Bez léčby to jde Mgr. Pavel Nepustil Sdružení Podané ruce, o.s.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Naučil jsem se....
Pořád od ženských slyšíme jejich pravidla. Teď je čas na mužská pravidla.
Jak na to, aniž bychom se zničili
Jak ovlivňuje můj život současná technika
Pořád od ženských slyšíme jejich pravidla. Teď je čas na mužská pravidla.
Pořád od ženských slyšíme jejich pravidla. Teď je čas na mužská pravidla.
Cíle o.s. SANANIM Poskytování profesionální pomoci a léčby problémovým uživatelům návykových látek Poskytování pomoci a léčby ve všech fázích rozvoje.
Předtím než vám ukážu svou prezentaci o životu ve Vesmíru si uvědomte si, že nejsou vědecky potvrzené žádné informace ! ! ! ! !
Ahoj všichni, jen vám chci říci, věřte či nevěřte, splnilo se mi přání, které jsem měl, a znám další lidi, kterým se to též splnilo, takže nic neztratíte.
Vzdělávání zaměstnanců Střediska sociálních služeb městské části Praha 9 je finančně podpořeno z Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu.
Dětský svět Dětské naivní teorie
Proč je důležité studovat Principy
Vzdělávání zaměstnanců Střediska sociálních služeb městské části Praha 9 je finančně podpořeno z Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu.
Psychologie sportu stolního tenisu a tenisu obzvlášť Vojtěch Kaplan O4A.
Jak jsem uvedla na první stránce, jmenuji se Gábina a ještě doplním příjmení Urválková. Tak tedy, neznáte mě. A protože se vzájemně nevidíme a nemůžete.
Nitro a osobní historie člověka o kterého se staráme Doc. Ing. Aleš Opatrný, Th.D. KTF UK v Praze Sekce spirituální péče Společnosti lékařské etiky ČLS.
PhDr. Josef Duplinský, CSc. PhDr. Zuzana Hadj Moussová
Člověk se nědy zeptá proč...???
Metodika výzkumu užívání návykových látek mezi mládeží v sociálně vyloučených lokalitách – pilotní ověření SocioFactor s.r.o. Chopinova 523/ Ostrava.
Myšlenkové základy skautingu
Muži jsou z Marsu, ženy z Venuše a děti jsou z nebe JOHN GRAY
OSOBNOST.
Jak vyjednávat o smlouvě a honoráři I. pro společnost JTP Roman Čiviš, A TREND.
Empatie. Vcítění je složitý vnitřní proces skládající se z následujících složek:  Jsem připraven/a vžít se do situace svého protějšku. (Jak se ti v této.
SOCIÁLNĚ TERAPEUTICKÉ DÍLNY MPSV
Pořád od ženských slyšíme jejich pravidla. Teď je čas na mužská pravidla.
Minimální preventivní program Pražské centrum primární prevence.
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
JEN PRO TEBE.
V bříšku těhotné ženy byla dvě miminka.
Co je to smíšený pocit? Když se vám tchýně zabije ve vašem úplně novém autě.
Člověk v obtížných životních situacích Úvodní přednáška o krizích a jejích souvislostech.
Dobrovolníci v sociálních službách Dobrá praxe v SAS pro rodiny s dětmi Dobrovolnického centra, o. s.
Dopis od Boha.
Příroda a já Otázky.
Ne že by se mi líbily rozhovory v takovýchto momentech
Pedagogicko-etická podstata morální kreativizace osobnosti
Motivování klientů k změně ve vazební věznici Lidija Pilat Sdružení Podané ruce,o.s.Brno.
Záměrem Moravskoslezského kraje je provést systémovou změnu v poskytování sociálních služeb Závěrečná konference k projektu „Podpora transformace pobytových.
Prezentace určená k propagaci MGV
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Metodická východiska pro utváření hodnotových postojů ve školní třídě Bc. Jana Kocourková.
Příběh pro všechny tvrdě pracující
SVOBODA je vaše životní právo ( Z knihy: Sanaya Roman ŽÍT S RADOSTÍ )
Zkušenosti s pracovním uplatněním uživatelů Domova Horizont Mgr. Lenka Kortová – sociální pracovnice Domova Horizont.
Jeden svět na školách: Gruzie Jan Činčera, Jan Skalík, Bohuslav Binka Masarykova univerzita Brno Katedra environmentálních studií Člověk v tísni (CZ, GE)
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Systemický přístup Mgr. Věra Pucová. Základní charakteristika přístup orientovaný na změnu opak diagnostického přístupu typický přístup pro sociální práci.
Fáze ÚOS Jitka Navrátilová.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
VY_32_INOVACE_03_Věcné učení_18_8. ročník_Drogy
Čím chci být, až vyrostu Tomáš Fryčka.
Rozhovor s NÍM.
Typ klienta.
BEZPEČNĚ NA INTERNETU VY_32_INOVACE_13
Naučil jsem se....
Rozhovor s NÍM.
Otázky pro průběžnou práci
Pořád od ženských slyšíme jejich pravidla
ANOTACE Objasnit žákům co je šikana,
V bříšku těhotné ženy byla dvě miminka.
Rozhovor s NÍM.
Rozhovor s NÍM.
Fenomenální ženě! Zjistila jsem, že cokoliv se stane, jakkoliv zlé se to zdá - život jde dál a zítra to bude lepší.
Děti jsou DAR... jak je MILOVAT ?!?
Každý den jsme trochu starší…
Maya Angela a její moudrá slova
Maya Angela a její moudrá slova
Fenomenální ženě! Zjistila jsem, že cokoliv se stane, jakkoliv zlé se to zdá - život jde dál a zítra to bude lepší.
Transkript prezentace:

Bez léčby to jde Mgr. Pavel Nepustil Sdružení Podané ruce, o.s. Fakulta sociálních studií MU Brno

Základní teze Většina lidí přestane s užíváním návykových látek bez pomoci odborníků Podstatou procesu, kterým člověk prochází po ukončení dlouhodobého užívání návykových látek, je utváření nových vztahů s druhými i se sebou samým

Kvantitativní zjištění

Kvalitativní zjištění (např. Biernacki, 1986; Waldorf et al., 1991; McIntosh, McKeganey, 2001; White, 2005) Nemusí dojít k pádu „až na dno“ Často jde o vědomé racionální zvážení situace Je nutné symbolické (většinou i geografické) odpoutání od předchozí identity Jedinec je postaven před úkol vypořádat se se „zkaženou“ identitou a rozvinout identitu/y nové, „nezkažené“ Nemusí jít o „konverzi“ Relaps často funguje jako „potvrzení“ nové identity

Moje disertační práce Téma: Transformace identity bývalých uživatelů nelegálních drog Cíl: Nalezení vhodného rámce pro vysvětlení procesu opouštění drogové kariéry s využitím teorie sociálního konstrukcionismu 1. fáze: Identifikovat strategie pro ukončení drogové kariéry na základě narativních rozhovorů s 20 lidmi, kteří před více než 5 lety přestali užívat pervitin bez odborné pomoci 2. fáze: Porozumět procesu transformace osobní identity po ukončení drogové kariéry na základě spolupráce s bývalými uživateli drog

Procesy na úrovni osobní identity Reflexivita zahrnující vlastní tělo, vlastní životní běh a morální dilemata – vede k rozšiřování reflexivního vědomí a k utváření závazků (Anthony Giddens) Síla k jednání (self-agency) rozvíjející se v rámci vztahů s druhými i se sebou – vede k rozšiřování možností a k proměně člověka v aktivního tvůrce svého života (Harlene Anderson)

Reflexivita „V té době, kdy jsem přestala, tak jsem myslela na budoucnost. Co bude dál. Když jsem přestala, ze školy mě vylili a já jsem měla 2 měsíce na to, abych se rozmyslela, co budu chtít. Co budu prostě dělat dál. Já jsem v tom období tak nějak přemýšlela nad tím, jestli budu chtít mít jednou děti. Jestli budu chtít jednou dělat, a co budu chtít dělat. A jestli se budu chtít vdávat, a jestli se budu rozvádět, a takový podrobnosti o životě. Dřív jsem to neřešila.“ (Romana)

Reflexivita „Takže jsem se naučila důležitou věc, že můžu změnit ten svůj náhled na danou věc. Já mám furt zarytej nějakej pohled na něco, ale zkusit najít nějakej jinej ten pohled nebo se nad to povznýst a kouknout se na to ne tím svým mozkem, kterej má taky nějaký svý modely, podle kterejch jede a podle kterejch hodnotí věci nebo tak...“ (Alice)

Síla k jednání „Je to takovej pocit, že najednou můžeš jakoby všechno. Jakože právě ta možnost toho výběru... a i když si vybereš pokračovat ve stejný práci, tak prostě už je tam něco jinýho... teď už jako něco vidíš. Předtím seš za záclonou, nebo zaslepenej, nebo....“ (Alice)

Vztah k sobě „Tak já jsem se hodně dlouho úplně nenáviděla, úplně jsem se nesnášela, za to jak vypadám, jak se chovám, co dělám, taková sebenenávist a teď si myslím, že to ještě není úplně v pořádku, ale je to lepší, že už neřeším třeba svůj vzhled, což jsem řešila celý život. Jsem schopna připustit, že v něčem jsem dobrá, spoustu věcí zvládám, jakoby cítím, že je to čím dál lepší, ale ještě to není úplně dobrý.“ (Petra)

Vztah ke druhým „Ona vůbec nevěděla, co konkrétně by měla udělat. Ale ono už to, že tam byl někdo, kdo mě chytl za ruku a řekl ti, cokoliv budeš potřebovat nebo o něčem chtít mluvit, tak tady sedím a můžeš kdykoliv přijít. A to bylo hodně důležitý“ (Libor)

Základní teze Většina lidí přestane s užíváním návykových látek bez pomoci odborníků Podstatou procesu, kterým člověk prochází po ukončení dlouhodobého užívání návykových látek, je utváření nových vztahů s druhými i se sebou samým

Otázky Jak česky mluvit o tom, když někdo přestane brát drogy bez léčby? Jak rozšířit povědomí o tom, že to jde? Co mohou druzí lidé, včetně pracovníků ve službách, udělat pro rozšíření „reflexivního vědomí“ a pro „růst síly k jednání“ lidí, kteří přestávají brát drogy? Jak můžeme jako odborníci pomáhat klientům navazovat dobré vztahy s druhými i se sebou?

Pasáž, Sdružení Podané ruce, Francouzská 36, 602 00 Brno pnepustil@centrum.cz Pasáž, Sdružení Podané ruce, Francouzská 36, 602 00 Brno