Postnatální vývoj Jana Fišerová EU-ICT-ČAZ-8-09.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Člověk a vývojová stádia člověka
Advertisements

Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Vývin člověka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi o vývinu člověka v jednotlivých.
Občanská výchova ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
Mladší školní věk 6/7 – 11/12 let
VY_32_INOVACE_VkZ.6.06-Vývojové etapy člověka-prezentace
KDO JSEM? Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství Prezentace č. 1
Název Ontogeneze člověka
Vývoj člověka - postnatální
VÝVOJ LIDSKÉHO ŽIVOTA.
Anotace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:
Základní škola Uhlířské Janovice, okres Kutná Hora
Fetální období.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Teorie atletické přípravy dětí a mládeže
13. Psychický vývoj, jeho zákonitosti, periodizace - 1. cast.
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Jana Fišerová EU- ICT-ČAZ-8-02
FÁZE ŽIVOTA.
Umělé přerušení těhotenství (interrupce)
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Rodina a její podoby Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marie Drápalová Materiál zpracován v rámci projektu Implementace.
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vývin člověka po narození Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Křivánková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace.
– ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA
Opakování - vývoj jedince
Vývojová stádia člověka
Vývin nového jedince Filip Bordovský.
Vývoj člověka Ontogeneze.
Těhotenství, dětství a dospívání
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
HLAVNÍ OBDOBÍ LIDSKÉHO ŽIVOTA
Autor: Mgr. Martina Vaculová
STÁRNEME A MĚNÍME SE Alica Vacková 4.B
Stadia lidského života
TEMATICKÁ OBLAST: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Aneb od zygoty až po seniora za 10 minut
Vývin člověka po narození 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Křivánková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
VY_32_INOVACE_09-2-1_Rozvoj klíčových kompetencí ve výchově ke zdraví v ročníku. Batole Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Pří_227_Savci_Vývoj lidského plodu Autor: Mgr. Martina Vaculová
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
ČLOVĚK Pří_232_Savci_Člověk Autor: Mgr. Martina Vaculová Škola: Základní a Mateřská škola Kašava, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo.
Fáze vývoje jedince Mgr. Jana Gajdošová
Smyslová ústrojí člověka
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Biologické děje v dospívání
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_34_01_ontogeneze jedince.
Dětství, puberta, dospělost Prezentaci vytvořil Jiří Nezbeda.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
Druhy změn ve vývoji.  Během života nastává mnoho životních změn změn  Změny můžeme rozdělit do čtyř základních skupin základních skupin  Tyto změny.
Ontogenetický vývoj. cílová skupina: střední školy anotace : charakteristické znaky období adolescence, plné dospělosti, zralosti, středního věku a stáří.
Vývoj osobnosti I. Od prenatálního období po batole Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Inovace.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Dospívání VY_32_INOVACE_12_36.
ETAPY VÝVOJE LIDSKÉHO ŽIVOTA II
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Monika Hanzelková Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vývoj člověka Ontogeneze.
Vývoj jedince Autor: Mgr. Iva Hirschová
Postnatální období –starší školní věk
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Období lidského života
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Transkript prezentace:

Postnatální vývoj Jana Fišerová EU-ICT-ČAZ-8-09

Anotace: Očekávaný výstup: Vzdělávací oblast: Tematická oblast: Věk: Prezentace je zaměřena na jednotlivá období ve vývoji člověka Očekávaný výstup: Žáci pochopí změny, které se týkají vývoje člověka po narození Vzdělávací oblast: Člověk a jeho zdraví Tematická oblast: Rozmnožování a sexuální výchova Věk: 8. a 9. ročník Datum: 3.10. 2011

= Vývoj člověka od narození do smrti Různá období Duševní a tělesná proměna člověka

1.) novorozenecké období Do 4 týdnů Vyvinut dýchací, sací, uchopovací, plavací, úlekový reflex Změny v cévní soustavě První známky citové vazby na matku Taxiarchos228,3.10.2011, http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Newborn_infant.jpg

2.) kojenecké období Do konce 1. roku Krmení dítěte mateřským mlékem Během prvního roku další změny: rozvoj smyslů, pohybové schopnosti, prořezávají se zuby Na konci období dítě začíná mluvit, začíná si stoupat, vyvíjí se zakřivení páteře

3.) batolecí období Do 3 let Učí se pořádně chodit Mění se proporce těla Ke konci období vyvinutý mléčný chrup

4.) předškolní věk Do 6 let Období vytáhlosti Začínají vypadávat mléčné zuby Začlenění do dětského kolektivu user:ozgurmulazimoglu,3.10.2011, http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:ADO_5721.jpg

5.) mladší školní věk Do 10 let 1. stupeň ZŠ Tělesné tvary se zaoblují Prořezává se trvalý chrup Picture by Henry Trotter, 2006, 3.10.2011,http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Cape-Coloured-School-Children.jpg?uselang=cs

6.) starší školní věk Do 14 let Rychlý růst (10 - 15 cm za rok) Tvoří se druhotné pohlavní znaky Vstupují v činnost pohlavní žlázy Nastává puberta Gadmirable,3.10.2011, http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Encuentro_De_Adolescentes_-_Generaci%C3%B3n_Admirable.jpg

7.) dorostové období Do 18 let Největší rozvoj fyzických a duševních sil Zastavuje se růst do výšky, formuje se konečný typ postavy Rozvoj druhotných pohlavních znaků Matias Atencio sacó esta foto en el Planetario de Buenos Aires el dia 15 de agosto de 2009 en una reunión del foro Stylers.,3.10.2011, http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Forostylers.jpg

8. ) dospělost Do 30 let Vrchol fyzické zdatnosti Osamostatnění se od rodičů Založení vlastní rodiny Nils Fretwurst,3.10.2011, http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Expecting_family.jpg

9.) zralost Do 45 let Vyzrálost tělesná i duševní Snahy po uplatnění zkušeností Největší pracovní aktivita Barcbarc Barcbarc,3.10.2011, http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Andrewcallow.jpg

10.) střední věk Do 60 let U ženy končí období plodnosti Předávání vědomostí a zkušeností mladším Lculina,3.10.2011, http://commons.wikimedia.org/wiki/File:CARNetovci.jpg

11.) stáří Do 75 let Úbytek vody v tkáních Orgány a tkáně se zmenšují Řídnutí kostí Marina Ofugi,3.10.2011, http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Androulla_Vassiliou.jpg

12.) vysoké stáří Nad 75 let Většinou závislost na pomoci z okolí Činnost vnitřních orgánů ochabuje Oslabují se funkce smyslových orgánů Unknown or not provided ,3.10.2011://commons.wikimedia.org/wiki/File:Farm_Security_Administration-_Resettlement_Administration,_Federal-State_old_age_assistance_provides_for_those_who..._-_NARA_-_195884.tif

smrt Zastavení životních funkcí v organismu Úplná a trvalá ztráta vědomí Ben Salter,3.10.2011, http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Trees_and_graves_(4437301211).jpg