VODA NA ZEMI Hydrosféra – vodní obal země.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VODA 8. třída.
Advertisements

Lidské tělo v číslech a pod mikroskopem
Energie pro vodu nejenom v domácnosti
NEROVNOMĚRNOST ŽIVOTA NA ZEMI
Shrnutí výhod při použití plukotraku 1.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Pro úvod bych se rád podíval na koloběh vody
PROJEKT „ BEZ VODY NELZE ŽÍT“
Hydrosféra Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s faktory ohrožujícími hydrosféru. Materiál je plně funkční pouze.
AUTOR Mgr.Moravcová Daniela ŠKOLA ZŠ TGM Kutná Hora Datum Ročník DRUHÝ
autor: Jakub Jirák, 8. ročník
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Voda a její okolí.
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
Digitální učební materiál
PŘÍRODOPIS Srdce a krevní oběh | 8.ročník
Převody jednotek délky objemu hmotnosti času
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Voda živá Hana Zaoralová.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Hydrosféra.
Kdo chce být milionářem ?
Tělní tekutiny Krev Text: Reprodukce nálevníků.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Zpracovala: Natali Hoffmannová
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
vypracovala: Vendula skalová
Přirozené nádrže Umělé nádrže Podzemní vody Minerální vody Řeky
Výroba kyseliny sírové
22.Března. VODA Dnes má totiž svátek voda - životodárná tekutina. Pro někoho samozřejmostí, pro jiné vzácnost. Přejeme vodě, aby si každý člověk denně.
Snižování spotřeby vody
Druhy vod.
VODA Vypracovali: Jakub Zeman a Adam Obrtel Vyučující : Ludvík Kašpar
Voda a vzduch = základ života
Hydrosféra Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s faktory ohrožujícími hydrosféru. Materiál je plně funkční pouze.
Kontaminace (znečištění) vody
VODA Kateřina Beranová.
Voda Význam a použití. Voda Je základní podmínkou života Je základní podmínkou života Lidské tělo obsahuje 70 % a rostliny až 90 % vody. Lidské tělo obsahuje.
Voda Co o ní víme?.
VY_32_INOVACE_08 - VODA, KOLOBĚH VODY
Skupenství látek.
CHEMIE ROZTOKY - CVIČENÍ.
Tání grafy.
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Hydrosféra Filip Bordovský.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – hydrosféra autor VM:Ondřej Vojáček.
Autor: Mgr. Radek Bílý Datum: Naše voda. Náš život.
VODA NA ZEMI Hydrosféra – vodní obal země.
Abiotické faktory prostředí
Znaky dělitelnosti.
* Procenta kolem nás Matematika – 7. ročník *
VODA.
Proč je voda důležitá? Život Každá živá hmota obsahuje vodu
Voda ( environmentální příručka – 5.ročník )
Den vody je 22. března!! Voda Tereza Štemberková.
 Voda Bílková Veronika ZŠ Chrastava. Č lov ě k a voda Voda je všude kolem nás - jsou jí plné řeky, přehrady, rybníky, často na nás padá z nebe. Ve vodě.
Proč je voda důležitá? Život Každá živá hmota obsahuje vodu –embryo 94%, dítě 65%, starý člověk 55% –krev 83%, mozek 75%, kosti 22% –okurek 98%, jablko.
Hydrosféra. obsah úvod skupenství vody výskyt vody v přírodě zásoby vody význam vody funkce vod použití vody oběh vody kontrolní otázky.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Lucie Imrová NÁZEV:VY_12_INOVACE_02B_24_Environmentalismus TEMA:Člověk a společnost.
Země ZŠ Hejnice M. Hradil. PLANETA ZEMĚ – KOLÉBKA ŽIVOTA (U/4/2) Zkusme najít odpovědi na otázky týkající se naší „modré planety“, o kterých jsme se učili.
Zákoucká Simona Polášková Lucie
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Voda.
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
Eva Zaplatílková Lucie Vostárková ZŠ Chrastava
12. f Problémy s vodou Znečištění, Nedostatek vody, Vysychání toků,
VY_32_INOVACE_
12. Hydrosféra Vodní obal země
Transkript prezentace:

VODA NA ZEMI Hydrosféra – vodní obal země

Proč je voda důležitá? Bez vody není život (vývoj začal ve vodě) Každá živá hmota obsahuje vodu (embryo 94%, dítě 65%, starý člověk 55%) x (krev 83%, mozek 75%, kosti 22%) x (okurek 98%, jablko 85%, chléb 40%) Funkce v organismu: odplavuje škodlivé látky, zabraňuje přehřátí organismu, rozvádí živiny v těle Ztráta tekutin z těla je asi 2-3 litry (bez vody člověk nevydrží déle než 5 dnů)

Problémy s vodou 1/5 lidstva nemá přístup k nezávadné vodě 2,6 mld. lidí postrádá základní hygienické zázemí Ve 20. století zmizelo 50% mokřadů 3 miliony lidí ročně zemře na choroby způsobené kontaminovanou vodou a špatnou hygienou (průjmy, malárie) z toho 90% jsou děti do 5 let

Osobní potřeba vody Spotřeba vody Hygienické minimum je 100 litrů/den V ČR je spotřeba 120 l/den, USA 300 l/den, některé africké země jen 10-20 l/den Spotřeba vody Při výrobě: 1 kg oceli 200 l, 1 kg hovězího masa 13 000 l, 1 kg papíru 300 l Domácnost: spláchnutí WC 12 l, koupel ve vaně 120 l, sprchování 70 l, mytí v myčce 20 l, praní v pračce 40-80 l, mytí roukou 3 l, mytí auta 200 l (plýtvání vodou: kapající kohoutek 4 l/h, netěsnící WC 80 l/h)

Skupenství vody: pevné, kapalné, plynné Charakteristika H2O C. Skupenství vody: pevné, kapalné, plynné Zásoby vody na Zemi: slaná voda (salinita je v průměru 35 g/l vody) sladká voda B. A.

Oběh vody na Zemi Velký oběh (oceány x pevnina) Malý oběh (pevnina x pevnina) INTERAKTIVNĚ