MCA Management Consulting Automotive s.r.o. Dipl. Ing. Lubomir Kubelka

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Role poradenských firem v oblasti čerpání SF EU 27. dubna 2006 Jiří Halouzka Ředitel v oddělení poradenských služeb
Advertisements

Udržitelný rozvoj energetiky
Optimalizace modelováním procesu
Pilsen Steel s.r.o. Procesní přistup, PQM -vyhodnocení
Projektové řízení Modul č.1.
Printforum 2011 Přednáška Technologická přeměna – a důsledky pro tiskárny Prof. Dr. Thomas Helbig Poradce podniků v polygrafickém průmyslu
KONTROLA zpracovala: Ing. Jaroslava Teuberová Náchod, dne
Snímek 1 Efekty podnikové informatiky J. Pour Katedra IT VŠE ČSSI, Praha, 15/12/2006.
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
HISTORICKÝ VÝVOJ 1900 Výrobková normalizace, vojenský průmysl
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Nabídka personálních služeb
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Plánování, audit Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
TKZ Polná spol. s r.o. od 1994 (1911) výrobce stavebního a nábytkového kování česká firma bez zahraniční spoluúčasti obrat - cca 210 mil. Kč počet zaměstnanců.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Audit IT procesů ve FNOL
Aktivita číslo 5 Návrh a zavedení systému centrální administrace a řízení projektů Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje.
Aktivity v rámci projektu „Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadu Plzeňského kraje” Zvýšení kvality řízení - Workshop A2, A4, A5 6. –
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
Implementace strategie prostřednictvím akčního plánu
Energetický management jako nízkonákladové opatření k dosažení úspor
Didaktické prostředky
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
Iva Vodáková – DURABO Vydavatelství a tisk Na Stráni Čelákovice Založeno roku 1991.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
InSITE - between you and information Hynek Rais, ředitel pro poradenské služby inSITE, s.r.o. Cyklus workshopů v rámci HR živě „Jak si správně vybrat“
Příprava pracovníků v Tanex,PLASTY a.s. Ing. Dana Spejchalová, Ph.D.
Vybrané metody analýzy
Martin Sloup Jiří Kučera Natalia Rubinova Jindřich Štefan.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
Příprava RIS LK – OS 1 Připomínkování a rozpracování první priority odbornou skupinou č.1.
25. srpna EUro Finance Consulting EUFC CZ s.r.o. Analýza celkové energetické spotřeby Libereckého kraje Liberec, 25. srpna 2009.
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
Marketingový výzkum. podstatou je systematické plánování, podstatou je systematické plánování, shromažďování, analýza a vyhodnocování shromažďování, analýza.
Podnikatelský plán VEBER, Jaromír a kol. Management – základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2002, ISBN , str. 464 –
Metody Finančního řízení firmy Tomáš Sobotka A09B0008PMAB.
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Komplexní produktivní údržba (TPM)
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
1. Projektový management I. ÚVOD II. PROJEKT III. PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ IV. PROJEKTOVÝ TÝM Přednáška č. 1: Projektový management.
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
Schéma procesu vstupy Průběh procesu výstupy činnost ZDROJE.
Integrace logistických služeb
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
1 14.Postakviziční integrace-jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Kateřina Čepeláková, E-72 Šk.rok:2009/2010.
Ztráty v podnicích Ztráty mohou dosáhnout objemu % z celkových tržeb Ztráty jsou příčinou, proč firma neobstojí v konkurenci Ztráty vyplývající.
ZÁSADY KONCIPOVÁNÍ LOGISTICKÝCH SYSTÉMŮ KAPITOLA 5: VZTAH STRATEGIE PODNIKU A LOGISTICKÉHO PLÁNOVÁNÍ, CÍLE, METODY A NÁSTROJE PLÁNOVÁNÍ, POSTUPOVÉ KROKY.
aneb Assessment Centre a Development Centre
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Stalo se … příběh jednoho „průšvihu“ Ing.Tomáš Boubelík PhDr.Iva Moravcová Mgr.Oldřich Smola.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Téma 13: Finanční plánování
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Management řízení organizací. složky řízení plánování plánování organizování organizování vedení lidí a motivace vedení lidí a motivace kontrola kontrola.
Logistické procesy ve stavebnictví Autor diplomové práce: Bc. Lukáš Hlaváč Vedoucí diplomové práce: Ing. Terezie Vondráčková, Ph.D. České Budějovice, červen.
Marketingový plán podniku
Didaktické prostředky
Ekonomika malých a středních podniků
Transkript prezentace:

MCA Management Consulting Automotive s.r.o. Dipl. Ing. Lubomir Kubelka jednatel MCA I Vše o nás II Praktické zkušenosti III Metody IV Hlavní oblasti optimalizace procesu

Vše o nás …. MCA Management Consulting Automotive je poradenská firma, která se specializovala na komplexní podporu zákazníků a dodavateslkých podniků v automobilovém průmyslu v Čechách a v Evropě. MCA a Partner mají rozsáhlé praktické znalosti na všech důležitých úsecích automobilového průmyslu, jak v Čechách tak i v cizině. Disponují praktickým Know-how ve vztahu k organizaci a výrobním procesům, které vychází z dlouholetých zkušenosti v automobilovém průmyslu v Čechách a v Evropě. Cílem MCA je, podporovat zákazníka při vstupu na trh od fáze plánování projektu vstupu na trh až po realizaci záměru. Sem patří: Plánování a realizace projektů vstupu na trh, procesní analýzy – checking firem Příprava projektu, projektový management a podpora při realizaci projektu Ekonomické informace, finanční plány, rozpočty, daňové poradenství, controlling Optimalizace výrobních procesů, logistiky, kvalitativních procesů Aplikace TQM-opatření v podniku Trénink a coaching managementu, vyhledávání personálu Překlady technické dokumentace a všeobecné překlady Interim Management

Interim Management …. Interim management, který je v Evropě již velmi rozšířený, je v našich poměrech ještě poměrně novým pojmem i když začíná mít své přívržence i u nás. Jeho přednosti jako „rychlá disponibilita, měnitelná kompetence, multifiremní zkušenosti a plánovatelné náklady, jsou na snadě. Výpadky managementu se stávají vždy v nevhodnou dobu a během velmi krátké doby mohou narůst k vážným problémům s trvalými následky. V těchto situacích je často potřeba externí osobnost nebo odborník, který není provázán s firmou a který může nastolit jiné cesty. Podle situace mohou být požadavky na „managera na dobu určitou“ různé: Firemní situace: Interim-řešení: Výpadek klíčových osob (CEO, CFO, CIO, Trouble-Shootoer / top manager se zkušeností odborníci atd.) v dotčené odborné oblasti Chybějící kompetence nebo zdroje pro Experti a vedoucí projektů, kteří mají potřebné specifické projekty a situace kompetence Turn-around situace „Napravitel“ se zkušeností s Turn-around MCA je k dispozici také pro řešení interim-úkolů.

Zkušenosti z praxe …. Jednatel Management Consulting Automotive pan Ing. Lubomír KUBELKA má komplexní zkušenosti v oblasti automotiv, které nasbíral během dvacetileté činnosti u mezinárodních firem jako např. SULZER ESCHER WYSS, BMW, Magna, SIEMENS,Sommer Allibert. Důležité pozice / činnosti: 1986 - 1994 Výrobní inženýr-plánování řízení výroby SULZER ESCHER WYSS (NSR) 1994 - 1995 Projektový manager-consulter pro firmu MAGNA Stamping CZ, BMW : přeložení výroby a realizace výrobního závodu 1996 - 2000 Jednatel firmy Siemens Sommer Allibert (dnes Faurecia): vybudování a management fraktálu montáž kokpitu A4 SKODA OCTAVIA – Just in Time, výroba s ca. 300 zaměstnanci 2000 - 2002 Consulter projekty MCA : ITT Automotive - projekt přeložení a realizace projetku výrobního závodu KAUTEX-TEXTRON - TEXTRON: Analýza a optimalizace procesů (výroba, QM, logistika..) 2002 - 2004 Jednatel ÚVMV – TÜV AUTOMOTIVE : restrukturalizace a optimalizace výrobních procesů 2005 - 2006 Consulter projekty MCA: OLHO-Technik CZ – projektmanagement při realizaci nového výrobního závodu 6/2008 - 12/2009 Gen.ředitel proseat Mladá Boleslav s.r.o. (Joint Venture Recticel –Woodbridge): restrukturalizace a optimalizace výrobních procesů

Praktické zkušenosti TQM, E.P.S., 5S, HOSHIN, KAIZEN, plánování a realizace projektů vstupu na trh, procesní analýzy / checking firem se zřetelem na snížení nákladů a zvýšení efektivity Příprava projektu, projektový management a podpora při realizaci projektu Optimalizace výrobních procesů, logistiky, kvalitativních procesů Trénink a coaching managementu, personální poradenství Zkušenosti z mezinárodních koncernů, projektů Zkušenosti a znalosti v oblasti IT, implementace PPS a používání SW / HW aplikací ve výrobním procesu se zřetelem na bezpečnost a kvalitu produktů a snížení nákladů Překlady veškeré potřebné dokumentace

Strategická orientace Orientace na zákazníka Základy konkurenceschopnosti v automobilovém průmyslu Efektivita vedení Strategická orientace Orientace na náklady Orientace na zákazníka MCA Orientace na kvalitu Optimalizace procesu

1 2 3 Implementace/ Analýza skutečného stavu Phase II Implementace/ Podrobný plán Analýza skutečného stavu 1 Vypracování nového konceptu 2 3 Definice struktur, pracovních průběhů, technologií a procesů pro transparentní znázornění problémů a z nich vyplývající nové uspořádání organizace průběhu procesu Analýza a hodnocení organizace se zřetelem na: hlavní výrobní procesy personální kapacitu (kvalita,kvantita) využití elektronického zpracování dat zabezpečení kvality logistiku Nákup a Out-Sourcing Analýza rozhranní ve výrobě  logistika  kvalita Změna/optimalizace stávající organizace Optimalizace procesu Změna současných procesů, postupů Definování jednotlivých funkčních úseků pro dosažení optimálního řízení procesu Určení rozhranní jednotlivých funkčních úseků (oblastí) Stanovení akčních plánů  zodpovědnosti Přesné definice konceptů Realizace vypracovaných procesních a strukturálních konceptů Obsahy Vedení a moderace během realizace Realizace okamžitých opatření Vypracování nejdůležitějších rámcových parametrů pro celkovou optimalizaci procesu Definice silných a slabých stránek se zřetelem na jednotlivé kompetence příslušných pracovníků Optimalizované a centralizované splnění úkolů týkajících se oblastí optimálního zajištění řízení celého procesu Zajištění úspěšné realizace Kontrola realizace Feedback-zpětná vazba mezi všemi účastníky procesu Cíle Ziele ca. 4 týdny ca. 8 - 10 týdnů ca. 12 - 16 týdnů Potřeba času 14

Obsahy Postup / Metodika Cíle / Výsledky Definování a analýza struktury organizace průběhu výrobního procesu Vypracování katalogu funkcí popř. prací Dokumentace obsahu činností, příslušní pracovníci, čas vynaložený na určitou činnost, činnost za pomoci elektronického zpracování dat evidence zbytečných pracovních kroků Definování a analýza hlavních výrobních procesů Rozpoznání, ohraničení, definice a dokumentace výrobních kroků lokalizace základních problémů v průběhu procesu Srovnání výrobních hodnot všech definovaných průběhů se zdůrazněním "best practice" Analýza rozhranní k QS-systému Logistice Informačnímu toku Nákupu Analýza situace zpracování dat Podporování zpracování dat Kompatibilita používaných systémůProblémy rozhranní vždy pro právě sledované organizace Přípravné funkční diskuse o strukturalizaci základní analýzy a naléhavých dotazů z produkce Definice důležitých údajů a informací za pomoci zkušební listiny a předběžné určení priority zjištěných problémových úseků MCA-vnitřní vyhodnocení vybraných dat za pomoci elektronického zpracování dat Definování důležitých údajů a okolních informací v rámci diskusí s relevantními osobami, které tyto funkce vykonávají Podrobná analýza slabých míst, rozhranní a příčin (kritické hodnocení skutečného stavu) Hodnocení výrobních procesů podle čtyř klíčových vlastností (strategické relevance, objemu výroby, účinnost výroby a vhodnosti pro optimalizaci) Analýza se zřetelem na zavedení a používání metodiky pro zvýšení produktivity jako např: EPS, 5S, KAIZEN, tvorba přidané hodnoty, plýtvání Změny ve výrobě a na všech úrovních managementu v místě Dokumentace a komentář funkčních interních i dalších procesů, při kterých vzniká přidaná hodnota Vypracování analýzy silných a slabých stránek se zřetelem na průběhy, procesy a rozhranní, přičemž se zohledňují stěžejní kompetence podniku Definování, lokalizování a hodnocení důležitých prostředků pro optimalizaci Hodnocení organizační a informační účinnosti Hodnocení managementu a výkonnosti spolupracovníků Hodnocení procesů, organizace průběhu a vnitřní organizace podniku se zřetelem na požadavky zákazníků Formulace nutnosti jednání Výpočet potencionálních úspor se zřetelem na dodavatelské ceny 15

Koncepčně nová orientace organizace program okamžitých opatření Přehled programu Fáze Ia Fáze II Fáze III Koncepčně nová orientace organizace 2 Analýza organizace Realizace průhlednost současné situace vyhodnocení báze reorganizace a potřeb organizační struktura hlavní procesy výstavba organizace personální kapacity Outsourcing- potenciály potenciál snížení nákladů optimalizace řetězce tvorby hodnot a hlavních obchodních procesů restrukturalizace výstavby organizace vytvoření konceptu synergie (Make or buy - koncept) Workshop 1 zjištění tržních rámcových parametrů pro budoucí organizační strukturu diskuse a definice cílů a základních strategií firmy XY realizace vypracovaných návrhů doladění koncepčně nové podoby Fáze Ib program okamžitých opatření realizace okamžitých opatření na snížení nákladů

Hlavní optimalizační oblasti