Dopravní průzkum města

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Advertisements

studie regenerace sídliště Na Rozhledně - Chrudim
Shrnutí výhod při použití plukotraku 1.
Výkonové zpoplatnění v ČR aktuální stav
Mgr. Pavel Dobeš Ministr dopravy
Rekonstrukce severních mostů
Ing. Jiří Nouza náměstek primátora hl. m. Prahy Zóny placeného stání.
Solární systémy pro aktivní topení
Škroupovo náměstí – podzemní garáže na místě parku?
Následky nehod u osobních automobilů ve vazbě na jejich věk a roční proběh km (počty nehod a usmrcených osob při nehodách osobních automobilů) (vývoj za.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Solární systémy pro aktivní topení Ing. Tomáš Kopecký 10:30.
Bezpečnost dopravy na veřejných komunikacích
občanská koalice Nádraží v centru říjen 2006
BEZPEČNOST DOPRAVY NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH
PROGNÓZA DOPRAVY 1. Účel a cíle prognózy dopravy
Dopravní infrastruktura a její hodnocení
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Víceúčelové pruhy (Advisory cycle lane)
ČÁST B – ÚZEMNÍ STUDIE Definice dle stavebního zákona č. 183/2006 Sb. a jeho prováděcích vyhlášek - § 30 (1) Územní studie navrhuje, prověřuje a posuzuje.
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v.
Uzavírky silnic II/476 a I/11
Rozvoj ITS pro řízení dopravy v intravilánu
Problematika rozhraní v ITS Kopecký František, Votruba Zdeněk
Trvale udržitelný rozvoj v dopravě
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Integrovaný plán rozvoje města Ústí nad Labem - Centrum Podporováno z Evropského fondu pro regionální rozvoj „Vize přestane být snem“
Zklidňování komunikací v městské části Praha 18 - Letňany
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Smart Move Každý rok autobusy a autokary v Evropě, s minimálními dopady na životní prostředí, přepraví bezpečně a podle jejich potřeby miliony lidí. Ačkoliv.
DOPADY ZPROVOZNĚNÍ MĚSTSKÉHO OKRUHU NA INTENZITY AUTOMOBILOVÉ DOPRAVY LISTOPAD 2005.
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Informace o dotačních titulech Olomouckého kraje.
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Charakteristické znaky MHD
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Dopravní charakteristiky
Dopravní síť světa 1 B. Fendrych 8.K.
Řešení veřejné dopravy v oblasti spořilova
DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA ČR: Jakým směrem se ČR vydá na křižovatce dopravní infrastruktury budoucnosti? , Praha CESTA PRVNÍ: Důvody investic.
Analýza knihovnických standardů za rok 2006 knihovny Jmk Provozní doba Nákup knihovního fondu Kč na 1 obyvatele Roční přírůstek Počet studijních míst Veřejně.
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Společenské a hospodářské složky města MIKULOV I. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Zavedení MHD zdarma ve Frýdku – Místku 2011
PROGNÓZA DOPRAVY 1. Účel a cíle prognózy dopravy
DOPRAVNÍ PRŮZKUMY.
VÝBOR PRO FINANCOVÁNÍ NÁRODNÍ STRATEGIE BESIP (VFNS) Informace o činnosti výboru pro jednání Rady vlády pro BESIP , Praha.
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
Integrované plány rozvoje města Ústí nad Labem Ing. Zdeněk Výborný MEPCO, s.r.o. Mezinárodní poradenské centrum obcí Thákurova Praha.
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
ISEM INTEROPERABILNÍ SYSTÉM ELEKTRONICKÉHO MÝTNÉHO Základní informace
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
3. setkání pracovní skupiny projektu MOS obcí v územním obvodu ORP Chomutov Místo: Chomutov Dne: , 10:00 hod. D OPRAVA – PROJEKT MOS.
Seminář RHSD JMK Aktuální situace v dopravě Ing. Václav Horák, náměstek hejtmana srpen 2012 Pohled JMK na priority dálničních a silničních staveb pro současné.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
1 Název projektu: Pořízení trolejbusů MDPO, a.s..
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
Následky nehod osobních automobilů ve vazbě na jejich věk a roční proběh km (počty nehod a usmrcených osob při nehodách osobních automobilů) (vývoj za.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY MĚST MOSTU A LITVÍNOVA PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY VE MĚSTECH MOST A LITVÍNOV.
Veřejná doprava pro všechny Město Beroun. Poloha města Beroun.
ITI METROPOLITNÍ OBLASTI (MO) Dr. Ing. Marie Zezůlková Kancelář strategie města.
Informace o projektech v IDS JMK
STUDIE PROVEDITELNOSTI ZAVEDENÍ NÍZKOEMISNÍ ZÓNY NA ÚZEMÍ STATUTÁRNÍHO MĚSTA BRNA „Tento projekt je spolufinancován Státním fondem životního prostředí.
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
Dopravní nehodovost v Pardubickém kraji 2018
Transkript prezentace:

Dopravní průzkum města Prostějova A. Průzkumy, rozbory a analýza současné dopravní situace B. Prognóza dopravy, hodnocení navržených koncepcí C. Problematika městského silničního okruhu Zpracovatel

A. Průzkumy, rozbory a analýza současné dopravní situace

Stupeň automobilizace, informace o růstu dopravy Stupeň automobilizace 1:2,87 (349 voz/1000 obyvatel) Roční nárůst intenzit v období 1995-2000 je ve výši 7 % Mezi roky 1998 - 2006 zpomalení růstu na 3-5 % ročně Mezi roky 2005 a 2006 nárůst intenzit o 2,5 % Hybnost a dělba přepravní práce Celková hybnost obyvatel 1,96 Mobilita dopravními prostředky 0,96 Podíl veřejné osobní dopravy 25,7 % Podíl individuální dopravy 74,3 % Stupeň automobilizace 1:2,71

Dopravní vazby Intenzity dopravy Podíl vnitřních dopravy 52 % Podíl zdrojové a cílové dopravy 44 % Podíl tranzitní dopravy 4 % Intenzity dopravy Největší intenzity na komunikačních vstupech města: II/150 Plumlovská 8679/833 II/433 Brněnská 8224/882 R46 napojení, ul. Konečná 7257/1049 II/366 Kostelecká 6976/912 II/367 Kojetínská 6011/738 (údaje jsou ve vozidlech celkem/nákladní za 24 hod. v obou směrech)

Počet cest

Největší intenzity na městském silničním okruhu

Tranzitní doprava – současný stav

Odstavování vozidel v obytných oblastech Průzkum proveden (21.-24.11.2005 v době po 20 hod) pro obytné oblasti: Výstavba parkovacích objektů (kapacita cca 680 míst) Řešit odstavování vozidel v rozporu se zákonnými předpisy (cca 200 stání) Deficit k roku 2025 činí 880 odstavných stání

Parkování vozidel v historickém jádru města oblast A (střed historického jádra) oblast B (severovýchodní část historického jádra) oblast C (jihovýchodní část historického jádra) oblast D (území vně historického jádra města) průměrná doba parkování cca 2¾ hod průměrný obrat činí cca 3,4-3,9 vozidla na nabízené parkovací místo

Městská hromadná doprava 18 linek, 2 komerční linky, dopravce FTL – First Transport Lines, a. s. Struktura jízdného - 58% lístky a 42% časové jízdenky Odhad počtu cestujících (říjen 2005) Za průměrný měsíc přepraví dopravce přibližně 208,4 tis. osob (odhad pro běžný pracovní den vychází kolem 9 tis. cestujících)

Hodnocení kvality obsluhy území z pohledu četnosti spojů MHD Vybrané oblasti s nejnižší kvalitou

Nehodovost, nehodová místa Významné snížení následků dopravních nehod v roce 2004 Nejnebezpečnější křižovatka Brněnská-Okružní s číslem závažnosti 143 křižovatka Plumlovská-Anenská s číslem závažnosti 78 křižovatka II/150-III/37762 v Domamyslicích s číslem závažnosti 18 Nejméně bezpečný úsek - ulice Wolkerova s číslem závažnosti 153 - Kojetínská a Plumlovská s čísly závažnosti 80 resp. 134

B. Prognóza dopravy, hodnocení navržených koncepcí

Vývoj hybnosti, mobility Vývoj obyvatelstva Vývoj hybnosti, mobility

Výsledné koeficienty pro rok 2025 Vývoj automobilizace Výsledné koeficienty pro rok 2025

Rozhodující rozvojové záměry, odhad přitížení komunikační sítě Obchodní centra na ulici Plumlovské - 15 tis. m2 prodejní plochy - 2,5 až 3 tis. vozidel/24 hod. Průmyslová zóna Kojetínská, Kralická - výměra 25 ha, výhledově dalších 50 ha - cca 850 vozidel/24 hod.

Hodnocení křižovatek na vnitřním městském silničním okruhu

Úsek rychlostní silnice I. třídy R46 současný stav – max Úsek rychlostní silnice I. třídy R46 současný stav – max. intenzita 4443 voz./24 hod.

Úsek rychlostní silnice I. třídy R46 bez poplatku – max Úsek rychlostní silnice I. třídy R46 bez poplatku – max. intenzita 6252 voz./24 hod.

Část severního obchvatu Kostelecká - Olomoucká výhledová intenzita dopravy pro r. 2025 1790 resp. 3900 voz./24 hod. podíl tranzitní dopravy 45 resp. 48% efekt u ulic J. Lady, U Stadionu; intenzity r. 2025 o 5-10% nižší než dnes

Přeložení silnice II/150, jižní obchvat Prostějova - výhledová intenzita dopravy pro r. 2025 900-1600 voz./24 hod. - podíl tranzitní dopravy 51-67% - nízký efekt ulice Okružní, intenzita dopravy 5400-7100 voz./24 hod.

Doporučení Přednostně usilovat o zapojení úseku R46 do základního komunikačního systému města Sledovat tyto priority rozvoje komunikací - propojení ulice Anglické a Okružní - část severního obchvatu v úseku Kostelecká - Olomoucká Upřednostnit v čase kompletaci severního obchvatu před přeložením silnice II/150; zvážit propojení s ulicí Plumlovská Pro přeložení silnice II/150 (jižní obchvat) bude rozhodující regionální význam

C. Problematika městského silničního okruhu

Oblasti hodnocení Dopravní zatížení, výkonnost křižovatek Dopravní bezpečnost Společenské náklady Organizace dopravy, podmínky záměru

Dopravní zatížení, výkonnost křižovatek

Kartogram dopravního zatížení celkem za 24 hod.

Křižovatka Olomoucká – Vápenice - Svatoplukova - Újezd

Srovnání dopravního zatížení křižovatky Svatoplukova – Vápenice - Olomoucká Jednosměrný městský okruh – špičková hodina Svatoplukova – Vápenice - Olomoucká Stávající stav - špičková hodina Srovnání dopravního zatížení křižovatky

Shrnutí Intenzita dopravy na vybraných křižovatkách městského silničního okruhu se v případě jednosměrného řešení zvyšuje v průměru o 30%, max. dopravní zatížení 24500 voz./24 hod. je dosaženo na ulici Vápenice, současná intenzita je zde cca 16200 voz./24 hod Součty kritických intenzit pro současnou dopravní situaci se pohybují v rozmezí 888-1079 voz./hod.; v případě jednosměrného okruhu vychází součty kritických intenzit v rozmezí 973-1204 voz./hod. Nejméně výkonnou křižovatkou pro současnou dopravní situaci je křižovatka Vápenice-Olomoucká s rezervou ve výkonnosti 30% což odpovídá přibližně období 13 let při průměrném ročním nárůstu kolem 2%; v případě jednosměrného řešení nejnižší rezervu 16% vykazuje rovněž křižovatka Vápenice-Olomoucká, časově se jedná o období kolem 8 let Zatížení ulic Okružní v úseku Brněnská-Lidická a Sladkovského se zvyšují více jak dvojnásobně na intenzity 9900 voz./24 hod. resp. 9100 voz./24 hod.

Bezpečnost dopravy Přehled dopravních nehod a závažnosti na komunikacích městského silničního okruhu za rok 2004 Přehled dopravních nehod a závažnosti na křižovatkách městského silničního okruhu za rok 2004

Společenský efekt dopravní nehodovosti Celkem zde došlo k 68 dopravním nehodám se 2 těžkými zraněními a 6 lehkými zraněními Výsledná ekonomická ztráta dosahuje cca 14 mil. Kč Snížení nehodovosti o 37,6% představuje přínos záměru ve výši 5,3 mil. Kč za rok

Náročnější dostupnost území

Doprovodné defekty záměru - ulice Rejskova a Havlíčkova – jednosměrný provoz - ulici Komenského – změna orientace jednosměrného provozu - ulice Netušilova – zamezení průjezdu přes historické jádro - ulice Nerudova, Fanderlíkova – zamezení průjezdu Brněnská a Kostelecká.

Hodnocení a doporučení Zvýšené dopravní zatížení na městském silničním okruhu v průměru o 30%, až dvojnásobné intenzity dopravy na ulicích Okružní a Sladkovského s nepříznivým dopadem na životní prostředí. Přínos 5,3 mil. Kč/rok ve společenských nákladech z titulu zvýšení dopravní bezpečnosti, zvýšené společenské náklady o 64,9 mil. Kč/rok z důvodu zhoršené dostupnosti širší centrální oblasti města. Rozsáhlá dopravně organizační opatření a investiční počiny, které jsou nezbytné pro vlastní realizaci záměru. Nedoporučujeme realizovat záměr jednosměrného městského silničního okruhu

Děkuji za pozornost