Model excelence EFQM UPOZORNĚNÍ: Některé snímky prezentace obsahují poznámky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
P r o s t ě j o v v datech Olomoucký kraj obyvatel
Advertisements

PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
Stav k 30. červnu Výměna řidičských průkazů Řidičské průkazy vydané od 1. července 1964 do 31. prosince 1993 jsou jejich držitelé povinni vyměnit.
Představení společnosti
V ZDĚLÁVÁNÍM K VYŠŠÍ ADAPTABILITĚ ZAMĚSTNANCŮ SPOLEČNOSTI O.K. T EXTIL, S. R. O. CZ.1.04/1.1.02/
1 Ing. Milena Najmanová tajemník Národní ceny ČR za jakost Program Národní cena ČR za jakost.
Řízení diverzity Mgr. Hana Velíšková, HR specialistka Česká společnost pro rozvoj lidských zdrojů.
Zkušenosti s utvářením konsorcií v České republice Jaroslav Šilhánek VŠCHT Praha.
Reporting udržitelného rozvoje - nový pohled na těžební činnost.
Opel a stlačený zemní plyn (CNG) Zbyněk Janeček Fleet & CV Manager GM Southeast Europe (Opel, Chevrolet) Branch office Praha Praha,
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
Historie Od roku 1946 jedinými zástupci zaměstnanců - odbory Zákon 144/1946 Sb. o jednotné odborové organizaci –§1 – název ROH Po roce 1989 Zachování principu.
Firma ABC– cesta k budoucnosti. Dlouhodobé cíle projektu: nastavit systém řízení cílů a následně implementovat ve firmě ABC připravit prostředí /SW MBE/
Pojištění majetku a odpovědnosti za škodu města a jím zřízených příspěvkových organizací Bc. Miloslav Šalé jednatel společnosti RESPECT BRNO, s. r. o.
1 ASOCIACE INOVAČNÍHO PODNIKÁNÍ ČR Úloha transferu technologií v inovačním procesu Pavel Švejda CTT UTB ve Zlíně, 27. března 2014.
Český klastr přípojných vozidel a nástaveb, družstvo.
PREZENTACE KA 7 KONFERENCE PROJEKTU ITP ITP Ing. Jaromír Čáp, Národní vzdělávací fond, o.p.s. Velké Karlovice, Institut Trhu Práce.
Flexibilita a Inovace Outsourcing mezd Outsourcing účetnictví Účtárny na klíč Daňové a ekonomické poradenství E-Consulting Czech, s.r.o Václavské nám.
Vedlejší specializace MARKETING (3MK)
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Hodnocení škol a školských zařízení
Anvis AVT s.r.o. Vsetín.
Případová studie: UNIC-Services Ltd. Firma UNIC-Services  Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi  Firma nabízí vzdělávací.
VLIV ZMĚN SVĚTA PRÁCE NA KVALITU ŽIVOTA 2005 – 2008 Moderní společnost a její proměny Seminář k výzkumu na úseku BOZP
Centrum sdílených služeb GTS Brno cerven 2014 Roman Tesař.
Představení projektu Seminář k projektu Vliv změn světa práce na kvalitu života Ing. Lenka Svobodová VÚBP Praha, 25. září 2006.
STRATEGIE AGE MANAGEMENTU V ČESKÉ REPUBLICE CZ.1.04/5.1.01/ Mgr. Ilona Štorová AIVD ČR, o. s.
30. červen, 2006 Role Agentury pro regionální rozvoj v marketingu Moravskoslezského kraje Marek Prorok, PR a marketing, ARR.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Předběžné hodnocení návrhů projektů EUREKA Historie vývoje hodnocení projektů programu EUREKA a současný stav Ing. Pavel Dlouhý, manažer projektů EUREKA.
Benchmarking venkova zkvalitnění managementu mikroregionů.
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
MEZINÁRODNÍ SROVNÁVACÍ STUDIE Produkt RP Podpora Romů v Praze.
 Jeho principy začala uplatňovat M. Thatcherová v reakci na zvyšující se tlak veřejnosti na politiky v 70. letech 20. století ve Velké Británii.  Veřejnost.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
ČESKÁ SPOLEČNOST PRO JAKOST VÁŠ PARTNER NA CESTĚ ZA VYŠŠÍ KVALITOU „Následujte úspěšné – nejlepší praxe“ „Follow Their Business Success“ Konference vítězů.
Seminář KOMTERM, 21. duben 2010 Dipl. - Ing. Roman Baláž, MBA Generální ředitel SPP CZ, a.s. 1 Bezpečnost dodávek – nevyhnutná podmínka zákazníka.
1 BOJ NA TRHU PRÁCE aneb bojujeme se ctí Kateřina Cempírková HR manager 21. května 2008, Praha.
Národní konference kvality ve veřejné správě – Brno 2013
1 Etika podnikání Společenská odpovědnost organizací Ing. Jaroslav Prachař – výkonný ředitel, Korektní podnikání, o.s CEBRE – Kam směřuje Společenská.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Příprava pracovníků v Tanex,PLASTY a.s. Ing. Dana Spejchalová, Ph.D.
Lidé ve službách.
Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy.
PQS - P Ing. Petr Mašek ICZ a.s.. PQS –P (Performance, Quality, Strategy ) Nástupce systému PMS2000 Systém pro měření efektivity poskytované zdravotní.
První registrace nových osobních automobilů v zemích EU + EFTA za období 1990 až 2014 (z ) První registrace nových osobních automobilů Kontakt,
Blanická 3, Olomouc, tel.: fax.: web: portál: Žofínské fórum.
Použití CNG v dopravě Svaz dopravy 5. března 2009 Ing. Jan Zaplatílek.
1 Měření efektů manažerských vzdělávacích a rozvojových aktivit Štěpán Galbavý Partner Inventa,s. r. o.
Ruská federace x WTO a OECD
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Management jakosti jako úhelný kámen provozu klinické laboratoře
Inovace (v) Modelu Excelence EFQM
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
marketingové poradenství
Období snižování nákladů Důvody proč vzdělávat a jejich zřetelnost Hynek Rais Česká pojišťovna 22. července 2004.
Vodafone - případová studie „Integrace Společenské odpovědnosti (CR) do firmy“ Přemysl Filip Senior Manager Společenské odpovědnosti Listopad 2007, VŠE.
ESF – JPD 3 Grantové schéma 4.1
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Iniciativa EQUAL v ČR. Iniciativa EQUAL Samostatná forma pomoci ze strukturálních fondů týkající se mezinárodní spolupráce při prosazování nových prostředků.
Hodnocení firem, aneb co je to úspěšná firma. Obsah Metoda Balanced Scorecard Metoda EFQM (Evropský model podnkatelské úspěšnosti)
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
JUDr. Ing. Robert Szurman ředitel odboru předseda Rady kvality ČR 8. Národní konference kvality ve veřejné správě, Praha Národní konference.
Národní cena ČR za jakost 2006 Pavel Ryšánek – listopad 2005.
MONDRAGON Cooperative Corporation (MCC) Příklad z dobré praxe - Best practice Červen 2015.
Střední škola služeb a cestovního ruchu, Varnsdorf
Společenská odpovědnost a školy
Lidé, procesy, partnerství
Transkript prezentace:

Model excelence EFQM UPOZORNĚNÍ: Některé snímky prezentace obsahují poznámky.

Obsah O Modelu excelence EFQM Přínosy Success stories Partneři EFQM Kontakty

Myslíte si, že řídíte úspěšnou firmu? Srovnejte se! Model EFQM v kostce Myslíte si, že řídíte úspěšnou firmu? Srovnejte se!

EFQM v kostce Jeden z nejpropracovanějších Modelů řízení Firmy, které pracují s Modelem mají dlouhodobě prokazatelně lepší výsledky Lepší rentabilita Vyšší stabilita

O Modelu excelence EFQM

Historie Proč jsme nejlepší? Jak být nejlepší za 20 let? V roce 1988 se setkává 14 CEO předních evropských organizací (Fiat, Nestlé, Volkswagen, Phillips, Electrolux…) a pokládají si 2 otázky: Proč jsme úspěšní? a Jak být úspěšnými za 20 let? Následně roku 1989 je založeno EFQM ve spolupráci s 69 evropskými firmami. Jak být nejlepší za 20 let?

Základní informace Používá ho přes 30 000 organizací po celém světě Flexibilita Modelu bez ohledu na: Stát Velikost organizace Sektor Nástroj pro dlouhodobé a systematické zlepšování organizace Klade důraz na benchmarking

3 pilíře Modelu Základní koncepce Kritéria RADAR Strategická východiska Kritéria Klíčové aktivity a výsledky RADAR Úroveň naplnění klíčových aktivit a výsledků

Základní koncepce Zde popsané atributy reprezentují způsob myšlení a způsob práce, které odlišují excelentní firmy od průměru. Osm základních koncepcí excelence bylo formulováno v rámci rozsáhlého procesu, který zahrnoval benchmarking v celosvětovém měřítku sbírající trendy v managementu, a dále pak řadu rozhovorů s vrcholovými manažery napříč průmyslovými odvětvími v celé Evropě. Zdroj: Publikace Model excelence EFQM Zdroj: Publikace Model excelence EFQM

Kritéria Kritéria představují konkrétní klíčové aktivity, prostřednictvím kterých organizace naplňuje základní koncepce. Kritéria berou v úvahu jak výsledky organizace, tak i předpoklady které k těmto výsledkům vedou. Zdroj: Publikace Model excelence EFQM Zdroj: Publikace Model excelence EFQM

RADAR RADAR představuje systém, který nám umožňuje hodnotit do jaké míry je každá klíčová aktivita (kritérium) naplněna. RADAR: Required RESULTS (Požadované VÝSLEDKY) Plan and develop APPROACHES (Plánování a rozvíjení PŘÍSTUPŮ) DEPLOY Approaches (APLIKACE přístupů) ASSESS and REFINE Approaches and Deployment (HODNOCENÍ A ZDOKONALOVÁNÍ přístupů a jejich aplikace) Zdroj: Publikace Model Excelence EFQM Zdroj: Publikace Model excelence EFQM

Přínosy

Přínosy Studie Boulter & Bendell (2006) Zkoumá rozdíl mezi organizacemi používajícími Model, a těmi které ho nepoužívají 120 vítězů ceny EFQM + 120 firem bez EFQM 1990 – 2004 Rok 1 = rok výhry

Studie Boulter & Bendell

Studie Boulter & Bendell

Studie Boulter & Bendell

Studie Boulter & Bendell Závěr studie: firmy využívající Model excelence EFQM dosahují prokazatelně lepší výsledky!

Success stories

Bosch - závod Bamberg Jeden z největších závodů v Německu Výroba dílů pro systémy vstřikování paliva pro dieselové a benzinové motory 7 300 zaměstnanců Zdroj: EFQM.org

Bosch - závod Bamberg Přínosy 2005 vs 2011 Snížení interních nákladů o 22 % (ačkoliv externí stouply o 20 %) Zachování počtu pracovních míst Zvýšení spokojenosti zákazníka Zdroj: EFQM.org

Bosch - závod Bamberg „Model excelence EFQM nás přiměl přehodnotit naše chování jako lídrů, vztahy s našimi pracovníky, zákazníky, dodavateli a všemi ostatními relevantními partnery... “ Hans Hoffmann, Commercial Plant manager Zdroj: EFQM.org

BMW - závod Regensburg Závod se specializuje na „menší“ BMW Přes 250 000 aut ročně Přes 9 000 zaměstnanců Zdroj: EFQM.org

BMW - závod Regensburg Přínosy 2007 vs 2011 Snížení průměrné doby výroby auta o 16 % Zvýšení spokojenosti zaměstnanců (přes krizi) Každoroční nárůst produktivity Zdroj: EFQM.org

BMW - závod Regensburg „Model excelence EFQM nám nabízí objektivní a velmi cenné náměty týkající se našich silných stránek a našeho potenciálu…“ Andreas Wendt, Plant Director Zdroj: EFQM.org

Coca-Cola – závod Ankara 6. největší producent značky Coca-Cola Člen skupiny Coca-Cola Icecek První závod Coca-Cola, který zavedl Model Zdroj: EFQM.org

Coca-Cola – závod Ankara Přínosy Díky Modelu se továrna propracovala mezi špičku továren Coca-Cola (přes 1 000 továren) Jednička ve spotřebě vody ze všech továren Coca-Cola (od 2008) Zdroj: EFQM.org

Coca-Cola – závod Ankara „Zabezpečování špičkové kvality a bezpečnosti našich produktů je pro nás klíčové. Zvolili jsme si EFQM, protože je v souladu s naším přesvědčením.“ Sahin Keykan, Plant Manager Zdroj: EFQM.org

Nemocnice Galdakao-Usandolo Popřední baskická nemocnice Přes 3 000 pacientů denně 1 600 zaměstnanců Zdroj: EFQM.org

Nemocnice Galdakao-Usandolo Přínosy Udržování nákladů na úrovni rozpočtu 124 zlepšovacích týmů (oproti 14 v 2005) 25 % zaměstnanců ve zlepšovacích týmech Spokojenost pacientů blížící se 100 % Zdroj: EFQM.org

Nemocnice Galdakao-Usandolo „Je obrovský rozdíl mezi nemocnicemi využívajícími model EFQM a ostatními. Model Vám umožnuje dívat se na místa, které ostatní systémy managementu přehlížejí.“ Santiago Rabanal, Chief Executive Officer Zdroj: EFQM.org

Městský úřad Dzierżoniów Malé město na jihozápadě Polska 34 000 obyvatel Úlohou úřadu je zabezpečit udržitelný rozvoj města Zdroj: EFQM.org

Městský úřad Dzierżoniów Přínosy Úřad hospodaří s finančním přebytkem už přes 5 let Neuvěřitelných 95 % „zákazníků“ úřadu je spokojených Počet stížností redukován o 50 % (oproti 2003) Přes 60 zlepšovacích týmů (zúčastňuje se přes 270 zaměstnanců) Zdroj: EFQM.org

Městský úřad Dzierżoniów „Model excelence EFQM představuje ideální nástroj zaměřený na management… Naším cílem je vytvořit přístupy, které zabezpečí udržitelný rozvoj města a spokojenost všech stakeholderů.“ Marek Piorun, Primátor města Zdroj: EFQM.org

Partneři EFQM

Partneři EU

British Quality Foundation Založeno v roce 1993 vládou ve spolupráci s předními britskými organizacemi Největší evropská organizace co se týče počtu členských firem Primární partner EFQM

Club Excelencia en Gestión Soukromá nezisková organizace založena 1991 řediteli předních španělských firem Má 250 členů, kteří tvoří přes 30 % HDP Španělska Primární partner EFQM

Kontakty

Česká manažerská asociace Česká manažerská asociace Podolská 50 147 00 Praha 4 tel/fax: + 420 241 431 149 mail: cma@cma.cz

Česká společnost pro jakost Tento dokument vznikl ve spolupráci s Českou společností pro jakost – partnerskou organizací EFQM pro ČR Česká společnost pro jakost, o.s. Novotného lávka 200/5 116 68 Praha 1 telefon: +420 221 082 269 mail: sekretariat@csq.cz  

Klub mladých manažerů Tento dokument vytvořili za Klub mladých manažerů Andrej Svitek andrej@kmm.cz Michael Studnička michael@kmm.cz