Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Dějepis Ročník : 8.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
FRANCIE ZA VLÁDY LUDVÍKA XIV.
Advertisements

VY_32_INOVACE_06_Francie za vlády Ludvíka XIV.
Francie za Ludvíka XIV..
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 8.
Ludvík XIV.. Ludvík XIV. LUDVÍK XIV. VELIKÝ řečený Král Slunce Narozen:5.září 1638 v Saint-Germain-en-Laye.
Ludvík XIV Autor: Martin Pelák z 1.E . Vytvořeno 28.října 2004.
Francie v době Ludvíka XIV.
Ludvík XIV. ( ).
III/2 XV A
LUDVÍK XIV. KRÁL SLUNCE.
Mezi třicetiletou válkou a francouzskou revolucí III
Francie za vlády Ludvíka XIV.
Západní Evropa po třicetileté válce
5HD_200 2.cvičení. Francie v raném kapitalismu Nantský edikt – 1598 Vláda Ludvíka XIV (*1638-  1715) hospodářská politika – Jean-Babtist Colbert ( )
Rusko v 17. století Za Petra I. Velikého.
1 GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Mgr. Hana Šplíchalová Číslo materiálu 3_3_D_02 Datum vytvoření Druh učebního materiálu Prezentace Ročník8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Francie v 17. a 18. století z třicetileté války vyšla Francie jako vítěz za nedospělého prince vládl od r kardinál Mazarin proti němu vypuklo šlechtické.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
Francie Ludvíka XIV. Název školy
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 9.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
Digitální učební materiály ŠIII/2 DĚJEPIS
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Vlastivěda Ročník :
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
Evropa na počátku novověku
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9. Téma.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 9.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Habsburkové 1526 – 1918 II. část.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 9.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 9.
TŘICETILETÁ VÁLKA 1618 – 1648.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9.
Ludvík XIV „KRÁL SLUNCE“.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Dovršení absolutismu ve Francii
Habsburská monarchie za Metternicha
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Společně opakujeme riskuj.
Francie v 15. – 18. století Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Hospodářská a zahraniční politika Ludvíka XIV. Mgr. Žaneta Janečková Dějepis Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Západní Evropa v 16. století
Francie po 30leté válce Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Ludvík XIV. „Král slunce“.
Francie Označení materiálu: VY_32_INOVACE_04_francie.ppt
ZŠ Brno, Řehořova 3 Osobnosti českých a světových dějin Dějepis 8.ročník III
FRANCOUZSKÝ ABSOLUTISMUS absolutismus = samovláda: absolutismus = samovláda: politický systém, ve kterém má veškerou státní moc jedna osoba, která vládne.
Opakování 8.ročník Absolutismus a parlamentarismus v Evropě.
Francie za Ludvíka XIV. Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Anglie a Francie v 17. a na poč. 18. stol.
Reformace v západoevropských monarchiích
Anglická revoluce Stuartovci - Karel I. - rozmařilý král
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Francie za Ludvíka IV.. Francie za Ludvíka IV.
Náboženské války ve Francii
Francie Označení materiálu: VY_32_INOVACE_04_francie.ppt
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Anglie a Francie v 17. a na poč. 18. stol.
Ludvík XIV. ( ).
Francie v 1. polovině 17. století
Transkript prezentace:

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Dějepis Ročník : 8. Téma : Absolutní monarchie ve Francii Autor : Mgr. Monika Konečná

Opakujeme: 1) Francouzští protestanti, příznivci kalvinismu. ____________ (hugenoti) 2) Listina, zajišťující náboženský mír ve Francii, vydaná Jindřichem IV. ______________ (Edikt nantský) 3) Panovnická dynastie vládnoucí ve Francii na počátku 17. století. _____________ (Bourboni) 4) První ministr francouzského krále Ludvíka XIII. v letech 1624 – 1642. _________________ (kardinál Richelieu) 5) Typ výrobního podniku založený na ruční řemeslné technice a na dělbě práce.______________ (manufaktura) 6) Neomezená vládní moc jedince. _______________ (absolutismus)

Ludvík XIV. (1643 – 1715) - přezdíván „král Slunce“ - z rodu Bourbonů na trůn nastoupil v pěti letech (do roku 1661 za něj vládla jeho matka Anna Rakouská a kardinál Mazarin) 2) 3) 1)

Znaky Ludvíkovy vlády: 1) Honosný dvůr - obklopoval se přepychem, miloval zábavu a radovánky, nechal vystavět zámek ve Versailles sleduj video 4)

Počet lidí žijících u dvora: 20 000 Kuchařů na zámku: 338 Lékařů: 48 Stavba zámku v letech 1661-1684 stála 76 000 000 livrů (srovnání: cena košile 4 livry, bochník chleba 0,10 livrů) Délka průčelí: 580 metrů Počet místností: 2000 Počet lidí žijících u dvora: 20 000 Kuchařů na zámku: 338 Lékařů: 48 Zpěváků: 125 Kněží: 74 5) Zrcadlový sál postavil roku 1678 Mansart. Je 79 m dlouhý, překlenutý klenbou s bohatou malířskou výzdobou. Okna na jedné straně odpovídají zrcadlům na stěně protější. „Zažehli tisíce světel, která se odrážela v zrcadlech a na briliantech kavalírů a dam“.

vládl neomezeně, určoval náboženství, jmenoval ministry, 2) Absolutismus vládl neomezeně, určoval náboženství, jmenoval ministry, do vězení mohl uvrhnout kohokoliv bez udání důvodů… prohlašuje o sobě „stát jsem JÁ“ 6)

vládl z jednoho ústředí země byla rozdělena na kraje (departmenty) 3) Centralismus vládl z jednoho ústředí země byla rozdělena na kraje (departmenty) mezi nimiž byly značné rozdíly Vyznač na mapě! Ardennes (08) Calvados (14) Gironde (33) Paris (75) Vendée (85) 7) Obr: Dodnes je Francie rozdělena na několik desítek departmentů

asi 300 000 vojáků, kteří dostávali stálý plat („žold“) 4) Opora v armádě asi 300 000 vojáků, kteří dostávali stálý plat („žold“) nový vynález („bajonet“) = bodlo nasazené na ústí pušky 8) 5) Katolicismus jediným povoleným náboženstvím byl katolicismus, protestantské proudy byly zakázány 1685 zrušen Edikt nantský (asi 200 000 nekatolíků emigruje)

Doplň tajenku: 1) Ludvík XIV. byl přezdíván „král …….“. 2) Bodlo nasazené na ústí pušky. 3) Jednotka francouzské měny do konce 18. století. 4) Umělecký směr vládnoucí v Evropě v 17. století. 5) Matka panovníka vládnoucí za syna v době jeho nezletilosti. 6) Budovy sloužící k ubytování stálé armády. 7) Pravidla chování ve společnosti.

mercator = obchodník, nová hospodářská politika 6) Merkantilismus mercator = obchodník, nová hospodářská politika ministr financí Jean Colbert znaky: převaha vývozu nad dovozem podpora manufaktur úplný zákaz vývozu zlata a stříbra snaha získat kolonie (zdroj surovin, odbytiště výrobků) Obr: Manufaktura na výrobu gobelínů. 9)

Použité zdroje: Literatura Obrázky: HLAVAČKA, M. Dějepis 3: pro gymnázia a střední školy. 1. vydání. Praha: SPN, 2001. 275 s. ISBN 80-7235-172-9. Obrázky: 1) URL:<http://www.ceskatanecniasociace.cz/userfiles/image/KralSlunce.jpg>[cit. 2. února 2011] 2) URL:<http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b9/MariaAnnaofSpain06.jpg/220px-MariaAnnaofSpain06.jpg>[cit. 2. února 2011] 3) URL:<http://ao-institut.cz/texty/krestanstvi/img/jules-cardinal-mazarin.jpg>[cit. 2. února 2011] 4) URL:<http://yeinjee.com/travel/wp-content/uploads/2007/08/versailles-palace-03.jpg>[cit. 2. února 2011] 5) URL:<http://img2.ceskatelevize.cz/program/porady/10238741552/foto09/02.jpg>[cit. 2. února 2011] 6) URL:<http://web.sks.cz/prace/buman_r/louisxiv.gif>[cit. 2. února 2011] 7) URL:<http://en.wikipedia.org/wiki/File:Départements_de_France_English.svg>[cit. 2. února 2011] 8) URL:<http://ovsg-toetstrainer.be/subdomain/woordenschat/vanatotz/b/bajonet.gif>[cit. 2. února 2011] 9)URL:<http://www.google.com/imgres?imgurl=http://nd04.jxs.cz/160/476/ca9bd15986_70888056_o2.jpg&imgrefurl=http://history-if.blog.cz/1011&usg=__jebOYXiSUKlkiiWcnr7Q--6QRcE=&h=331&w=460&sz=31&hl=en&start=10&zoom=1&um=1&itbs=1&tbnid=YaHBjMf5zRKrxM:&tbnh=92&tbnw=128&prev=/images%3Fq%3Dmanufaktura%2Bludv%25C3%25ADk%2BXIV%26um%3D1%26hl%3Den%26tbm%3Disch&ei=xy2cTe__NM7GtAbI0en1BQ>[cit. 2. února 2011]