Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_ L
Propagace - úvod Jméno autora (vč. titulu): Škola – adresa: Ročník: Předmět: Anotace: 3. ročník Marketing a management Ing. Iva Kučerová OA a VOŠE Tábor, Jiráskova 1615 Propagace – úvod, definice, nástroje propagace Tematická oblast: Produkt a propagace
je to komunikace firmy se zákazníky jedná se o dlouhodobý proces řízení a usměrňování nakupování zákazníků je to nástroj marketingu, který zprostředkovává informační tok způsobem výhodným pro obě strany výrobce může oslovit zákazníky a ovlivnit je zákazník může získat informace, má snazší orientaci na trhu a může učinit výhodnější volbu při nákupu Propagace - úvod
reklama (např. televizní, bilboardy, inzeráty v novinách, časopisech) podpora prodeje (např. cenové akce, ochutnávky, soutěže) osobní prodej public relations (PR – práce s veřejností) (např. tiskové zprávy, dny otevřených dveří) direct marketing (přímý marketing)(např. oslovení mailem, telefonicky, teleshopping) obvykle firma kombinuje několik nástrojů propagace v rámci jedné propagační kampaně Nástroje propagace
Prohlédněte si www stránky některého mobilního operátora a v diskuzi určete, které nástroje propagace firma používá. Dále vyjmenujte další nástroje propagace této firmy, které znáte z televize, okolí atd. Nástroje propagace - úkol
Zdroje Wikimedia Commons: commons.wikimedia.org. Datum citace [ ]. Dostupné na: _edit1.jpg ver.jpg Kotler, P. Marketing management. Praha : Grada Publishing, Horáková, H. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada, 1992