Služby jako fenomén dnešní doby. Úloha služeb Rozvoj terciéru Podniky obohacují svou nabídku o doprovodné služby Servis je něco více než jen dodávka Společnost.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rovnovážný bod, rovnovážná cena
Advertisements

Aplikace služeb pro zvýšení konkurenceschopnosti, vlastnosti a služby na podporu prodeje výrobků Vratislav KOZÁK
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
CK – činnosti touroperátora
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
MALOOBCHOD - VYMEZENÍ SPECIFICKÉ FUNKCE MALOOBCHODU:
Výrobek a jeho životní cyklus
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
Marketing Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Výchova k občanství II. stupeň Název a číslo učebního materiálu.
Světové hospodářství.
ZÁKLADNÍ MAKROEKONOMICKÉ AGREGÁTY
Tržní mechanismus a jeho fungování, makroekonomické výstupy
MARKETINGOVÝ MIX.
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
HDP= hrubý domácí produkt
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Marketing nehmotného produktu
úvod pojetí a obsah marketingu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
MARKETING.
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Odbyt Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
MARKETINGOVÝ MIX.
Hospodaření, ekonomika. hospodaření ekonomická činnost : výroba spotřeba obchod, směna vlastnosti dobrého hospodaření hospodárnost – promýšlení všech.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
MARKETING A MANAGEMENT CESTOVNÍHO RUCHU část 4 RNDr. Aleš Krejčí, CSc.
DISTRIBUCE.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_715 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Písemná práce, tržní ekonomika,
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
Podnik a výroba 8. – Obsah Základní ekonomické pojmy Podnik a výroba – úvod do problematiky Podniky v Evropě Obrat podniku Sociální a environmentální.
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
Distribuce - placement
Úkol na příští seminář: Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Zamyslete se nad možným.
Případová studie Klasik teoretická východiska
Veřejné finance Veřejný sektor, veřejné statky
STAVBy pro obchod a služby
© Ing. Jan Weiser Produkt Marketing. Marketing- produkt © Ing. Jan Weiser Obsah výkladu 1.Definice produktu 2.Klasifikace produktů 3.Životní cyklus produktu.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Regionální politika Oldřich Hájek. Nástroje regionální politiky Makroekonomické nástroje Makroekonomické nástroje Jsou omezené ostatními cíly hospodářství.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Distribuční cesty.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
MARKETING 1. Význam marketingu Podílí se na vývoji a zdokonalování výrobků a služeb Ovlivňuje distribuční a cenovou politiku Je těsně spjat s propagací.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
Anotace Materiál je určen pro 1. a 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu EKONOMIKA DOPRAVY, inovuje výuku použitím multimediálních.
Služby.
Ekonomika – základní pojmy.
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
SPECIFIKA SLUŽEB Ekoinkubátor Podniková ekonomika Ing. Eva Štěpánková
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Měření výkonu ekonomiky TNH 2 (S-2B)
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Základy ekonomie Seminář 11..
Podnikatelské koncepce
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Transkript prezentace:

Služby jako fenomén dnešní doby

Úloha služeb Rozvoj terciéru Podniky obohacují svou nabídku o doprovodné služby Servis je něco více než jen dodávka Společnost služeb

Tercializace společnosti 1.Ekonomické sektory se nevyvíjejí nezávisle na sobě 2.Není výroby bez funkcí služeb 3.Společnost služeb je konzumní společností 4.Oficiální statistiky mohou potvrdit tercializaci společnosti pouze omezeně

Terciér v národním hospodářství Vysoký podíl na HDP Růstový trend tohoto podílu Základna konkurenceschopnosti produkce Zvyšování kvality života občanů

Definice služby 1.Poskytování nehmotných statků k uspokojování potřeb za úplatu. (rozdíl mezi výrobkem a službou) 2.Činnosti, výhody nebo uspokojení nabízené na prodej nebo poskytované v souvislosti s prodejem zboží. 3.Z hlediska výrobního podniku jsou služby doplňkem nabídky jeho výrobků a vytvářejí jeho konkurenční výhodu či jedinečnost jeho nabídky.

Vlastnosti služeb Nehmotnost Neskladovatelnost Nedělitelnost Neoddělitelnost od poskytovatele Pomíjivost

Druhy služeb Služby jsou velice heterogenní skupina Kritérií pro jejich dělení je mnoho

Služby podle místa jejich poskytnutí Tržní služby Předmětem nabídky a poptávky na běžném trhu Netržní služby (veřejné služby) Nelze vyloučit osoby nebo skupiny osob z možnosti využívat službu a jejich spotřeba je nedělitelná Sociální služby Úhrada či bezplatnost, přehuštění

Služby podle cílového trhu - zákazníka Služby pro spotřebitele Pro volný čas Osobní služby Služby pro firmy/organizace Služby spojené s fungováním podniku Větší objem zakázek Mnoho služeb využívají oba trhy.

Služby podle své funkce Interní služby Jsou integrovány do nabídky hmotného produktu (přinášejí konkurenční výhodu) Externí služby Jsou nabízeny samy o sobě bez ohledu na prodej hmotného produktu (jsou samostatným předmětem nabídky)

Služby podle cílového trhu a stupně nehmotnosti Čisté externí služby Služby poskytující přidanou hodnotu ke hmotnému produktu (interní i externí, pokud je dodává jiný podnik) Služby zpřístupňující hmotný produkt (externí služby vyžadující hmotné prvky)

Služby podle cílového trhu a stupně nehmotnosti (tabulka) Stupeň nehmotnostiSlužby pro podnikateleSlužby pro spotřebitele Služby v zásadě nehmotnépodnikové poradenství, komunikační technologie, zabezpečovací systémy aj. služby pro volný čas, služby cestovního ruchu, seznamovací agentury aj. Služby poskytující přidanou hodnotu k hmotnému produktu pojištění, údržby, inženýring, reklama, obalová technika prádelny, čistírny, opravy, pojištění, osobní služby (kadeřnictví aj.) Služby zpřístupňující produkt velkoobchod, doprava, skladování, financování, výzkum a vývoj na zakázku aj. maloobchod, prodejní automaty, poštovní služby, půjčovny, hypotéky, charity aj. Pramen: WILSON, AUBREY: The Marketing of Professional Services. In JANEČKOVÁ, VAŠTÍKOVÁ: Marketing služeb. Grada Publishing, Praha s. 21.

Další dělení služeb I. OKEČ charakter poptávky po službě konstantnost či sezónnost, fluktuace, špičky, možnost jejího ovlivňování aj.

Další dělení služeb II. způsob distribuce nutnost přímého kontaktu se zákazníkem, možnost využití moderních technologií (Internetu, automatizace aj.), zákazník přichází do provozovny poskytovatel musí přijít za zákazníkem atd.

Další dělení služeb III. frekvence kontaktů a míra jejich intenzity vysoký, střední, nízký kontakt se zákazníkem