VYŘIZOVÁNÍ OBJEDNÁVEK

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zahraniční obchod Platební podmínky.
Advertisements

Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673
VYŘIZOVÁNÍ OBJEDNÁVEK
Modely řízení zásob I. Deterministické
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
ŘÍZENÍ ZÁSOB.
LOGISTICKÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM
Obor: H/01 Kuchař-číšník
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Návěští NÁVĚŠTÍ (AVÍZO) - písemnost, kterou dodavatel oznamuje odběrateli, že zboží je připraveno k přepravě (používá se při dodávkách většího množství.
Materiál slouží při výuce učiva „SMLOUVY“. Kupní smlouva.
Zahraniční obchod Vývozní operace.
Základy účetnictví Základy ekonomiky a účetnictví – 9. ročník
nedokončená výroba a polotovary výrobky zvířata zboží
Struktura personální směrnice
Struktura obchodní smlouvy Vypracovali: Jana Polednová Ondřej Tvrdoň.
4.Kalkulace nákladů.
Vyřizování objednávek (objednávkový cyklus, formy objednávek)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
- DODACÍ LIST – seznam zaslaného zboží a jeho množství (resp. seznam provedených prací). Odběratel si podle dodacího listu může zkontrolovat úplnost dodávky.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,příspěvková organizace Autor: Ing. Vlasta Švachová Datum: Název: VY_32_INOVACE_9.2.1.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
LOGISTICKÉ SYSTÉMY /14.
3 Simulace řízení informačního a materiálového toku - logistická hra
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
5 Optimalizace zásob Servisní logistika prof. Ing. Václav Legát, DrSc.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
POVINNOSTI STRAN SMLOUVY PRÁVO MEZINÁRODNÍHO OBCHODU.
DOKUMENTÁRNÍ AKREDITIV
Nákup operativní Ivan Gros odsouhlasení dodacího listu s fakturou pro účtárnu Výchozí stav: pro každou položku vybrán dodavatel uzavřena.
Odbyt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Teorie propagace 5 základních forem propagace
TVORBA HODNOTY VNÍMANÁ ZÁKAZNÍKEM
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
Petr Štoček, SPZ, part 31 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
Vyřizování objednávek – objednávkový cyklus, formy objednávek
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Struktura obchodní smlouvy
Struktura obchodní faktury
8. Marketing.
STRUKTURA OBCHODNÍ FAKTURY Hradcová Michaela, Šťastná Veronika, Ustohal Ondřej, Skákalová Jana.
Model strategie marketingového mixu
Čerpání zásob. Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1289Ročník: 2. a 3. Vzdělávací obor: Ekonomika Tematický okruh: Výpočty o majetku Téma: Graf čerpání.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Zdena Rojíková Název materiálu: VY_32_INOVACE_9_PISEMNA_A_ELEKTRONICKA_KOMUNIKACE_07.
Logistika. Osnova výkladu  Čím se logistika zabývá?  Co logistika řeší?  Organizace skladového hospodářství  Řízení zásob  Náklady na zásobování.
Ing. Veronika Dostálková MBA MAJETEK PODNIKU – OBĚŽNÝ MAJETEK Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
HOTOVOSTNÍ OPERACE Nákup a prodej. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Majetek podniku. oběžný majetek – jednorázový, spotřebován, mění podobu (materiál) oběžný majetek – jednorázový, spotřebován, mění podobu (materiál) dlouhodobý.
Obchodní smlouva. Vymezení obchodní smlouvy písemnost, ve které si dodavatel a odběratel zavazují k určitým povinnostem a získávají také určitá práva.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Uzavírání smluv v zahraničním obchodě. Smlouvy v zahraničním obchodě základ každého obchodního styku, právní úprava: Obchodní zákoník, Občanský zákoník,
DISTRIBUČNÍ LOGISTIKA  Z hlediska výrobního podniku představuje spojovací článek mezi výrobou a zákazníkem,  Zahrnuje veškeré skladové a dopravní pohyby.
Financování podniku. náklady přímé – stanoví se na jednotky (materiál, úkolová mzda, pojištění z úkol. mezd) přímé – stanoví se na jednotky (materiál,
Zásobování prodejny a dokumenty s tím spojené Ing. Jan Weiser.
LOGISTIKA LOGISTIKA LOGISTIKA - vychází (z logis, ubytování) znamená původně přechodné ubytování a zásobování vojska - nauka, která se zabývá fyzickými.
Pojem Veškeré činnosti související s přesunem hotových výrobků a služeb od výrobce ke spotřebiteli Z hlediska času se jedná o poslední činnosti podniku.
POSTUP A PODMÍNKY POVINNOSTI DODAVATELE  Dodat zboží přesně podle smlouvy, potvrzené objednávky - druh, velikost, množství, rozměry, kvalita, cena,
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Zdena Rojíková Název materiálu: VY_32_INOVACE_9_PISEMNA_A_ELEKTRONICKA_KOMUNIKACE_06.
Zásoby Kateřina Pinkasová. Zásoby  jsou hospodářské prostředky, představují suroviny, materiály, součástky, polotovary, moduly, hotové výrobky  Jednorázově.
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ
Struktura obchodní faktury
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Urgence Autor: Libuše Bendová.
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
DODACÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKA
Řízení majetku ve vazbě na zdrojovou náročnost
Autor: Ing. Sikorová Renata
Transkript prezentace:

VYŘIZOVÁNÍ OBJEDNÁVEK Objednávkový cyklus, formy objednávek Zpracovali: Ivana Čepelková Lukáš Hons Lucie Kumbálková Miloš Langer Lenka Nováková Markéta Řechková

OSNOVA cíle práce objednávka objednávkový cyklus formy objednávek objednávkové systémy závěr seznam použité literatury

CÍLE PRÁCE charakterizovat vyřizování objednávek, objednávkový cyklus a formy objednávek vymezit pojem dodací lhůta charakterizovat objednávkové systémy a jejich formy

OBJEDNÁVKA písemný dokument, ve kterém prodejce a kupující uzavírají dohodu týkající se výrobku (služby) a prodejní ceny dohoda o ceně a předmětu objednávky stačí k uskutečnění prodeje [3]

Náležitosti objednávky obchodní firmu prodejce, adresu, IČO datum a číslo objednávky popis výrobku nebo služby (typ, barva, materiál, příslušenství, rozměry) jednotkovou cenu, množství, jakost, celkovou cenu a DPH výši zaplacené zálohy částku k úhradě po započtení zálohy datum nebo lhůtu dodání výrobku [3]

VYŘIZOVÁNÍ OBJEDNÁVEK systém, který slouží podniku: k přijímání objednávek od zákazníků ke kontrole stavu objednávek ke komunikaci se zákazníkem k samotnému vyřízení objednávky součástí systému je kontrolu stavu zásob, pohledávek většinou dobře automatizovaná oblast [6]

OBJEDNÁVKOVÝ CYKLUS celková doba od iniciování objednávky ze strany zákazníka po přijetí zboží nebo služby zákazníkem [3] délka cyklu závislá na mnoha faktorech modelový objednávkový cyklus [3]

Doba předávání objednávek závisí na formě komunikace: osobní předání pošta telefon fax internet [7]

Doba zpracování a kompletace objednávek Zpracování objednávky obsahuje: přípravu dopravních dokumentů kontrolu objednávek podávání informací o stavu objednávky zákazníkům předávání informací dalším oddělením Kompletace objednávek zahrnuje: vyzvednutí zásob ve skladišti přesunutí zásob do místa určeného pro nakládání zkompletování objednávky, zabalení [7]

Obecná pravidla snaha o zkrácení cyklu progresivní systémy vnitřní fáze vnější fáze [3] progresivní systémy náročné na počáteční náklady investice se postupně vrací přímá komunikační cesta eliminace manuální zpracování dat [4], [2]

Dodací lhůta je jednoznačně doba, kterou trvá přesun zakázky ze zásobovacího bodu k zákazníkovi [7] určení dodací lhůty podle obchodního zákoníku takto: dodání zboží v určitý časový moment tzn. v určitý den nebo i v určitou část dne, a nebo dodání zboží v rozmezí lhůty určené jejím dohodnutým počátkem a koncem [8] povinností prodávajícího je dodat smluvené zboží ve stanovenou dobu, která je stanovena v kupní smlouvě

FORMY OBJEDNÁVEK podnik pracuje se dvěma druhy objednávek: objednávky, které přijímá od zákazníků objednávky pro dodavatele [1]

Objednávky od zákazníků jsou výsledkem komunikace mezi výrobcem a odběrateli systém zpracování objednávek by měl být spojen se systémem předpovědí poptávky pro přenos objednávek je možno použít řadu technických prostředků [5]

Přenos objednávek Zdroj: [5]

OBJEDNÁVKOVÉ SYSTÉMY několik základních systémů Q systémy řízení zásob P systémy řízení zásob

Q systémy řízení zásob systém s pevnými velikostmi objednávek stanoví se výše zásob pro krytí poptávky během intervalu pořízení zásob, tzv. signální úroveň zásob dosáhne-li skutečný stav zásob této úrovně, realizuje se nová objednávka všechny objednávky skladové položky mají konstantní závislost [6]

Zdroj: [6]

P systémy řízení zásob systém s předem pevně stanovenými objednacími termíny: objednávky jsou nestejné velikosti velikost jednotlivých objednávek = velikost skutečné zásoby na skladě v době objednávky + velikost objednávky nevyžaduje stálou kontrolu stavu zásob provádí se periodická kontrola zásob objednávky zásoby jsou v pevných objednacích termínech [6]

Zdroj: [6]

ZÁVĚR řízení zásob může představovat konkurenční výhodu podniku vyřizování objednávek v dnešní době většinou automatizované snaha o zkrácení objednávkového cyklu formy objednávek: od zákazníků, dodavatelům objednávkové systémy Q a P

SEZNAM POUŽITÉ LITERATURY

DĚKUJEME ZA POZORNOST