UPPAAL příklady Jiří Vyskočil 2010.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
TEORIE ROZHODOVÁNÍ A TEORIE HER
Advertisements

Alg51 Rozklad problému na podproblémy Postupný návrh programu rozkladem problému na podproblémy –zadaný problém rozložíme na podproblémy –pro řešení podproblémů.
Luboš Charvát KTV FPE ZČU v Plzni 2013
Luboš Charvát KTV FPE ZČU v Plzni 2012
TEORIE HER A ROZHODOVACÍ MODELY
TEORIE HER II.
Volba rektora Statut Čl. 11 Rektor 1.Volbu kandidáta na funkci rektora vyhlašuje senát tak, aby se konala nejméně 90 dní před uplynutím funkčního.
Pravidla ledního hokeje Změny 2010 ukládání trestů, návraty hráčů z TL.
TEORIE HER II 1/2 jelena.euweb.cz. TEORIE HER I I/II.
HrušCup 2008 – pravidla kroket 1. Hrací plocha 1. Hrací plocha Terén kam je možno umístit branky a kolíky - trávník, hřiště, antuka, les. Hráč při hře.
Další.  Hraje se na jednu branku  Brankář se určí před začátkem hry a v bráně je po celou dobu  Hra je pro neomezený počet hráčů  Smysl hry spočívá.
MaSo jaro O soutěži MaSo Co je to MaSo? o dvakrát za rok o ne jako ve škole, soutěž družstev  spolupráce, komunikace Dvanácté MaSo, 72 družstev.
STREETBALL.
Nejbližší úkoly IV (Do prázdnin a na prázniny) Radim Valenčík VŠFS květen 2010.
Prezentace pravidel Pilotáž, říjen/listopad 2011.
Ultimate Frisbee „létat je tak snadné“.
Matice.
Fyziologické Aspekty Sportovních Her PhDr. Michal Botek, Ph.D.
HrušCup 2008 – pravidla petanque 1. Pétanque se hraje s ocelovými koulemi a s dřevěnou kuličkou zvanou ”košonek.” Hází se z kruhu o průměru cca 50 cm.
Metodický postup Držení náčiní, chůze a běh s náčiním
Fyziologické aspekty sportovních her Cíl: 1)Možnosti využití sledování ANS při řízení tréniku 2) Aplikace poznatků nabytých ve FYZZ do jednotlivých sportovních.
TEORIE HER.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
RINGO PRAVIDLA HRY ZŠ HORŠOVSKÝ TÝN 1.Cíl hry:
Úvod Obsahem této prezentace bude účtování o rozdělení výsledku hospodaření. Jde o každoroční účetní operaci, kdy společnost po uzavření účetnictví musí.
PRAVDĚPODOBNOST A MATEMATICKÁ STATISTIKA Úvod, kombinatorika
HrušCup 2008 – pravidla kubb. Hrací pole je obdélníkového tvaru o rozměrech 5 x 8m. Na kratších stranách hřiště jsou umístěny špalky (vojáci, kubbs),
RINGO 1.
1 TEORIE HER Nejmenovaná studentka, písemka, 2003: „Teorii her neznám, ale kdo si hraje, nezlobí“ „Teorii her neznám, ale kdo si hraje, nezlobí“
Kolaborativní hra MAREK DOKSANSKÝ, JAN TEPLÝ NUR - ČVUT
MaSo jaro O soutěži MaSo Co je to MaSo? o dvakrát za rok o nejen počítání o soutěž družstev  spolupráce, komunikace, týmová hra Třinácté MaSo,
MaSo jaro O soutěži MaSo Co je to MaSo? ◦ dvakrát za rok ◦ ne jako ve škole, soutěž družstev  spolupráce, komunikace Desáté MaSo, 80 družstev z.
Přírodní vědy aktivně a interaktivně
PRAVIDLA VOLEJBALU pro malé sportovce
SQUASH „uzavřený sport“
Teorie her pro manažery
INTERNETOVÁ DOMÉNA V této prezentaci se dozvíte něco málo o internetových doménách…
Vánoční – mocniny + bonus
Riskuj - pravidla Otázky si skupina může zvolit libovolně
Napsala a vytvořila: Madlenka
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marek Killar. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného.
Řetězce String. Co je to řetězec Jako řetězec označujeme pojmenovanou skupinu libovolných znaků Deklarujeme jej pomocí příkazu Délka řetězce není v tomto.
MaSo jaro O soutěži MaSo Co je to MaSo? o dvakrát za rok o nejen počítání o soutěž družstev  spolupráce, komunikace, týmová hra Čtrnácté MaSo,
Zařízení kapitola rozpočtu 3 Jiří Haken 1.
Fotbal Doc. PaedDr. Jan Štumbauer, CSc. Projekt: Cizí jazyky v kinantropologii, reg. č.: CZ.1.07/2.2.00/
Spustit hru Výukový materiál pro 6.ročník Autor materiálu: Mgr. Martin Holý Další šíření materiálu je možné pouze se souhlasem autora Jak hrát Velká vánoční.
Teorie portfolia Markowitzův model.
Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Plavání Téma: Hry ve vodě Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne: 15. září 2012.
ABAKU. Abaku – kombina č n ě strategická po č etní hra pro 2 až 4 hrá č e.
Odčítání desetinných čísel Pexeso Spustit hru Výukový materiál pro 6.ročník Autor materiálu: Mgr. Martin Holý Další šíření materiálu je možné pouze se.
1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Sportovní hry Téma: Drobné hry na rozehřátí Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne: 27.
4. Vězňovo dilema, kooperativní hry, grafické řešení Martin Dlouhý VŠE v Praze.
Hynek Jemelík Gymnázium, Brno, tř. Kpt. Jaroše 14.
3. Hra s nekonstantním součtem Martin Dlouhý VŠE v Praze.
MATEMATIKA PRO CHEMIKY II. SYLABUS PŘEDMĚTU Opakování a rozšíření znalostí Reálné funkce a vlastnosti funkcí jedné a dvou proměnných Spojitost a limita.
Interpretace basketbalového učiva pro jednotlivé lekce Druhá lekce – základy součinnosti v útoku a v obraně (90 minut – interpretace učiva, praxe) Tento.
Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Autor: Mgr. Iveta Votápková Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova Aktivity v lese.
Ukázka Výklad pravidel Bodování
Speedminton Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova
Brännball Ročník: 4. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh:
Ročník:  2. Vzdělávací obor:  Tělesná výchova Tematický okruh:
Pravidla… Kartičky odebírte po jedné z vrchu zamíchaného balíčku, takto vyložte obrázkem vzhůru 12 karet. Kdo z hráčů najde ve vyložených kartách kdekoli.
Sociální politika EU Dávky v nemoci.
KCH/SWMOS.
Ročník:  1. Vzdělávací obor:  Tělesná výchova Tematický okruh:
jedna z nejstarších her
Ročník:  3. Vzdělávací obor:  Tělesná výchova Tematický okruh:
SOUTĚŽE PŘÍPRAVEK Mgr. Pavel Hudeček 1. Krajská Grassroots konference.
AUTOR: Mgr. Jitka Zajíčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_TV_19
Transkript prezentace:

UPPAAL příklady Jiří Vyskočil 2010

Hra NIM Někdy se také označuje jako odebírání zápalek (existuje velké množství variant této hry). Hra dvou hráčů Na začátku si oba hráči stanoví počet zápalek, se kterými se bude hrát a dohodnou se kdo bude začínat. Potom se hráči střídají v odebírání zápalek. V každém tahu musí hráč odebrat vždy alespoň 1 zápalku (maximálně však smí odebrat až MAX (2) zápalky). Ten kdo odebral poslední zápalku prohrál.

Hra NIM Vytvoření modelu hry Vytvoření modelu hráče namodelování základní průběhu hry ošetření podmínky výhry jednoho z hráčů ošetření porušování pravidel hráči Vytvoření modelu hráče Spojení všech částečných modelů do jednoho celku Testování kvality modelu musí být dodržována pravidla hry Hráč smí odebírat zápalky pouze v rozsahu pravidel Hra končí výhrou právě jednoho hráče … v průběhu hry nesmí dojít k deadlocku

Hra NIM – model hry

Hra NIM – model hráče i <= pocet_zapalek

Hra NIM – celý model Hráč 2: Hráč 1: hraje_hrac1? hraje_hrac2? i: int[1,MAX] i <= pocet_zapalek vezmi=i i: int[1,MAX] i <= pocet_zapalek vezmi=i hraje_hrac2! hraje_hrac1!

Hra NIM

Hra NIM - testování kvality modelu v průběhu hry nesmí dojít k deadlocku: A[] not deadlock musí být dodržována pravidla hry Hráč smí odebírat zápalky pouze v rozsahu pravidel: A[] not hra.NEKOREKTNI_TAH_hrace1 and not hra.NEKOREKTNI_TAH_hrace2 Hra končí výhrou právě jednoho hráče? …

Hra NIM - testování strategie hráče Chceme najít model hráče s vítěznou strategií Předpokládejme, že hráč s naší vítěznou strategii vždy začíná Lze snadno odvodit, že takový hráč nemůže vyhrát (v případě ideálního soupeře) při určitých počtech zápalek: pocet_zapalek % (MAX + 1) = 1 Náš model budeme tedy testovat pouze pro opačný případ. Nyní zbývá odvodit strategii: If (pocet_zapalek % (MAX+1) != 1) vezmi = (pocet_zapalek % (MAX+1) + MAX) % (MAX+1) else vezmi = 1 // případ pro obecný počet zápalek

Hra NIM – model hráče

Hra NIM - testování kvality strategie Nejprve si musíme vytvořit vhodný celkový model Původního nedeterministického hráče 1 nahradíme novým hráčem s naší vítěznou strategii. Počáteční počet zápalek musí splňovat podmínku pro aplikaci vítězné strategie. Zbytek ponecháme beze změny (díky tomu může hráč 2 volit libovolnou strategii). Testování kvality strategie hráče Nikdy nesmí nastat možnost, aby vyhrál hráč 2 s libovolnou strategii: A[] not hra.ZVITEZIL_hrac2 v průběhu hry nesmí dojít k deadlocku: A[] not deadlock Hráč smí odebírat zápalky pouze v rozsahu pravidel: A[] not hra.NEKOREKTNI_TAH_hrace1 and not hra.NEKOREKTNI_TAH_hrace2

Hra NIM

Biphase Mark Protocol Kóduje datové bity a hodinový signál do jediného digitálního signálu. použití: Intel 82530 Serial Communications Controller Ethernet Optical communications Satellite telemetry applications a další…

Biphase Mark Protocol

Biphase Mark Protocol

Biphase Mark Protocol Jaké předpoklady chceme zahrnout do modelu: Vysílač i přijímač mají vlastní hodiny. Obě hodiny nejsou zcela přesné ani stejné. Při změně napětí může signálu trvat nějaký čas než se stabilizuje. Vzorkování v době nestabilního signálu může produkovat libovolnou hodnotu. Přijímač smí vzorkovat časově nedeterministicky v intervalu ohraničeném hodinovým cyklem.

BMP – schéma modelu hodiny encoder drát tik tak vstup výstup pošli sampler decoder drát tik tak vstup výstup pošli přijmi sdílená proměnná synchron. kanál hrana napětí

BMP – schéma modelu hodiny encoder drát tik tak vstup výstup pošli sampler decoder drát tik tak vstup výstup pošli přijmi sdílená proměnná synchron. kanál hrana napětí

BMP – konstanty modelu Konstanty modelu, které vychází z počátečních předpokladů: CELL = 32 -- délka buňky v hodinových cyklech MARK = 16 -- délka podbuňky v hodinových cyklech DELKA_VZORKU = 23 -- délka jednoho vzorkování v hodinových cyklech MIN = 81 -- minimální délka hodinového cyklu hodin MAX = 100 -- maximální délka hodinového cyklu hodin DELKA_HRANY < 81 -- max. delka nabehu (nestabilni) hrany

BMP – digitální hodiny Hodinové signály jsou vysílány broadcastovým kanálem tik. Přesnost hodin je dána nastavením nedeterministického rozmezí min a max.

BMP – encoder

BMP – drát Vstupní událost je hrana? (po této události dojde ke změně napětí). Napětí se stabilizuje až po uplynutí DELKA_HRANY (jinak se nedefinovaně mění).

BMP – sampler (vzorkovač) Vstupní proměnná je napeti. Synchronizace přes tik?.

BMP – decoder

BMP – tester