Preference tramvají v Praze

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
diskomfort cestujících
Advertisements

Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Vzorové příklady a inspirace pro úspěšné realizace
Ing. Jaroslav Martinek Central MeetBike Expert Seminar 3. LEGISLATIVA.
Poslanecká sněmovna 15. listopadu 2012
1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení a služby 3) Ochrana kulturního dědictví 4) Investice do lesů 1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení.
Ekonomické nástroje v kontextu Rio+20
Návrh parkování Návrh zastávek MHD.
Rekonstrukce severních mostů
7 Nezaměstnanost.
Bytové družstvo U Arény
Škroupovo náměstí – podzemní garáže na místě parku?
Energetický management budov Jiří Karásek Fakulta stavební, ČVUT v Praze K126.
Finanční situace systému veřejného zdravotního pojištění a úhrady zdravotní péče v roce 2009 Praha, 20. listopadu 2008.
Vliv konceptu zelených budov na provozní fázi výstavbového projektu Ing. Jiří Dobiáš LEED AP.
Tepelné čerpadlo 3.
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Písemka č. II.  jméno, kruh, varianta 1, 2  Odpověď – 1 a b, 2 b, 3 c a b  6 x 50 sekund opisování 
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Víceúčelové pruhy (Advisory cycle lane)
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
Nástroj pro realizaci IS rozvoje území. Umožňuje koordinaci navzájem provázaných a územně zacílených intervencí z různých prioritních os jednoho či více.
EU 2020: Obnovitelné zdroje či jádro Petr Binhack
| Rozvoj železniční sítě v Libereckém kraji Jiří HRUBOŇ KORID LK (CZ) This project is implemented through.
Rozvoj ITS pro řízení dopravy v intravilánu
Trvale udržitelný rozvoj v dopravě
Energetický management jako nízkonákladové opatření k dosažení úspor
Státní energetická koncepce – její sočasnost a budoucnost Ing. Drahomír Šelong oddělení energetické politiky Ministerstvo průmyslu a obchodu Listopad 2007.
Rozdíly v pravidlech silničního provozu
Ing. Tomáš Cajthaml. Podklady Čerpat bylo možné z dotazníku: Přímé dotazy Nepřímé – nutné odvodit z výsledků záznamů schůzek další informace Z rozhovorů.
PŘETRVÁVÁ KRIZE VE STAVEBNICTVÍ? 1 Přetrvává krize ve stavebnictví? Praha, Žofín, 7. října 2014 Ing. Jiří Koliba náměstek ministra pro stavebnictví.
Charakteristické znaky MHD
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Plánování dopravní infrastruktury z pohledu projektanta
DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA ČR: Jakým směrem se ČR vydá na křižovatce dopravní infrastruktury budoucnosti? , Praha CESTA PRVNÍ: Důvody investic.
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Výpočet výše újmy nebo škody způsobené na lesích
Faktory ovlivňující výsledky zadávacích řízení - komparace veřejných zakázek zadaných obcemi a centrální státní správou Jan Pavel Listopad 2012 Názory.
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
Zavedení MHD zdarma ve Frýdku – Místku 2011
Ing. Mgr. Hana Foltýnová Tel.: Vyhodnocení scénářů: Dopady na poptávku po palivech.
Použití CNG v dopravě Svaz dopravy 5. března 2009 Ing. Jan Zaplatílek.
Akční plán města Hlinska Ing. Michal Rohlena 5. konference K126 – Udržitelnost ve výstavbě
NAVRHOVÁNÍ STAVEB PRO SAMOSTATNÝ A BEZPEČNÝ POHYB NEVIDOMÝCH A SLABOZRAKÝCH OSOB Doporučený standard technický (ČKAIT) z r Nezajištěný prostor –
Podpora dopravních společností provozující CNG autobusy Svaz dopravy – sekce silniční dopravy, SOR Libchavy Lubomír Kolman, Project Manager RWE.
Integrované plány rozvoje města Ústí nad Labem Ing. Zdeněk Výborný MEPCO, s.r.o. Mezinárodní poradenské centrum obcí Thákurova Praha.
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
Teorie dopravního proudu
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Současný stav a problematika plnění Státní energetické koncepce
VIII. Jarní konference energetických manažerů Poděbrady, 10. Března 2004 Trendy v energetickém managementu v ČR a EU Ing. Vladimír Dobeš, M.Sc. ředitel.
Tramvajová vozidla.
Prioritní osa 2 Udržitelná mobilita a energetické úspory Ing. Martin Bednář.
Medzinárodná konferencia 04. a , Hotel pod zámkom, Bojnice.
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE STATUTÁRNÍHO MĚSTA JIHLAVY DO ROKU 2020 VYHODNOCENÍ VLIVŮ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ A SOUSTAVU NATURA 2000.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
METROBUSY V PRAZE A OKOLÍ Projekt hierarchizace autobusové sítě Ing. Filip Drápal, ROPID.
Pražská integrovaná doprava Preference provozu veřejné hromadné dopravy 01/2016.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
ZÁKLADNÍ POJMY II. Obec -zastavěné území -počátek a konec je na pozemní komunikaci označen příslušnými dopravními značkami -na účelových komunikacích.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
Projekt KORIS Luhačovice Ing. František Brachtl.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Sdružený tramvajový a autobusový pás | Novotný, Javořík, Kočárková | Czechbus 2015, Praha Sdružený tramvajový a autobusový pás návrh nového skladebního.
MHD a její základní znaky
Konference City Changers
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Senioři v dopravě kpt. Mgr. Miroslav ŠIMEČEK
Zkušenosti z provozu MKDS v Pardubicích
Řešení problematiky „sucha“ v rámci PO1 OPPIK
Transkript prezentace:

Preference tramvají v Praze Listopad 2013, 20 let ROPIDu

Preference tramvají – důvody Efekty přímé zvyšování kvality a atraktivity MHD snižování nákladů na provoz MHD úspory vlaků v oběhu energetické úspory Efekty nepřímé Pozitivní vliv na dělbu práce mezi MHD a IAD Snižování negativních účinků dopravy na životní prostředí Zlepšení podmínek pro MHD i IAD

Preference tramvají - rozdělení Bodová světelné signalizace - SSZ Liniová fyzicky oddělené trati (vlastní tramvajová tělesa, zvýšená tělesa, betonové tvarovky) organizace dopravy (zákazy vjezdu mimo MHD, pěší zóny s provozem TRAM, …)

Betonové oddělovací tvarovky (bumlíky) oddělují tramvajové tratě od vozovky zamezují vjezdu IAD na trať zajišťují plynulejší, rychlejší a bezpečnější provoz tramvají snižují energetickou náročnost provozu

Rašínovo nábřeží

Dukelských hrdinů, zastávka Veletržní

Preference tramvají na SSZ Možnost prodlužování a přednostní volby signálu volno vozidly MHD tak, aby tato vozidla mohla projet světelně řízenou křižovatkou pokud možno bez zastavení nebo alespoň s minimálním zdržením. absolutní - podmíněná

Podmínky preference tramvají na SSZ Mikropočítačový řadič s možností volně programovatelné logiky Detekce tramvají Know how pro tvorbu logiky s preferencí

Detekce tramvají na SSZ Trolejové kontakty Rádiové přijímače Výstupy z elektrického ovládání výhybek

Historie preference tramvají na SSZ 1980-82 první preference (Bělocerkevská – SNB, Experiment Eden) 1987 první trvalá preference v Praze (Přístaviště) 1994 nástup mikropočítačových řadičů (Mánes)

Způsoby preference tramvají na SSZ prodlužování volna předvýběr volna vložení volna navíc změna pořadí fází předvýběr cizího volna prodlužování cizího volna

Preference tramvají na SSZ v Praze Stav k 31. 12. 2012: 238 SSZ, z toho 164 SSZ s preferencí (69 %), z toho 60 SSZ s absolutní preferencí

SSZ Výtoň

Preference na SSZ 7.028 + 7.163 Řízením obou SSZ s preferencí tramvají vznikají oproti stavu bez preference: potenciální finanční úspory ve výši 1,6 mil. Kč ročně v důsledku zrychlení oběhu tramvají a další úspory ve výši 1,0 mil. Kč ročně v důsledku snížené spotřeby elektrické energie na rozjezdy tramvají

Obecné efekty preference TRAM na SSZ Ve srovnání s původním stavem (s řízením bez preference) se preferencí na SSZ dosahuje průměrného poklesu zdržení tramvají před světelnou signalizací o 50 - 80 %. Z toho na SSZ s absolutní preferencí až o 95 - 100 %.

Preference tramvají na SSZ Podle některých názorů se mají preferovat jen zpožděná vozidla. To však není preference, nýbrž pouze vyrovnávání zpoždění, které má nulový efekt pro zkracování jízdních dob. Toho lze dosáhnout pouze synergií zřízení preference na více křižovatkách, případně dalšími opatřeními na trase.

SSZ Vinohradská – Pod Židovskými hřbitovy

NEpreference tramvají – ztráty Cena detekce TRAM se pro DP Praha pohybuje řádově kolem 100 000 Kč na 1 SSZ. Pokud při obnově/výstavbě SSZ nedojde k zavedení preference TRAM, dochází namísto finančních úspor naopak ke ztrátám, tedy ke zvyšování nákladů na provozování veřejné dopravy se všemi důsledky.

Preference tramvají – překážky nízká vůle pro zavádění preference, sledování jiných zájmů (IAD, chodci) nedostatečné znalosti a nezkušenost některých projektantů dopravních řešení nedůsledná kontrola v procesu realizace světelných signalizací odpočítadla pro chodce

Typický odpor vůči preferenci „Zde nemůže být preference, protože zde jezdí moc aut.“ Vysoká intenzita individuální dopravy je důvodem pro, nikoli proti zavádění preference MHD. Motivuje uživatele k používaní efektivnějšího druhu dopravy a ve výsledku snižuje průměrné zdržení uživatelů. Navíc při realizaci kvalitního dopravního řešení nemá preference MHD obvykle zásadní vliv na provoz IAD, která zdržuje především sama sebe. „Nechci čekat na zelenou kvůli tramvaji.“ Preference může někoho v reálném čase zdržet, ale podstatně většímu množství lidí čas uspoří.

Děkujeme za pozornost Ing. Jan Adámek jan.adamek@tskpraha.cz Ing. Miroslav Grossmann grossmannm@dpp.cz