Titanový tuning Ritchey made in šikula MTB náboje pana Toma Martin Vlasák
MTB přední ložiskový náboj Ritchey Tuning spočívá ve vyřazení originálního rychloupínáku a jeho nahrazení specielními titanovými vložkami
MTB zadní ložiskový náboj Ritchey Tuning spočívá ve výměně originální ocelové osy za osu titanovou s pozměněnou kótáží
Komentář k technické specifikaci – přední náboj Ne zcela funkční přední osa kombinovaná s rychloupínákem nadobro opustila náboj. Do duralové osy náboje byly z obou stran souose zalisovány 28 mm dlouhé titanové vložky jejichž 7 mm dlouhé konce byly zafrézovány z průměru 10,4 mm do ploch o šířce 9 mm a to pro lepší usazení náboje do vidlice. Super vychytávka - můj nápad. Náboj lze zajistit klasickým 5 mm rychloupínákem. Rozteč náboje 100 mm Délka osy 114 mm Váha bez RU 154 g Výhody: nižší váha, lepší uchycení v přední vidlici (zejména odpružené)
Komentář k technické specifikaci – zadní náboj Původní zadní osa je důkazem absence technického umu výrobce, neřkuli šlendriánu. Přesahy osy pro uchycení do rámu na původním náboji měly vzájemný rozdíl téměř 2 mm (4,5/6,5) rozdíl průměrů osy v místech usazení ložisek činil 0,04 mm! Nová osa je vyrobena z titanu, přesně, v místech usazení ložisek s přesností na průměr + 0,002mm, střední část je frézována na šestihran 9 mm (opět moje vychytávka) pro odlehčení bez ztráty pevnosti, přesahy pro uchycení osy do rámu jsou sjednoceny na 7 mm. Dutá osa pro rychloupínák 5 mm. Rozteč náboje 135 mm Délka osy 149 mm Váha bez RU 346 g Výhody: citelně menší váha osy (-26 g), super plochy pro jemné zalisování ložisek (menší vůle v náboji), lepší uchycení v rámu zvětšením délky osy (přesahů) a hlavně co soudruzi? Titan nekoroduje vy tupci!!!
Závěr Lehké, hezké, funkční, technicky dokonalé a jestli viete zohnat titan tak ako ja, tak vam zašlem výkres, a keď nie, tak vam móžem dať cele za ťažký peniaz vyrobiť súdruhovia. Alebo niečo podobné. Čau tu máte můj kontakt: vlasakmarek@seznam.cz 736633967