Practice with Numbers Answer the following questions in Czech. Remember to use the correct case of nouns after numbers. Vzor: Kolik minut má hodina?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
URČOVÁNÍ ČASU Prvouka 1. a 2. ročník Gabriela Mikulková 2011.
Advertisements

Fonologie Cvičení číslo 6.
Cases of Czech Names Rewrite the following sentence three times, each time substituting Karel for each name in turn. Věta: Mileno, kdo je s Evou u Vladimíra?
Předmět: Český jazyk - mluvnice Cílová skupina: 6. ročník ZŠ
ŠKOLA Základní škola Malá Morávka, okres Bruntál, příspěvková organizace AUTOR Mgr. Zuzana Zechová PŘEDMĚT Prvouka NÁZEV Rok ROČNÍK 3.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti.
Practice with the Conditional Change the following sentences to the conditional, according to the model. Vzor: Nemám peníze a nemohu si koupit auto. Kdybych.
Practice with moci Insert the appropriate present tense form of moci into the following sentences. Vzor: Neznáte tady nikoho? ___ vám pomoct já? Neznáte.
Jména a pády Put the nouns between slash marks into the appropriate case, as determined by the context. Vzor: Román se stal tím, čím v /minulost/ byla.
Konverzace Které sporty hrajeme v každém ročním období?
Expressions of Time II Construct phrases based on the following pattern. Vzor: On Monday ne v pondělí, ale v úterý *Taken from Lesson 11, pg. 139, ex.
Vy a ty: Changing Personal Pronouns In each of the following sentences, replace vy with ty, and vice versa. Remember to keep the pronoun in the correct.
Elektronická učebnice - I
NJ - konverzace Určování času.
Telling Time Write out each of the following time expressions in words. Vzor: 5:25 Je pět hodin a dvacet pět minut. *Taken from Lesson 7, pg. 89, ex. 7.
Expressions of Time Write out the following times in two different ways (whenever possible). Vzor: 1:30 am Je jedna hodina třicet minut. Je půl druhé.
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?.
Vypracovala: Mgr. Silvie Reitharová
Zájmena on, ona, oni Fill in the blanks with the appropriate forms of on, ona, or oni. Vzor: Já ___ znám jen od vidění. Já ho znám jen od vidění. *Taken.
Metodický list Učitel postupuje podle pokynů v prezentaci. Některé úkoly je možné použít k písemné práci., použít jako pracovní list. Je na uvážení učitele.
Word Order & Emphasis Come up with the questions that the following statements answer. Remember that new information usually comes at the end of a sentence.
Kolik to stojí?.
Hodiny a režim dne pro první třídu.
Správné pády I In the following sentences, put the nouns between slash marks into the correct case. Vzor: Přes naše rozdíly zůstanu /tvůj přítel/. Přes.
BĚŽÍ, BĚŽÍ, NEPOLEŽÍ, NEMÁ VŮZ ANI SÁNĚ, PŘECE NIKDY NEUSTANE.
Desetinná čísla 2.část.
Lekce 4 čas.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_10 Název materiálu: Vyjadřování věku a udávání času Tematická oblast: Angličtina 1. ročník – strojírenské.
NUMBERS- ČÍSLA Aj pro 3.-5.r.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Practice with Numbers II For each of the following sections, insert the correct form of the given noun and/or number. Vzor: Jeden Mám ___(sešit) a ___(kniha).
Working with Verbs I Rewrite the following three sentences, replacing vidět with the appropriate conjugated forms of rozumět, mluvit o, hledat, and pracovat.
Se a si: Reflexive Pronouns Insert se or si into the following sentences, if possible. Vzor: Povídali jsme ___ ještě několik minut. Povídali jsme si ještě.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Jazyk český Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_02_04.
Lineární rovnice – 1. část
Ona a on: Masculine & Feminine Pronouns In each of the following sentences, replace ona with on, and vice versa. Remember to keep the pronoun in the correct.
Znalostio zlomcích.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Vědět vs. znát Fill in the blanks with the appropriate forms of vědět (to know a fact) or znát (to be familiar with), depending on the context. Vzor: Sestra.
Prepositions & Cases Combine the following nouns with the given prepositions to form prepositional phrases. Don’t forget to use the correct case of the.
Dejte slovo do věty Rewrite the following sentences, replacing the underlined word with the word between slash marks. Remember to use the correct case.
PŘIROZENÁ ČÍSLA. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_584_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
Matematika 5.ročník Poláková J., ZŠ Věšín
MATEMATIKA pro 1. třídu ZŠ
Poslechněme píseň: Buď na mě hodná. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Tři tisíce dvě stě osmdesát dva
Budoucí a minulý čas Rewrite the following sentences in the past and future. Use the perfective if possible. Vzor: Začíná překládat román. Začal překládat.
Nová slova: Lekce 7 Fill in the blanks with the appropriate vocabulary words from Lesson 7 of Contemporary Czech by Michael Heim. Remember to decline nouns.
Connecting Sentences with který Connect the following sentences with který. Remember to put který into the appropriate number and case. Vzor: Viděl jsem.
* Číselné výrazy Matematika – 8. ročník *
Declension Practice Insert the words in parentheses into the following sentences, using the correct case. Vzor: Ten antikvariát musí být kdesi na hlavním.
1⇨ nominativ of singular Jeden tisíc (m.) Jeden milion (m.) Jedna miliarda (f.) 2, 3, 4 ⇨ nominativ of plural Dva, tři, čtyři tisíce Dva, tři, čtyři miliony.
K sémantice základních číslovek Alena Poncarová 13-14/V 2011.
Šest čtyři pět tři osm deset sedm devět dvě jedna.
OŘÍŠKY2 Výuka pro druhý stupeň. Knedlíky Paní Nováková uvařila na oběd knedlíky. Dva snědla ona, čtyři snědl pan Novák. Každé z jejich tří dětí snědlo.
Pozor, čárka I..
Verbal Nouns Construct sentences with verbal nouns based on the following pattern. Vzor: Rád létám. Mám rád létání. *Taken from Lesson 10, pg. 126, ex.
Číslovky s obrázky I Autor obrázků © Tomasz Nogol souhlasí s jejich zveřejněním na Metodickém portálu. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
DESETINNÁ ČÍSLA 2 Čtení čísel NÁZEV ŠKOLY
Practice with Numbers Answer the following questions in Czech. Remember to use the correct case of nouns after numbers. Vzor: Kolik minut má hodina?
Řády čísel– Matematika, 2.ročník
Části roku Mgr. Lenka Stará
Ona a on: Masculine & Feminine Pronouns
Practice with the Conditional
Numerals 0 nula 1 jeden, jedna, jedno 11 jedenáct
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Čeština: 1. lekce Czech language: 1st lesson
Desetinná čísla (1) Základní pojmy
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Transkript prezentace:

Practice with Numbers Answer the following questions in Czech. Remember to use the correct case of nouns after numbers. Vzor: Kolik minut má hodina? Hodina má šedesát minut.

Practice with Numbers 1. Kolik vteřin má minuta?

Practice with Numbers Kolik vteřin má minuta? Minuta má šedesát vteřin. 2. Kolik hodin má den?

Practice with Numbers Den má dvacet čtyři hodiny. Kolik vteřin má minuta? Minuta má šedesát vteřin. 2. Kolik hodin má den? Den má dvacet čtyři hodiny. 3. Kolik kol má auto?

Practice with Numbers Den má dvacet čtyři hodiny. Kolik vteřin má minuta? Minuta má šedesát vteřin. 2. Kolik hodin má den? Den má dvacet čtyři hodiny. Kolik kol má auto? Auto má čtyři kola. 4. Kolik dnů má týden?

Practice with Numbers Týden má sedm dnů. 4. Kolik dnů má týden? 5. Kolik dnů má měsíc?

Practice with Numbers Týden má sedm dnů. 4. Kolik dnů má týden? Kolik dnů má měsíc? Měsíc má třicet nebo jedenatřicet dnů. 6. Kolik týdnů má měsíc?

Practice with Numbers Týden má sedm dnů. 4. Kolik dnů má týden? Kolik dnů má měsíc? Měsíc má třicet nebo jedenatřicet dnů. Kolik týdnů má měsíc? Měsíc má čtyři týdny. 7. Kolik kol má motorka?

Practice with Numbers 7. Kolik kol má motorka? Motorka má dvě kola. Kolik týdnů má rok?

Practice with Numbers 7. Kolik kol má motorka? Motorka má dvě kola. Kolik týdnů má rok? Rok má padesát dva týdny. 9. Kolik dnů má rok?

Practice with Numbers 7. Kolik kol má motorka? Motorka má dvě kola. Kolik týdnů má rok? Rok má padesát dva týdny. 9. Kolik dnů má rok? Rok má tři sta šedesát pět dnů. 10. Kolik měsíců má rok?

Practice with Numbers 10. Kolik měsíců má rok? Rok má dvanáct měsíců. Kolik prstů máte na nohou?

Practice with Numbers 10. Kolik měsíců má rok? Rok má dvanáct měsíců. Kolik prstů máte na nohou? Na nohou mám pět prstů. 12. Kolik prstů máte na ruce?

Practice with Numbers 10. Kolik měsíců má rok? Rok má dvanáct měsíců. Kolik prstů máte na nohou? Na nohou mám pět prstů. 12. Kolik prstů máte na ruce? Na ruce mám pět prstů. 13. Kolik presidentů máme v USA?

Practice with Numbers Kolik presidentů máme v USA? Máme jednoho presidenta. 14. Kolik států máme v USA?

Practice with Numbers Kolik presidentů máme v USA? Máme jednoho presidenta. Kolik států máme v USA? V USA máme padesát států. 15. Kolik je tu otázek?

Practice with Numbers Kolik presidentů máme v USA? Máme jednoho presidenta. Kolik států máme v USA? V USA máme padesát států. 15. Kolik je tu otázek? Tu je patnáct otázek. (příliš mnoho!)