Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/03.0008.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Modernizace výuky odborných předmětů
Advertisements

Kategorizace, zvláštní povodně
Význam malých vodních ploch pro krajinu
Lidské zdraví a potrava - pokračování
Environmentální výchova
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/
VY_32_INOVACE_20_32_POUŠTĚ
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Environmentální výchova
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
VY_32_INOVACE_ 04 - Znečišťování vod
Voda Zpracoval: Petr Jabůrek 8.C. Hydrosféra -voda  Voda je základní stavební jednotka všeho živého a proto bychom ji měli chránit.  Voda může být pro.
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.7.45 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Vznik živých organismů – přehled teorií Přírodopis 9 Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o. vytvořeno: říjen 2012 EU – peníze.
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Toxikologické aspekty chemických havárií Lekce II Prof. RNDr. Jiří Patočka, DrSc.
VODNÍ NÁDRŽE ČESKÉ REPUBLIKY
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Parazité člověka Přírodopis 7. třída
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
ČESKÁ REPUBLIKA – ENERGETIKA
Ročníková práce Péče o kůži 2013/14 Honza Sokolář 6. Třída Obr. 1.
Přírodní katastrofy.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Název školy: ZŠ a MŠ Černčice, Okres Náchod Autor: Mgr
Medvědovité šelmy Mgr. Vlastimil Homolka Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace žáků ke vzdělávání v těchto oborech registrační.
Protipovodňová opatření
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – vodstvo na pevninách autor VM:Ondřej.
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI607 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
PŘÍRODNÍ KATASTROFY.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 1.
Česká republika: Rybníky Hospodářský zeměpis
Přírodní katastrofy Některé přírodní procesy probíhají tak rychle a intenzivně, že způsobují velké materiální škody a zanechávají po sobě oběti na životech.
Identifikátor materiálu: EU
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Zatopená území Jan Langhans.
Říční inženýrství 141RIN (3+0) zk pondělí 10,00 -13,00 v B880
Lesy – přírodní bohatství Země
Vzduch ( environmentální příručka – 5.ročník )
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Soubor slouží k seznámení žáků s částí Českomoravské vrchoviny,
3) Atmosférické poruchy, sesuvy půdy
Krajina a životní prostředí
Ptáci břehů a tekoucích vod.
Houby – opakování 8. třída
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
J. Schlaghamerský: Ochrana životního prostředí - ochrana vod – voda jako zdroj Voda jako zdroj.
Říční povodně Tsunami Atmosférické katastrofy
GLOBÁLNÍ ZMĚNY Skleníkový efekt a globální oteplování Kyselý déšť
Živelné pohromy Marie Konrádová, 5.A..
Adaptace v krajině, jejich potenciál a význam David Pithart, Beleco z.s., Koalice pro řeky z.s.
Ústřední pozemkový úřad Ing. Jaroslav Vítek, MBA 2.května 2012, Praha 1.
Mgr. L. Bernátová. Ekosystém je soustava živých a neživých složek životního prostředí na určitém území, jež se navzájem ovlivňují V naší přírodě se nachází.
N. Petrovičová, A. M. Šimková, T. lányiová, M. MATUŠKOVÁ
ZEMĚPIS - 6. ročník Povodně
OPŽP PO 4 Specifický cíl 4.1 a 4.2
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_07_Voda a její okolí
Bc. Jan Hutla Vy_32_INOVACE_4B_20_Člověk_a_příroda Člověk a příroda
Hydrosféra – vodní obal země.
VODSTVO Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Transkript prezentace:

Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/

a jejich vliv na prostředí

Povodněmi, jsou české země sužované každý rok, v ČR jsou povodně způsobené velkým úhrnem srážek Ovšem v tropických a subtropických oblastech jsou povodně způsobeny: tropickými dešti, vlnami tsunami (Japonsko v posledních týdnech).

Někdy "long time ago" viz Bible...přežili pouze dva lidé a zvířata Skoro úplně stejný přiběh jako v Bibli se nachází i v Řecké mytologii u nás září 2002-nejničivější povodně. oemova_archa.jpgmlmajly/noemova_archa.jpg

Protipovodňová ochrana nebo též protipovodňová opatření slouží k úplné eliminaci povodní nebo alespoň k minimalizaci povodňových škod. Obecně lze uvést, že jejich smyslem je vodu za vysokých vodních stavů nechat rozlít mimo lidská sídla, a naopak v oblasti zástavby vodu z území co nejrychleji odvést. Nejčastějšími opatřeními jsou technická, přestože je snaha o zvětšení podílu přírodních opatření (nic řek apod.). Mezi technická opatření lze zařadit např. stavbu vodních nádrží, protipovodňových hrází, suchých a polosuchých polderů. V oblasti zástavby je též nezbytné regulovat, zpevnit a pravidelně čistit koryto toku.

Je to v podstatě cestovní se kterým byste měli vydržet mimo domov 3 dny Mělo by být lehké a mělo by být podepsané Nachází se zde: oblečení, boty, rádio na baterky, baterky, svítilna, vysoce kalorické a přitom skladné potraviny (např. čokoláda, sušenky), trvanlivé zakladní potraviny.VODA!!!, Kondom UARESPACE_CACHEVERSION= f2cb_ _o2.gif

Při regulaci vodního toku se staví jezy, odvodňuje okolí toku a tok se narovnává do vybetonovaných koryt. Všechny tyto faktory působí negativně na životní prostředí. a to především na živočichy,kteří žijí ve vodních tocích, tedy hlavně ryby. Ryby totiž nedokáží vyjít z vody ven a jez obejít. ovšem největší vliv má regulace na prostředí. to je kolem toku dehydrované a bez života, voda je špinavá, protože v přírodních tocích funguje samočištění(přes kameny a půdu).

Až budete dotázáni na heslo řekněte: "diluvium"