ŠkodaAuto MEZINÁRODNÍ KONFERENCE FINANCE A VÝKONNOST FIREM

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projektové řízení Modul č.1.
Advertisements

KONTROLA zpracovala: Ing. Jaroslava Teuberová Náchod, dne
Hodnotový management Teorie rozhodování
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
OPERATIVNÍ CONTROLLING PERMANENTNÍ ZAJIŠTĚNÍ likvidity rentability tržní hodnoty firmy.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Facility management ČSN EN
Význam informací v podnikání
SAP Ing. Jiří Šilhán.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Lenka Fialová Martina Procházková Ondřej Soukup Martin Valenta Cyril Vojáček 1.
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Semestrální práce z předmětu Projektový management
Ing. Jiří Šilhán.  představuje komplex aplikačního a základního software, technických prostředků, podnikových procesů a personálních zdrojů určených.
Průvodce odbornou praxí na VŠPJ Obor Finance a řízení Květen
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Vybrané metody analýzy
POZNATKY Z LOGISTICKÝCH AUDITŮ
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Liberalizovaný trh s elektrickou energií
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
MANAŽERSKÉ ÚČETNICTVÍ
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
Název organizace Podnikatelský plán (bližší specifikace aktivity) Vaše logo.
Metody Finančního řízení firmy Tomáš Sobotka A09B0008PMAB.
Prosperita organizace
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
SIMPLY CLEVER Projektový management Prezentace
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Plánovací proces a druhy plánování
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
Pojetí nákladů a výnosů v účetnictví. Základní otázky podnikatelského procesu Je výše oběti racionální (odpovídající) získanému prospěchu? Podnikatelský.
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Odpovědnostní účetnictví
Organizace a organizování podniku
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
BSC - Metoda Balanced Scorecard
Petráčková Jozová Cézová
VYSOKÁ ŠKOLA FINANČNÍ A SPRÁVNÍ o.p.s. CONTROLLING Ing. Jan Cedl AŘ KONTAKT s.r.o.
Podnikové finance Ing. Miroslav Sponer, Ph.D. - Základy financí.
11 Osobní finance a investování. 2 Osobní finanční plánování Smyslem osobního finančního plánování je ujasnit si: budoucí osobní a rodinné.
Ekonomická a správní funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Přednáška č. 3 JUDr. Martin Landa
Model strategie marketingového mixu
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Přednáška č. 5 Identifikace klíčových faktorů ovlivňujících výkonnost podniku.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Téma 13: Finanční plánování
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Marketingový plán podniku
Zakladatelský projekt pilařského a dřevozpracujícího provozu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Katedra řízení podniku
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Transkript prezentace:

ŠkodaAuto MEZINÁRODNÍ KONFERENCE FINANCE A VÝKONNOST FIREM VE VĚDĚ, VÝUCE A PRAXI Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně 26.- 27.dubna 2007 Ing. Vratislav Kulhánek, Dr.h.c. předseda dozorčí rady Škoda Auto a.s.

CONTROLLING Motto: Ten má právo kritizovat, kdo má odvahu pomáhat. Abraham Lincoln Controlling se chápe: jako poskytovatel služeb pro všechny organizační jednotky jako zodpovědné rozhodování při hodnocení ekonomických otázek Cílem podnikového řízení je vitální podnik schopný přizpůsobení se a pokroku. K tomu potřebují manažeři rozsáhlé integrující doplnění řízení poskytované controllingem. Veškeré procesy a činnosti v podniku mají svou finanční stránku a tudíž vliv na výsledek firmy. Často vzniknou různé alternativy pro jednání. Controlling poskytuje nástroje pro finanční vyhodnocení těchto alternativ. Controlling se rozumí jako integrovaná součást každého ekonomického rozhodnutí.

ÚTVAR EC - CONTROLLING Hlavní oblasti a činnosti controllingu: Dlouhodobé a krátkodobé plánování a rozpočtování Interní zpravodajství a analýzy Hodnocení hospodárnosti podnikových záměrů a vyhodnocování budoucích scénářů Účtování nákladů a výkonů ve vnitropodnikovém účetnictví

Útvar EC - CONTROLLING Controlling (210) Stávající struktura: Vedoucí EC: Hartmut Rickel ECT Controlling vývoje a výrobku (39) Sekretářka, asistent (2) ECN Controlling nákupu a mat. nákladů (15) ECP Controlling účastnických společností a odbytu (2) ECV Controlling výroba a logistika (4) ECF Controlling výsledek a fin. plánování (15) ECV-1 Controlling výroby vozů (29) ECP-1 Controlling odbytu a tvorby ceny (21) ECC Controlling centrálních oblastí, investice a náklady (18) ECP-2 Controlling účastnických společností a zahraničních projektů (8) ECV-2 Controlling výroby agregátů a VCI obchody (14) ECZ Controlling výrobních nákladů a zásob (17) ECV-3 Controlling logistiky, transportu, záv. techniky, nářaďovny, projektů (25)

CONTROLLING Vize controllingu Škoda Auto Controlling je finančním partnerem odborných útvarů Controlling nabízí partnersky orientované informace a efektivní komunikaci Controlling vytváří pro své partnery průhlednost podnikového výsledku a příspěvků jednotlivých partnerů k celkovému výsledku Controlling disponuje nejlepšími metodami a postupy finančního plánování a řízení a aplikuje je společně se svými partnery Controlling rozvíjí společně se svými partnery strategie pro úspěšnou budoucnost ŠA Rozhodnutí jsou připravována společně s partnery a spoluzodpovědnost je přejímána oboustranně Controlling vzbuzuje a získává důvěru

Target Costing (I) Target = metoda, při které jsou cílové náklady produktu odvozovány z budoucích (předpokládaných) tržních cen Ne: Kolik bude stát produkt? Ale: Kolik smí stát produkt? cílová cena, informace odvozené z trhu každý zaměstnanec musí mít možnost být zapojen do optimalizačního procesu skupina zaměstnanců = team více vidí, slyší a má více kvalifikovaných nápadů než jednotlivec díky inciativě teamu a spolupracujícím zaměstnancům se práce stává efektivnější a kvalitnější => kladně se projeví v odměňování Target benchmarking, srovnání s konkurencí, strategie diferencování náklady předchůdce referenční model

Target Costing (II) přínosy x omezení – metody Target Costing náklady budoucích produktů jsou odvozovány z výnosů prognózovaných marketingem cílové náklady vznikají odečtením plánovaného zisku od čistého výnosu při zohlednění rizikové přirážky celkové náklady jsou v poměru zákaznických hodnot přiřazeny jednotlivým komponentům = cílové zadání pro SET-teamy přímá vazba na trh / zákazníky a současně na výsledkové cíle podniku od časných fází vývoje produktu těžko vyjádřitelná tržní hodnota / nákladový cíl na úrovni nákladových skupin jednotlivých dílů (hodnotová analýza, náklady na předchůdce, zkušenosti) každý zaměstnanec musí mít možnost být zapojen do optimalizačního procesu skupina zaměstnanců = team více vidí, slyší a má více kvalifikovaných nápadů než jednotlivec díky inciativě teamu a spolupracujícím zaměstnancům se práce stává efektivnější a kvalitnější => kladně se projeví v odměňování

ŠkodaAuto Businessplán jako nástroj k udržení a zlepšení nákladů v produkční fázi výrobku

Zdroje optimalizace vlastní návrhy teamu optimalizace walking around management nápadů řešení problémů / workshopy s vývojovými a výrobními teamy s dodavateli porovnávání výrobních postupů u jednotlivých výrobních řad aplikace již v koncernu vyzkoušených metod a postupů

Účel Businessplánu růst prosperity a rentability podniku Businessplán = soubor opatření ke splnění daného cíle cíl = optimalizace výrobních nákladů cíl stanovuje controlling a schvaluje představenstvo s ohledem na: strategii společnosti finanční cíle nákladový stav výrobku

Zásady nákladového BP dosažení vyššího přínosu k výsledku redukcí materiálových nákladů při stejné nebo vyšší kvalitě a minimálně stejné zákaznické hodnotě

Specifikace nákladového BP strukturován: nákupní aktivity (noví dodavatelé, lokalizace…) technický vývoj (nová řešení, nové materiály, zjednodušení, společné úspory z jednotné koncernové platformy …) výroba (optimalizace procesů, nové technologie, management nápadů…)

Procesy v rámci nákladového BP definice a rozdělení cílů sběr a definice úsporových opatření předběžné vyhodnocení optimalizačních opatření podpora realizace opatření a odborných útvarů v celém procesu realizace potvrzení SOP a finančního přínosu kontrola plnění cílů

Základní postup při práci s BP BP pro každou modelovou řadu (1-2 roky) Fabia Octavia Superb pravidelné týdenní projednávání BP na teamu složeném ze zástupců odborných útvarů plnění cílů BP sledování stavu opatření vyhledávání nových opatření každý měsíc předloha do představenstva o stavu, šancích, rizikách a TOP opatřeních

ŠkodaAuto Děkuji za pozornost. www.skoda-auto.cz