„Zavedení eLearningu do výuky“ CZ.1.07/1.1.05/04.0038 Informace o projektu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Advertisements

Statutární město Ostrava
Základní škola, Matice školské 3, České Budějovice
Cílené rozvíjení čtenářské gramotnosti ve výuce na 2. stupni ZŠ
Vzdělávání pro konkurenceschopnost mýty a příležitosti Ing. Markéta Novotná Praha.
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
SLUŽBA MENTOR Sdružení pro probaci a mediaci v justici, o.s.
Míra nezaměstnanosti mírně klesla
Upozornění •Prezentace Občanského sdružení ve škole i mimo ni, Hlavatce byla z kapacitních důvodů těchto webových stránek upravena. Oddělením řízení grantů.
Projekt: Učíme se podnikat - rozvoj kompetencí k podnikání u žáků v počátečním vzdělávání, reg.č.: CZ.1.07/1.1.38/ Modul: Účetnictví a daně Téma:
© Radek Maca Státní informační politika ve vzdělávání SIPVZ w w w. e - g r a m. c z ICT plán školy možný přístup k jeho zpracování odbor 55 SIPVZ MŠMT.
Analýza dotazníků projektu National Teams of ECVET Experts
CZ / /0314 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
PREZENČNÍ INFORMAČNÍ SEMINÁŘ PRO VEDOUCÍ ZAMĚSTNANCE.
Centrum celoživotního vzdělávání
Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
AUTOEVALUACE ACADEMIA MERCURII NÁCHOD ZAMĚŘENÍ NA OBLASTI: Průběh vzdělávání – výuka, výsledky ( metody, náročnost, rozvoj klíčových kompetencí, umístění.
„Veterinární ekokodex“ Minimalizace a třídění odpadů, úspory energie, vody a zlepšení životního prostředí školy. Registrační číslo projektu: PF03-09/031.
Kdo chce být milionářem ?
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
VYUŽITÍ ICT PŘI TVORBĚ DUM
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Stáže ve firmách - vzdělávání praxí Kulatý stůl s odbornou veřejností FOND DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Stroupežnického 30, Praha
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Průvodce CR – specialista pro Jihomoravský kraj (CZ.1.07/3.2.04/ ) Regionální poradenské a vzdělávací centrum Akademie J.A. Komenského o.s., Malinovského.
Reg. číslo projektu: CZ.1.07/3.2.07/
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic NÁRODNÍ DIALOG KE KLASTROVÝM KONCEPCÍM Martina Froňková Praha,
III. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Zavedení výuky programování hradlových polí FPGA ve VHDL
OTEC A SYN mezigenerační vzdělávání v podnikání TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Vzdělávání dospělých - kategorie 50+. UNIV2 kurs 50+ Historie Založena roku 1994 Do výuky v České republice zavedla nové obory: ― Výpočetní techniku ―
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Náhoda, generátory náhodných čísel
Rozvojový plán statutárního města České Budějovice v oblasti sociálních služeb na období Ing. Martina Kučerová.
Podpora poradců Podpora poradců
Cesta k modernímu vzdělávání
Polovodiče 1 Mgr. Milan Hampl EU OPVK ICT2-1/F07 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit pro.
Představení projektu CZ.1.04/3.1.03/ Individuální vzdělávání poskytovatelů sociálních služeb v oblasti zavádění standardů kvality, strategického.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
1 Prioritní osa 2 Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání 30. října 2008 Karolína Gondková Odbor vysokých škol Odbor vysokých škol.
Procvičování vyjmenovaných slov po
Projekt podpory technického vzdělávání B. Wojnar.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. Další vzdělávání v ČR.
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
Praktické rady ke komunitárním programům Michal Kadera, CEBRE Jihlava, 18. prosince
I Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji Projekt CZ.1.07/1.1.08/
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
TUL H32 Představení projektu OPVK: „Inovace mezioborového studijního programu Ekonomika a Management se zaměřením na znalostní ekonomiku”
Cloverleaf Limited s.r.o. IČ: Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky v rámci Operačního.
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Podpora projektům EU SF aneb kvalitní podpora pro kvalitní projekty Ing. Jan Knyttl
Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Závěrečná konference globálních grantů Operačního.
Základní fakta Celková částka pro ZŠ a SŠ v republice (mimo hl. město) mil Kč Minimální částka na jeden projekt: 15 mil. Kč Maximální výše podpory.
Rozdělení počítačů (2). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Seminář pro příjemce podpory z OP VK Smlouvy + náležitosti.
„Multimediální vybavení ZŠ Dvorského“ Datum zahájení projektu: Datum ukončení projektu: Doba trvání projektu: 21,4 měsíce Celkové.
Září 2008Ing. Luboš Dobiáš INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Oblast podpory 1.1 Oblast podpory 1.2 Oblast podpory 1.3 Výzvy k předkládání žádostí Individuálních.
VŠICHNI MÁME STEJNOU CESTU
Transkript prezentace:

„Zavedení eLearningu do výuky“ CZ.1.07/1.1.05/ Informace o projektu

 Předchozí aktivity a projekty (Internet do škol, atd.)  počítačové učebny nestačí všem předmětům  Učitelé používají ICT ve výuce, ale v malém měřítku  Učitelé mají někdy obavy použít ICT ve výuce (kompetence, rutina)  Použití ICT ve výuce znamená práci navíc – motivace je žádoucí  Model 1:1 (notebook : učitel) zřetelný trend zlevňování HW a počtu nb mezi studenty Výchozí situace

Cíle projektu  Zatraktivnit výuku, zvýšit její kvalitu  Využít ICT ve výuce i mimo „IT“ předměty  Vyškolit a motivovat učitele k tvorbě eLearningových materiálů  Zdokonalit učitele v používání LMS Moodle

foto: Jiří Zahrádka Ilustrační foto. V Polsku experimentují, děti nosí do škol místo učebnic netbooky Vstupem do 21. století by se dal označit projekt společnosti Intel a polského ministerstva školství Žáci v jihopolských Katovicích začali nosit do škol místo učebnic notebooky.místo Kalifornie končí s papírovými učebnicemi, budou online Kalifornie, se potýká s finančními problémy. Deficit v rozpočtu převyšuje 24 miliard dolarů (470 miliard korun Online učebnice podle Schwarzeneggera nejen ušetří 350 milionů dolarů, které stát ročně na učebnice poskytuje, ale také umožní, aby žáci získávali ty nejaktuálnější informace. Inspirace ze světa..

Asus Eee 700 7“ obrazovka 800x Kč s DPH Asus Eee 1011PX Dvoujádrový procesor 10“ obrazovka, 320GB HDD 1024x Kč s DPH -36% ceny 3x násobek výkonu Technologický vývoj

• Žádost podána v prosinci 2010 • Dotace udělena v červenci 2011 • Start projektu – září 2011 • Ukončení projektu – prosinec 2012 • Celkový objem projektu : ,46 Kč (vč DPH) • Globální grant OPVK 1.1 Královehradeckého kraje • 85% financován z Evropského sociálního fondu • 15 % ze státního rozpočtu České republiky. Základní fakta

• Materiální zázemí projektu 10ks učitelský notebook 1ks server pro LMS Moodle 1ks datový projektor • Vytvoření metodiky pro tvorbu modulů • Vyškolení 15 učitelů na tvorbu modulů • Tvorba kurzů učiteli • Ověření modulů ve výuce Aktivity projektu

Plnění projektu Stav ke dni PLÁN Počet podpořených osob - poskytovatelé služeb 1210 Počet podpořených osob - pracovníků v dalším vzdělávání celkem 1510 Počet nově vytvořených/inovovaných produktů 57 Počet nově vytvořených/inovovaných produktů ŽP 11 Počet nově vytvořených/inovovaných produktů 01

• Pro zjištění dopadu na výuku byl proveden průzkum • 2 cílové skupiny: žáci a učitelé • využití online průzkumu pomocí Google docs Průzkum

1. Průzkum žáci – popis cílové skupiny čtyřleté studium3739% osmileté studium5660% 111% 22628% 32729% 466% 555% 633% 72223% 833% Zastoupení tříd

2. Průzkum žáci- PC doma Máte doma přístup k počítači (PC, tablet, notebook atd.) Doma mám k dispozici počítač pro sebe 6468% Doma máme počítač, používá ho více členů domácnosti 2931% Doma nemám přístup k počítači 00% Jaký typ počítače máte doma ? stolní PC6166% Notebook, ultrabook 6267% Tablet66% Všichni žáci mají PC doma, většina má přenosný notebook

3.Průzkum žáci- notebook do školy ? Pokud vlastníte přenosný počítač (notebook, tablet), nosili byste ho rádi do školy ? ano4649% ne4649% Počítač mám k dispozici déle než 1 rok 9096% Počítač mám kratší dobu než 1 rok 33% Počítač v domácnosti Na rozdíl od jiných projektů, zde překvapivě pouze polovina chce nosit nb do školy

4. Průzkum žáci- internet doma Internet doma není již žádné téma, spíše jeho rychlost

5. Průzkum žáci- využití PC doma detailní otázky na používání PC doma podle průměrně stráveného času odhalili že: 1)hraní her není zdaleka tak časté – 70% se vejde pod 1 hod denně 2)velkou vyrovnanost ostatních činností : sociální sítě (facebook, twitter atd.) sledování multimediálného obsahu (video, hudba) hledání na internetu příprava do školy, vše průměrně 90min denně 3)Nabízí se otázka – dělají žáci také něco bez PC ? !!

6. Průzkum žáci- PC a škola Vzrůstající trend PC ve škole, široké zastoupení kurzů ve výuce

7.Průzkum žáci- účelnost k prezentaci své domácí přípravy (referátu, seminární práce aj.) 1,35 k vyhledávání informací na internetu 1,27 k práci s cizojazyčnými informacemi 0,84 k procvičování učiva (testy bez hodnocení) 0,74 k ověřování znalostí (online testy) 0,51 k zapisování poznámek z výuky0,25 k týmové spolupráci (ve skupině) 0,08 Jak hodnotili sami žáci účelnost použití PC ve výuce ? hodnocení na stupnici -2 až +2

8. Průzkum žáci- dopad projektu

1. Průzkum učitelé- cílová skupina

2. Průzkum učitelé- PC doma

3. Průzkum učitelé- internet doma

4- Průzkum učitelé- kurzy

5. Průzkum učitelé- zpětná vazba

6. Průzkum učitelé- PC ve výuce

7. Průzkum učitelé- dopad projektu Hodnocení učiteli je veskrze pozitivní z pohledu atraktivity výuky a ICT kompetencí

1. Srovnání učitelé&žáci žáciučitelé k prezentaci své domácí přípravy (referátu, seminární práce aj.) 1,351,64 k vyhledávání informací na internetu 1,271,37 k práci s cizojazyčnými informacemi 0,841,28 k procvičování učiva (testy bez hodnocení) 0,741,18 k ověřování znalostí (online testy) 0,511,26 k zapisování poznámek z výuky0,25-0,72 k týmové spolupráci (ve skupině) 0,080,37 Hodnocení využití PC ve výuce z pohledu učitelů a žáků zeleně: velký soulad oranžově: mírný nesoulad červeně: velký nesoulad

2. Srovnání učitelé& žáci Hodnocení projektu učiteli (100%) a žáky (65%) je pozitivní

• Projekt prokázal proveditelnost tvorby kurzů v Moodle • Projekt prokázal proveditelnost použití těchto kurzů ve výuce • Průzkum v obou cílových skupinách prokázal: častější využívání ICT ve výuce zvýšení ICT kompetencí převážně kladné přijetí v obou skupinách • Zkušenosti z projektu budou dále zpracovány a využity pro období udržitelnosti Souhrn