VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KOLESOVÉ RÝPADLO KU Severočeské doly a. s
Advertisements

Zvýšení efektivnosti železniční dopravy: nižší náklady pro zhuštění a zkvalitnění příměstské a regionální dopravy v Jihomoravském kraji Harald Buschbacher.
PRO ČD V EVROPSKÉM KONTEXTU
Jednotné evropské mýtné 0 TRUCK BUSINESS DAY BRNO, 10. Č ERVEN 2009.
Veselí nad Lužnicí – České Velenice
Aplikace ERTMS/ETCS v ČR
Zvukově izolační vlastnosti obvodových plášťů
Informace o současné podpoře kombinované dopravy v České republice
Vybrané otázky aplikace TSI „Řízení a zabezpečení“
APLIKACE ERTMS/ETCS v ČR
Vysokorychlostní vlaková jednotka Velaro E
Modernizace a ekologizace provozu VE Lipno I. Milníky akce - generální oprava soustrojí TG2 Zahájení: 5. listopadu 2012 Dokončení: polovina prosince 2013.
Centrum výzkumu a využití obnovitelných zdrojů energie (CVVOZE) Regionální výzkumné centrum.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
Speciální vozidla Dle předpisu SŽDC (ČD) S8
Přepětí v elektroenergetických soustavách
Ing. Antonín Blažek Náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
PŘEDSTAVENÍ SPOLEČNOSTI 2 T AFORGE A. S.  patří do holdingu TATRA TRUCKS, a.s.  zaujímá jednu z vedoucích pozic kovárny zápustkových výkovků v ČR 
Zkušenosti akreditované zkušební laboratoře pro kolejová vozidla z pohledu posuzování rozhraní s technickými podsystémy evropské železniční interoperability.
1 Praha, 12. březen 2009 Jean Charles PICHANT – Vedoucí úseku interoperability Stav zpracování a schvalování TSI.
LOKOMOTIVA řady 380 aneb TAURUS po česku….
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
XI. jarní konference energetických manažerů Problémy ČR v kontextu evropského trhu s energiemi (Bezpečnost a dostupnost dodávek energií v ČR a EU) Vliv.
Mýtné systémy v ČR a Evropě 0 TRUCK & BUSINESS DAY BRNO, 10. kv ě ten 2010.
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Ministerstvo dopravy České republiky
KP ETCS Kolín – Břeclav Infrastruktura a RBC
Zdeňka Kasalová Podpora cestovního ruchu ze strany Kraje Vysočina Zdeňka Kasalová Krajský úřad Kraje Vysočina odbor kultury, památkové péče a cestovního.
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
SEKUNDÁRNÍ TRH UŽITKOVÝCH VOZIDEL
Energetika.
Vodohospodářská zařízení Šumperk, a.s.
INOVACE ROKU 2010 Měnič COMPACT CVK 27 kV pro filtračně-kompenzační zařízení bez transformátoru Ing. Ivan Malý
Elektrotechnické a elektronické systémy v dopravě (ESD)
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Vývoj železnic Koňské dráhy Parostrojní železnice
VŠB - Technická univerzita Ostrava, Výzkumné energetické centrum Výzkum energetického využívání kontaminované biomasy Jan Najser.
Modernizace záp. části ŽST.
 Větrná energie jakou součást obnovitelných zdrojů energie nabízí jedno z možných východisek při řešení globálních klimatických změn a mizejících ložisek.
Vysoké učení technické v Brně
Veřejné projednávání PÚR ČR září  Byl zpracován na základě § 32 zákona č.183/2006 Sb. V souladu s tímto ustanovením: ◦ stanoví republikové.
Energetický audit, jeho úloha přípravě projektu pro program Eko-Energie – Ostrava Energetický audit, jeho úloha přípravě projektu pro program.
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Program průmyslového výzkumu a vývoje IMPULS
Ing. Jaroslav Vašátko Aktivity VUZ v projektu POSTA Přenos znalostí a zkušeností z aktivit projektu POSTA Pardubice,
1 TP Interoperabilita Železniční Infrastruktury Praha, Expertní skupina Rozhraní v období Ing. Jiří Jelének VÚKV a.s. Bucharova.
Vysokorychlostní vlaky AGV. Počátky vlaků AGV První studie vztahující se k vlakům s obchodním názvem Automotrice Grande Vitesse (dále jen AGV) se datují.
Alternativní řešení vysokorychlostního železničního systému v ČR
VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s. Zkušenosti z použití TSI za subsystém Řízení a zabezpečení V ÝZKUMNÝ Ú STAV Ž ELEZNIČNÍ, a.s. Obsah:  Použité.
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
© ELCOM, a.s. Testovací zařízení a napájecí zdroje pro oblast kolejových vozidel Ing. Petr Hudeček, Ph.D. Projektový manažer, programátor Divize Aplikovaná.
Zkušenosti z aplikace TSI subsystému energie V ÝZKUMNÝ Ú STAV Ž ELEZNIČNÍ, a.s. 1 Autor: Ivan Dobeš Datum: Místo : Vládní salónek - žst. Praha.
Výuka oboru DE. O bor O bor Dopravní elektroinženýrství a autoelektronika Odborná zaměření: Automobilová elektronika Elektrická trakce Sdělovací a zabezpečovací.
STEMMANN-TECHNIK 1. NIS Non-Icing-System Preventivní systém proti namrzání troleje 2 NIS – účinný systém pro prevenci namrzání trolejových vedení při.
Česká hlava Věda a technika na ulici
Navrhování tunelových staveb
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy Ing. Mojmír Nejezchleb VII. ročník mezinárodní.
Ing. Jiří Baťka, AŽD Praha
ELCOM,a.s. ZKUŠEBNÍ ZAŘÍZENÍ a NAPÁJECÍ ZDROJE ELCOM a.s., Divize Virtuální instrumentace a Divize Aplikované elektroniky Ing. Jindřich Kaluža Dr. Ing.
Výukové a výzkumné centrum v dopravě
LOKOMOTIVA řady 380 aneb TAURUS po česku….
Elektrická trakce na železnici
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
Příprava, výstavba a provozování vysokorychlostních tratí (VRT)
Zvyšování rychlostí na 200 km/h
Sdružení železničních nákladních dopravců ČR
Transkript prezentace:

VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s. Ing. Jaroslav GRIM, Ph.D. 25.5.2009

Základní rozdělení činnosti VUZ: Autorizované činnosti – Autorizovaná/Notifikovaná osoba - posuzování shody s TSI Akreditované činnosti - akreditované Zkušební laboratoře - akreditovaný Certifikační orgán pro výrobky Činnosti v rámci Zkušebního centra VUZ Velim - železniční zkušební okruhy - dynamický zkušební stav Expertní činnosti - 7. Rámcový program EU - mezinárodní projekty (UIC, atd.) - projekty Technologické platformy IŽI Pověřena právnická osoba: K provádění zkoušek drážních vozidel drah železničních a drah tramvajových K provádění zkušebního provozu drážního vozidla podle § 43B zákona VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s. 25.5.2009

Zkušební centrum VUZ Velim VUZ provádí zkoušky ve svém Zkušebním centru nebo nabízí firmám možnost využití železniční infrastruktury pro zkoušky vlastními zkušebními týmy. Zkušební Centrum VUZ Velim nabízí:  železniční zkušební okruhy se 4 napájecími soustavami - stejnosměrnou soustavu 3 kV - stejnosměrnou soustavu 1,5 kV - střídavou soustavu 25 kV, 50 Hz - střídavou soustavu 15 kV, 16 2/3 Hz  dynamický zkušební stav  halu pro přípravu zkoušek VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s. 25.5.2009

Historie  potřeba vhodné experimentální základny  6. konference ministrů železnic a dopravy 1959  výstavby se ujaly Československé státní dráhy  výběr lokality - alternativa Vrútky - alternativa Velim - alternativa Jíkev - alternativa Vraňany - alternativa Nýřany - alternativa Diviaky VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s. 25.5.2009

Zvítězila Velim  území rovinného charakteru  minimální terénní výstupky  křižuje málo frekventované silniční komunikace  minimální náklady na zemní práce  možnosti dalšího rozšíření VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s. 25.5.2009

Etapizovaná výstavba I. etapa:  výstavba Velkého zkušebního okruhu  pomocné kolejiště s vlečkou do žst. Velim  silniční nadjezdy a lávka pro pěší  osvětlení pomocného a manipulačního kolejiště  reléové zabezpečovací a sdělovací zařízení  malá provozní budova Trať Velkého zkušebního okruhu uvedena do provozu 1963 VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s. 25.5.2009

Etapizovaná výstavba II. etapa:  elektrizace Velkého zkušebního okruhu  vybudování trolejového vedení - střídavá proudová soustava - stejnosměrná proudová soustava Dokončení II. etapy 1965 VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s. 25.5.2009

Etapizovaná výstavba III. etapa:  výstavba Malého zkušebního okruhu včetně elektrizace  doplnění pomocného kolejiště  velká provozní budova včetně nezbytného zázemí  trakční napájecí stanice  triangl pro otáčení vozidel a zkušebních souprav Dokončení III. etapy 1969 VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s. 25.5.2009

Zkušební centrum VUZ Velim Velký železniční zkušební okruh  celková délka trati 13.276 km  přípustná hmotnost nápravy 22,5 t (při specifických podmínkách 25t)  maximální přípustná rychlost 210 km Malý železniční zkušební okruh  celková délka trati 3.951 km  přípustná hmotnost nápravy 22,5 t (při specifických podmínkách 25t)  maximální přípustná rychlost 90 km/h VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s. 25.5.2009

Zkušební okruhy nabízejí možnost provedení všech typů jízdních zkoušek Speciální nabídku tvoří zejména:  hlukové zkoušky na části trati velkého zkušebního okruhu, která odpovídá svými parametry požadavkům technické specifikace pro interoperabilitu subsystému Kolejová vozidla – hluk  zkoušky evropských zabezpečovacích a telekomunikačních zařízení systému ERTMS (ETCS, GSM-R)  možnost simulace změn a poruch elektrického napájení  měření elektromagnetické kompatibility (EMC)  zkoušky na měrném kolejovém obvodu na velkém zkušebním okruhu vylučující negativní vlivy okolí VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s. 25.5.2009

Výstavba haly DZS a HPZ Hala Dynamického zkušebního stavu (DZS):  počátek výstavby haly DZS 1986  ukončení prací 1991  dále vybudována vstupní energetická rozvodna, flotační a biologická čistička odpadů, vodárna Hala pro přípravu zkoušek (HPZ):  uvedení haly do provozu 1997 VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s. 25.5.2009

Dynamický zkušební stav (DZS) Hala DZS je součástí Zkušebního centra VUZ ve Velimi Dynamický zkušební stav je zaměřen na provádění:  statických a kvazistatických měření,  statických, dynamických a únavových zkoušek vozidel a jejich částí. VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s. 25.5.2009

Hala pro přípravu zkoušek (HPZ) Hala pro přípravu zkoušek se také nachází na Zkušebním centru VUZ Velim Základní parametry haly:  délka haly 57,5 m  dvě koleje, každá o délce 57,5 m s únosností 25 t/nápravu  prohlížecí kanál v délce 35 m  rozvod tlakového vzduchu (max. 10 bar)  rozvod elektrické energie 220 V a 3x 380 V/32 A VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s. 25.5.2009

ETCS na Zkušebním centru VUZ Velim  velký zkušební okruh je vybaven systémem ETCS L 1 (2003) + lokomotiva VUZ 124  Pilotní projekt ETCS L 2 v ČR zahrnuje i velký zkušební okruh  Radioblok – RBC – umístěn v budově ZC  Lokomotivy řady 362 a 151 + jednotka EMU 471, testovány ve Velimi VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s. 25.5.2009

GSM-R na Zkušebním centru VUZ Velim  Zkušební centrum VUZ Velim je pokryto signálem by GSM-R (2003)  GSM-R vysílač je umístěn na Zkušebním centru VUZ Velim  Lokomotiva VUZ řady 124 je vybavena GSM-R VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s. 25.5.2009

Modernizace Zkušebního centra ve Velimi  Modernizace a inovace napájecí stanice  Výstavba nového trakčního vedení  Dokončení celkové rekonstrukce železničního svršku velkého zkušebního okruhu Využití finančních prostředků z EU VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s. 25.5.2009

Konkurence v Evropě VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s. 25.5.2009 sestaveno k 2006 VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s. 25.5.2009

Reference VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s. Příklady zkoušek realizovaných na Zkušebním Centru VUZ Velim: 2000 Vysokorychlostní jednotka FS ETR500 (DaimlerChrysler, Ansaldo) 2002 Elektrická lokomotiva DB-AG BR 189 (Siemens, Kraus Maffei) 2004 ETCS Level 1 (ÖBB, MÁV, ČD) 2005 Elektrická lokomotiva ÖBB řady 1216 (Siemens) 2005-2006 Příměstská jednotka řady X60 (Alstom) 2005-2006 Elektrická jednotka Talent pro ÖBB BR 4824 (Bombardier Transportation) 2006 Elektrická lokomotiva pro TRENITALIA řady E 403 (AnsaldoBreda) 2006 Elektrická jednotka Pendolino pro TRENITALIA řady ETR 600 (Alstom) 2007 Motorové lokomotivy G 1206 + G 1000 (Vossloh) 2007 Motorová lokomotiva 40CC (Voith) 2008 Jízdní zkoušky jednotky AGV (Alstom Transport) 2008 Jízdní zkoušky lokomotivy ES64U4-H (Siemens AG) 2008 Zkoušky lokomotivy Maxima 30CC, 40CC a Gravita 10BB (Voith) 2009 Jízdní zkoušky jednotky X – 61 (Alstom LHB GmbH) 2009 Jízdní zkoušky jednotky IC 4 (AnsaldoBreda) VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s. 25.5.2009

Příklady zkoušek realizovaných na Zkušebním Centru VUZ Velim: Rok 2008  Jízdní zkoušky jednotky AGV VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s. 25.5.2009

Příklady zkoušek realizovaných na Zkušebním Centru VUZ Velim: Rok 2008  Zkoušky vysokorychlostní jednotky řady V250 (AnsaldoBreda) VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s. 25.5.2009

Příklady zkoušek realizovaných na Zkušebním Centru VUZ Velim: Rok 2008  Dieslová lokomotiva 40CC (VOITH) VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s. 25.5.2009

Příklady zkoušek realizovaných na Zkušebním Centru VUZ Velim: Rok 2009  Jízdní zkoušky jednotky IC 4 (AnsaldoBreda) VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s. 25.5.2009

Příklady zkoušek realizovaných na Zkušebním Centru VUZ Velim: Rok 2009  Jízdní zkoušky jednotky X – 61 (Alstom LHB GmbH) VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s. 25.5.2009

Kontakt Sídlo společnosti: Novodvorská 1698 142 01 Praha 4 Česká republika Zkušební Centrum VUZ Velim: 281 02 Cerhenice VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s. 25.5.2009

Děkuji Vám za pozornost! www.cdvuz.cz VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s. 25.5.2009