s dopravní infrastrukturou

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zatížení od dopravy v tunelu metra
Advertisements

OBDÉLNÍKOVÝ PRŮŘEZ Prof. Ing. Milan Holický, DrSc.
Téma: Plošné základy POS 1
s dopravní infrastrukturou
NÁVRH CEMENTOBETONOVÉHO KRYTU
Použitelnost Obvyklé mezní stavy použitelnosti betonových konstrukcí podle EC2: ·      mezní stav omezení napětí, ·      mezní stav trhlin, ·      mezní.
TÉMA 2 VÝSTAVBA, ÚDRŽBA, OPRAVY, ŽIVOTNOST VOZOVEK A EKONOMIKA
s dopravní infrastrukturou
Součinitel dotvarování a objemových změn
s dopravní infrastrukturou
Degradační procesy Magnetické vlastnosti materiálů přehled č.1
Smyk Prof.Ing. Milan Holický, DrSc. ČVUT, Šolínova 7, Praha 6
Zkoušení hydraulicky stmelených materiálů
Prostý beton - Uplatnění prostého betonu Charakteristické pevnosti
OPTIMALIZACE NÁVRHU TUHÉ VOZOVKY
VODOROVNÉ ÚČINKY VOZIDEL NA VOZOVKU
NAVRHOVÁNÍ A POSOUZENÍ VOZOVEK
STANOVENÍ MODULU PRUŽNOSTI TLUMENÝM RÁZEM
Téma 3 Metody řešení stěn, metoda sítí.
VOZOVKA A JEJÍ FUNKCE Základní pojmy Kluzná vrstva Obrusná vrstva KRYT
KLIMATICKÉ VLIVY A TEPLOTECHNICKÉ
VODA A VODNÍ REŽIM V ZEMINÁCH PODLOŽÍ
PODLOŽÍ VOZOVKY A JEHO CHARAKTERISTIKY
Stavba, oprava a rekonstrukce cementobetonových vozovek
NK 1 – Konstrukce – část 2B Přednášky: Doc. Ing. Karel Lorenz, CSc.,
NK 1 – Konstrukce Přednášky: Doc. Ing. Karel Lorenz, CSc.,
Podlahy Normativní základna Skladby vrstev Ing. Vladimír Veselý
Stavitelství 2 Základy – spodní stavba
Název operačního programu:
Dopravní a liniové stavby
s dopravní infrastrukturou
s dopravní infrastrukturou
DEFORMACE PEVNÉHO TĚLESA
Deformace pevného tělesa
s dopravní infrastrukturou
PRUŽNOST A PEVNOST Název školy
PRUŽNOST A PEVNOST Název školy
Pružnost a pevnost Namáhání na ohyb 15
Dopravní a liniové stavby
Střední odborné učiliště stavební, odborné učiliště a učiliště
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
Dopravní a liniové stavby Bezpečnostní zařízení
Téma 5 ODM, deformační zatížení rovinných rámů
Dopravní a liniové stavby
© 2008 Verze Katedra textilních a jednoúčelových strojů Analýza a optimalizace tuhosti příruby osnovního válu.
Zatížení a výpočet prvků ŽB monolitického stropu
Struktura a vlastnosti kapalin
Použitelnost Obvyklé mezní stavy použitelnosti betonových konstrukcí podle EC2: ·      mezní stav napětí z hlediska podmínek použitelnosti, ·      mezní.
POŽÁRNÍ ODOLNOST PŘEKLADU VYLEHČENÉHO DUTINOU
Název materiálu: VY_32_INOVACE_06_ZLEPŠENÍ KVALITY ZÁKLADOVÉ PŮDY_S4
Technická mechanika Pružnost a pevnost Prostý smyk, Hookův zákon pro smyk, pevnostní a deformační rovnice, dovolené napětí ve smyku, stříhání materiálu.
Systémy hospodaření s dopravní infrastrukturou Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního stavitelství, Fakulta stavební, VŠB-TU Ostrava.
Úprava zařízení pro rázové zkoušky tahem
Příklady návrhu a posouzení prvků DK podle EC5
Nelineární statická analýza komorových mostů
Návrh složení cementového betonu.
PRUŽNOST A PEVNOST Název školy
Nelineární analýza únosnosti předpjatých komorových mostů Numerická simulace s nelineárním materiálovým modelem Stavební fakulta ČVUT Praha Jiří Niewald,
Téma 12, modely podloží Úvod Winklerův model podloží
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Řešení poruchových oblastí příklady stěnových nosníků
Vypracoval: Ing. Roman Rázl
Název školy Střední škola stavební a dřevozpracující, Ostrava, příspěvková organizace Autor Ing. Marie Varadyová Datum:červen 2012 Předmět: Zkoušení stavebních.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
Větrání podzemních staveb. Rozdělení větrání Během výstavby –přirozené –nucené foukací sací kombinované Během užívání podzemního díla –provozní přirozené.
Dilatace obkladu Ing. Miloslava Popenková, CSc. Úvod Princip návrhu dilatace obkladu musí vycházet z definic jednotlivých deformací ve stavebních konstrukcí,
Tabulky traťových poměrů
Výukové a výzkumné centrum v dopravě
Recyklace vozovek za horka
Nízkoteplotní asfaltové směsi
Transkript prezentace:

s dopravní infrastrukturou Systémy hospodaření s dopravní infrastrukturou Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního stavitelství, Fakulta stavební, VŠB-TU Ostrava

Zesilování asfaltových vozovek Obnova únosnosti (mechanické účinnosti) vozovky nebo její zvýšení. Provádí se výměnou jednotlivých vrstev nebo i přidáním vrstev dalších z nových materiálů (tl. > 40 mm). Faktory, ovlivňující návrh na zesílení vozovky: dopravní zatížení tloušťka jednotlivých vrstev a celé vozovky deformační a pevnostní charakteristiky materiálů stávajících vrstev vlastnosti zemin a vodní režim v podloží stávající vozovky

Zesilování asfaltových vozovek – postup navrhování

Dopravní zatížení Velikost zatížení vozovek silničním provozem vychází z povolených limitů zatížení vozidel a náprav. Zatížení způsobovaná různými vozidly s různým využitím užitečné hmotnosti se převádí na návrhovou nápravu pomocí vztahů, které vyjadřují účinek daného zatížení na porušení vozovek. Hnací náprava o celkové působící statické síle 115 kN. NV = N1+PN2+N2+PN2+N3+PN3+NSO+A+PA (+T+PT) NVp= 0,5 . (δZ + δK) . NV δZ - koeficient růstu intenzity dopravy NV pro dobu od sčítání po rok zahájení provozu δK - koeficient růstu dopravy pro dobu od sčítání po rok konce návrhového období – v jednom směru a jednom pruhu.

Třídy dopravního zatížení

Vodní režim difúzní (příznivý) hpv > 2 hs + dpr pendulární (nepříznivý) dpr + hs < hpv < dpr +2 hs kapilární (velmi nepříznivý) hpv < dpr+ hs HPV – hladina podzemní vody, hpv – průměrná vzdálenost HPV, Dpr – hloubka promrzání vozovky, hs – kapilární výška při úplném nasycení pórů zeminy vodou

Únosnost podloží Namáhání podloží Napětí v jednotlivých vrstvách vozovky Namáhání asfaltových vrstev tahem za ohybu

Únosnost podloží Vyjádřen nejčastěji modulem pružnosti [MPa] – odvozuje se z výsledků laboratorní zkoušky pevnosti zeminy CBR.

Konstrukční, materiálové a technologické varianty zesílení vozovky: položení další vrstvy z nové asfaltové směsi (tl. > 40 mm) vybourání obrusné (případně další) vrstvy stávající vozovky a položení vrstvy nové o stejné nebo větší tloušťky vybourání vrstvy (vrstev) krytu a horní podkladové vrstvy a jejich nahrazení novými vrstvami zesílení provést i CB (nevyztuženými nebo spojitě vyztuženými) deskami nebo vrstvou Návrh zesílení (výpočet, dimenzační grafy, vzorové listy).

Návrh zesílení - výpočet: C – konstanta vyplývající z řešení dvouvrstvého systému (3300) P – zatížení kola standardní nápravy (50 kN) y15 – průhyb naměřený pákovým průhybometrem (uprav. na 15°C) ydov – dovolená hodnota průhybu

Návrh zesílení – nomogram:

Návrh zesílení - vzorové listy