Adaptační výlety a tábory „Není to ten nejsilnější, kdo přežije, ani ten nejinteligentnější, ale ten, kdo se dokáže nejlépe adaptovat.“ Charles Darwin.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vůdcovská zkouška – Gemini 2010 •Změna •Aktivnější zaměření programů, praxe •Potřeby Castorů –rozdílné znalosti (úroveň ČK) –různorodé oddíly –možné zaměření.
Advertisements

IP Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny systém minitendrů pro školy Praha.
Základní škola Mikulov, Valtická č. 3,
Co je ASET? Program pro podporu zavádění/rozšíření výuky etické výchovy na základních školách a víceletých gymnáziích Realizuje Etická výchova, o.p.s.
Jak se (ne) stát závislákem! „Jak se (ne) stát závislákem !“ je interaktivní výchovný program pro „….náctileté“ s tématikou primární prevence některého.
3. ročník „Eko“ výchovně-vzdělávací ho dopoledne pro děti nižšího stupně základních škol října 2012 v 9.00 hodin Sbírkové skleníky Výstaviště.
ADAPTAČNÍ KURZ 1. ROČNÍKŮ 2013 Gymnázium, Slov. nám. Podmitrov.cz.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
PORADENSKÉ PRACOVIŠTĚ POMÁHÁ INKLUZÍVNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ ZÁKLADNÍ ŠKOLY.
Výchovný styl Jak zajistit, aby se děti chovali dobře i tehdy, když se nikdo nedívá.
AKTIVNÍ STÁRNUTÍ A MEZIGENERAČNÍ SOLIDARITA, ČILI JAK VŠTE VEDE STUDENTY K RESPEKTU A CHÁPÁNÍ STARŠÍCH OBČANŮ Mgr. Lenka Hrušková, Ph.D. VŠTE v Českých.
19.a školení lektorů.
Asertivita jako obrana proti manipulaci
Etická výchova ve školách – projekt 2010 Začínáme u mladé generace.
kurz pro lektory kurz pro lektory 19. a 19. a Mgr. Pavel Motyčka
Otevřená komunikace a konstruktivní kritika
Příprava pracovníků v Tanex,PLASTY a.s. Ing. Dana Spejchalová, Ph.D.
KOMPAS = sociálně preventivní volnočasový program pro děti ve věku 8 – 15 let Zaměřený na:KOMunikaci PArtnerství Spolupráci V současné době je program.
METODICKÁ DOPORUČENÍ K ZAČLEŇOVÁNÍ ŽÁKŮ-CIZINCŮ DO VÝUKY
Etická výchova a ZŠ Lupáčova
Sociální práce s rodinou 3
Kompromis a konsenzus Vrchol umění jednat asertivně. PhDr. Pavel Motyčka, Ph. D. Etická výchova, o.p.s.
Výchovný styl Škola jako dílna lidskosti
Kurz pro lektory 19. a Mgr. Pavel Motyčka.
Rodina jako vzor a příklad
Zdravá škola.
STŘEDISKO VÝCHOVNÉ PÉČE HELP
Kurz pro lektory 19. a Mgr. Pavel Motyčka.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Zpracovala: Simona Hyková
kurz pro lektory kurz pro lektory 19. a 19. a Mgr. Pavel Motyčka
Kdo je lídr? Vítejte na přednášce.
Kampaň Sdružení AP pro podporu technického vzdělávání Průhonice, 10. prosince 2008 SDRUŽENÍ AUTOMOBILOVÉHO PRŮMYSLU / AUTOMOTIVE INDUSTRY ASSOCIATION.
Masarykovo gymnázium, SZŠ a VOŠZ Vsetín
Jak zajistit, aby se děti chovaly dobře i tehdy, když se nikdo nedívá.
kurz pro lektory kurz pro lektory 19. a 19. a Mgr. Pavel Motyčka
ADAPTAČNÍ KURZ 1. ROČNÍKŮ 2012 – Podmitrov.cz. Po 3.9. – pa Areál penzionu PODMITROV (Vysočina) Doprava busem Ubytování v pokojích a chatkách.
Praktické zkušenosti ze ZŠ a MŠ ANGEL v Praze 12 Mgr. Petra Kohoutová
Dopravní kampaň pro základní školy „Oblékáme hada edu“
Žákovský parlament. Charakteristika Prostředník mezi učiteli a žáky, žáky a vedením školy, školou a obcí Prostředník mezi učiteli a žáky, žáky a vedením.
Riziko: Chybí ochranné prostředí, které nevyhovuje individuálním potřebám dítěte. klíčové: uzpůsobit prostředí patří mezi první úkoly + Náročnější prostředí.
Psychologie výchovy a vzdělávání
PaedDr. Eva Schneiderová NIDV. * Články * Aktuality aktuálních zpráv Aktuality * O nadání a nadaných – 12 článků O nadání a nadaných * Představujeme.
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
P-CENTRUM, SPOLEK CENTRUM PRIMÁRNÍ PREVENCE Nabídka služeb
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
Praxe v EU Claudia Mónica Gutiérrez. Výběrové řízení 1. kolo – přihláška k dispozici online na stránkách školy (130 studentů) 2.kolo – výběr z cca 60.
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
 program „Začít spolu“ (Step by Step) je realizován ve více než 30 zemích  v ČR od 1994 v MŠ, 1996 v ZŠ  pedagogický přístup orientovaný na dítě 
Středisko výchovné péče Dobrá Vyhlídka , Vyhlídka 1, Šumperk.
Poradna pro oběti násilí – Programy zaměřené na práci s dětmi jako svědky domácího násilí Mgr. Petr Oroszy Centrum nové naděje Frýdek-Místek
Projekt Etická výchova na ZŠ nám. Curieových v Praze.
Příprava dětí na přemístění z DOZP Mgr. Ingrid Hanzlíková, DiS. Praha 31. října 2013.
Metodická schůzka RŠPP – VIP II Dr. Anna Kucharská, Ph.D.
Stanovisko SKAV k problémům kázně ve školách.
Tisková konference k pětiletému výročí zavedení EtV jako DVO.
Volný čas dětí a mládeže Průběh semináře PROČ? Smysl a cíl CO? Čeho si všímáme? JAK? Způsob zjišťování údajů Pozorování, sběr údajů REFERÁTY Požadavky.
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
Příjemce podpory: TRIALOG
Název projektu: Moderní škola
Praktické zkušenosti ze ZŠ a MŠ ANGEL v Praze 12 Mgr. Petra Kohoutová
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Seminář „Psychologie ve školní praxi“
Komunikace učitele se žáky
5. Rodina jako výchovný činitel, předškolní pedagog
Práva dítěte Výchova k občanství
Studenti, vítejte! Jméno učitele.
Vítejte milí žáci/studenti!
Základní škola. Základní škola a Mateřská škola, Nová Ves, okres Liberec, příspěvková organizace.
Třídní schůzky
Transkript prezentace:

Adaptační výlety a tábory „Není to ten nejsilnější, kdo přežije, ani ten nejinteligentnější, ale ten, kdo se dokáže nejlépe adaptovat.“ Charles Darwin Aranka Řezníčková Etická výchova, o.p.s

Na co se adaptovat? •nová škola, nová třída •nové pracovní návyky •komunikační zvyklosti •třídní řád •odpovědnost za sebe, později i za kolektiv •na nové třídní vedení aj.

Příprava •Stanovení cílů, výstavba programu •Výběr vrstevníků – instruktorů (pomocníků) •Příprava instruktorů •Spolupráce s rodiči

Cíle adaptačního výletu •KOHEZE • HODNOTY • ODPOVĚDNOST • ATMOSFÉRA A DOBRÁ NÁLADA • VLASTENECTVÍ • RESPEKTUJÍCÍ VZTAH MEZI TŘÍDNÍM A TŘÍDOU

Koheze •vytvořit soudržný kolektiv • podpořit volby náhodné a volby na základě sympatií • iniciovat pracovní podskupinky • zajistit prolínání skupinek různého druhu

Jak na to? •upevnit seznámení po přirozené linii pokoje (vizitky pro pokoje) •vytvořit podskupinky (stejně by k tomu došlo, pod vedením se jim dá rovnou jasná náplň, která jim často v realitě chybí) (třídní oddělení) •volba zaměření oddělení je různorodá, měla by kopírovat předpokládané potřeby skupiny (zábava, výzdoba, kronika)

K hodnotám •pracovitost • výkonnost a soutěživost (ale tak, aby nenarušovala kohezi) •prosociálnost • respekt ke své třídě

K zodpovědnosti • podporovat pocit odpovědnosti • neřešit za třídu • „Co si uděláte, to budete mít” - a naopak •Podskupiny je dobré přetáhnout do volného času; v nich se podporuje tvorba norem, děti přebírají odpovědnost, jsou ve skupině nově - chtějí se “ukázat”, jsou spolu prvně a pracují... bez učitele.

Předat odpovědnost je velmi těžké •úzkostnost •potřeba mít vše pod kontrolou •potřeba, aby vše dopadlo dobře, nejlépe výborně •jsem za to placená, co by řekli ostatní

K atmosféře •dobrá nálada •lidská blízkost •blízkost pedagoga třídě •humor •pohoda •uvolněnost

K vlastenectví • patříme k sobě = jsme třída • určitá míra hrdosti, nebo alespoň spokojenosti se svou přítomností v této třídě • tvorba hymny, erbu, znaku, pokřiku, novin, třídní knihy a práce s nimi, přijetí do skupiny, jiné rituály

Atmosféra začátku •úkol pro vedoucí = navodit humor a veselí, třída by neměla být vážná, •odlehčovat napětí, •akceptovat slovem i pohledem, •projevovat uznání kolektivu - potvrzovat jej

Seznamovací hry •Zelená karta •Klíče •Duch setkání •„Veselá Věrka“ •Interview

Program •Příklady her: běh v žebříku, obrův prsten, pavučina, lanové aktivita, hry zaměřené na důvěru aj. •Setkání s výchovnými poradci, vychovateli, staršími studenty… •Příprava zábavného večera. •Závěrečný rituál, důležitost uzavírání pobytu.

í • • • Odkazy na webu:

í •Možnost získat pro školy –Bronzový, stříbrný nebo zlatý stupeň • Ocenění „Etická škola“

•ASET = Adoptuj si školu pro etickou výchovu •Firemní sponzorství pro konkrétní školu • Možnosti financování

Děkuji za pozornost