METODY A TECHNIKY VÝZKUMU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Metodologie sociologického výzkumu
Advertisements

Cíle a postupy empirického výzkumu
Sociologie – metody a techniky sociologického výzkumu II.
Sociologie – metody a techniky sociologického výzkumu
Výzkum (pedagogického zhodnocení) volného času
Něco o pozorování Tereza Krajčová Lenka Prachařová Anna Rokytová
Projekt empirického výzkumu
AV stručná prezentace.
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Představení projektu Seminář k projektu Vliv změn světa práce na kvalitu života Ing. Lenka Svobodová VÚBP Praha, 25. září 2006.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Hypotézy ve výzkumu.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
Postup výzkumného šetření v projektové fázi I. V projektové části směřují výzkumné práce k přípravě výzkumného šetření pro získání empirických informací.
Výzkum bývá intenzivnější než průzkum.
Sociologický výzkum.
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
Organizace empirického výzkumu Etapy výzkumu: 1.Přípravná – definice problému, určení cíle výzkumu, zajištění dostupných již existujících informací o problému,
SOCIOLOGIE Sociologický výzkum. 1 Sociologický empirický výzkum, je nástrojem, umožňujícím řešit určitý problém.
Fáze výzkumu a procedury
Marketingový výzkum.
Téma: Sociologické metody Vypracoval: Mgr. Milan Pilař.
Metody sociálního výzkumu 2. Ročník LS 2010 Jabok, ETF 2. výukový blok.
zpracování dat pomocí atlas.tI
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_HRUBA.
VÝZKUM V OŠETŘOVATELSTVÍ
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Sociologie C 2. cvičení Základní informace k organizaci výuky, obsah a průběh cvičení, požadavky k plnění studijních povinností, literatura Vstup do problematiky.
Pedagogika jako věda Její předmět, cíle, metody, postavení v rámci společenských věd, jednotlivé disciplíny, základní pojmy.
Koncipování empirického výzkumu
- Pojmy - SPSS Statistické zpracování kvantitativních šetření.
Marketingový výzkum. podstatou je systematické plánování, podstatou je systematické plánování, shromažďování, analýza a vyhodnocování shromažďování, analýza.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
Skupinové interview (Focus group)
Sociologie C 3. cvičení Tematická rekapitulace 2. cvičení - pojem paradigma a výzkumná paradigmata v sociologii – kvantitativní a kvalitativní metoda.
TECHNIKY SBĚRU DAT KVANTITATIVNÍ KVALITATIVNÍ VÝZKUM VÝZKUM
Kvantitativní metody výzkumu v praxi
Základy pedagogické metodologie
Výzkum veřejného mínění a jeho realizace
Průzkum trhu.
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
1.1. Sociologie C Úvodní cvičení v akademickém roce 20011/2012 Vyučující : Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D. Fakulta sociálních studií - katedra sociologie.
Metody sociálního výzkumu Kombinované studium ZS 2009.
PŘÍPADOVÁ STUDIE - zaměřuje se na podrobný popis a rozbor jednoho nebo několika málo případů. - výzkumná otázka: Jaké jsou charakteristiky daného případu.
Případová studie Seminář 2014.
Struktura bakalářské práce
Základy pedagogické metodologie Mgr. Zdeněk Hromádka, Ph.D.
Marketing sportu obecná část
Základy pedagogické metodologie; seminář Mgr. Zdeněk Hromádka
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
Typy výzkumu  Kvantitativní  Kvalitativní  Smíšený  První zkoumá kolik lidí si co myslí atd …  Druhý co přesně si lidé myslí  Třetí je kombinací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Metodologie pedagogiky. Základy vědeckého výzkumu. Základy pedagogiky, KS – I. ročník.
Základy pedagogické metodologie Kateřina Vlčková Katedra pedagogiky PdF MU PS 2015.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Výzkum veřejného mínění
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Kvantitativní výzkum: proces a návrh výzkumu
Workshop pro tazatele Bc. Petr Pavlíček Bc. Artem Vartanyan
METODY PSYCHOLOGIE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Marketingový výzkum v určité vybrané firmě Obhajoba Bakalářské práce
Úvod do kvalitativního výzkumu
KVALITATIVNÍ VÝZKUM - ÚVOD
Metody sociologického výzkumu kvantitativní. MSV-KVANT Výuka v LS 2018
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Metody pedagogiky.
Student: xxx Vedoucí práce: xxxx Obhajoba: xxx
Transkript prezentace:

METODY A TECHNIKY VÝZKUMU

Typy scg. výzkumu dle kritérií: Funkce – teoretický, aplikovaný Cíl – diagnostický, operativní, explikativní Komplexnost – komplexní, parciální Velikost vzorku – extenzivní, intenzivní Časová organizace – jednorázový, replikační Paradigma – kvantitativní, kvalitativní

Etapy scg. výzkumu Přípravná fáze Realizační Závěrečná Studium literatury, spolupráce se zadavatelem Projekt výzkumu KDO? CO? KDY? KDE? JAK? PROČ? ZAČ? Realizační Sběr dat Zpracování dat Závěrečná Interpretace dat, výzkumná zpráva Doporučení

Projekt scg. výzkumu Úvod – proč realizovat výzkum Popis problémové situace Formulace výzkumného problému Cíle výzkumu Hypotézy Použité metody, techniky Zkoumaný soubor Organizace (časová, finanční) Výzkumný tým

Sociologické metody METODA = cílevědomý, záměrný postup, pomocí něhož lze dosáhnout urč. cíle = určitý pracovní postup, kterým dosahujeme cíle = činnosti a postupy – organizace, sběr a způsob zpracování dat

TYPOLOGIE SCG. METOD Matematicko-statistická – velký vzorek Historická – vznik a vývoj jevů Experimentální – řízené navozování jevů Monografická (Kazuální) – jeden případ Typologická (Srovnávací) – podobnosti, rozdíly

TECHNIKY SCG. VÝZKUMU Výzkumné techniky = pracovní nástroje, jimiž jsou zjišťována data = konkrétní formy získávání informací

TYPY TECHNIK Pozorování – přímé X nepřímé Rozhovor zúčastněné X nezúčastněné zjevné X skryté extenzivní X intenzivní Rozhovor Analýza dokumentů – obsahová analýza

TYPY TECHNIK (2) Dotazník výhody X nevýhody formulace otázek typy otázek - uzavřené, polouz., otevřené - obsahové, funkcionální

KVALITATIVNÍ vs. KVANTITATIVNÍ Testování hypotéz Numerická šetření Kvantifikace Předpoklad: odpověď = názor = chování Redukce dat Behavioristické předp. „únik okrajových“ Kvalitativní Interpretativní S Každodenní život Cíl: porozumět Zúčastněné pozorování Rozhovor Analýza osobních dokumentů Zakotvená teorie Etnografie

POJMY Projekt Hypotézy Operacionalizace Validita Reliabilita