Strategie dopravy MD ČR

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Advertisements

Regionální dimenze sítě TEN-T
Dopravní sektorové strategie, 2. fáze
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Ladislav Němec náměstek ministra
Tisková konference MD a SŽDC
Mgr. Libor Jarmič, Ekologický právní servis,
Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor strategie, Ministerstvo dopravy
APLIKACE ERTMS/ETCS v ČR
II. ROČNÍK MEZINÁRODNÍ KONFERENCE Střední Morava-křižovatka dopravních a ekonomických zájmů , Luhačovice Pavel ŠVAGR „Dopravní módy a rozvoj.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Význam infrastruktury pro konkurenceschopnost v kontextu kohezní politiky a budoucí priority ČR Ing. Lukáš Hampl 1. náměstek ministra dopravy.
Ing. Jaroslav Deml Mobilita budoucnosti Náměstek ministra dopravy
Strategie dopravy ČR ve vztahu k IDS
Pohled ŘSD na možnosti a výhled realizace staveb na Moravě
Dopravní sektorové strategie ČR, výhled a rizika projektů regionu střední a východní Moravy v období Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor strategie Ministerstvo.
Zastavené stavby ŘSD a vývoj staveb v 2. polovině roku 2010 ministr dopravy Vít Bárta.
Dopravní sektorové strategie a postavení regionů v období 2014+
Příprava nové dopravní politiky ČR
Jak dál? DOPRAVNÍ PROBLÉMY PRAHY 8jinak
Projekty EOC v ČR v období
1 Ing. Ivo Toman, MBA náměstek ministr dopravy 5. července 2012 Průhonice Téma: „ Rozvoj dopravní infrastruktury ČR “ „ Nová dopravní a technická legislativa.
Pracovní skupina Dopravní politika Dopravní sektorové strategie 2. fáze.
Dopravní infrastruktura na Moravě současnost a budoucnost
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Technologické platformy a dopravní výzkum
Evropské fondy v kontextu rozvoje města Brna Marie ZEZŮLKOVÁ Kancelář strategie města.
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE 2014+
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru strategie Luhačovice –
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA ČR: Jakým směrem se ČR vydá na křižovatce dopravní infrastruktury budoucnosti? , Praha CESTA PRVNÍ: Důvody investic.
„Úvodních 100 dní“ Tisková konference 10. května 2007 Ministerstvo dopravy České republiky.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE 2. FÁZE Workshop DF a EPS, / 11 DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE 2. FÁZE Workshop DF a EPS, Ing. Martin.
Terciální sektor Služby Zahraniční obchod Školství Doprava
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Daniel Braun 1. náměstek ministra Výsledky střednědobého hodnocení, návrh rozvojových cílů.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Plány Ředitelství silnic a dálnic na rok 2007 Tisková konference Pondělí Praha.
Dopravní politika ČR pro léta
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Silnice nebo železnice
Dopravní politika ČR Ing. Vít Sedmidubský Odbor strategie
DOPRAVA.
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy
D OPRAVA Martin Horák, 3.C4. D OPRAVA Rozdělení: pozemní a) silniční+ MHD b) železniční letecká vodní potrubní a) ropovody b) plynovody.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Financování dopravní infrastruktury v roce 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Financování dopravní infrastruktury 2015 – 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Klára Dostálová, náměstkyně pro řízení sekce regionálního rozvoje Ing. Tomáš Sklenář, ředitel odboru územního plánování.
© Berman Group. Strategický plán a tvorba koncepce rozvoje města Písku do roku 2025 Komise pro strategický rozvoj Vyhodnocení nadřazených koncepčních.
Seminář RHSD JMK Aktuální situace v dopravě Ing. Václav Horák, náměstek hejtmana srpen 2012 Pohled JMK na priority dálničních a silničních staveb pro současné.
Státní fond dopravní infrastruktury Objemy finančních prostředků pro budování infrastruktury v ČR, Ing. Kristýna Kastlová, Ph.D. referent specialista.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Nové nařízení TEN-T a zařazení systému RS ČR do sítě TEN-T Ministerstvo dopravy Odbor strategie.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Rozvojové záměry na železnici
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
Strategické úkoly MD Pardubice
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Koncepce rozvoje sítě a finanční výhledy
Střední Morava křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
Informace o výzvách SC 1.1 a SC 1.2. IROP
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Příprava, výstavba a provozování vysokorychlostních tratí (VRT)
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Transkript prezentace:

Strategie dopravy MD ČR Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Ředitel odboru strategie

Dopravně strategické dokumenty ČR Dopravní politika ČR 2005 – 2013 (Aktualizace 2010 – 2011) „Bílá kniha“ EU pro dopravu do 2050 Strategie „Evropa 2020“ Národní plán reforem Nová Dopravní politika ČR 2014 - 2020

Dokumenty ve vztahu k infrastruktuře „GEPARDI“ – 2006 Nutná prioritizace projektů (CBA x MCA, EU), požadavek NKÚ „Dopravní sektorové strategie, 1. fáze“ 2007 – 2013, podklad pro OPD „Dopravní sektorové strategie, 2. fáze – střednědobý plán rozvoje dopravní infrastruktury – GEPARDI II“ 2014+

Důvody pro dlouhodobé plánování…

Prioritní cíle Ministerstva dopravy Zajištění kvalitnější úrovně údržby a oprav Pokračování v přípravě infrastrukturních projektů pro budoucí výstavbu Nutná stabilizace příjmové stránky SFDI Zachování financování kvalitních veřejných služeb v přepravě cestujících

Silniční infrastruktura – rozvoj dokončení rozestavěných akcí (D8 České středohoří, D3, R6 Karlovy Vary – Cheb, D1 do Polska, R7, R48, obchvaty silnic I. třídy) řešení hlavních problémů na síti TEN-T (D3 na území Jihočeského kraje, R35 Hradec Králové – Mohelnice, R1 – Pražský okruh, D11/R11 – nová trasa do Polska, D3/R3, rekonstrukce D1) napojení regionů a výstavba obchvatů sídel (obchvaty sídel v trase R4, R6, R49, R52, R55, I/11 v okolí Třince, R48 obchvat Frýdku – Místku, obchvaty na dalších nadměrně zatížených silnicích I. třídy)

Železniční infrastruktura – rozvoj dokončení I., III.a IV. tranzitního železničního koridoru včetně uzlů postupná modernizace městských a příměstských tratí v souvislosti s rozvojem integrované dopravy modernizace nákladního tranzitního tahu Brno – Havlíčkův Brod – Lysá n/L – Děčín vybavení tranzitních železničních koridorů systémem ERTMS další důležité trasy navazující na modernizované koridory (Plzeň - Česká Kubice st. hr., Brno – Přerov, příprava nové VRT v úseku Drážďany – Praha – Brno a modernizované tratě Praha – Liberec – Polsko (realizace v horizontu po r. 2025)

Letecká a vodní infrastruktura – rozvoj výstavba plavebního stupně Děčín na Labsko-vltavské vodní cestě; budou prověřeny možnosti využití financování z veřejných i soukromých zdrojů (PPP, nutnost získání souhlasu EIA) realizace plavebního stupně Přelouč II komerčně úspěšné samofinancování posílením pozice Letiště Praha v evropském i světovém kontextu – dostavět paralelní runway

Co lze očekávat od MD v nejbližší době? Celková stabilizace sektoru včetně podřízených organizací Potvrzení přístupu v otázce celkové strategie rezortu novým vedením MD !! Příprava návrhu rozpočtu SFDI na rok 2012 !!! Dořešení závazků na běžících stavbách Definice celkových finančních rámců ze strany MF, stabilizace čerpání OPD, otázka PPP, projekt rozšíření mýta Transformace železničního sektoru, otevírání trhu v dálkové železniční dopravě

Děkuji za pozornost Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor strategie