Edita Nováková Tereza Procházková
Subjektivní faktory Psychologické pohnutky - preference Společenské a kulturní rysy daného národa Stupeň kultury a vzdělání ve společnosti Móda a trendy Reklama, propagace, publicita Úroveň bohatství Zkušenosti s cestováním
Aktivní nebo pasivní ?
Současné trendy Doplňování dovolené o alternativní způsoby trávení času Pokles poptávky po destinacích s nízkým standardem služeb Smíšené spotřební chování Roztříštěné preference volby destinací Opakované návraty na „vyzkoušená“ místa Mobilita Zvýšení obliby regionů,které nabízejí širokou a různorodou škálu služeb Zvýšení poptávky po kvalitním destinačním managementu
V ceně: Letenky Hotel Caesar **** Stravování All inclusive Apartmá je vybaveno soc. zařízením, ledničkou, balkonem s výhledem na Koloseum Vyhlídkový okruh historickým centrem Cena: Kč / pár Řím+ „Luxusní dovolená pro novomanžele“
V ceně: letenky Penzion Piaf ** Vlastní stravování Pokoj vybaven TV a wifi, soc. zařízení Prohlídka Louvru s českým průvodcem Plavba po Seině Cena: Kč / pár Paříž „Ekonomická dovolená pro novomanžele“
V ceně: letenky Hotel Amarante Champs- Elysées **** Stravování All inclusive Apartmá vybaveno soc. zřízením, vanou s jacuzzi, balkonem s výhledem na Champs- Elysées Vyhlídkový okruh Paříží včetně večerní plavby po Seině Luxusní večeře v centru města Cena: Kč / pár Paříž+ „Luxusní dovolená pro novomanžele“
Nyní prosím zvedněte ruku pro možnost A – Řím + Nyní prosím zvedněte ruku pro možnost B – Paříž Nyní prosím zvedněte ruku pro možnost C – Paříž + Hlasování
Předpoklad C – Paříž + Když srovnáte všechny tři nabídky (Paříž +, Řím+, Paříž), usoudíte, že obě města s plnou penzí jsou velmi lákavá, ale Paříž bez jídla není nic moc. Tahle ošizená nabídka (Paříž) způsobí, že se vám původní Paříž s plnou penzí najednou začne jevit jako mnohem lákavější. Dokonce si asi řeknete, že je to lepší volba než Řím a že nemá cenu se trápit dalším srovnáváním. Suma sumárum, je velmi pravděpodobné, že si pro svou cestu nakonec vyberete Paříž s plnou penzí – a to hlavně kvůli předhozené návnadě, která sama o sobě není nijak atraktivní.
Děkujeme za pozornost zdroje: HAMARNEHOVÁ, I. Geografie cestovního ruchu : Evropa., s. ISBN BELEJOVÁ, M. TRENDY CESTOVNÍHO RUCHU V EVROPĚ. In TRENDY CESTOVNÍHO RUCHU V EVROPĚ [online]., 2003 [cit ]. Dostupné z WWW:. ARIELY, D. Jak drahé je zdarma., PROČ JE VŠECHNO RELATIVNÍ – I KDYŽ BY NEMĚLO, s. 216.