Nový systém uskladnění sezónních pneumatik s ráfkem Studentská odborná soutěž pořádaná v rámci Dne strojařů 2010 Moravskoslezským strojírenským klastrem
Studentská práce žáků 1.PT Vítězslava Rodka Karla Sikory
Nesprávné skladování pneumatik
Skladovaní pneumatik Pneumatiky správným způsobem skladované ve správném prostředí si podrží své vlastnosti prakticky nezměněné po dobu několika let. Pro skladování až 4ks pneumatik na discích lze použit také tyčový stojan na pneu. Příklady uskladnění pneumatik :
Regálový systém pro uskladnění pneumatik K uskladnění sezónních pneumatik jsou určeny regály na pneumatiky.
Konzolové regály Konzolové regály jsou určeny především pro ukládání tyčového a deskového materiálu. Konzolové regály lze doplnit střešní nebo stěnovou konstrukcí. Konzola může být rovněž využita pro vícepodlažní aplikace.
Popis nového manipulačního systému při skladování pneumatik s ráfkem
J-hák vychystávaní manipulační jednotky
Na videu vidíte interaktivní tabuli, která představuje mechanickou dílnu s automobilem, připraveným pro měření geometrie. Notebook představuje měřící zařízení Jean Bean V500. Na vozidlo připravené k měření se na všechna kola nastrojí měřící hlavice. Vozidlo se zvedne a postupně se vycentruji všechny měřící hlavice. Každá hlavice se centruje samostatně a při správném vycentrování se nám na displeji zobrazí dané kolo do žluté barvy, pokud kolo zůstane červené, znamená to závadu. Může to znamenat že jsou na kole vůle nebo že není připojena hlavice k měřícímu přístroji. Po vycentrování se vozidlo spustí na otoče a propéruje. Vozidlo se zajistí proti pohybu speciálním přípravkem, který se umístí mezi brzdový pedál a sedadlo řidiče. Záklon rejdové osy se měří natáčením kol do obou stran. Odklon a sbíhavost se měří součastně, natočíme volant do roviny(volantová příčka musí byt ve vodorovné rovině) a zajistíme ho speciálním přípravkem Volant i vozidlo jsou zajištěny proti pohybu a počítač nám vyhodnotí naměřené údaje a porovná je s databází. Pro seřízení sbíhavosti povolíme přítužnou matici čepu řízení a podle potřeby vyšroubujeme nebo zašroubujeme tyč řízení. Po ukončení seřízení se dotáhnou přítužné matice čepů řízení. Odklon a záklon lze seřizovat pouze u určitých typu vozidel. U ostatních se pouze kontroluje.
J-hák uložení manipulační jednotky Makra jsou uložená v modulu aplikací Visual Basic. Činnost zaznamenaných maker jste mohli zhlédnout ve videu.
Rozbor výhod nového skladování sezónních pneumatik Výhody Maximální využití prostoru průmyslových hal vybavených mostovým jeřábem. Podle zvolených parametrů regálu lze systém použít na pneumatiky osobních i nákladních automobilů. Dlouhá životnost, a tím také vysoká hospodárnost . Vysoká spolehlivost a provozní bezpečnost . Ulehčení práce a zvýšení produktivity. Velmi snadná obsluha.
Konstrukční příklad skladování Jedno z maker bylo vytvořeno i pro tisk Protokolu z měření.
Závěr prof. Ing. Ivo Vondrák, CSc. rektor VŠB - TU Ostrava 19.4.2010 ve vysílání ČT1 Události v regionech uvedl: „ ...v archivech školy doslova spí mnoho unikátních technických řešení, která nikdo v praxi nepoužívá.“ tento projekt vychází z diplomové práce na téma Manipulace s lanovými bubny autor: Menšík Petr Fakulta strojní, VŠB-TU Ostrava, 1979 vedoucí DP: prof. Ing. František Patrman, CSc. konzultant DP: Ing. Jiří Chobot Při vytváření programových kódů (maker) v Microsoft Excel jsme použili nahrávání maker. Zaznamenali jsme jednotlivé činností s myší nebo s klávesnici prostřednictvím záznamu nového makra a k nim jsme připojili ovládací prvky (příkazové tlačítka, přepínače, ...)
Literatura Zdroje: http://www.e-regaly.cz/ http://www.k-technik.cz/page.php?page=jednonosnikove-jeraby http://www.tuv-sud.cz Menšík P.: Manipulace s lanovými bubny, VŠB-TU Ostrava, 1979 Odborné konzultace: Ing. Jiří Chobot