PROJEKT „Okna technickým oborům dokořán“ registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/01.0018 Projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu prostřednictvím.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora učňovského školství v Olomouckém kraji
Advertisements

POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
ŘEMESLO ŽIJE! Řemesla v ČR – Diskusní seminář 5. prosince 2013 Pavel Dvořák, Magistrát hl. m. Prahy, odbor školství mládeže a sportu.
Moje volba – moje budoucnost CZ.1.07/1.1.02/
ŘEMESLO OČIMA ŽÁKŮ Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
2. WORSKHOP „Výměna zkušeností a řešení společných problémů v oblasti dalšího profesního vzdělávání“ Karlovy Vary TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN.
Lidské zdroje a zaměstnanost a státního rozpočtu ČR.
Stáže pro mladé zájemce o zaměstnání Představení projektu Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách 20, Praha 7
Projekt Nové přístupy k realizaci praktického vyučování ve Zlínském kraji Uherský Brod, Mgr. Petra Pilčíková Projektová manažerka.
Stáže pro mladé zájemce o zaměstnání Představení projektu Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách 20, Praha 7
PROJEKT: Co nám přinesl tento projekt? 1) Exkurze a)do firem - interaktivní přenos informací do výuky (ZKL Hanušovice, a.s.; Ondřejovická strojírna,
KLÍČ K ROZVOJI PROFESNÍCH KOMPETENCÍ Název projektu: KLÍČ K ROZVOJI PROFESNÍCH KOMPETENCÍ Soukromá vyšší odborná škola sociální o.p.s., Jihlava (projekt.
Máme šanci tvořit svůj život rukama CZ.1.07/1.2.27/
Střední škola stavební Jihlava Sociální partnerství zpracoval : PhDr. Pavel Toman únor 2011.
Nové moduly pro řízení inovací reg. č.: CZ.1.07/3.2.02/ října 2014, Plzeň Představení projektu Mgr. Karel Psohlavec.
PRŮBĚŽNÉ VÝSTUPY PROJEKTU Hrajeme si s řemesly II. CZ.1.07/1.1.32/ Operační program:Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa:Počáteční vzdělávání.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ZŠ a MŠ Pustiměř Číslo a název operačního programu: CZ.1.07 OP.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Komplexní program podpory k posílení pracovní integrace sociálně vyloučených v Ústeckém kraji Registrační číslo projektu CZ.1.04/3.3.05/D
HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY - Pevný bod ve světě podnikání KRAJSKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA LIBEREC Od počátečního vzdělávání k dalšímu vzdělávání
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Blansko, Bezručova 33 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.02/ Název projektu:Inovace a modernizace.
Aktivní motivace žáků ZŠ = jistota pro budoucnost řemesel CZ.1.07/1.1.04/ INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským.
PODPORA TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
PRŮBĚŽNÉ VÝSTUPY PROJEKTU Hrajeme si s řemesly CZ.1.07/1.1.06/ Operační program:Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa:Počáteční vzdělávání.
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Studentská digitální karta Institut Trhu Práce Bc. Jan Heřmánek Okresní zastoupení ITP při HK – Ústí nad Labem.
Organizační struktura
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
TechIN Propojení studia a praxe. Informace o projektu Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zahájení projektu: Ukončení.
PREZENTACE PRO ITP Ing. Miloslav ILEČEK, ITP pracoviště Jihlava , Velké Karlovice Institut Trhu Práce.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Číslo a název operačního programu: CZ.1.07 OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Kolejní 2906/ Brno Vysoké učení technické v Brně Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií.
Kolejní 2906/ Brno Vysoké učení technické v Brně Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií INVESTICE DO ROZVOJE.
PROJEKT „Integrace sociálně znevýhodněných občanů mikroregionu Prachaticko se zaměřením na začlenění klientů smíšeného Azylového domu v Husinci na trh.
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v JMK Integrovaná střední škola Sokolnice Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.00/
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji č. CZ.1.07/1.1.00/ Partner 19 Střední škola polytechnická,
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
Podporujeme zájem o odborné vzdělávání Helena Úlovcová Národní ústav odborného vzdělávání Konference Budoucnost odborného školství, Praha,
Ředitel Název operačního programu: OP VK Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání Název oblasti podpory: Další vzdělávání pracovníků škol a školských.
CZ / /0213 Praxe v technických oborech - součást výuky Integrovaná střední škola energetická, Chomutov, Na Průhoně 4800, příspěvková organizace.
Představujeme Vám projekt TechIN - Propojení studia a praxe, TEMPO TRAINING & CONSULTING s.r.o. Okresní hospodářskou komorou Karviná. který realizuje společnost.
ZŠ DĚČÍN 1 Kariérové poradenství na základní škole.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í.
Systém dílčích kvalifikací - cesta k výučnímu listu Střední odborná škola a Střední odborné učiliště technické, Třemošnice, Sportovní 322.
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Projekt EDU.REGION Registrační číslo projektu: M00201.
Programy podpory technického vzdělávání v Jihomoravském kraji.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
OBLAST PODPORY 1.1 Zvyšování kvality ve vzdělávání globální grant:Zvyšování kvality ve vzdělávání v Ústeckém kraji II seminář pro žadatele
Operační programy Výzkum, vývoj a vzdělávání a Zaměstnanost HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
Seznámení s multimediálními ukázkami na podporu vzdělávání v technických oborech Ing. Jiří Vojtěch, hlavní manažér projektu, vedoucí oddělení pro analýzy.
Pracovní setkání v rámci připravovaného IPo s názvem „Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji“ 1.
Cíl a identifikace výzvy
Cesta k uplatnění na trhu práce
„Okna technickým oborům dokořán“
Individuální projekt OP VVV
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
NÁZEV PROJEKTU: Podpora počátečního vzdělávání zdravotnických oborů, jejich propagace ve vzdělávacím centru pro komunitní práci a rozvoj klíčových kompetencí žáků 
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Organizační struktura
Setkání kariérových poradců
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Kariérové poradenství a podnikavost
Transkript prezentace:

PROJEKT „Okna technickým oborům dokořán“ registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/ Projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu prostřednictvím operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu České republiky

REALIZÁTOR PROJEKTU Krajská hospodářská komora kraje Vysočina

PARTNER PROJEKTU Vysočina Education, školské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a středisko služeb školám, příspěvková organizace

Období realizace projektu: – Doba trvání projektu: 36 měsíců Rozpočet projektu: ,48Kč

SLOŽENÍ REALIZAČNÍHO TÝMU  Manažer projektu  Věcný manažer  Odborný poradce a garant partnera  Koordinátor v okrese (4x)  Lektor metodicko-informačních seminářů (5x)  Věcný manažer partnera  Finanční manažer

CÍL PROJEKTU  Zlepšení podmínek pro výuku technických a řemeslných oborů na základních školách (ZŠ)  Zvýšení motivace žáků osmých a devátých tříd ZŠ ke vzdělávání v těchto oborech  Zlepšení uplatnitelnosti absolventů středních odborných a technických škol na trhu práce v Kraji Vysočina

CÍLOVÉ SKUPINY PROJEKTU  Žáci druhého stupně (osmých a devátých tříd) základních škol a školských zařízení Kraje Vysočina  Pracovníci škol a školských zařízení v Kraji Vysočina  Vedoucí pracovníci škol a školských zařízení v Kraji Vysočina

HLAVNÍ CÍLOVÁ SKUPINA Žáci druhého stupně ZŠ s nimiž projekt pracuje nejvíce a na něž jsou zaměřeny prakticky všechny aktivity projektu. Tato skupina je projektem oslovována a motivována tak, aby měla v průběhu projektu i po jeho ukončení k dispozici více informací a konkrétních postupů pro své rozhodování o budoucím studiu a profesní kariéře.

ZAPOJENÍ HLAVNÍ CÍLOVÉ SKUPINY DO PROJEKTU  V hodinách praktického vyučování na ZŠ  Exkurze do technicky zaměřených firem spojené s besedou s jejich zástupci (jednateli, personalisty, mistry)  Motivační dílny zručnosti - pod vedením učitelů odborných předmětů SŠ si žáci vyzkouší práci s konkrétním materiálem  Specializační dílny zručnosti - SŠ poskytnou učitele odborných předmětů a technickou podporu (dílny, materiál, polotovary), žáci vyrobí konkrétní výrobek

KLÍČOVÉ AKTIVITY PROJEKTU 01 Virtuální okno technického oboru 02 Okno do praxe v technickém oboru 03 Okna do dílen zručnosti 04 Okna spolupráce otevřená

01 VIRTUÁLNÍ OKNO TECHNICKÉHO OBORU  Vytvoření virtuální videoprezentace10 vybraných technických oborů s vazbou na konkrétní SŠ a firmy  Doplněk výuky na základních školách  Obory: klempíř stavební výroby, nástrojař, operátor dřevařské a nábytkářské výroby, elektrikář, mechanik elektrotechnik, truhlář, obráběč kovů, zedník, instalatér a tesař

02 OKNO DO PRAXE V TECHNICKÉM OBORU  Vazba na „virtuální okno technického oboru“  Praktická návštěva firmy s předmětným oborem  Prohlídka firmy, jejích dílen a pracovišť („Jednou vidět je lepší, než stokrát slyšet“)  Beseda se zástupci firem – jednatelem, personalistou, mistry, dělníky (aktivní zapojení zástupců praxe)

03 OKNA DO DÍLEN ZRUČNOSTI  Návštěva vybrané střední odborné technické školy – získání přehledu o podmínkách studia  Žáci si obor (řemeslo) prakticky vyzkouší v „motivačních dílnách zručnosti“  Žáci si sami vyrobí jednoduchý výrobek ve „specializačních dílnách zručnosti“ pod dohledem učitelů odborných předmětů SŠ (využití dílen, materiálů a polotovarů SŠ)

04 OKNA SPOLUPRÁCE OTEVŘENÁ  Uspořádání 5 odborných seminářů zaměřených na technické vzdělávání a kariérové poradenství na ZŠ a SŠ  Shrnutí výsledků projektu za účasti zástupců všech zainteresovaných základních škol, středních škol a zaměstnavatelů

MONITOROVACÍ INDIKÁTORY  Vytvoření nového inovativního produktu obsahujícího virtuální interaktivní prezentace (VIP) 10 technických oborů  Vytvoření metodických návodů pro praktické použití VIP při výuce na ZŠ a v hodinách odborných předmětů na SŠ  Vytvoření Metodické příručky pro výuku praktických činností  Podpoření 500 žáků ZŠ, kteří se aktivně zapojí do projektu (využijí VIP, navštíví firmy, SŠ, motivační a specializační dílny zručnosti)  Podpoření 50 účastníků odborných seminářů  Podpoření 15 osob – poskytovatelů služeb (lektorů odborných seminářů a učitelů)

HLAVNÍ PŘÍNOSY PROJEKTU Pro cílovou skupinu žáků ZŠ:  Získání kvalitních informací o struktuře technických a řemeslných oborů v Kraji Vysočina  Získání aktuálních informací přímo z firem o možnostech a podmínkách uplatnění v technických oborech  Poznání vlastních dovedností a předpokladů pro zdárné studium, jakož i bližší poznání obsahu a náročnosti studia těchto oborů na středních odborných technických školách  Umožnění lepšího kontaktu s reálným pracovním prostředím, reálnými pracovními podmínkami a získání konkrétních informací o možnostech následného uplatnění na trhu práce

HLAVNÍ PŘÍNOSY PROJEKTU Pro cílovou skupinu pedagogických pracovníků:  Získání větších kontaktů s reálným pracovním prostředím a získání důležitých kontaktů z odborného podnikatelského prostředí  Umožnění podílet se na tvorbě systému práce se žáky ve vztahu k technickým oborům a řemeslům  Získání kvalitnějších podkladů pro kariérní poradenství na školách a zlepšení jeho praktické realizace  Zvýšení kvalifikace pro praktickou výuku odborných předmětů

PŘIDANÁ HODNOTA PROJEKTU  Vytvoření systematického propojení linky základní škola – střední škola – zaměstnavatel  Probudí zájem žáků o technické obory a zprostředkovaně napomůže i ke změně pohledu rodičů a veřejnosti vůbec na technické a řemeslné obory  Přispěje ke zlepšování podmínek pro výuku technických, přírodovědných oborů a řemesel, včetně zvyšování motivace žáků ke vzdělávání se v těchto oborech v Kraji Vysočina

Děkuji za pozornost Miloslav Vytasil Manažer projektu