ŽIVOT LESA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ekosystémy v ČR.
Advertisements

Symbióza některých hřibovitých hub s kořeny vyšších rostlin
Společenstvo lesa Přírodověda 4. ročník.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace JEHLIČNATÉ STROMY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
LES – PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVO
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Jehličnaté a listnaté stromy DUM 16/1
LESY MÍRNÉHO PÁSU – VÝZNAM ZELENĚ PRO ČLOVĚKA
EKOSYSTÉM Základní funkční jednotka přírody
VZTAHY ORGANISMŮ.
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ROZDĚLENÍ ŽIVOČICHŮ
TOK LÁTEK A ENERGIE EKOSYSTÉMEM
ZÁKLADY EKOLOGIE Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
VZTAHY MEZI ORGANISMY POTRAVNÍ VZTAHY.
Rozmanitost podmínek života na zemi
Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Jehličnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.22
Rostliny semenné Semenné rostliny se rozmnožují semeny.
Tajga, smíšené a listnaté lesy
NAJZNÁMĚJŠÍ NAHOSEMENNÉ RASTLINY JEHLIČNATÉ STROMY A KEŘE
Rozmanitost lesů, Význam lesů, Péče o lesy.
Lesy mírného pásu Jan Dušek.
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY Rozmnožují se pohlavně - semeny, ta jsou holá bez oplodí, oplození není závislé na vodě jako u výtrusných rostlin,rostliny mají pouze.
PŘÍRODOVĚDA.
VY_52_INOVACE_PRV.3.29_Živá příroda _ dřeviny_pracovní list
Listnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.23
NAHOSEMENNÉ rostliny.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Jehličnany.
SEMENNÉ ROSTLINY.
Živá příroda.
ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM SAVCI ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org.
Les-Lesní patra.
Části stromů Strom v ročních obdobích Význam zeleně pro člověka
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Současná biosféra. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,Smetanova 123C AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_115_Jehličnany TEMA: Živá.
Lesy a jejich význam Škola: SŠ, ZŠ a MŠ, Karviná, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hulejová VY_32_INOVACE_17_LESY A JEJICH VÝZNAM_HULEJOVÁ Člověk.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Přírodní společenstva v České republice Martin Chlumský Dis. 3. ročník BI-TV Pedagogická fakulta UK Kateřina Vaněčková PdF UK Praha Helena Jedličková.
Důležitou část přírody tvoří stromy a keře. Strom má tyto části:
Ekosystém les Stromy Přírodověda 4. ročník
STROMY JEHLIČNATÉ Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život
PRVOUKA – 2. ročník, JEHLIČNATÉ STROMY
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Podnebné pásy – mírný pás
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Přírodní společenstva v České republice
Ekosystém – potravní řetězec, potravní pyramida
projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
LES A JEHO VÝZNAM Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. Č. DUMu: VY_52_INOVACE_448.
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny v lese Autor:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
ŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením živé přírody.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
Přírodní společenstva v České republice: LES
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_61_PRV1
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Les v průběhu roku Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Na procházce v lese.
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Podzim v lese a plody. Jehličnaté a listnaté stromy.
Název školy Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Přírodověda Podnebné pásy ( Mírný pás )
Transkript prezentace:

ŽIVOT LESA

FOTO: Fagusius

Strom je dřevina. To znamená, že je z větší části ze dřeva Strom je dřevina. To znamená, že je z větší části ze dřeva. Na rozdíl od křovin mají stromy kmen, který obvykle v dolní části nemá větve. Některé, obvykle osamělé staré stromy jsou chráněné. Stromy jsou listnaté a jehličnaté.  Listnaté mají listí, jehličnaté jehličí. FOTO A TEXT:K.Drábek

Když je stromů hodně, říkáme tomu les Když je stromů hodně, říkáme tomu les. Les z jehličnatých stromů se jmenuje jehličnatý les. Roste obvykle ve vyšších polohách. Naprostá většina našich jehličnatých lesů vznikla výsadbou na místě lesů jiných. Jehličnaté stromy mají jehličí, které na zimu neopadává (výjimkou je modřín). Jehličnatý strom s opadaným jehličím je obvykle suchý a už neporoste. FOTO A TEXT:K.Drábek

FOTO:V.Cílek

FOTO A TEXT:K.Drábek Les složený z listnatých stromů je listnatý les. Listí na zimu opadává. Listnatý strom s opadaným listím se na jaře opět zazelená.

BUKOVÝ LES

FOTO A TEXT:K.Drábek Les s listnatými i jehličnatými stromy je les smíšený. Obvykle je nejodolnější vůči přírodním změnám. Lesy u nás jsou výsledkem postupných změn, které trvaly tisíce let. Na těchto změnách se významě podílel i člověk. FOTO A TEXT:K.Drábek

LES LUŽNÍ

FOTO A TEXT:K.Drábek Výsledek nevhodných zásahů - vysazená monokultura byla ponechána jako potrava pro kůrovce. Ten se z takových míst dále šíří. V mrtvém lese vyrostou opět smrky a cyklus zániku lesa se může opakovat.

OBYVATELÉ LESA: Rostliny, které vyrábějí novou hmotu s pomocí sluneční energie – VÝROBCI. Živočichové, kteří se živí rostlinami nebo jinými živočichy (býložravci, masožravci,všežravci) – SPOTŘEBITELÉ. Rostliny nebo živočichové, kteří rozkládají zbytky a odumřelá těla rostlin a živočichů – ROZKLADAČI.