a kupující (obchod, obchodní dům, supermarket)  Trhem však rozumíme také spojení nabídky a poptávky po určitém zboží či službě

 Jako prodávající dávám na trh určité množství zboží nebo služeb  Jako prodávající chci prodat za co nejvyšší cenu  Vedle mne dávají na trh stejné zboží i další prodejci (konkurenti)  Tyto výrobky a služby nazýváme nabídka

 Jako kupující přicházím na trh s cílem koupit určité zboží nebo službu  Jako kupující chci koupit za co nejnižší cenu (mám opačný zájem než prodávající)  Zájem o výrobky či služby nazýváme poptávka  Nabídka se tedy na trhu setká s poptávkou

 Jako prodávající si na trhu konkuruji s dalšími prodávajícími  Čím si snažím získat kupujícího ?  Cena  Kvalita  Servis  Kvalita prodeje Vyrovná-li se na trhu při určité ceně nabídka s poptávkou, nazýváme to rovnovážná cena Příklad – vývoj trhu s nemovitostmi