Dopravní infrastruktura rozhodující oblast spolupráce euroregionu Ing. Gustav Slamečka, Ph.D. Ministr dopravy České republiky Ekonomické fórum ČR – SR.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní informace k dopravní obsluze krajů Bc. Milan Chovanec hejtman Plzeňského kraje a stínový ministr dopravy.
Advertisements

Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Regionální dimenze sítě TEN-T
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Aktuální proces přípravy programového období 2014+
Mgr. Pavel Dobeš Ministr dopravy
Tisková konference MD a SŽDC
MOŽNOSTI FINANCOVÁNÍ PROJEKTOVÝCH ZÁMĚRŮ V NOVÉM PROGRAMOVACÍM OBDOBÍ EU
Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Strategie dopravy MD ČR
Statutární město Ostrava Hlavní problémy v oblasti dopravy statutárního města Ostravy •Krácení finančních prostředků •Dokončování rozpracovaných.
II. ROČNÍK MEZINÁRODNÍ KONFERENCE Střední Morava-křižovatka dopravních a ekonomických zájmů , Luhačovice Pavel ŠVAGR „Dopravní módy a rozvoj.
Význam infrastruktury pro konkurenceschopnost v kontextu kohezní politiky a budoucí priority ČR Ing. Lukáš Hampl 1. náměstek ministra dopravy.
občanská koalice Nádraží v centru říjen 2006
Dopravní infrastruktura a její hodnocení
Strategie dopravy ČR ve vztahu k IDS
Ing. Antonín Blažek Náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu
Jejich současnost a budoucnost… TRAINREPORT,CDJIRIK 23.Března 2011.
Pohled ŘSD na možnosti a výhled realizace staveb na Moravě
1KÚKK, ORR Krajský úřad Karlovarského kraje odbor regionálního rozvoje Ing. Milan Zukal Pracovní skupina Dostupnost a infrastruktura.
Zastavené stavby ŘSD a vývoj staveb v 2. polovině roku 2010 ministr dopravy Vít Bárta.
Projekt TROLLEY Dobrý den.
1 Ing. Ivo Toman, MBA náměstek ministr dopravy 5. července 2012 Průhonice Téma: „ Rozvoj dopravní infrastruktury ČR “ „ Nová dopravní a technická legislativa.
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Evropské seskupení pro územní spolupráci TRITIA – vývoj spolupráce čtyř regionů Mgr. Petr Ksenič Ostrava, 18. října 2011.
Tento projekt je spolufinancovaný z Evropského fondu regionálního rozvoje. Akce se koná v rámci Programu cezhraničnej spolupráce SR-ČR pod názvem.
Dopravní infrastruktura na Moravě současnost a budoucnost
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Konkurenceschopnost ČR v rámci středoevropského regionu SpeedChain 13/11/2013 Ing. Martin Tlapa, MBA náměstek státního tajemníka pro evropské záležitosti.
Plánování dopravní infrastruktury z pohledu projektanta
Ondřej Hynek. Česká republika: Dálnice Hospodářský zeměpis Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka,
Evropské fondy v kontextu rozvoje města Brna Marie ZEZŮLKOVÁ Kancelář strategie města.
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru strategie Luhačovice –
DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA ČR: Jakým směrem se ČR vydá na křižovatce dopravní infrastruktury budoucnosti? , Praha CESTA PRVNÍ: Důvody investic.
Desatero problémů Chrudimi Vybudovat obchvat města Chrudim jednání s náměstkem ministra a zákonodárci za chrudimský region jednání v Poslanecké.
Mezinárodní konference Ekonomické fórum ČR – SR 2010 Možnosti přeshraniční spolupráce 2007 – 2013 Ostrava 28. – , hotel Imperial Ing. Rostislav.
Terciální sektor Služby Zahraniční obchod Školství Doprava
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Prezentace podnikatelských ploch pro investory 1 Prezentace průmyslových ploch pro investory STATUTÁRNÍ MĚSTO PŘEROV Propojení dálnice D1 a propojení Přerova.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Autor: Mgr. Helena Nováková
Statutární město Ostrava
Silnice nebo železnice
DOPRAVA.
podmínky a předpoklady –
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy
D OPRAVA Martin Horák, 3.C4. D OPRAVA Rozdělení: pozemní a) silniční+ MHD b) železniční letecká vodní potrubní a) ropovody b) plynovody.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
Luhačovice, Priority železniční infrastruktury na Moravě v období 2014–2020 Ing. Mojmír Nejezchleb náměstek generálního ředitele pro modernizaci.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
© Berman Group. Strategický plán a tvorba koncepce rozvoje města Písku do roku 2025 Komise pro strategický rozvoj Vyhodnocení nadřazených koncepčních.
Seminář RHSD JMK Aktuální situace v dopravě Ing. Václav Horák, náměstek hejtmana srpen 2012 Pohled JMK na priority dálničních a silničních staveb pro současné.
Nové nařízení TEN-T a zařazení systému RS ČR do sítě TEN-T Ministerstvo dopravy Odbor strategie.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_33-04 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
REKONSTRUKCE A VÝSTAVBA SILNIC V PARDUBICKÉM KRAJI Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR PREZENTACE ŘSD.
Rozvojové záměry na železnici
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Infrastruktura ve Středočeském kraji
Rozvinutá dopravní infrastruktura jako podmínka růstu ekonomiky ČR
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Střední Morava křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy Ing. Mojmír Nejezchleb VII. ročník mezinárodní.
Moravskoslezský kraj Nová huť Ostrava. Moravskoslezský kraj Nová huť Ostrava.
VIII. ročník Konference Moravské dopravní fórum
Zvyšování rychlostí na 200 km/h
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Transkript prezentace:

Dopravní infrastruktura rozhodující oblast spolupráce euroregionu Ing. Gustav Slamečka, Ph.D. Ministr dopravy České republiky Ekonomické fórum ČR – SR – , Ostrava Tento projekt je spolufinancovaný z Evropského fondu regionálního rozvoje. Akce se koná v rámci Programu cezhraničnej spolupráce SR-ČR pod názvem Přeshraniční spolupráce SR a ČR „partnerství-rozvoj-příležitosti“.

2 Moravskoslezský kraj ›Strategická poloha na rozmezí tří států ›Vhodná pozice pro dopravní spojení mezi západem a východem ›Tranzitní evropské tahy na historické dopravní cestě mezi Jadranem a Baltem

3 Význam dopravní infrastruktury Kvalitní dopravní infrastruktura Hospodářský a sociální rozvoj regionu / zvýšená atraktivita pro investory Oživení ekonomiky / vznik pracovních míst Zvýšení příjmů obcí z daní

4 Středoevropský region ›cca 5 milionů obyvatel ›Tři regiony: Moravskoslezský kraj Horní Slezsko Žilinský kraj ›Překonání bariéry bývalé Československo – polské hranice ›Moravskoslezský kraj nastartoval ekonomický rozvoj, na jehož růst měl nezanedbatelný negativní dopad průběh ekonomické krize

5 Dopravní situace regionu › VI. multimodální panevropský koridor – součást TEN-T ›Aktivita V4 ›snaha o zařazení R48 do sítě core network včetně úseku silnice I/11 státní hranice – křížení R48 ›Snaha o zařazení zbývající části silnice I/11 směrem do Ostravy do comprehensive network › Definovány evropské prioritní projekty ›23 – železniční projekt ›25 – silniční projekt Dopravní zatížení severojižním směrem Zhodnocení investic do infrastruktury

6 Silniční doprava ›Dálnice D1 ›Lipník nad Bečvou – Bohumín » zprovozněno v r ›Bohumín – státní hranice s Polskem » zahájena výstavba, předpokládané dokončení v březnu 2012 (dohoda ministra ČR a PL – propojení D1 s A1) ›Rychlostní silnice R48 – zkvalitnění spojení do Polska i Slovenska ›Bělotín - obchvat – napojení na D1 » zprovozněno ›Bělotín – Rybí ›Rybí – Rychaltice ›Rychaltice – Frýdek-Místek » zahájena výstavba, předpokládané dokončení v r ›Mimoúrovňová křižovatka v Nošovicích » předpokládané dokončení v r ›Frýdek Místek - obchvat » soudní spor o územní rozhodnutí Přestavba na plnohodnotný čtyřpruh

7 Silniční doprava ›Silnice I/11 ›Mosty u Jablunkova - obchvat » zprovozněn v ½ profilu R (dvoupruh se stoupacími pruhy), návaznost na slovenskou plánovanou R5 ›Jablunkov - obchvat » zprovozněn v ½ profilu R ›Hrádek - průtah » zahájena výstavba, předpokládané dokončení ½ profilu R v r. 2011, koordinováno s přeložkou III. železničního koridoru ›Oldřichovice – Bystřice » pravomocné ÚR, směrově dělený dvoupruh (R 24,5 m), započaty výkupy pozemků, předpokládané dokončení 2014 ›Nebory – Oldřichovice » ÚR zrušeno, vráceno k projednání (zrušeno úřadem Moravskoslezského kraje)

8 Silniční doprava ›Silnice I/11 ›Třanovice – Nebory » pravomocné ÚR, směrově dělený dvoupruh (R 24,5 m), započaty výkupy pozemků ›Ostrava, prodloužená Rudná – hranice okresu Opava » » pravomocné ÚR, směrově dělený dvoupruh (R 24,5m), započaty výkupy pozemků, zahájení v závislosti na fin. prostředcích ›Mokré Lazce - hranice okresu Opava » zahájena výstavba, směrově dělený dvoupruh (R 24,5m), dokončení v závislosti na fin. Prostředcích ›Spojka S1 - Opava ›Zprovozněna v r. 2009, první (východní) část obchvatu města Opavy, propojení mezi I/11 a I/56

9 Tabulka použitých investic do silniční infrastruktury [miliardy Kč] Kraj STC JHC PLZ KVA UST LBR KHR PBC VYS JHM OLM ZLN MRS Multiplikační efekt zaměstnanosti z návazných činností (mimo průmysl) ukazuje na přínos cca 0,6 prac. místa na investovaný 1 milion Kč do stavebních prací.

10 Železniční doprava › II. tranzitní železniční koridor – návaznost na PL i SR ›Ostrava hl. n. – Petrovice u Karviné » dokončeno v r ›Břeclav – Přerov – Petrovice u Karviné » dokončeno v r ›Modernizace nádraží Ostrava-Svinov a Bohumín » dokončeno v r ›Ostrava hl. n. – Petrovice u Karviné » elektrizace tratě dokončena v r › III. tranzitní železniční koridor ›Bystřice nad Olší – Mosty u Jablunkova (optimalizace trati) » zahájena výstavba, předpokládané dokončení v r ›Český Těšín – Bystřice nad Olší (optimalizace trati) » zahájena výstavba, předpokládané dokončení v r ›Český Těšín – Dětmarovice (optimalizace trati) » zahájena výstavba, předpokládané dokončení v r ›Příprava: optimalizace trati Ostrava Kunčice – Český Těšín › Koncepce výstavby vysokorychlostních tratí ›Zahájení výstavby 2020: Brno – Ostrava - PL

11 Multimodalita › letiště Ostrava Mošnov ›Potřeba napojení na II. tranzitní železniční koridor ›Průmyslová zona v Mošnově – vybudování VLC › Průmyslová zóna v Hrabové › Kontejnerové překladiště v Paskově › Blízkost VI. Multimodálního koridoru

12 VLC Mošnov ›Předpokládaná průmysl. zóna » část prostoru vyhrazena pro VLC ›Napojení na nejbližší infrastrukturu: ›Silniční doprava ›Silnice I/58 – obchvat Mošnova – obchvat Příboru – napojení na R48 ›Silnice II/464 – napojení na D47 – napojení na R48 – obchvat Studénky – napojení na letiště Ostrava Mošnov ›Železniční doprava ›napojení na trať Studénka – Veřovice formou trianglu » napojení na II. tranzitní koridor ›Os. doprava » výhledová možnost přímého spojení Ostrava hl. n. – letiště Mošnov ›Nákl. doprava » nová vlečka a odevzdávkové kolejiště

13 VLC Mošnov ›Napojení na nejbližší infrastrukturu: ›Letecká doprava ›Možnost využití vzletové a přistávací dráhy ›Vodní doprava ›Blízká vzdálenost k řece Odře » D-O-L – teoretický daleký výhled ›Financování VLC ›Spoluúčast: – státní rozpočet – rozpočet Moravskoslezského kraje – soukromý investor (např. ČD Cargo,a.s.)

14 Závěr ›Zajištění kvalitních podmínek na dopravní infrastruktuře ›pro nákladní dopravu včetně logistických služeb ›pro osobní dopravu ›ODIS (Ostravský dopravní integrovaný systém) › zastřešení osobní dopravy v celém kraji ›Státní fond dopravní infrastruktury › nadprůměrné investice do Moravskoslezského kraje

15 Děkuji za pozornost Ekonomické fórum ČR-SR , Ostrava, Česká republika Ing. Gustav Slamečka, MBA Ministr dopravy České republiky