Grammar – Verb „to do“ Střední odborná škola Otrokovice www.zlinskedumy.cz Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Čechová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Im Restaurant Střední odborná škola Otrokovice
Advertisements

Im Café bezahlen Střední odborná škola Otrokovice
Zustandspassiv Střední odborná škola Otrokovice
Im Café bestellen Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dana Novotná Dostupné
Vypracovala: Mgr. Silvie Reitharová
Účtování materiálových zásob, způsob A
Snímače polohy I Střední odborná škola Otrokovice
Základní výpočty mzdy Střední odborná škola Otrokovice
Ocelové zárubně Střední odborná škola Otrokovice
Grammar – Verb „to be“ Střední odborná škola Otrokovice
Tagesablauf Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dana Novotná Dostupné z.
Negation Střední průmyslová škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iva Vlčková Dostupné.
Vorgangspassiv Střední odborná škola Otrokovice
Vzdělávací oblast: Anglický jazyk Autor: Mgr. Martina Hulenková
Výměna schodišťových stupňů
Použití luštěnin v kuchyni
Oceňování zásob Střední odborná škola Otrokovice
Náklady – členění Střední odborná škola Otrokovice
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.16 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 16 Název materiálu:Present simple Autor:Mgr. Hana Opálková Vzdělávací.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_06
Grammar – Present continuous Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena.
Rozdělení motorových vozidel
Propojení dat mezi MS-Word a MS-Excel
Schématické znázornění logických funkcí
Použití obilovin v kuchyni
Stravitelnost luštěnin Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Zuzana.
Souvislý příklad na mzdy
Výnosy – členění Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lenka Klimánková.
Vlastnosti číslicových součástek
Klikový mechanizmus, demontáže a montáže
Faktury a jejich zpracování Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marie.
Finanční matematika – úvod Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iva.
Grammar – Possessive pronouns
Vlastnosti posloupností
Rozdělení zeleniny Střední odborná škola Otrokovice
Word – Hypertextový odkaz
Excel – základní početní operace
Exponenciální rovnice řešené pomocí logaritmů
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_07
Ukončení pracovního poměru Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lenka.
Rozvaha – sestavení Střední odborná škola Otrokovice
Pečení rostlinných a živočišných potravin Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
DHM – degresivní odpisy
Účtování materiálových zásob, způsob B
Účtování nákladů – příklady souvztažností
Cestovní ruch – charakteristika, členění Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
Vaření – rozdělení, způsoby
MS-Excel – financování školního výletu
Posloupnosti – základní pojmy Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
Úkoly personalistiky Střední odborná škola Otrokovice
Fach Kellner Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dana Novotná Dostupné.
DHM – další způsoby pořízení Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marie.
Nápravy – druhy, diagnostika závad
Kontrola tlumičů pérování
Příklad na zpracování účetních dokladů
Snellův zákon lomu Střední odborná škola Otrokovice
Rozvaha – řešení bilanční rovnosti
Vaření rostlinných potravin Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Milena.
Souvislý příklad na zásoby
Realizace logických obvodů
Typy a výpočty hospodářského výsledku
Vaření živočišných potravin
DHM – lineární odpisy Střední odborná škola Otrokovice
Okna zdvojená Střední odborná škola Otrokovice
Aritmetická posloupnost – základní pojmy
Slovní úlohy řešené pomocí rovnic Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
Obst Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dana Novotná. Dostupné z Metodického.
Conversation – What´s the time Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing.
Lineární nerovnice Střední odborná škola Otrokovice
Geometrická posloupnost – základní pojmy
Transkript prezentace:

Grammar – Verb „to do“ Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Čechová Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Charakteristika DUM Název školy a adresaStřední odborná škola Otrokovice, tř. T. Bati 1266, Otrokovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ /1 AutorIng. Alena Čechová Označení DUMVY_32_INOVACE_SOSOTR-UO-AJ/3-AJ-2/6 Název DUMGrammar – Verb „to do“ Stupeň a typ vzděláváníStředoškolské vzdělávání Kód oboru RVP65-51-H/01 Kuchař - číšník Obor vzděláváníUčební obor bez maturity Vyučovací předmětAngličtina Druh učebního materiáluVýukový materiál Cílová skupinaŽák, 15 – 16 let Anotace Výukový materiál je určený k frontální výuce použití slovesa „to do“ Náplň: Pomocné sloveso „to do“ v otázce, pomocné sloveso „to do“ v záporu, sloveso „to do“ v krátkých odpovědích, sloveso „to do“ jako významové sloveso Vybavení, pomůckyDataprojektor Klíčová slovaPomocné sloveso, významové sloveso, krátká odpověď Datum

Grammar – Verb „to do“ Contents 1. Pomocné sloveso „to do“ v otázce Praktické příklady a časování slovesa 2. Pomocné sloveso „to do“ v záporu Praktické příklady použití 3. Sloveso „to do“ v krátkých odpovědích Příklady použití a cvičení 4. Sloveso „to do“ jako významové sloveso Význam a použití slovesa

Pomocné sloveso „to do“ v otázce Sloveso „to do“ jako pomocné sloveso používáme při tvorbě otázky a záporu. Otázku tvoříme použitím pomocného slovesa „do“, které stojí ve větě před podmětem. Ve 3. osobě jednotného čísla má pomocné sloveso tvar „does“. Významové sloveso je pak vždy v infinitivu bez tvaru „to“: Do you like sport?Máš rád sport? Does he take photographs?Fotografuje? Doplňte do nebo does: …………….. Petr like jazz? …………….. you travel? …………….. she paint? …………….. they read? …………….. it write?

Pomocné sloveso „to do“ v záporu Pomocné sloveso „do“ se užívá i při tvoření záporu. Potom má podobu „do not“ nebo „does not“, která se zkracuje do tvaru „don´t“ nebo „doesn´t“. He doesn´t know.On neví. I don´t like him.Nemám ho ráda. Přeložte otázky a odpovězte na ně záporně: Čteš rád časopisy? Má ráda psy? Pracuješ každý den? Cestuješ hodně? Poslouchá tvůj kamarád vážnou hudbu? (classical music) Bydlí (oni) ve městě?

Sloveso „to do“ v krátkých odpovědích [2] V krátkých odpovědích neopakujeme významové sloveso, užijeme pouze podmět a příslušný tvar pomocného slovesa „do“. Do you like school?Yes, I do.No, I don´t. Does he know my mother?Yes, he does.No, he doesn´t. Odpovězte krátce kladně i záporně: Máš rád sport? Čte ráda romány? Mají rádi ranní procházky? Chodí hodně ven? Díváš se na fotbal? Má Eva ráda tenis? Kupuješ si knihu?

Sloveso „to do“ jako významové sloveso Sloveso „to do“ není jenom pomocné sloveso pro tvoření otázky a záporu, ale je to i významové sloveso – dělat. V otázkách a záporných větách se slovesem dělat se tak může sloveso „do“ vyskytnout dvakrát, jednou jako sloveso pomocné a podruhé jako sloveso významové. What do you do?Co děláte? Jaké máte povolání? I don´t do it every day.Nedělám to každý den. Jo doesn´t do her housework.Jo nedělá domácí práce. Pozor na častou chybnou záměnu: Můj bratr dělá v továrně.My brother works in a factory.

Procvičování slovesa „to do“ Přeložte: [1] Does she like it? Do they help their mother? Do you play football? He doesn´t play the guitar. They don´t like swimming. You don´t do your homework every day. Přeložte: Nejezdíme tramvají. Nedívá se na televizi. Letos nepojedeme do Londýna. Bydlí tvoje babička v Praze? Ne, nebydlí, ale můj strýc ano. Dnes nepracuj.

Questions Utvoř otázku a odpověz: 1.Her father travels a lot. 2.Anna doesn´t like pizza. 3.He goes do classical concerts. 4.They don´t live in Prague. Přeložte: 1.Ne, tvou kamarádku neznám. 2.Kdy obědvají? 3.Pracuje s malými dětmi?

Seznam obrázků: Obr. 1:anonym, wmf, [vid: ], klipart Microsoft Office Obr. 2:anonym, wmf, [vid: ], klipart Microsoft Office Obr. 3:anonym, wmf, [vid: ], klipart Microsoft Office Obr. 4:anonym, wmf, [vid: ], klipart Microsoft Office Obr. 5:anonym, wmf, [vid: ], klipart Microsoft Office Obr. 6:anonym, wmf, [vid: ], klipart Microsoft Office Obr. 7:anonym, wmf, [vid: ], klipart Microsoft Office Obr. 8:anonym, wmf, [vid: ], klipart Microsoft Office

Seznam použité literatury: [1] Kolektiv, STEP BY STEP 1, nakladatelství Fraus, 2007 [2] Sarah Peters, Tomáš Gráf, TIME TO TALK 1, nakladatelství Polyglot, 2001

Děkuji za pozornost 