Zelené stezky Greenways
6 ZLATÝCH PRAVIDEL PRO VYBUDOVÁNÍ GREENWAYS
w 1. Bez páteřní stezky nemá Greenways vlastní identitu - znak fyzické existence. •Jednoznačné vymezení trasy v terénu a mapách •Směrové značení v terénu •Doplňkové informační panely na frekventovaných místech •Zanesení do map ZMAPOVÁNÍ – LOGO VYZNAČENÍ – TISK MAP
w 2. Greenways je mnohem víc než stezka. Vytváří vztahy mezi partnery a synergii témat. •Zmapování místního „bohatství“ •Využití místních tradic a potenciálu •Propojení sociálních, kulturních a ekonomických zájmů •Propojení sousedů VYHLEDÁNÍ LIDÍ A TÉMAT PODCHYCENÍ ZÁJMU
w 3. Bez centrálního managementu není možné udržet potřebnou spolupráci partnerů podél dlouhých stezek. •Vytváření koalice/sdružení •Organizace setkávání a spolupráce •Spojování malých projektů do větších •Technická podpora, konzultace •Společný fundraising MANAŽER – FINANCE – AKČNÍ PLÁN
w 4. Bez místních partnerů není možné uskutečňovat cíle projektu. •Vzbuzení místní iniciativy •Zapojení místních lidí do tvorby vize a plánu •Přenesení odpovědnosti za rozvoj •Využití stávajících aktivit a zájmů místní lidí •Pomoc při finančním zajištění místních partnerů VYHLEDÁNÍ MÍSTNÍHO LÍDRA SDÍLENÍ ÚSPĚCHŮ A NEÚSPĚCHŮ
w 5. Bez touroperátora není možné vybudovat prodejný turistický produkt •Vytvoření balíčku služeb •Obsazení bílých míst na regionálním trhu •Zajištění kvalitních služeb •Zajištění rezervace, průvodcovství •Profesionální komunikace s komerčními partnery CESTOVNÍ KANCELÁŘ – PRODUKTY SLUŽBY - PROPAGACE
w 6. Bez využívání místních zdrojů a zapojení místních podnikatelů není ekonomického přínosu. •Génius loci, příběhy a lidé místa •Poskytovatelé služeb v místě •Využívání tradičních způsobů života a bydlení PODPOROVAT KOMPATIBILITU PODNIKATELSKÝCH ZÁMĚRŮ
w 1. Bez páteřní stezky nemá Greenways vlastní identitu (znak fyzické existence) w 2.Greenways je mnohem víc než stezka (vytváří vztahy mezi partnery a synergii témat) w 3.Bez centrálního managementu není možné udržet potřebnou spolupráci partnerů podél dlouhých stezek w 4.Bez místních partnerů není možné uskutečňovat cíle projektu w 5.Bez touroperátora není možné vybudovat prodejný turistický produkt w 6.Bez využívání místních zdrojů a zapojení místních podnikatelů není ekonomického přínosu