Exkurze
Dne jsme absolvovali exkurzi do Doks na Městský úřad. Cílem bylo seznámení s jednotlivými odbory a jejich funkcemi. Do Doks jsme přijeli vlakem v 9:00. Poté, co jsme dorazili na úřad, jsme byli rozděleni do pěti skupin a podle rozvrhu jsme chodili v určitých intervalech po jednotlivých odborech.
Zástupce vedoucího odboru: Mgr. Jaromír Kubec Odbor zahrnuje: 1.Matrika a evidence obyvatel - Matrika: sňatky, narození, úmrtí, oddací, rodné, úmrtní listy - Evidence obyvatel: přistěhování, odstěhování + evidence voličů (18 a více let) 2. Podatelna -příjem a odesílání úřední pošty -uschovávání pošty občanům s trvalým pobytem na úřadu -úřední deska (kamenná, internetová) -evidence stížností a petic -zpracovávání posudků pro soudy, policii, apod. => SAMOSTATNÁ PŮSOBNOST
3. Sekretářka a personál 4. Spisovna - archivace dokumentů - každoroční skartace dokumentů (návrh k vyřazení -> Okresní státní archiv v České Lípě -> něco odvezou, něco spálí) 5. volby 6.uklízečka 7. přestupky – přestupková řízení ( -> přenesená působnost) - náprava pokojného stavu
Vedoucí odboru: Dočkalová Jitka 1. Sociální: - Sociální práce (určeno pro lidi, co se ocitají ve složité sociální situaci – např. ztráta práce, rozvod, úmrtí,…) -> podporují člověka (rekvalifikace, pomoc při papírování,...), nasměrují ho ( K-Centrum, psycholog,…) - sociálně – správní ochrana pro děti a mládež (od 0 do 18 let) - > určeno pro problémové děti (záškoláctví, útěky z domova) a pro problémové rodiče (týrání, nepodmětné vychovávání) - na co nestačí na tamním úřadě řeší se v České Lípě - sociální služby – domov důchodců, dům s pečovatelskou službou, komunitní centrum ( děti a mladiství 7-20 let), nízko prahový dům pro děti a mládež (anonymní, bezplatné, snadno dosažitelné)
2. školský: - 5 škol: Základní škola K. H. Máchy, 2x mateřská škola, ZUŠ, ZŠ a MŠ ve starých splavech (1.-5. ročník – speciální zaměření (dyslektici, hyperaktivní děti, dysgrafici,…) -> SAMOSTATNÁ PŮSOBNOST
Vedoucí odboru: Miluše Duchanová schvaluje umisťování budov, kolaudace, změny území Řídí se podle vyhlášky Čím je větší úroveň města, tím má větší „rajon“ a pravomoce
Vedoucí odboru : Bc. Eliška Pavinská 1. Výdaje: - služby, opravy, nákup papírů, úklid,oprava chodníků, akce - mzdová účetní: mzdy (účetně) + evidovaný majetek, faktury, služby, výdaje účetní - vše má číselný kód (např – služby) 2. Příjmy: - dotace od státu, poplatky, výherní a hrací automaty, odpad, místní poplatky(psi, vstupné na akce, z ubytování – hotely, motorové vozidla), pronájem nebytových prostor, Účetně zpracované – vystavení faktury + termín pro zaplacení – nezaplacení včas -> navyšování ceny ->exekuce
Vedoucí odboru: Ing. Jiří Šamšiňák Majetek potřebný: výdaje: stávající výstavba, investiční výstavba (projektová dokumentace, stavební povolení,dotace – např. od EU –musí být na stavbě 5 let cedule -> když ne, odebrání dotace, výběr dodavatele, kontrola stavby, kolaudace) Majetek nepotřebný:
A nakonec: - paní starostka Ing. Burešová Eva - pan místostarosta Ing. Kapoun Karel - paní tajemnice Bc. Petra Musilová Zpracovaly: Marie Mudruňková, Jana Dubová, Lucie Jirková, Sabina Levá, Lenka Morcová