Gamblering Biologické a sociální příčiny vzniku, důsledky pro společnost a rodinu. Možnosti léčby.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁSILÍ V RODINĚ.
Advertisements

Návraty po mateřské/rodičovské dovolené na trh práce
Jak na to, aniž bychom se zničili
Přehled základních výsledků šetření Rušiče spánku a nykturie Březen 2009/ Tisková informace k výsledkům šetření / STEM/MARK a.s.
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Dokáže člověk vytvořit něco tak dokonalého jako je příroda ? …snad možná hudbu..
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
NETOLISMUS V ČR se hovoří o 10% hráčů.
Závislost, nebezpečná závislost.  - je stav, kdy někdo nebo něco je podmíněn nějakou okolností nebo situací  - kterou potřebuje (nebo si myslí že ji.
PROBLÉMY ZÁVISLOSTI NA HAZARDNÍCH HRÁCH.
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Gambling - patologické hráčství
Sociální patologie SCPT SCPA
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Návykové látky, závislosti
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Perioda raného mládí Ondřej Turek 1A. Dělení  Raný školní věk (mezi 6-7. a 8-9.)  Střední školní věk (mezi 8-9. a rokem)
VZESTUPY A PÁDY SILVIE QUISOVÁ. POROZUMĚT ZNAMENÁ POMOCI.
PhDr.Hana Pazlarová, ph.d.
OSOBNÍ (RODINNÉ) HOSPODAŘENÍ – ZÁKLADNÍ POJMY
Příklady (část 1.) Kolik budu mít v bance po 4 letech, jestliže dnes vložím 500 tis. Kč při roční úrokové míře 5 %? Kolik budu mít v bance jestliže bude.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Alkoholismus.
PSYCHICKÁ ZÁTĚŽ PŘEHLED REAKCÍ. ŠKÁLY PRO POSUZOVÁNÍ ZPŮSOB: 0 = NENÍ TO MŮJ ZPŮSOB REAGOVÁNÍ 1 = OBČAS TAK REAGUJI 2 = ČASTO REAGUJI TÍMTO ZPŮSOBEM 3.
Zvládnu i náročné životní situace I.
Vypracoval: Jiří Novák 9.Třída
Specifický typ osobnosti
Zadluženost domácností a její dopady na ekonomiku ČR
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Deprese Táborská, Kubátová V7A.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Inovace.
AC Slavkov u Brna, Spolu s Bohem...nejsi sám AC Slavkov u Brna,
Seminář Trauma.
Sociálně patologické jevy
Gamblerství aneb Láska k hazardu
závislost na internetu
PRÁCE S DOMÁCÍM A SEXUÁLNÍM NÁSILÍM. MOŽNOSTI legislativní zázemí práce s předsudky možnosti prevence poradensko-terapeutická práce specializované organizace.
PATOLOGICKÉ HRÁČSTVÍ Bc. Tereza Guldová.
Patologické hráčství David Kadlec , SOVČ 2011.
„Problémy rodinné péče o osoby se zdravotním postižením“ Projekt „Nejsme chudinky, jsme hrdinky“ V Praze 30. září 2014.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Dluhy click S kterým tvrzením souhlasíš a proč? Žít na dluh.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluPatologické.
Finanční gramotnost: Půjčky a úvěry. PROČ CHTÍT VĚDĚT VÍC … 03 Půjčky a úvěry 2 „Odměna za to, že se člověk vyzná je obrovská. A tresty za neznalost finanční.
Finanční gramotnost: Počítání s procenty. PROCENTA A ÚROK 01 Počítání s procenty 2 Existují 2 skupiny lidí. Ti, kteří úroky platí, a ti, kteří je inkasují.
ZÁVISLOSTI SEXUÁLNÍ DEVIACE SBEVRAŽDY Brno, 2014.
Návykové látky, závislosti. VY_32_INOVACE _25_NÁVYKOVÉ LÁTKY, ZÁVISLOSTI_PŘÍRODOPIS_HLAVOVÁ Anotace Výukový materiál prostřednictvím ICT napomáhá k inovaci.
„Šance pro děti v ohrožení na Vysočině.“ Příspěvek na konferenci Třebíč, dne 14.října 2014.
Craving a emoce při léčbě návykových poruch Jana Richterová 4.ročník.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Vendulka Kudlíková. Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
N ÁZEV ŠKOLY : SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, LOUNY PODĚBRADOVA 640, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE AUTOR : MGR. JANA ZELINKOVÁ NÁZEV MATERIÁLU: VY _32_INOVACE_15_NEBEZPEČNÉ.
Psychické stavy a procesy Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Barbora Pekařová, C3A.  bipolární porucha  závažné duševní onemocnění  porucha mozku (vrozené odchylky fungování mozku)  výrazné výkyvy nálad  povznesená.
Klára Fidriková, Radim Slaný. tch?v=fIPqvmpPhQ8.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Zdravá výživa Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výstupu:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Finanční gramotnost: Půjčky a úvěry.
Osobnost Biologická (tělesná), sociální (společenská) a psychologická (duchovní) jednotka Struktura osobnosti Soubor relativně stálých vlastností.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Patologické hráčství Bc. Balonová Soňa.
Problémové, patologické hráčství
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb
Hazardní hra VY_32_INOVACE_03_VÝCHOVA KE ZDRAVÍ_HAZARDNÍ HRA
Odvrácená strana Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Gambling a ČR jako ráj hazardu
Jiné závislosti PhDr.Hana Pazlarová, ph.d.
Transkript prezentace:

Gamblering Biologické a sociální příčiny vzniku, důsledky pro společnost a rodinu. Možnosti léčby.

Definice gamblerství Časté, opakované epizody hráčství, které dominují v životě jedince a vedou k poškození sociálních, pracovních, materiálních a rodinných hodnot a k zadlužení.

Biologické a sociální příčiny vzniku Biologické příčiny: 1. nižší hladina dopaminu a zvýšená hladina jeho metabolitu DHPA, 2. osobnostní vlastnosti. Sociální příčiny: 1. nevyřešený nevědomý vnitřní konflikt, 2. dluhy, bytové problémy, příp.bezdomovectví, 3. nezaměstnanost, 4. nabídka hry jako spouštěcí podnět.

Důsledky pro společnost a rodinu těžké finanční ztráty a v souvislosti s tím problémy v práci, dluhy, často statisícové nebo milionové, trestná činnost (nejčastěji krádeže, zpronevěra, neplacení dluhů a výživného), odcizení od druhých, osamělost, vyšší riziko rozvoje závislosti na drogách a alkoholu, onemocnění související s nadměrným stresem, duševní krize, deprese, myšlenky na sebevraždu, pokusy o sebevraždu. Důsledky pro rodinu zanedbávání rodiny, zadlužení rodiny, nedůvěra a zhoršení vztahů, nárůst projevů agresivity, rozvod.

Vznik patologického hráčství. Fáze výher. Fáze prohrávání. Fáze zoufalství. Fáze kritičnosti. Fáze znovu vytváření. Fáze růstu.

Možnosti léčby Přiznání si, že u mě existuje závislost. Kontaktování specializovaných ambulancí. Existují 2 varianty léčby: ambulantní hospitalizace. 4. Cílem je úplná abstinence od hráčství.

Jak si udržet život bez hazardní hry Přestaňte hrát . Jestliže to dokážete sám, tím lépe. Pokud to nedokážete, vyhledejte odbornou pomoc. Pověřte spravováním svých financí a majetku někoho spolehlivého (například manželku). Chladnokrevně spočítejte své měsíční výdaje a přidejte k nim malou rezervu na nepředvídané platby. Udělejte seznam všech věřitelů a věřitele seřaďte podle stupně naléhavosti. Na základě částky peněz, které budete mít měsíčně k dispozici na splácení dluhů, a podle seznamu věřitelů, spočítejte, za jak dlouho budete schopen tomu kterému věřiteli dluhy zaplatit. Zanechte snění a buďte realista. Své výpočty za pomoci kalkulačky a kamaráda, nejlépe obojího, ještě jednou pečlivě zkontrolujte a přidejte malou rezervu na nepředvídané výdaje. Informujte věřitele, že jste patologický hráč, ale že jste se rozhodl s hraním přestat a že se léčíte. Řekněte nebo napište jim také, kdy mohou očekávat splacení svého dluhu. Někteří hráči si půjčují z velmi pochybných zdrojů a jejich velmi pochybní věřitelé se namísto k soudům utíkají k výhrůžkám nebo k násilí. Tady je třeba si uvědomit, že patologický hráč má stejná občanská práva jako kdokoliv jiný. bandám. Přestaňte se stýkat s lidmi, kteří jsou pro Vás rizikoví. Mějte trpělivost. K patologickému hráčství náleží chtít všechno hned. K uzdravování patří postupnost, soustavnost a cílevědomost.

Hráčské bludy Blud o rychlém zbohatnutí. Blud o zajímavosti hry. Blud o úniku a odreagování. Blud o vlastní genialitě. Blud o tom, že mám přece vše pod kontrolou a nikdo se nic nedozví. Blud o výhře. Blud o tom, že když člověk vyhrál jednou, musí vyhrát pokaždé.

Očekávání od hazardní hry Typická skutečnost Bohatství Nouze a dluhy. Zmírnění nervozity a úzkosti Z dlouhodobého hlediska se tyto stavy jen prohlubují. Navíc vznikají problémy v různých oblastech života. Mírnění smutku a depresí Podobně se prohlubují i deprese. Touha po štěstí a příjemných pocitech Míra utrpení a bolesti roste a na tom nic nemění krátkodobé zaujetí hazardní hrou. Samota, vzdalování se normálním vrstevníkům i rodině. Společenskost Samota, vzdalování se normálním vrstevníkům i rodině. Odreagování rodině.Patologické hráčství vede k chudému a k únavnému životnímu stylu. Vznikají problémy různých oblastech v oblastech. Zesílení příjemného stavu Zbytečné problémy, krize a utrpení. Zvědavost, hledání nových podnětů, únik před nudou Jednotvárný život točící se kolem hazardní hry. Únik před rodinnými problémy Zhoršení rodinné situace, klesá prestiž a autorita. Únik před samotou Problémy s okolím a větší samota. Vynahradit si domnělá nebo skutečná příkoří. Hazardní hra jako pomsta, hraní „na just“. Člověk si tak zbytečně sám ubližuje a působí si problémy v různých oblastech života.

Výhody, když přestanu hrát Nevýhody, kdybych v hraní pokračoval Kartička kamarád strana Výhody, když přestanu hrát Větší pohoda Víc času na sebe i rodinu Lepší svědomí Postupně zaplatím dluhy Na práci se lépe soustředím 2. strana Nevýhody, kdybych v hraní pokračoval Každý se na mě vykašle Manželka se rozvede Porostou mi dluhy Zas mě vyhodí z práce Kriminál

Dotazník na patologické hráčství organizace Gamblers Anonymous 1.  Ztrácíte často kvůli hře čas? 2.  Učinila hra váš život doma nešťastný? 3.  Poškodila hra vaši pověst? 4.  Cítíte po hře výčitky svědomí? 5.  Hrál jste někdy proto, abyste získal peníze, jimiž byste zaplatil dluhy nebo vyřešil finanční těžkosti? 6.  Zmenšilo hraní vaši ctižádost a výkonnost? 7.  Když prohrajete, máte pocit, že se musíte co nejdříve vrátit a vyhrát, co jste prohrál? 8.  Když vyhrajete, máte silnou touhu se ke hře vrátit a vyhrát ještě víc? 9.  Hrajete často tak dlouho, dokud neprohrajete poslední peníze? 10.  Půjčil jste si někdy proto, abyste financoval hru? 11.  Prodal jste někdy něco, abyste financoval hru? 12.  Nechce se vám používat peníze ze hry pro normální účely? 13.  Způsobila hra to, že se nestaráte o prospěch rodiny? 14.  Hrál jste někdy déle, než jste měl původně v úmyslu? 15.  Hrál jste někdy, abyste unikl trápení a starostem? 16.  Spáchal jste někdy, nebo jste někdy uvažoval o spáchání nezákonného činu, abyste financoval hru? 17.  Působí vám hra potíže se spaním? 18.  Vedou hádky, nespokojenost nebo zklamání k tomu, že ve vás vzniká touha hrát? 19.  Když se na vás usměje štěstí, cítíte touhu to oslavit pár hodinami hry? 20.  Uvažoval jste někdy o sebezničení v důsledku hry?