Přednáška č. 2 Současné vývojové tendence bank 2. července 2014.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní pravidla při finančním investování, rentabilita, riziko, likvidita Zdeněk Jelínek.
Advertisements

Rozhodování výrobce a spotřebitele o vhodných bankovních produktech a službách v podmínkách hospodářské krize Ing. Tomáš Krajíček.
Tvorba cen v maloobchodě
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Produkty finančního trhu
Malé a střední podnikání Small and Medium Enterprise.
Malé a střední podnikání Small and Medium Enterprise.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Nástroje finančního trhu
Customer Relationship Management Řízení vztahů se zákazníky.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Zadluženost domácností v ČR Smilovice 5. června 2007 Zdeněk Veselý MF ČR Názory a závěry prezentované dále jsou autorovy a nemusí tak být v souladu s postojem.
Bankovní služby pro malé a střední podniky Autor:Ladislav Mach Vedoucí práce:Ing. Olga Šeflová Oponent práce: Eva Faměrová.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Rozumíme penězům Buštěhrad Projekt Rodina Splátkova  Sociální postavení  Ekonomická situace  Příjmy  Výdaje  Finanční produkty / stavební.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
2. téma 1MU305, 211 – Manažerské účetnictví I.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Životní cyklus výrobku
úvod pojetí a obsah marketingu
Finanční analýza.
Marketing finančních služeb 2.
Prosperita organizace
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
Finanční analýza říjen 2012 VY_32_INOVACE_EKO_060318
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Podnikatelský plán struktura plánu.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Vzor titulní strany: Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Každý nový snímek musí mít logo a název projektu včetně čísla!!! Rozložení.
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Zadluženost domácností a její dopady na ekonomiku ČR
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Citibank Bert Pijls Člen představenstva a ředitel retailové banky.
Firemní bankovnictví Corporate Banking
Finanční výkazy obchodních společností
Petráčková Jozová Cézová
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
II.PŘ Strategie podniku a růst hodnoty podniku 1.Strategie českých podniků v EU 2. Světové trendy podnikových strategií 3. Strategické podmínky konkurenceschopnosti.
Podnikové finance Ing. Miroslav Sponer, Ph.D. - Základy financí.
Červenec ’15 AKTUÁLNÍ VÝVOJ NA FINANČNÍCH TRZÍCH Ing. Jiří Opletal, MBA.
11 Osobní finance a investování. 2 Osobní finanční plánování Smyslem osobního finančního plánování je ujasnit si: budoucí osobní a rodinné.
RRV2 Strategické řízení. 2 úvod  Vymezení lokálního a regionálního rozvoje  Široký kontext pojetí rozvoje území (ekonomika, ŽP, veřejné služby…)  Diferenciace.
Ing. Jitka Nesnídalová, Ph.D. SVŠES, s.r.o. Praha
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Název: Finanční trh a některé jeho produkty Autor: Ing. Luboš Janovský Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Finanční produkty Ročník:3.
Rozvoj a inovace finančních produktů 2016 – změna modelu fungování finančního trhu VŠE, FFÚ Pavel Štěpánek, ČBA.
Prezentace produktů KB pro české exportéry do Ruské federace Business den Ruské federace Iveta Ocásková
Možnosti sledování konkurenceschopnosti destinací turismu na úrovni regionů a míst Monika Palatková Výroční konference ATIC ČR Turistická informační centra.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
1 Kód vzdělávacího materiálu: VY_62_INOVACE_0206 Název vzdělávacího materiálu: Vkladové služby bank Datum vytvoření: Jméno autora: Ing. Zdenek.
Kam s penězi, aby nezahálely
Podpora dětí a mladých dospělých v Dětském domově Radost a jejich příprava na vstup do samostatného života Daniel Walbröl mezinárodní konferencE v rámci.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Finanční nástroje v podpoře energetické účinnosti
Finanční management Téma č.4 Dnešek Finanční páka Provozní páka.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Řízení pohledávek Ing. Gabriela Dlasková.
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Katedra řízení podniku
Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na.
DUM - Digitální Učební Materiál
Transkript prezentace:

Přednáška č. 2 Současné vývojové tendence bank 2. července 2014

Konkurenční situace  Vyčerpání klasických obchodů na lokálních trzích  Hledání nových regionů pro odbyt  Zvyšování provozních nákladů  Masivní využití IT  Inovace produktů  Marketing a CRM

Vývoj v Evropě  Sjednocování mechanizmů pro stanovení úroků pro klienty  Obchod s devizami ( EUR, USD, JPY)  Ochrana věřitele  Zrychlování platebního styku  Variabilita platebních instrumentů  Praní špinavých peněz

Výnosy bank v ČR

Obecné trendy změn  Snižování nákladů  Přesun činností do finančně příznivých oblastí  Regionální strategie chování na trhu  Zpřísnění ochrany proti praní špinavých peněz  Prodej úvěrů hedge fondům

Strategické cíle banky  Objem obchodů  Růst bilanční sumy  Podíl na trhu  Počet zaměstnanců  Vývoj nákladů  Růst rentability

Kriteria užitných hodnot (výhodnost nabídky)  Přístup k hotovosti  Návratnost aktiv  Výnosnost aktiv  Bezpečnost  Odložené placení  Bezhotovostní platební operace  Finanční efektivita

Působení banky na klienty

Klient  V bance je nejdůležitější klient, ať je přítomen, nebo využívá některý z alternativních distribučních kanálů.  Klienti nejsou na bance závislí, banka je závislá na klientech.

Analýza chování klienta Faktory ovlivňující chování klienta:  psychologické (motivační, teorie potřeb, zkušenosti, postoj)  osobní (věk, životní cyklus, povolání, ekonomické podmínky, osobnost)  sociální (rodina, společenská skupina a role v ní)  kulturní (zásady, řád v komunitě, kulturní vyspělost)

Analýza chování klienta Nejdůležitější faktory podnikatelské klientely:  Ekonomická aktivita (průmysl, obchod, stavebnictví, služby)  Velikost (obrat, počet zaměstnanců)  drobný podnik (do 2 mil. EUR/rok, < 10 zam.)  malý podnik (do 10 mil. EUR/rok, < 50 zam.)  střední podnik (do 50 mil. EUR/rok, < 250 zam.)  velký podnik (nad 50 mil. EUR/rok, ≥ 250 zam.)

Potřeby klientů Běžný účet, platební styk, kontokorent, drobná půjčka, debetní karta Správa úspor – VK, termínované, revolvingové vklady Financování nákupů, kreditní karta, životní, kapitálové, penzijní pojištění Správa majetku, byt, auto, cesty, KK pro rodinu Založení existence, kariéra, seberealizace

Východiska jednání klientů Přístup klientůSignál pro banku Myslí v kategoriích přání Nejasné cílové představy Neví přesně, co si dříve koupili Nedostatečný přehled O své finanční záležitosti se starají různě intenzivně Různá připravenost k obchodu Nerozumí odborným výrazům, neumí naslouchat Omezená schopnost a ochota vnímat Neradi říkají, co vlastní Zdrženliví při podávání informací Produkty hodnotí „z doslechu“ Chybné hodnocení produktů Neznají souvislosti mezi úroky, daněmi, kupní silou, hodnotou Nedostatečné hodnocení plánovacích horizontů Spořiví klienti a „ti, co spoří“ Různý postoj k penězům Hotovost „na dlaň“, úspory na daních Emocionální preference produktů

Zdroj: Sokolovský: Vitální banky Rozložení klientů metodou ABC přínos k výnosu skupiny klientů

Zisk banky z kontaktů s privátními klienty 4 % 24 % 46 % 26 % 90 % 43 % -4 % -29 % Podíl klientů ( % ) Podíl klientů na zisku ( % ) Zdroj dat: Sokolovský: Vitální banky Klienti %Výnos % %

Produktová orientace banky  Mentalita soukromého sektoru  Tradiční bankovní produkty  Základním produktem je termínovaný vklad a standardní úvěr  Financování kapitálovými nástroji ⇒ jen velké obchody  Posilování kapitálu pro úvěrování  Cílené řízení produktových výnosů  Orientace bank na produktivitu

Produktová orientace banky  Specializace na produkt (prodejce)  Prodej produktu všem skupinám klientů v tržním segmentu  Příprava a zpracování produktu před zákazníkem  Výběr z několika variant produktu  Sledování průběhu produktu prodejcem  Prodejci mají různé informace o klientech

Klientsky orientovaná banka  Rozdílné nároky klientů  Banka se mění tlakem klientů  Rozlišení klientů podle tržního potenciálu  Standardizace produktů  Samoobslužné produkty  Diferenciace uvnitř poboček na obsluhu a poradenství  Obsluha klienta „z jedné ruky“

Klientsky orientovaná banka  Zjednodušit produktu pro klienta  Zrychlit obsluhu klienta  Zkvalitnit (z pohledu klienta) produkt, službu, poradenství  Prodejce se mění na poradce  Jeden poradce pro klienta:  Rychlá reakce na jeho potřeby  Kvalitativně hodnotné informace (zná jeho potřeby)  Větší ochota komunikace s klientem (nechce ho ztratit)  Kvalifikované poradenství

Segmenty klientů bank

Tlak na banku  Zjednodušit produkty pro klienta  Zrychlit obsluhu klienta  Zkvalitnit (z pohledu klienta) produkt, službu, poradenství  Prodejce se mění na poradce  Jeden poradce pro klienta:  Rychlá reakce na jeho potřeby  Kvalitativně hodnotné informace (zná jeho potřeby)  Větší ochota komunikace s klientem (nechce ho ztratit)  Kvalifikované poradenství

Životní cyklus klienta období úspor období dluhu vliv rodičů, spoření studium, automobil spoření na bydlení byt, dům, hypotéka ekonomický přebytek spořící, důchodové programy příprava na důchod věk klienta

Nová klientská strategie

Řízení produktů pro cílové skupiny T R H Cílové skupiny Životní cyklus cílové skupiny Aktuální stav potřeb Požadavky na produkt porovnání stávajících produktů Sortiment produktů Vývoj produktu BANKA

Management produktů  Produktová odpovědnost (ústup od „náhodně řízeného“ obchodu)  Účinný vstup do konkurence (manažer produktu je za úspěch na trhu zodpovědný)  Přednosti managementu produktů  Segmentace a zpracování tržních segmentů  Interní konkurence ve vztahu k výnosu  Soustředění manažera na produkt  Příležitost mladým manažerům

Budoucí cenová politika  Transparentnost a poctivost cen  Princip „zapříčinění nákladů“  Poplatky za poradenství a služby s malým výkonem budou pokrývat náklady  Cena za riziko  Vysoký výnos pro banku = nízký náklad pro klienta  Výchova kritického klienta cenovými argumenty  Kvalitní sofistikované poradenství bude kvalitně oceněno  Systém bonusů pro loajální klienty a rozsah využívání služeb  Pokles kopírování cen konkurence