PaedDr. Zuzana Horváthová, Ph.D. doc. Ing. Josef Abrhám, Ph.D.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZELENÝ KOMPAS VZDĚLÁVÁNÍ PRO ZÁKLADNÍ A STŘEDNÍ ŠKOLY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ DOVEDNOSTÍ ŠETRNÝCH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ.
Advertisements

GVID – MATURITA 2014 aktuální stav – říjen 2013.
Hodnotová orientace svobodné generace
Budoucnost vzdělávání Budoucnost vzdělávání je postavena na úrovni vzdělání a na jeho rozvoji (univerzální gramotnost a soft skills). Nejde jen o trh!
Petr Adamus.  Vycházíme z předpokladu, že osoby s autismem trpí poruchami chování, protože prostředí a většina technik učení nepočítá s jejich individuálními.
Počet žáků ve třídě Marcela Matějková Dagmar Šetková Martina Říhová
EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU: INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI CZ.2.17/1.1.00/36093 Úspěch přeje připraveným II 1.
OTEC A SYN mezigenerační vzdělávání v podnikání TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Etická výchova ve školách – projekt 2010 Začínáme u mladé generace.
Budou chodit do knihoven? Průzkumy dospělé populace 1996 – 2007 – 2010 a nová koncepce rozvoje knihoven ČR Národní knihovna ČR.
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
GVID – MATURITA 2015 aktuální stav – září STRUKTURA MATURITNÍ ZKOUŠKY Maturitní zkouška (MZ) Společná část MZ Český jazyk a literatura Matematika.
Rodina, ve které žiji Není nejmenších pochyb o tom, že je to v prostředí rodiny a domova, kde se všechny největší ctnosti, veškeré ctnosti, které vévodí.
Imigranti na trzích práce v EU
Srovnání výsledků testů žáků 9. tříd základních škol v letech 2005 a 2011 Koho a na co jsme se ptali Filip Karel, Šimon Stiburek, Jan Hučín Scio Praha.
Širší ekonomické souvislosti rodinné politiky Daniel Münich.
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS (OP RLZ 3.2) ( RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. PaedDr. Jiří Mezuláník, CSc. Vysoká.
Pohled průmyslových firem na kvalitu českého technického vzdělávání Výsledky průzkumu Francouzsko-české obchodní komory v rámci Roku průmyslu a technického.
Projekt Digitální škola - její pozice v systému projektů na OA Orlová.
Vyhodnocení besed a ankety studentů SŠ o neobnovitelných přírodních zdrojích VŠB - TU Ostrava, katedra společenských věd Ing. Jiří.
Společné povinné vzdělávání: utopie nebo nezbytnost? Jana Straková Sociologický ústav AV ČR.
Otazníky nad terciárním vzděláváním jako předpokladu využití a rozvoje sociálního potenciálu populace Pro konferenci VŠFS – „Lidský kapitál a investice.
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
MASARYKOVA UNIVERZITA FAKULTA SOCIÁLNÍCH STUDIÍ KATEDRA PSYCHOLOGIE
Průzkum sebehodnocení zdravotního stavu a disability Popis metody průzkumu Datum: 13. června 2006 Číslo projektu: Připravil: Petr Hrala.
1 Jak se sociální původ patnáctiletých žáků odráží v jejich počítačové gramotnosti? Josef Basl Doktorský seminář VSP 1. března 2007.
KLIMA ŠKOLY ALEŠ STUPKA.
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
Jan Amos Komenský ( ) Cílem vzdělání a moudrosti je, aby člověk viděl před sebou jasnou cestu života, po ní opatrně vykračoval,
Sněm Rady vysokých škol1 Ekonomické informace.
Faktory ovlivňující přechod žáků 5. ročníků na víceleté gymnázium Poznatky z longitudinálního výzkumu CLoSE Jana Straková, David Greger.
Jan Amos Komenský 1592−1670 Život Uherský Brod, Nivnice, Komňa
( vzdělanostní struktura obyvatel )
Průvodce Čínou 21. století “Children in Meeting #8″, Zhigang Tang, 2000.
Trh práce a politika zaměstnanosti Přednáška 8 Sociální výhody v nezaměstnanosti ve vybraných zemích EU.
Faktory ovlivňující rozvoj pedagogických dovedností studentů Jana Stávková.
Vzdělání a trh práce Přednáška do předmětu Ekonomika školství
Vendula Slámová Markéta Otáhalová Jitka Wagenknechtová
Škola pro všechny EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA K DOLŮM V PRAZE 12.
Rodina na Vysočině výsledky empirických výzkumů uskutečněných v kraji Vysočina v letech 2005 – 2010 konference Rodinná politika v centru pozornosti krajů.
Katedra sociální pedagogiky na Pedagogické fakultě MU Projekty zaměřené na zvyšování životních a profesních perspektiv sociálně znevýhodněných skupin.
Czech Statistical Office Na padesátém 81, Praha, Český statistický úřad odd. regionálních analýz a informačních služeb Praha Jana Podhorská.
Nová šetření výskytu a podob šikany Centrum sociálních služeb Praha – Pražské centrum primární prevence.
Praha, prosinec 2009SPAV - diseminační seminář1 Strukturované studium Projekt „Spolupráce technických fakult veřejných vysokých škol s podniky a dalšími.
OVĚŘENÍ EFEKTIVITY FIE U ROMSKÝCH DĚTÍ PhDr. Anna Páchová, Ph.D. Katedra psychologie Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy.
České školství v mezinárodním srovnání České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education.
Od tématu k problému – druhy problému - hypotézy Východisko = problém Kvantitativní výzkum – musí mít vždy hypotézu? Kvalitativní výzkum – bez hypotézy?
Data získána na základě výzkumu Hodnotové orientace dětí ve věku 6 – 15 let. Výzkum realizován v rámci projektu Klíče pro život.
Příčiny neúspěchu žáků Jana Míková. John Holt: „Proč děti neprospívají“ John Holt: „Proč děti neprospívají“ Bojí se, nudí a jsou zmatené Bojí se, nudí.
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2008 Tisková konference.
EDUCATION AT A GLANCE 2015 Country Notes a klíčová data pro ČR Převzato dne z internetové stránky ministerstva školství:
STEM Které souvislosti vstupu do EU veřejnost nejvíce zajímají? Nejnovější data STEM tisková zpráva ze dne
České školství v mezinárodním srovnání České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education.
Škola pro všechny Setkání koordinátorů inkluze ZŠ Jeseník, Fučíkova
ČLOVĚK s mentálním postižením Společnost pro podporu lidí s mentálním postižením v České republice, o.s. Barbora Uhlířová.
Komunikační chyby vedoucích pracovníků ve vybraném podniku Autor bakalářské práce: Alena Strakošová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Iveta Kmecová, Ph.D.
Hospodaření obcí v roce 2016
Aplikace nových forem marketingu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivace a stimulace pracovníků ve vybraném podniku Autorka bakalářské práce: Martina Jakubcová.
Problematika návykových látek u žáků středních škol
PROFESE UČITELE Radek Šír.
MOTIVACE K UČENÍ Tereza Hammerová
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Ekonomické vyhodnocení firemního vzdělávání a jeho vliv na výkonnost.
Sociální dovednosti učitele
Analýza vzdělávání na českých SŠ
Škola základ občanského života
Co říká česká veřejnost?
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Transkript prezentace:

PaedDr. Zuzana Horváthová, Ph.D. doc. Ing. Josef Abrhám, Ph.D. E-learning jako jeden z předpokladů na zlepšení vztahu studenta ke studiu PaedDr. Zuzana Horváthová, Ph.D. doc. Ing. Josef Abrhám, Ph.D. Praha, 2014

„Cílem vzdělání a moudrosti je, aby člověk viděl před sebou jasnou cestu života, po ní opatrně vykračoval, pamatoval na minulost, znal přítomnost a předvídal budoucnost.“ Jan Amos Komenský

Hlavní cíl výzkumu: zjistit, jestli může e-learning, jako moderní forma, ovlivnit motivaci k studiu a celkový zájem o vzdělání. Cílem výzkumu bylo zjistit, jestli má vliv rodiny, pohlaví a průměru z vysvědčení dopad na celkový vztah studenta ke škole a sociální klima třídy. Také zda moderní formy vzdělávání, mezi které neodmyslitelně patří i e-learning, mají taky vliv na celkovou motivaci vzdělávat se.

Podle výzkumu PISA 2012 mají ČR žáci 5 Podle výzkumu PISA 2012 mají ČR žáci 5. největší socioekonomické zázemí, což má vliv na selektování stejného typu žáka do vybrané školy. Sebedůvěra 15ti letých žáků je v ČR na nejnižších místech v rámci států OECD, což má negativní vliv na samotné studium. S nízkou sebedůvěrou přímo souvisí záporný vztah žáka ke škole.

výuková forma a metoda (např výuková forma a metoda (např. e-learning, modelová výuka, praktické ukázky, rozhovory) obsah předmětu (např. cíl předmětu, sylabus) Vztah žáka ke škole socioekonomické klima třídy (např. mimoškolní aktivity, vztahy mezi žáky, vztah učitel - žák)

Výzkum byl tvořen z 15ti letých studentů středních škol (Praha, Středočeský kraj, počet respondentů 400). Rozdělení škol: - Praha, - Středočeský kraj - větší města (např. Beroun, Kladno) a menší města (např. Hostivice).

Dílčí výsledky výzkumu byly: 1 Dílčí výsledky výzkumu byly: 1. Pozitivní rodinná atmosféra ve větší míře působí na motivaci vzdělávat se jako samotná škola. 2. Studenti, kteří dosáhli průměrnou známku na vysvědčení v předchozím roce lepší jak dva, mají větší motivaci k samostudiu než studenti, kteří dosáhli horší průměrnou známku.

3. Školní e-learning působí pozitivně na upevňování sociální vazeb ve třídě. 4. Rozdíl pohlaví ve využívání e-learningu není patrný. 5. Studenti jsou v tomto věku silně ovlivněni Internetem jako zdrojem informací a kamarády. 6. Studenti si Internetové zdroje a informace z nich ověřuji u starších členů rodiny.

Výsledek: Pozitivní rodinná atmosféra ve větší míře působí na motivaci vzdělávat se jako samotná škola.

Výsledek: Studenti, kteří dosáhli průměrnou známku na vysvědčení v předchozím roce lepší jako dva, mají větší motivaci k samostudiu než studenti, kteří dosáhli horší průměrnou známku.

Výsledek u druhého dílčího cílu přímo ovlivňuje výsledek prvního cílu Výsledek u druhého dílčího cílu přímo ovlivňuje výsledek prvního cílu. Na celkový prospěch studenta (žáka) má vliv pozitivní rodinné prostředí a zájem rodičů o prospěch a celkové vzdělávání svých dětí. Zdůvodnění od žáků: v lepším vzdělání vidí větší možnost studovat na VŠ a možnost pracovat na líp ohodnocených pracovních pozicích.

Výsledek: Školní e-learning působí pozitivně na upevňování sociální vazeb ve třídě.

Výsledek: Rozdíl pohlaví ve využívání e-learningu není patrný.

Výsledek u čtvrtého dílčího cíle je v rozdílnosti pohlaví a využití e-learningu patrný. Holky preferují elektronickou komunikaci, autotesty a práce s projekty. Kluci se zaměřují na studium doplňující literatury, projekty, autotesty a nejméně času tráví komunikací.

Výsledek: Studenti jsou v tomto věku silně ovlivněni Internetem jako zdrojem informací a kamarády.

Výsledek druhé části pátého dílčího cíle nebyl potvrzen, protože na ovlivnitelnost mladých lidí má vliv hlavně Internet. Ovlivnitelnost v poměru kamarádi a rodina, je nepatrný (pouze 5%). Z toho vyplývá, že na dnešní mladé lidi má vliv stejným způsobem jak Internet a kamarádi, tak i rodinné zvyklosti, sourozenci a klima rodiny.

Výsledek: Studenti si Internetové zdroje a informace z nich ověřuji u starších členů rodiny.

Výsledek v posledním dílčím cíli nebyl potvrzen z důvodu, že dnešní mladí lidé si informace z Internetu ověřuji buď u svých stejně starých kamarádů, anebo z jiných Internetových zdrojů. U starších členů rodiny si ověřuje informace pouze 17% mladých lidí.

Výsledek výzkumu: mládež má Internet jako prvotní zdroj informací, je to prostředník mezi školou a soukromým životem. Moderní formy výuky studenty motivují, obohacují a pokládají je za efektivní metodu vzdělávání. Stagnací úrovně vzdělávání by došlo v budoucnu k prudkému poklesu zájmu o studium.

Vhodně navržený e-portál a jeho obsah jednoznačně pozitivně ovlivňuje studium na střední a vysoké škole. Také virtuální třídy pozitivně ovlivňují sociální klima třídy hlavně u kombinované formy vysokoškolského studia (v menší míře denní VŠ studium a studium na SŠ). Pro mentální růst a rozvoj musí vyučující vytvořit vhodné e-portály, aby ulehčili studentům možnost přístupu se k ověřeným informacím.

Děkuji za pozornost