© Radek Maca Státní informační politika ve vzdělávání SIPVZ w w w. e - g r a m. c z ICT plán školy možný přístup k jeho zpracování odbor 55 SIPVZ MŠMT.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evaluace v mateřské škole
Advertisements

Spisová služba pro organizace zřízené Olomouckým krajem
Informatika na naší škole
© Radek Maca1 Pravidla financování v roce 2006 odbor 55 - SIPVZ Standard služeb ICT.
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Oběh dokumentů mezi ústředními orgány státní správy k Ing. Jan Duben Vedoucí projektového týmu březen 2003.
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů 1. díl Tvorba a ověřování pilotních školních vzdělávacích programů na vybraných SOŠ a SOU Projekt.
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Hodnocení škol a školských zařízení
© Radek Maca1 Změny ve věcném standardu odbor 55 - SIPVZ Standard informačních a komunikačních služeb.
PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE SLUŽEB ICT VE ŠKOLE NÁLEŽITOSTI ICT PLÁNU ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
PORADENSTVÍ ŠKOLA POVOLÁNÍ PŠP Zdokonalení diagnostického a poradenského systému v oblasti vzdělávání a volby povolání.
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Finanční gramotnost v počátečním vzdělávání Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy RNDr. Jindřich Kitzberger náměstek ministra.
Finanční gramotnost v počátečním vzdělávání
Dotyková zařízení ve výuce​ KA4 Evaluace
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
ČŠI a vlastní hodnocení školy
Státní informační politika ve vzdělávání SIPVZ w w w. e - g r a m. c z Financování rozvoje, obměny a provozu ICT ve školách a školských zařízeních SIPVZ.
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
Legislativa a ICT STRUČNÝ PŘEHLED PRÁVNÍCH PŘEDPISŮ neboli právní východiska pro ICTK.
Kvalita ve vzdělávání. Co je to kvalita? Kvalitou (vzdělávacích procesů, vzdělávacích institucí, vzdělávací soustavy) se rozumí žádoucí (optimální) úroveň.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
© Radek Maca1 SIPVZ po roce 2006 …. © Radek Maca2 SIPVZ se mění: Programy  Projekt  Proces PI.PII.PIII. dle - UV č. 402/2004, č. 792/2004, - zákona.
STANDARD STUDIA k výkonu specializovaných činností Koordinace v oblasti informačních a komunikačních technologií.
Studium k výkonu specializovaných činností: Koordinace v oblasti informačních a komunikačních technologií.
© Radek Maca1 Cíle SIPVZ. © Radek Maca2 Rozvoj informační výchovy ve školách Koncepce SIPVZ (UV 351/2000) Vzděláváním k informační gramotnosti – nutné.
Strana 1 © Vema, a. s., 7. dubna 2015 Intranetová řešení v PIS DS -Personalis 2005.
© Radek Maca1 Úvod do strategie řízení. © Radek Maca2 Hlavní oblasti činností ve škole Škola (šk. zařízení) vzdělávání (služby) uplatnění (trh)řízení.
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE AUTOEVALUACE SLUŽEB ICT listopad 2006 (c) Radek Maca.
© Radek Maca1 Evidence evaluovaných materiálů pro výuku (= evaluační web)
© Radek Maca MSK Radek Maca odbor 55 - SIPVZ ČR MŠMT SIPVZ pro nový školský zákon.
Státní informační politika ve vzdělávání SIPVZ © Radek Maca1 Ing. Antonín Mucha Mgr. Radek Maca odbor 55 - SIPVZ ČR MŠMT SIPVZ v roce 2005.
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
© Radek Maca1 Vývoj SIPVZ. © Radek Maca2 Přehled UV o SIPVZ.
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
STRATEGIE ROZVOJE SLUŽEB ICT VE ŠKOLE PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE SLUŽEB ICT listopad 2006 (c) Radek Maca.
E-Government Moravskoslezského kraje (II. – VI. část výzvy) Projekt Vnitřní integrace úřadu Odbory informatiky, kancelář ředitele, investiční a majetkový,
Profesní rozvoj řídících pedagogických pracovníků k zajištění rozvoje služeb ICT ve škole Radek MacaKSM2 – Obhajoba závěrečné práce Mgr. Radek Maca.
Bc. Lektorství cizích jazyků
© Radek Maca1 SCO 2005, Radek Maca odbor 55 - SIPVZ SIPVZ a nový školský zákon.
Management pro vychovatele PaedDr. J. Šťáva, CSc. katedra pedagogiky tel
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
ROZVOJ ICT V PŘÍSPĚVKOVÝCH ORGANIZACÍCH KRAJE VYSOČINA Poskytování finančních prostředků.
2. ročník(4. semestr) NMgr. studia LF LF:MPSM101
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
Projekty SIPVZ 2005 Rozbor kritických momentů v přípravě projektů SIPVZ.
Výsledky dotazníkového šetření potřeb mateřských a základních škol v rámci projektu MAP OP VVV v ORP Turnov.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1.4 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách „Kvalitní škola“ Základní škola M. Choceňského,
MAP Trutnovsko Vyhodnocení dotazníkového šetření MŠ , Havlovice MAP Trutnovsko.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
Koncept rozvoje ICT aneb ICT plán Eurocamp Běšiny přednášející: Ing. Karel Rejthar MCP, AER ICT metodik SŠZP Klatovy.
ÚVOD Legislativní vymezení činnosti ČŠI § 173 – 176 Zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
1 Informace o činnosti MŠMT v oblasti PPRCH Malenovice, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.: +420.
Dokumentace školy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 12. prosince 2013 Mgr. Karel Bárta.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání. Přínosy akčních plánů rozvoje vzdělávání  Vytvoření dlouhodobého plánu rozvoje vzdělávání s ohledem na vzdělávací.
VŠICHNI MÁME STEJNOU CESTU
Pravidla financování v roce 2006 odbor 55 - SIPVZ
postup podání žádosti odbor 55 - SIPVZ
MŠMT a MS CLASS SERVER ČR MŠMT
Pilot ZUŠ „Podpora činnosti základního uměleckého školství
Vazba na Operační programy
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Pedagogický management 2005 J. Šťáva katedra pedagogiky tel
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních, středních školách CZ.1.07/1.1.07/ CZ.1.07/1.1.07/
Transkript prezentace:

© Radek Maca Státní informační politika ve vzdělávání SIPVZ w w w. e - g r a m. c z ICT plán školy možný přístup k jeho zpracování odbor 55 SIPVZ MŠMT ČR Mgr. Radek Maca

2 w w w. e - g r a m. c z Státní informační politika ve vzdělávání SIPVZ Školní vzdělávací program … jedním z podkladů pro jeho zpracování je ICT plán školy RVP (popisuje m.j. cílové kompetence žáků) dílčí vzdělávací cíle, organizace výuky, personální a materiální požadavky na výuku, … Standard ICT (popisuje m.j. žádoucí stav ICT služeb ve škole)

Státní informační politika ve vzdělávání SIPVZ w w w. e - g r a m. c z Počet PC/100 žáků Z toho PC mladší 5 let 5677,588,59 Min. rychlost připojení do internetu – základní škola 64 kb/s128 kb/s256 kb/s512 kb/s1 Mb/s 2 Mb/s Min. rychlost připojení do internetu – střední škola 128 kb/s256 kb/s512 kb/s1 Mb/s 2 Mb/s Úroveň dostupnosti přípojných míst škola učebna prac. místo Projekční technika na 100 žáků 0,311,522,533,5 Standard ICT služeb (dle UV č.792/2004) … je upřesněn pro rok 2006 v metodickém pokynu č.j /2005

4 w w w. e - g r a m. c z Proces vzniku ICT plánu 1. Popis aktuálního stavu Státní informační politika ve vzdělávání SIPVZ 2. Popis žádoucího cílového stavu 3. Proces postupu od aktuálního do cílového stavu pedagogický sbor vedoucí předmětových komisí (vč. informatiky) management školy

5 w w w. e - g r a m. c z Popis aktuálního stavu základní údaje o škole vnitřní řád školy školní řád tématické plány výuky plán projektů plán mimoškolních akcí doplňková činnost školy Státní informační politika ve vzdělávání SIPVZ vše v souladu se ŠVP (dle RVP) ICT služby: konektivita LAN hw vybavení sw vybavení školení …

6 w w w. e - g r a m. c z Podrobnější popis aktuálního stavu Státní informační politika ve vzdělávání SIPVZ

7 w w w. e - g r a m. c z Požadavky na cílový stav infrastruktura informační zdroje a výukový software vzdělávání pedagogů pravidla práce s ICT Státní informační politika ve vzdělávání SIPVZ vše v souladu se Standardem ICT služeb

8 w w w. e - g r a m. c z Podrobnější popis cílového stavu Státní informační politika ve vzdělávání SIPVZ

9 w w w. e - g r a m. c z Proces přechodu z aktuálního do cílového stavu organizační zajištění personální zajištění finanční zajištění zpětná vazba Státní informační politika ve vzdělávání SIPVZ vše v souladu se ŠVP (dle RVP)

10 w w w. e - g r a m. c z Podrobnější popis procesu Státní informační politika ve vzdělávání SIPVZ

11 w w w. e - g r a m. c z Náležitosti ICT plánu školy Státní informační politika ve vzdělávání SIPVZ Stávající stav –celkový počet žáků –celkový počet pedagogických pracovníků a jejich proškolení (Z, P, S) –počet různých typů učeben a stav jejich vybavení přípojnými místy, sw a hw vybavením, prezentační technikou –zajišťované serverové služby –způsob a rychlost připojení školy do internetu –zajištění základních internetových služeb školy (WWW, ) –dodržování autorského zákona a licenčních ujednání Cílový stav –ve stejné struktuře jako stávající stav s cílovými údaji Proces dosažení cílového stavu –plán implementace do výuky –plán pořízení hw a sw –plán vzdělávání –zpětná vazba

12 w w w. e - g r a m. c z Závěr ICT plán je pomůcka pro systematické plánování pořizování a využívání ICT ve výuce ICT plán školy je „veřejný“ dokument (např. na jako součást plánu školy, na www stránkách školy, …) přístupný pro příslušné instituce (ČŠI, FÚ, zřizovateli, MŠMT, …) ICT plán je nutnou podmínkou pro dotaci na pořízení standardu ICT služeb Státní informační politika ve vzdělávání SIPVZ