Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvorba cen.
Advertisements

Tvorba cen v maloobchodě
Stanovení ceny v marketingu
Způsoby stanovení ceny
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Trh a jeho zákonitosti.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Cena v pojetí marketingu
Cenové praktiky Detail stanovené ceny Balíčky a „antibalíčky“
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_204.
 V tržním systému se ekonomické subjekty (na jedné straně výrobci, prodávající, na druhé straně nakupující zákazníci (domácnosti, firmy, vláda a státní.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_EKO_15 CENA I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: typy cen, stanovení.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Cenová strategie Eduard Andráši.
P9 CENA JAKO NÁSTROJ MM Cena - je vyjádřením „hodnoty“ zboží nebo služby. Cena je jediným prvkem marketingového mixu, který vytváří firmě příjmy. Všechny.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A18 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníúnor 2013.
Cenová strategie Jiří Pixa.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A6 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníříjen 2012.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_15_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Nabídka Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
TRH. Definice: -je místo střetu nabídky a poptávky. Směňují se zde výrobky a služby. Prostředkem směny jsou peníze.
Charakteristika tržního systému Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
VSRR Bc., III. ročník Praha 2008
Dokonalá konkurence (DK)
Trh Pavel Šuranský.
Cena Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Cena má vliv na zisk, CF, konkurenceschopnost výrobce.
2 JAK FUNGUJE TRH.
Hospodaření, ekonomika. hospodaření ekonomická činnost : výroba spotřeba obchod, směna vlastnosti dobrého hospodaření hospodárnost – promýšlení všech.
CENA Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. CENA CENA je hodnota zboží nebo služby většinou je vyjádřena peněžní částkou, kterou je potřeba při získání.
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
8. Marketing.
Price. Faktory ovlivňující výši ceny 1. Vnitřní faktory Cíle firmy - firmy se orientují většinou na několik cílů najednou. V cenové oblasti lze uvažovat.
2 JAK FUNGUJE TRH.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
Marketingový plán Jak marketingově plánovat Příprava podkladůSestavení plánu Realizace plánu Cíle podniku Marketingové strategie Pozice produktu Marketingový.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Cena hotelových služeb.
Nabídka a poptávka Nabídka množství zboží, které jsou prodávající ochotni dodat na trh při určité ceně, na určitém místě a v určitém čase tržní nabídka.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_09 Název materiáluNabídka.
Cenová politika 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Ing. Lenka Bombera Piskačová
nabídka, poptávka, trh, utváření ceny, základní pojmy Michal Janovec
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Stanovení ceny v marketingu
Psychologie ceny a cenové triky
Tržní mechanismus. Tržní mechanismus Tržní rovnováha.
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
ZÁKLADY EKONOMIE Nabídka 3. přednáška
Cenové strategie.
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Ekonomika Makroekonomie - AD 4. Ing. Miroslava Farmačková
Základy nabídky a poptávky, trh a tvorba ceny TNH 1 (S-2)
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Tržní síly nabídky a poptávky, elasticita a její aplikace TNH 1 (S-3)
Obchod, trh Základy hospodaření.
Transkript prezentace:

Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu

CENA Strategie stanovení ceny

Cena je výše peněžní úhrady zaplacená na trhu za prodaný produkt je výše peněžní úhrady zaplacená na trhu za prodaný produkt vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby je složkou marketingového mixu je složkou marketingového mixu přináší firmě příjmy přináší firmě příjmy

Charakteristika ceny Výši ceny ovlivňují: - Interní faktory - náklady na vývoj, výrobu, distribuci i propagaci - Externí faktory - poptávka, konkurence

Přijatelná cena je ta, za kterou jsou ochotni kupující daný výrobek koupit a prodávající prodat. Tato cena se v podmínkách dokonalé konkurence nazývá rovnovážná cena

Typy cen Cena pevná - je typická pro centrální ekonomika a výši určuje státní orgán - je platná na celém území státu - např. cena poštovní známky - neexistuje konkurence

Cena smluvní - je typická pro tržní ekonomiku - je určována nabídkou a poptávkou

Cíle podniku při stanovování ceny maximalizace zisku maximalizace zisku tržní podíl tržní podíl likvidace konkurence likvidace konkurence přežití přežití rychlá návratnost investic rychlá návratnost investic prestiž, jedinečnost prestiž, jedinečnost věrný zákazník věrný zákazník

Cenové strategie Skimming skim - slíznout smetanu z mléka vybrat hrozinky z koláče vybrat hrozinky z koláče Podstatou je získat z tržního podílu co nejvyšší zisk pro firmu

Musí se jednat o nové a kvalitní výrobky. Firma stanovuje nejvyšší cenu, protože vychází z image, kvality a ojedinělosti výrobku. Vysoká cena přiláká na trh konkurenci, která se snaží získat kupující nižší cenou. Firma musí ve správném okamžiku cenu snížit

Pronikání Firma musí stanovit co nejnižší cenu, aby na svou stranu přilákala zákazníky, pro které je nízká cena prioritní

Psychologie ceny a cenové triky Nemá-li zákazník dostatečné informace o výrobku, vnímá výši ceny jako ukazatel kvality. Firmy se snaží stanovit cenu vyšší a zároveň propagací zdůrazňují kvalitu výrobku. Dalším přístupem je snaha vzbudit u zákazníka pocit, že za vynaložené peníze získá mnohem víc.

Prestižní cena Vysoká cena navozuje pocit kvality, výjimečnosti, exkluzivnosti

Ceny končící číslicí 9 Vypadají opticky nižší (např. 99,- Kč, 999,- Kč, 1 999,- Kč)

Cenové řady Zboží se prodává v cenových hladinách. Např. ceny CD vytvoří řadu 199,- Kč, 299,- Kč a 399,- Kč Je to rychlá orientace pro zákazníky i pro obchodníky.

Procentní sleva Při koupi se rovnou odečtou procenta z ceny (např. 5%)

Umělá cena Cena se uměle zvýší, aby se pak mohla snížit. Např. z 467 Kč na 659 Kč a pak na 459 Kč

Cena zahrnující dva výrobky Např.

Množstevní slevy Při odběru většího množství zboží má zákazník nižší cenu Např. ekonomická balení

Sezónní výprodej Nákup zboží mimo sezónu je levnější Např. výprodej lyží v průběhu a na konci sezóny

Cena včetně kupónu na slevu Součástí výrobku je kupón na slevu při nákupu dalšího výrobku.

Zdroje: Jena Švarcová, Ekonomie, stručný přehled, CEED Zlín 2008 Jena Švarcová, Ekonomie, stručný přehled, CEED Zlín ail&id=3 ail&id=3 ail&id=3 ail&id= Marek Moudrý, Marketing, základy marketingu, Computermedia 2008 Marek Moudrý, Marketing, základy marketingu, Computermedia