Vybrané otázky aplikace TSI „Řízení a zabezpečení“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ Odborné.
Advertisements

Aplikace ERTMS/ETCS v ČR
PROVOZNÍ ASPEKTY APLIKACE ERTMS/ETCS V ČR
Představení Generálních sekretářů a generálního zmocněnce Aktuální stav přípravy 2014 – 2020.
PRO ČD V EVROPSKÉM KONTEXTU
Koordinační porada informatiků obcí III. typu Spálené Poříčí 14. –
Rozvoj nových technologií na síti SŽDC
ITS v regionální dopravě Ing. František Kopecký KPM CONSULT, a.s.
Aplikace ERTMS/ETCS v ČR
4. železniční balíček 1.
Strategie dopravy MD ČR
VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s.
APLIKACE ERTMS/ETCS v ČR
Obce sobě Podpora meziobecní spolupráce Projekt Svazu měst a obcí ČR.
Nejmodernější zabezpečovací zařízení v železniční dopravě
Strategie dopravy ČR ve vztahu k IDS
Tvorba integrované strategie území MAS Ekoregion Úhlava.
Evaluace Rámce podpory Společenství Evaluační jednotka strukturálních fondů.
Příprava nové dopravní politiky ČR
Technické řešení stacionární části systému ERTMS/ETCS v úrovni L1, L2, LC 24. října 2004.
Projekty EOC v ČR v období
Technická specifikace pro interoperabilitu Subsystém: Vozový park Oblast působnosti: Nákladní vagony
1 Praha, 12. březen 2009 Jean Charles PICHANT – Vedoucí úseku interoperability Stav zpracování a schvalování TSI.
Aktuální stav v oblasti interoperability
Čerpání prostředků OPD 1, investice SŽDC
Elektronické odbavování cestujících v IDS v ČR- příprava národního standardu květen 2013 INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY
Ministerstvo dopravy České republiky
KP ETCS Kolín – Břeclav Infrastruktura a RBC
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
Technologické platformy a dopravní výzkum
Výzvy a přínosy interoperability pro železniční průmysl a železniční dopravu Eric Fontanel Generální ředitel UNIFE.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
Postup prací na realizaci projektů ETCS v síti SŽDC
Evropská železniční agentura
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury ISVS Ing. Lubomír Moravčík
Postup prací na realizaci projektů ETCS v síti SŽDC z pohledu hodnotitele bezpečnosti (2014) Michal Stolín, květen 2014.
Projekt realizace referenčního rozhraní Ing. Jan Pokorný Ministerstvo informatiky ČR ISSS, 5. dubna 2005.
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury veřejné správy (KIVS) Ing. Lubomír Moravčík
Ing. Jaroslav Vašátko Aktivity VUZ v projektu POSTA Přenos znalostí a zkušeností z aktivit projektu POSTA Pardubice,
ITS v regionální dopravě Ing. František Kopecký KPM CONSULT, a.s.
ISEM INTEROPERABILNÍ SYSTÉM ELEKTRONICKÉHO MÝTNÉHO Základní informace
1 TP Interoperabilita Železniční Infrastruktury Praha, Expertní skupina Rozhraní v období Ing. Jiří Jelének VÚKV a.s. Bucharova.
Drážní úřad v resortu dopravy Konference technologická platforma Interoperabilita železniční infrastruktury Drážní úřad – Rail Authority.
Roman Daněk, RPPI s.r.o. David Švingr, CHAPS s.r.o.
VÝROČNÍ KONFERENCE,,Operační program Rybářství příležitost pro produkční rybáře“
Prohlášení o dráze Jiří Černý 9. setkání s dopravci, Praha,
VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s. Zkušenosti z použití TSI za subsystém Řízení a zabezpečení V ÝZKUMNÝ Ú STAV Ž ELEZNIČNÍ, a.s. Obsah:  Použité.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
Provozování systému ETCS L2 v rámci PP Poříčany – Kolín Seminář ČVTSS 2012, Praha, Ing. Vladimír Říha, TÚDC Bezpečnost železničního provozu.
Výuka oboru DE. O bor O bor Dopravní elektroinženýrství a autoelektronika Odborná zaměření: Automobilová elektronika Elektrická trakce Sdělovací a zabezpečovací.
Problematika rádiového prostředí SŽDC Bc. Ondřej Borovský.
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
Územní agenda Evropské unie Odbor rozvoje a strategie regionální politiky Ministerstvo pro místní rozvoj Staroměstské náměstí Praha 1.
Tabulky traťových poměrů
Informace o implementaci TAF/TAP TSI
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy Ing. Mojmír Nejezchleb VII. ročník mezinárodní.
Informace o výzvách SC 1.1 a SC 1.2. IROP
Informace o Programu švýcarsko-české spolupráce
Stav projektu ERTMS / ETCS v České republice
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
Rychlá spojení Příprava pilotních projektů
Ing. Jiří Kolář, Ph.D., ředitel Drážního úřadu
Průběžné výsledky přípravy VRT
Zvyšování rychlostí na 200 km/h
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Transkript prezentace:

Vybrané otázky aplikace TSI „Řízení a zabezpečení“ Jaroslav Grim – Výzkumný Ústav Železniční, a.s. Petr Varadinov – Správa železniční dopravní cesty, s.o. Interoperabilita železniční infrastruktury – Praha, 12. 3. 2009

Interoperabilita, TSI a NoBo Interoperabilita – technická a provozní propojenost EŽS – směrnice EK, TSI Interoperabilitu nelze zaměňovat s unifikací ! Oblast IO - pouze subsystémy, prvky a jejich vlastnosti a parametry, které zajišťují, resp. mohou ovlivnit základní cíl (podstatu) IO

Interoperabilita, TSI a NoBo Kompetence NoBo Posuzování pouze těch systémů, prvků, jejich vlastností a požadavků, které jsou uvedeny v TSI Zůstává stále velké množství oblastí, které jsou ponechány v působnosti a odpovědnosti členských států (vnitrostátní předpisy, využití EN)

TSI CCS Těžiště TSI CCS je systém ERTMS jako základní součást interoperability EŽS Dílčí systémy GSM-R a ETCS (funkční a technické specifikace) Traťové a palubní zařízení Rozhraní k ostatním subsystémům a prvkům IO Zařízení nezávislá na třídě systému (IH, detekce vlaků, EMC, viditelnost traťových objektů) Strategie přechodu – existuje národní implementační plán ERTMS z roku 2007, v současné době EK schvaluje Evropský implementační plán ERTMS do roku 2015, resp. 2020

TSI CCS Zabezpečovací systémy, které nejsou součástí ERTMS (ani rozhraní) nejsou součástí TSI a tedy nemohou být ani posuzovány NoBo – za jejich bezpečnost a splnění dalších požadavků nese odpovědnost členský stát (staniční, traťové, přejezdové zab. zařízení,…), zejména jejich technické schválení ve smyslu normy EN 50129 – v podmínkách ČR metodika ve „Směrnici SŽDC č. 34“ Technické schválení dle EN 50129 musí být splněno i u interoperabilních zařízení a musí předcházet vydání evropského dokumentu (certifikát NoBo)

TSI CCS – role VUZ Činnost NoBo GSM-R – úsek Kolín – Břeclav (ŽSR,ÖBB), připravuje se Břeclav – Ostrava (PKP) + palubní terminály ETCS – probíhá ETCS L1 (ŽSR, ZC VUZ Velim) a ETCS L2 (SŽDC pilotní projekt Poříčany – Kolín, rovněž využití ZC VUZ Velim) Příprava infrastruktury v rámci modernizace koridorů pro budoucí výstavbu ERTMS - prostory pro budoucí technologii, napájecí zdroje, kabelizace, montážní příprava, přenosová zařízení, rozhraní elektronických zabezpečovacích zařízení, … zásady zapracovány do „Směrnice SŽDC pro modernizaci koridorů“ Splnění požadavků u zařízení nezávislých na třídě systému

TSI CCS – role VUZ Činnost pověřeného subjektu – posuzování podle vnitrostátních předpisů (národní specifikace) ve smyslu směrnic o interoperabilitě EK, resp. TSI Národní systémy třídy B - národní VZ (LS), traťové rádio (TRS) Otevřené body – příloha G TSI CCS (požadavky na rozhraní k vozidlům z hlediska jejich detekce, zařízení na posyp pískem, elektromagnetická interference, …)

TSI CCS - shrnutí Posuzování Třída A - GSM-R, ETCS - problematice třídy A je v rámci Evropy věnována pozornost, je prostor pro koordinaci (ERA, NB Rail, CER, …) Národní systém – třída B – problematika je řešena v rámci zavedených vnitrostátních předpisů a norem – prolíná se s analýzou bezpečnosti, technického schvalování, splnění provozních a dalších podmínek ... (spolupráce se SŽDC, DÚ, provozovateli drážních vozidel,výrobci ..) Otevřené body – z hlediska zajištění požadavků interoperability největší problém (detekce vlaků, EMC, pískování, …), bylo by účelné urychlit proces zpracování a schválení evropské normy EN 50 238 a následné zapracování do TSI CCS

Záměr budování infrastruktury GSM-R do roku 2013

Záměr budování infrastruktury GSM-R do roku 2013

Pilotní projekt ETCS Hlavní subdodavatel – AŽD Praha Dodavatel – Ansaldo STS Italy – traťová část v konsorciu s Ansaldo STS France – mobilní část Hlavní subdodavatel – AŽD Praha Realizace PP zahájena 1.7.2005 Cílem PP je implementace ETCS L2 verze 2.3.0 do národních podmínek železnice v ČR Traťová část – jedna RBC, připojena ke SZZ, TZZ a PZZ, přenos dat na vlak cestou GSM-R, nepřepínatelné balízy Palubní částí jsou vybaveny lokomotivy 151 008 a 362 166 a jednotka řady 471/971 042, součástí je národní STM pro systém VZ LS Ukončení pilotního projektu - 2009

Pilotní projekt GSM-R (201 km) Pilotní projekt ETCS Pilotní projekt ETCS L2 (22 km) Pilotní projekt GSM-R (201 km)

Záměr budování infrastruktury ETCS L2 do roku 2020

Záměr budování infrastruktury ETCS L2 do roku 2020

ETCS Koridor E Pro efektivní využívání systému ETCS na ucelených evropských koridorech bylo definováno šest evropských ETCS koridorů A – F SŽDC iniciovala v dubnu 2006 založení Management Committee a stala se lídrem při zpracování dokumentů pro spolufinancování ETCS V rámci první výzvy pro spolufinancování projektů z fondu TEN-T uspěly ČR a Rakousko V současné době se připravuje rozšíření Koridoru E přes rumunské území až do Konstanty V letošní druhé výzvě se bude ČR rovněž ucházet o spolufinancování

Děkujeme za pozornost Jaroslav Grim – Výzkumný Ústav Železniční, a.s. Petr Varadinov – Správa železniční dopravní cesty, s.o. Interoperabilita železniční infrastruktury – Praha, 12. 3. 2009