Potenciál a jeho využití v rozvoji vinařské turistiky v ČR a SR

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kongresová turistika pro Pardubický kraj Chrudim Spolkový dům Záměr vzniku.
Advertisements

Možnosti dotací a grantů pro CR v roce • Projektová dokumentace • Souhlas stavebního úřadu • Vyřešené majetkové vztahy k nemovitostem • Prostředky.
Projekt Moravian Science Centre Brno Mgr. Lukáš Richter
Komplexní řešení metropolitních sítí
Plán akcí oddělení cestovního ruchu odboru regionálního rozvoje krajského úřadu pro rok 2002.
_ Czech Convention Bureau Kongresový turismus.
_ Setkání koordinátorů Počátky Mgr. Jan Martinec.
Potenciál a jeho využití v rozvoji vinařské turistiky v ČR a SR
1 Promotion kampaň Národního orgánu pro koordinaci říjen / listopad 2008.
Projekt: „Výměna zkušeností a řešení společných problémů v oblasti dalšího profesního vzdělávání“ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Euroregion Bílé-Biele Karpaty Zlín, Prezentace k semináři cestovního ruchu TENTO MIKROPROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKOU UNIÍ, Z PROSTŘEDKŮ.
Přehled realizovaných plateb a opatření k urychlení proplácení projektů financovaných z ROP Střední Morava 2. září 2009 Olomouc 8. září 2009 Zlín Výroční.
Činnost Celostátní sítě pro venkov v České republice.
Český klastr přípojných vozidel a nástaveb, družstvo.
Národní program podpory cestovního ruchu 2010 – 2013 Podprogram Cestovní ruch pro všechny 16. února 2010.
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
Zpráva o činnosti za rok 2011 Valná hromada MAS Šluknovsko Hotel Slavie, Horní Podluží
Implementace strategie prostřednictvím akčního plánu
ZÁKLADNÍ PODMÍNKY PRO POSKYTOVÁNÍ A VYÚČTOVÁNÍ DOTACÍ 5. ledna 2011, Městský úřad Vsetín.
Vinařství roku Potenciál a jeho využití v rozvoji vinařské turistiky v ČR a SR, Valtice, Potenciál a jeho využití v rozvoji vinařské turistiky.
Vize JMK v inovacích Vize JMK v inovacích JMK je nejvíce inovativní region v rámci ČR a mezi prvními padesáti v EU JMK je nejvíce inovativní region v rámci.
 SROP 3.3 = příprava na čerpání fin.zdrojů EU v programovém období – absorpční a administrativní kapacita Budování rozvojového partnerství za.
Luhačovské Zálesí, o.p.s. Prezentace činnosti společnosti v roce 2011.
Vymezení Fiche Podpora podnikání v oblasti cestovního ruchu.
Odbor kultury, památkové péče a cestovního ruchu Oddělení cestovního ruchu
PODPORA SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU PRO VEŘEJNÝ SEKTOR grantové schéma Libereckého kraje v rámci Společného regionálního operačního programu Priorita: 4. Rozvoj.
Podpora nevládních a neziskových organizací v oblasti cestovního ruchu
Projekt „Zvyšování projektové absorpční kapacity Jihomoravského kraje“ realizovaný v rámci opatření 3.3. Společného regionálního operačního programu Konference.
Irena Opršalová Projektová manažerka.  Základní info o Sluňákovu  Zkušenosti s Národními programy SFŽP  Proč je pro neziskové organizace našeho typu.
Partnerství Moravská brána do Evropy Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí Prezentace 13. května 2010 Vzdělávací.
Revolvingový fond MŽP Granty na podporu UR Manuál pracovních postupů Obsahuje veškeré informace pro žadatele od doby vyhlášení výzvy a následného předložení.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Celostátní síť pro venkov. Obsah  Cíle, nástroje a zásady Sítě  Organizační zajištění Sítě  Tématické pracovní skupiny  Kontaktní místa Sítě  Informační.
HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY - Pevný bod ve světě podnikání KRAJSKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA LIBEREC Od počátečního vzdělávání k dalšímu vzdělávání
Praha, 1. června 2012 Ministerstvo zemědělství Regionální potravina tisková konference.
Národní konference eTwinning 28. – 30. dubna 2011 Praha Petr Chaluš.
Destinační management turistické oblasti Jeseníky (Jeseníky-východ)
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
MV RPS, 1. červen 2005 RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
ÚŘAD VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY Úřad vlády ČR a Ministerstvo pro místní rozvoj ČR CESTA K INFORMACÍM O EVROPSKÉ UNII V ČESKÉ REPUBLICE.
Společný regionální operační program PRIORITA 4 Cestovní ruch Opatření 4.1 Rozvoj služeb pro cestovní ruch Podopatření Podpora regionálních a místních.
MAS Šluknovsko MAS Šluknovsko Hlavní motto: „Šluknovsko návštěvníkům i sobě !“ Projekty spolupráce.
Rok existence Evropského spotřebitelského centra © 2006 ESC Praha při Ministerstvu průmyslu a obchodu ČR.
Účel a cíle zřízení TPS z pohledu MZe Praha Ing. Pavel Sekáč, Ministerstvo zemědělství Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje.
Jak připravit town- twinningový projekt v rámci programu Evropa pro občany Gabriela Hermannová.
Podpora obnovy venkova podpora regionálního rozvoje v roce 2008.
Luhačovské Zálesí, o.p.s. Prezentace společnosti.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Zásady kraje Vysočina pro poskytování dotací na podporu naplňování a propagace principů místní Agendy 21 a ZDRAVÍ 21 v kraji Vysočina.
Vinařský marketing Znovínu Znojmo, a. s. Eva Gargelová.
NOVÁ TVÁŘ ÚSTECKÉHO KRAJE TISKOVÁ KONFERENCE Krajský úřad Ústeckého kraje.
Spolupráce moravských krajů v oblasti cestovního ruchu Holešov 2011
Publicita v projektů financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
ADONIS – ZO ČSOP projekty v cestovním ruchu , Dolní Kounice.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Regionální kolegium CR – pracovní skupina pro CR 6. června 2016.
EUROREGION ELBE/LABE 1 Společný Fond malých projektů v EUROREGIONU ELBE/LABE
1 Aktivity MŠMT v oblasti primární prevence rizikového chování dětí a mládeže Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha.
Podpora marketingu vín příspěvky z Vinařského fondu Josef Kotásek.
Regionální hospodářská komora Zlínského kraje Projekty přeshraniční spolupráce Kroměříž
12/04/2010 Zámek Loučeň Ing. Pavel Vinohradník Oblast cestovního ruchu v ROP Střední Čechy.
Podpora marketingu vín příspěvky z Vinařského fondu
Program rozvoje cestovního ruchu JMK ANALYTICKÁ ČÁST
Prioritní osa 2 Interreg V-A Česká republika – Polsko Společný sekretariát, Hálkova 2, Olomouc
Promotion kampaň Národního orgánu pro koordinaci říjen / listopad 2008
Workshop Realizace politiky přípravy na stárnutí, Brno, 15. října 2015
RSK, KÚ Ústeckého kraje.
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2014
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2015
SLUŽBY CZECHTRADE PRO EXPORTÉRY
Transkript prezentace:

Potenciál a jeho využití v rozvoji vinařské turistiky v ČR a SR Fond mikroprojektů Operační program přeshraniční spolupráce Slovenská republika - Česká republika „TENTO MIKROPROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKOU UNIÍ, Z PROSTŘEDKŮ FONDU MIKROPROJEKTŮ SPRAVOVANÉHO REGIONEM BÍLÉ KARPATY“

Vinařská turistika a její finanční podpora Vinařský fond – základní informace Vinařská turistika – průzkum trhu Vinařská turistika a její podpora ze strany VF Další marketingové aktivity VF (Vína z Moravy, vína z Čech, Růžové.CZ, Svatomartinské) Mgr. Pavel Večeřa Vinařský fond Mikulov, 7.4.2011

Vinařský fond zřízen zákonem o vinohradnictví a vinařství 2002-4 podpora výsadby vinic od 2006 marketingové zaměření Orgány Fondu: Rada Vinařského fondu (rozhoduje o strategii, financích) Dozorčí rada (kontrolní orgán) Ředitel Fondu (vykonává rozhodnutí Rady) Mgr. Pavel Večeřa Vinařský fond Mikulov, 7.4.2011

Činnost Systematická podpora PR aktivit směřujících k propagaci a osvětě moravského a českého vína Podpora celonárodního internetového portálu o víně www.wineofczechrepublic.cz Systematický průzkum trhu Podpora účasti na veletrzích v zahraničí, a to zejména formou společných expozic Podpora účasti vín na zahraničních soutěžích Podpora školení, seminářů, konferencí Mgr. Pavel Večeřa Vinařský fond Mikulov, 7.4.2011

Činnost Příprava reklamních materiálů propagujících naše vinařství Podpora vinařské turistiky Podpora lokálních akcí Podpora exportu vína Vytvoření jednotné značky tuzemských vín a její reklamní podpora Podpora značky Svatomartinské, Růžové.CZ Mgr. Pavel Večeřa Vinařský fond Mikulov, 7.4.2011

Příjmy VF Příjmy VF: odvody za víno (0,50Kč/litr) a vinice (350 Kč/ha) a státu, který vždy jednou ročně převede na účet Fondu částku rovnající se veškerým příjmům Fondu za uplynulý rok. Významným přispěvatelem do Fondu je Jihomoravský kraj, který každoročně poskytuje dotaci v řádu několika miliónů korun – tyto prostředky pak ze 100% slouží k podpoře vinařské turistiky. Mgr. Pavel Večeřa Vinařský fond Mikulov, 7.4.2011

Rozpočet VF Rozpočet Fondu na kalendářní rok se pohybuje v rozmezí 70-80 miliónů korun, dle zákona max. 10% tvoří provozní výdaje; ve skutečnosti tyto činí běžně kolem 7%. Mgr. Pavel Večeřa Vinařský fond Mikulov, 7.4.2011

Spolupráce komunikační agentura PR agentura Svaz vinařů Národní vinařské centrum JMK Mgr. Pavel Večeřa Vinařský fond Mikulov, 7.4.2011

Vinařská turistika – průzkum trhu Mgr. Pavel Večeřa Vinařský fond Mikulov, 7.4.2011

Informovanost o vinařské turistice Mgr. Pavel Večeřa Vinařský fond Mikulov, 7.4.2011

Vlastní zkušenost s vinařskou turistikou Navštívil/a jste již někdy jižní Moravu za účelem vinařské turistiky?“ Jakou máte zkušenost s poslední návštěvou jižní Moravy v souvislosti s vinařskou turistikou?“ Mgr. Pavel Večeřa Vinařský fond Mikulov, 7.4.2011

Vinařská turistika v budoucích plánech Chtěl/a byste někdy v blízké budoucnosti navštívit jižní Moravu v souvislosti s vinařskou turistikou?“ Mgr. Pavel Večeřa Vinařský fond Mikulov, 7.4.2011

Znalost informačních zdrojů o vinařské turistice Kdybyste se rozhodl/a navštívit vinný sklep na jižní Moravě, či jiné vinařské turistické cíle, víte kam se obrátit?“ Kam byste se obrátil/a?“ Mgr. Pavel Večeřa Vinařský fond Mikulov, 7.4.2011

Atraktivita jednotlivých programů vinařské turistiky Mgr. Pavel Večeřa Vinařský fond Mikulov, 7.4.2011

Podpora vinařské turistiky Pátým rokem pokračuje projekt rozvoje vinařské turistiky na jižní Moravě, který organizačně zajišťuje Národní vinařské centrum (viz přednáška Ing. Pavla Kršky). V rámci tohoto projektu Fond financuje např. každoroční vydání turistických materiálů Edice Krajem vína, medializaci v tisku, propagaci na výstavách a veletrzích či průběžnou aktualizaci sekce vinařské turistiky v rámci webu vinazmoravy.cz. Mgr. Pavel Večeřa Vinařský fond Mikulov, 7.4.2011

Podpora vinařské turistiky Spolupráce s Jihomoravským krajem, Centrálou cestovního ruchu jižní Moravy, Nadace Partnerství… Mgr. Pavel Večeřa Vinařský fond Mikulov, 7.4.2011

Podpora vinařské turistiky P.R. pro Fond zajišťuje agentura Omnimedia (prezentace v médiích, presstripy pro novináře ad.) Mgr. Pavel Večeřa Vinařský fond Mikulov, 7.4.2011

Podpora vinařské turistiky Finanční podpora konkrétních projektů (akcí) vinařské turistiky (na zákl. vyhlášky č. 97/2006 Sb.) Mgr. Pavel Večeřa Vinařský fond Mikulov, 7.4.2011

Typy podporovaných akcí Slavnosti vinobraní, otevřené sklepy, zarážení hory… Výstavy, přehlídky vín Semináře, konference o možnostech cestovního ruchu apod. Propagační materiály obcí, vinařských regionů, sdružení Mgr. Pavel Večeřa Vinařský fond Mikulov, 7.4.2011

Systém podpory Dvakrát ročně, vždy od 1.1. do 15.2. a od 1.7. do 15.8. lze k Vinařskému fondu podat žádost o poskytnutí podpory na realizaci výše uvedených akcí. Výše poskytnuté podpory se pohybuje v rozmezí 50-100% uznatelných nákladů. U nejtypičtějších akcí vinařské turistiky, jako jsou slavnosti vinobraní a otevřené sklepy, jsou uznatelnými náklady pronájem prostor, kde se akce koná, její propagace a odměny účinkujícím. Mgr. Pavel Večeřa Vinařský fond Mikulov, 7.4.2011

Podmínky pro vyplacení podpory Podání žádosti v termínu Kompletní žádost Realizace akce Informace o konání akce v kalendáři akcí na www.vinazmoravy.cz, loga VMVČ a VF v propagačních materiálech a v místě realizace a příp. další spec. podmínky Předložení vyúčtování v termínu Konkrétní formy podpory na webu, v odborném a denním tisku. Mgr. Pavel Večeřa Vinařský fond Mikulov, 7.4.2011

Přehled žádostí o podporu podaných v letech 2008-11 – vinařská turistika (slavnosti vinobraní, otevřené sklepy a další typově příbuzné akce): Rok Počet přijatých žádostí Z toho podpořených Žádostí celkem 2008 49 43 302/272 2009 74 64 382/341 2010 108 96 418/380 2011 (1 termín) 98 84 336/301 Mgr. Pavel Večeřa Vinařský fond Mikulov, 7.4.2011

Příklady podpořených akcí Vinobraní (Mikulov, Znojmo, Bzenec, Hustopeče, Strážnice, V. Pavlovice…) Mgr. Pavel Večeřa Vinařský fond Mikulov, 7.4.2011

Otevřené sklepy FOS, 2010 – otevřené sklepy v dalších 21 obcích Mgr. Pavel Večeřa Vinařský fond Mikulov, 7.4.2011

Cykloturistické akce (putování vinicemi) – např Cykloturistické akce (putování vinicemi) – např. Expedice Krajem André (Velkopavlovicko), Na kole vinohrady Uherskohradišťska a další Mgr. Pavel Večeřa Vinařský fond Mikulov, 7.4.2011

Propagační materiály obcí, sdružení vinařů, informační tabule v obcích (vin. tratě, typ. odrůdy) Čejkovice, Dobšice, Novosedly, Pavlov, Vrbice, Valtice, V. Němčice, V. Pavlovice… Mgr. Pavel Večeřa Vinařský fond Mikulov, 7.4.2011

REKAPITULACE AKTIVIT 2010 CELKOVÝ PŘEHLED Mikulov, 7.4.2011 Mgr. Pavel Večeřa Vinařský fond Mikulov, 7.4.2011

1. AKTIVITY RŮŽOVÉ CZ Mikulov, 7.4.2011 Mgr. Pavel Večeřa Vinařský fond Mikulov, 7.4.2011

Komunikační strategie Celá komunikační strategie byla rozdělena na 3 navazující fáze: Komunikace zaměřená na odborníky (březen-duben) Fáze zaměřená na oslovení odborné veřejnosti, a to formou tiskové inzerce v odborných titulech, akce v retailu. 2. Svátek růžových vín (1.-2.5.) Den růžových vín 5.6. Eventy konané v Praze a Mikulově zaměřené na konečné spotřebitele. 3. Léto s růžovými víny (květen-srpen) Letní období nejvhodnější pro konzumaci růžových vín, v němž probíhá hlavní komunikační kampaň celého projektu, opět směřující ke konečnému spotřebiteli s podporou v retailu. Odborná veřejnost Koncový zákazník Koncový zákazník Mgr. Pavel Večeřa Vinařský fond Mikulov, 7.4.2011

Pilotní vizuály Mgr. Pavel Večeřa Vinařský fond Mikulov, 7.4.2011

SVÁTEK RŮŽOVÝCH VÍN Mikulov, 7.4.2011 1.5. – 2. 5.2010; PARTICIPUJÍCÍ VINAŘSTVÍ: 25; POČET VÍN: 100 Mgr. Pavel Večeřa Vinařský fond Mikulov, 7.4.2011

P.O.S. materiály Určené především pro distribuční kanál HORECA, dále pro vinotéky a v neposlední řadě pro samotné vinaře (kuchařka, stojánek, samolepky, plakáty, vlaječky, visačky na lahve, záklopky). Mgr. Pavel Večeřa Vinařský fond Mikulov, 7.4.2011

2. AKTIVITY VMVČ Mgr. Pavel Večeřa Vinařský fond Mikulov, 7.4.2011

STRATEGIE KOMUNIKACE 2010 Mikulov, 7.4.2011 Naše vína jsou jedinečná díky specifické poloze našich vinařských podoblastí a jejich klimatu. Značka VMVČ je pak výrazem 100% garance tuzemského původu vín a jejich kvality. Sluncem slazené, nocí kořeněné ... Funkcionalita značky VMVČ pro cílové skupiny: Identifikační symbol Garant původu a kvality Evokace záruky obchodního úspěchu Globální komunikační cíl Maximalizovat obecnou znalost značky VMVČ a její pozitivní roli garanta napříč cílovými skupinami spojenými společným zájmem o kvalitní tuzemská vína. Mgr. Pavel Večeřa Vinařský fond Mikulov, 7.4.2011

Vizuál & claim Mgr. Pavel Večeřa Vinařský fond Mikulov, 7.4.2011

TV spot Mgr. Pavel Večeřa Vinařský fond Mikulov, 7.4.2011

3. AKTIVITY SVATOMARTINSKÉ Mgr. Pavel Večeřa Vinařský fond Mikulov, 7.4.2011

Projekt je úspěšně realizován od roku 2005 Každoročně stoupá množství vyrobeného Svatomartinského vína Úspěch dokládá i rostoucí počet akcí spojených se Svatomartinským vínem z různých regionů České republiky a pokračování aktivit Svatomartinského na Slovensku Mgr. Pavel Večeřa Vinařský fond Mikulov, 7.4.2011

Mikulov, 7.4.2011 Pilotní vizuály kampaně Mgr. Pavel Večeřa Vinařský fond Mikulov, 7.4.2011

Mikulov, 7.4.2011 11.11. SVATOMARTINSKÝ KOŠT BRNO Mgr. Pavel Večeřa Vinařský fond Mikulov, 7.4.2011

Mikulov, 7.4.2011 11.11. SVATOMARTINSKÝ KOŠT BRATISLAVA Mgr. Pavel Večeřa Vinařský fond Mikulov, 7.4.2011

Mikulov, 7.4.2011 VÝBĚR POS 2010 Mgr. Pavel Večeřa Vinařský fond VLAJEČKY SEM / TAM PLAKÁTY ROLLERY SM SOMMELIER Mgr. Pavel Večeřa Vinařský fond Mikulov, 7.4.2011

4. AKTIVITY RETAIL 2010 Mikulov, 7.4.2011 Mgr. Pavel Večeřa Vinařský fond Mikulov, 7.4.2011

Mgr. Pavel Večeřa Vinařský fond Mikulov, 7.4.2011

CHRONOLOGICKÝ PŘEHLED RETAILOVÝCH AKTIVIT DLE ZNAČEK

CHRONOLOGICKÝ PŘEHLED RETAILOVÝCH AKTIVIT DLE ZNAČEK

Mikulov, 7.4.2011 OCHUTNÁVKY - ILUSTRATIVNÍ VÝBĚR Mgr. Pavel Večeřa Vinařský fond Mikulov, 7.4.2011

5. VÝSTAVNICTVÍ Mgr. Pavel Večeřa Vinařský fond Mikulov, 7.4.2011

2010 – Danubius Gastro, LIWF, Prowein Mgr. Pavel Večeřa Vinařský fond Mikulov, 7.4.2011

DALŠÍ AKCE Mgr. Pavel Večeřa Vinařský fond Mikulov, 7.4.2011

Mikulov, 7.4.2011 VINAŘSTVÍ ROKU, PŘEDSTAVENÍ SALONU VÍN Mgr. Pavel Večeřa Vinařský fond Mikulov, 7.4.2011

Děkuji za pozornost. Vinařský fond Žerotínovo nám. 3/5 601 82 Brno Tel/fax: +420541652479 Mail: info@vinarskyfond.cz www.vinarskyfond.cz