Opakování Mezopotámie

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

STAROVĚK Mgr. Lenka Venclová 2009.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Starobabylonská říše.
STAROVĚK Mgr. Lenka Venclová 2009.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Elektrický obvod a jeho části
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
Zřizovatelem školy je statutární město Brno, městská část Brno-střed Dominikánská 2, Brno Tel , www.
VY_32_INOVACE_Dj Mezopotámie-prezentace

Mezopotámie Sumerové - jih Mezopotámie písmo, kolo, zavlažovací kanály
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Sumerové Starověký přední východ
Mezopotámie oblast mezi řekami Eufrat a Tigris
Charakteristika starověkého Předního východu a Mezopotámie
PŘÍRODNÍ PODMÍNKY, ZEMĚDĚLSTVÍ, ŘEMESLO, OBCHOD
PŘÍRODNÍ PODMÍNKY, ZEMĚDĚLSTVÍ, ŘEMESLO A OBCHOD
MEZOPOTÁMIE Sumer.
Staří Sumerové Barbora Broncová.
Starověk (poznatky čerpáme nejen z hmotných pramenů, ale i s …..
6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Starověká Mezopotámie
6.ročník Starověk.
Dějepis Mezopotámie a Židé 1.
PŘEDNÍ VÝCHOD.
Mezopotámie Jakub Šetka.
Starověká Mezopotámie
Mezopotámie Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
PŘEDNÍ VÝCHOD.
Starověká Mezopotámie
VY_32_INOVACE_212_Mezopotámie_umění Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.2 Starověká Mezopotámie Název sady: Staroorientální státy.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Mezopotámie Lenka Křížová 1.A. DĚJINY  Části Babylonie Sumer Asýrie Akkad  Bývá považována za jednu z nejstarších civilizací (3500 ante- 1600)  Mezopotámie.
Mezopotámie uč. str. 47 – 55
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Osoblaha AUTOR: Marian Hrabovský NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_Pravěk a Starověk TEMA: Vývoj společnosti v pravěku a starověku ČÍSLO PROJEKTU:
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Asýrie a Babylonie 20.st. – 612 př.n.l př. n. l.
VY_32_INOVACE_211_Mezopotámie Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
ZŠ Gabry a Málinky Štítná nad Vláří
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Starověk.
MEZOPOTÁMIE.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Státy starověké Mezopotámie
Autor: Mgr. Ludmila Šimonová Datum:
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_22DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
DĚJINY KULTURY - STAROVĚK
STAROVĚKÉ STÁTY - MEZOPOTÁMIE
PŘEDNÍ VÝCHOD.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Blízký východ ve starověku 2
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury
Asyřané Eliška Juhaňáková
MEZOPOTÁMIE Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu: MEZOPOTÁMIE.
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_21DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
Sada : Člověk a jeho společnost VY_32_INOVACE_ 08 Dějepis _6.ročník_09
Visuté zahrady Semiramidiny
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Sumerská říše V.Adamčík.
NÁVŠTĚVA V ZIKKURATU CITACE HRA PRAVIDLA
Život mezi řekami Mezopotámie.
Mezopotámie VY_32_INOVACE_D
Transkript prezentace:

Opakování Mezopotámie

1 . Starověká Mezopotámie patří mezi : klasické otrokářské státy B) staroorientální státy 2. Nejstarší civilizace Mezopotámie byla objevena v její severní části jižní části - Summer. Odpovědi: 1.B , 2.B

Mezopotámii nazýváme krajinu, která se rozkládá mezi řekami 3)_____________ a 4)______________. Prvními obyvateli Mezopotámie byli 5) S______________, kteří přišli do Mezopotámie kolem 3000 let př. n. l. Zakládali města a z nich vznikaly tzv. 6) m__________ s ____________. Nejdříve zde vládli úředníci, ale kvůli častým válkám nabývali na moci vojevůdcové, ze kterých se později stali 7) k______________.

Mezopotámii nazýváme krajinu, která se rozkládá mezi řekami 3)__Eufrat a 4)_Tigris. Prvními obyvateli Mezopotámie byli 5) Summerové, kteří přišli do Mezopotámie kolem 3000 let př. n. l. Zakládali města a z nich vznikaly tzv. 6) městské státy. Nejdříve zde vládli úředníci, ale kvůli častým válkám nabývali na moci vojevůdcové, ze kterých se později stali 7) králové.

8) Co bylo základem mezopotámského hospodářství? zemědělství a dálkový obchod zemědělství, dálkový obchod a lov zemědělství, dálkový obchod a řemeslnictví Správná odpověď 8. C

V zemědělství se hodně využívalo záplav, a proto se stavěly 9) __________________. Začal se používat i nový nástroj , který se jmenuje 10) ____________________.

V zemědělství se hodně využívalo záplav, a proto se stavěly 9) zavlažovací kanály. Začal se používat i nový nástroj , který se jmenuje 10) Oradlo (hák) s nálevkou.

11) V nálevce tohoto nástroje měli : A) vodu B) krmivo pro dobytek C) zrní na setí

V Mezopotámii chyběly důležité materiály: 12) d__________, 13) k________ a kov. Naopak dostatek měli 14)_________________, z ní vyráběli nejen keramiku, ale používali ji k výrobě cihel. Stavěly se především obyčejné domy, které většinou neměly : 15) A) okna B) záchod C) kuchyň.

V Mezopotámii chyběly důležité materiály: 12) dřevo, 13) kámen a kov V Mezopotámii chyběly důležité materiály: 12) dřevo, 13) kámen a kov. Naopak dostatek měli 14) hlíny, z ní vyráběli nejen keramiku, ale používali ji k výrobě cihel. Stavěly se především obyčejné domy, které většinou neměly : 15) okna

16. Nejvzácnějšími stavbami byly tzv 16. Nejvzácnějšími stavbami byly tzv. ZIKKURATY , sloužily k A) k bydlení B) k uctívání bohů C) k pohřbívání mrtvých 16. B

Vzdělání v Mezopotámii 17) Školy se v Mezopotámii nazývaly: Dům lebek Dům tabulek Škola 17. B

První sjednocení Akkadská říše Panovník: A) Amón B) Gilgameš C) Sargon

19) Na území Mezopotámie vznikly dva samostatné státy: As_______ B) Bab____________ 20) Doplň hlavní města obou států: A_______________ B___________________

21) Doplň hlavní panovníky: Aš_________________ CH_________________

22) Kdo z těchto dvou panovníků založil knihovnu v městě NINIVE 22) Kdo z těchto dvou panovníků založil knihovnu v městě NINIVE? Brány Ninive Knihovna Ninive

23) Kdo vydal zákoník, ve kterém platilo toto pravidlo?

Babylonská říše Hl. město: Babylon Poloha: jih Král: Chammurapi vydal zákoník- pravidlo (oko za oko, zub za zub) Asýrie Hl. město: Aššur Poloha: sever Král: Aššurbanipal dobyl Egypt! založil knihovnu v Ninive

24) Kdo se postaral o zánik Mezopotámské říše? Chetité Peršané 25) Kolik bohů uctívali obyvatelé Mezopotámie? mnoho málo jednoho

26) Vysvětli, co je na obrázku! Co tyto sochy vyjadřují?

27) Jak se nazývalo mezopotámské písmo? bůh, den, voda nebe slunce syn

28) Na obrázku je GILGAMEŠ. Vzpomeneš si, odkud ho známe? Z pohádky o Gilgamešovi Z eposu o Gilgamešovi 29) O co usiloval Gilgameš? Zabít lva Hledal nesmrtelnost 30) Co zjistil Gilgameš? Nemůžeme být nesmrtelní, nesmrtelné zůstávají naše činy Zabít lva je otázkou statečnosti a odvahy

31) V čem vynikali Mezopotámci? a) v matematice b) v astronomii c) v hudbě d) v historii 32) V jaké soustavě počítali? Nápověda:

33) Vypiš, co patří do Mezopotámie: PRAVĚKÁ MALBA KOLO HRNČÍŘSKÝ KRUH HLINĚNÁ DESTIČKA ZIKKURAT SFINGA KLÍNOVÉ PÍSMO BRONZOVÝ ŠPERK PĚSTNÍ KLÍN HLINĚNÁ SOŠKA VENUŠE