Stavba a funkce orgánů u živočichů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Strunatci Chordata.
Advertisements

Přírodopis 6. ročník Hmyz Mgr. Helena Roubalová.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
MĚKKÝŠI 2) mlži 3) hlavonožci ZNAKY: žijí ve vodě i na souši
RAK ŘÍČNÍ astacura ZPRACOVAL: PAVEL SEDLÁK.
KORÝŠI.
členovci v říši živočichů
Střechatky (megaloptera)
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
RYBY Přírodopis 7. ročník.
POŠVATKY (Plecoptera)
MĚKKÝŠI Měkké tělo, které je (bývalo) chráněno vápenitou schránkou
Hmyz na jaře, v létě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.33
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Živá a neživá příroda III. 3. přednáška
Kmen: Členovci nejpočetnější skupina článkované tělo a končetiny
vnější a vnitřní stavba těla rakovci mořští korýši další korýši
Členovci Vývojově nejvíce úspěšní bezobratlí na zemi
Členovci Základní škola a mateřská škola, Tupesy, Korýši
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Ploštěnka mléčná Mgr. Helena Roubalová
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
stavba těla, rozmnožování
Základní škola Kladruby
Včela Medonosná Kristýna Kavková 8. Ročník 2010 Přírodopis
ZVÍŘÁTKA DVORKU – VČELY
Živočichové Dělení.
Členovci Korýši.
Nižší korýši Tereza Grycová Alžběta Kalábová Dita Martinková
BLEŠIVCI.
Korýši Mgr. Helena Roubalová
Třída: hmyz Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou hmyzu. Materiál.
Kmen: členovci II. Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou a systémem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Plankton Přírodopis VY_32_INOVACE_169, 9. sada, Př3 ANOTACE
Třída:Korýši hlavohruď a zadeček 2 páry tykadel
Hmyz s proměnou nedokonalou
KORÝŠI (ČLENOVCI) Eva Ječmínková Bi-Ze
ČLENOVCI KORÝŠI RYBNÍKA.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona : III/2VY_32_INOVACE_273.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
KORÝŠI.
podkmen: žabernatí třída: korýši
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Patří do skupiny členovců! Má přibližně druhů.
Prezentace pro Seminář z přírodopisu
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Kolín V., Mnichovická 62 AUTOR: Dana Tvrzníková NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_TEMA_KORÝŠI TEMA: Zástupci korýšů.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._28.KORÝŠI TÉMA: KORÝŠI ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Členovci. cílová skupina: střední školy anotace : charakteristické znaky podkmene žabernatí klíčová slova : korýši, rak říční autor: Kamila Černá zpracováno:
Portál eVIM Nižší korýši.
než začnete prohlížet prezentaci ...
Živá a neživá příroda III. 3. přednáška
VZDUŠNICOVCI dýchají soustavou vzdušnic = rozvětvených trubic, které prostupují a okysličují všechny tkáně nejpočetnější skupina živočichů na Zemi patří.
Rozmnožování klepítkatců a korýšů
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
zpracovaný v rámci projektu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
SAVCI CHARAKTERISTIKA.
Bezobratlí Členovci.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
VY_52_INOVACE_61_ Členovci- korýši- pavoukovci-učební text
Základní škola, Hradec Králové
VY_32_INOVACE_04-40 Ročník: VI. ročník Vzdělávací oblast:
Třída: KORÝŠI.
Živočichové.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
RYBY Původně sladkovodní, některé druhy se dokázaly přizpůsobit životu ve slané vodě. Je to nejpočetnější třída obratlovců( druhů, u nás žije asi.
Transkript prezentace:

Stavba a funkce orgánů u živočichů VODNÍ KORÝŠI Úkol: Popíšeme stavbu těla perloočky a buchanky. Porovnáme způsob pohybu perloočky a buchanky. Najdeme trávicí soustavu perloočky.

Stavba a funkce orgánů u živočichů d) Zjistíme, jak přijímá perloočka potravu. e) Najdeme a zakreslíme srdce perloočky. f) Zjistíme, zda se dá ovlivnit počet stahů srdce perloočky. g) Zjistíme způsoby rozmnožování

Stavba a funkce orgánů u živočichů PERLOOČKY Anatomie Perloočky jsou plovoucí korýši s tělem uzavřeným v dvojchlopňovém krunýři. Mají dva páry tykadel = = první je malý a slouží jako smyslový orgán = druhý je mnohem větší, rozvětvený a používaný k pohybu

Stavba a funkce orgánů u živočichů

Stavba a funkce orgánů u živočichů Na hlavě mají jediné velké pigmentované složené oko. 4-6 párů drobných hrudních nožek fungují jako filtr k získávání částeček potravy. U většiny druhů je zadeček zakončen drápkovitou vidličkou. Dýchají celým tělem.

Stavba a funkce orgánů u živočichů

Stavba a funkce orgánů u živočichů Cévní soustava Cévní soustavu tvoří jednoduché srdce s kruhovitou svalovinou, které tepe 200-250 krát za minutu. Cévní soustava otevřená.

Stavba a funkce orgánů u živočichů Rozmnožování Pohlavně Rozmnožování PARTENOGENEZÍ = = další generace se za příznivých podmínek líhne z neoplozených vajíček, což umožňuje jejich výrazné namnožení

Stavba a funkce orgánů u živočichů V létě se jen samičky množí partenogenezí a tvoří také jen samičky. Na podzim se z neoplozených vajíček líhnou i samečkové, kteří brzy oplodní mladé samičky. V zimě se líhnou zimní vajíčka, uzavřena v párech v sedélku (schránce z chitinu). Vývoj je přímý.

Stavba a funkce orgánů u živočichů Perloočky jsou malí vodní živočichové, které můžeme najít prakticky v každé vodní nádrži. Slouží jako potrava pro velké množství predátorů a zároveň samy požírají planktonní řasy a tím zabraňují jejich přílišnému rozvoji v nádržích. Perloočky jsou důležité pro správné fungování vodních ekosystémů.

Stavba a funkce orgánů u živočichů

Stavba a funkce orgánů u živočichů Díky možnosti jednoduchého chovu ve velkých množstvích jsou využívány například jako krmivo v živočišné výrobě a akvaristice. Testy s perloočkami jsou hojně využívány i v ekotoxikologii, kde jsou prováděny především s cílem charakterizovat vliv toxických látek na vodní ekosystémy.

Stavba a funkce orgánů u živočichů Postup při zjišťování, jak perloočka přijímá potravu: Na podložní sklo s jamkou dáme jednu perloočku. Pozorujeme začátek trávicího ústrojí. Přikápneme hustou kulturu jednobuněčných řas. Pozorujeme plnění střeva.

Stavba a funkce orgánů u živočichů Postup při zjišťování, zda se dá ovlivnit počet stahů srdce perloočky: Na stolek mikroskopu dáme víčko Petriho misky – přes něj položíme podložní sklo s perloočkou. Zaostříme na srdce, zjistíme počet tepů za minutu. Potom dáme do Petriho misky kostky ledu, položíme podložní sklo s perloočkou. Spočítáme počet tepů za minutu a porovnáme s předchozím údajem.

Stavba a funkce orgánů u živočichů BUCHANKY

Stavba a funkce orgánů u živočichů Tykadla nemá nikdy delší než tělo. Samička má na bocích dva vaječné váčky. Pohybuje se drobnými skoky pomocí hrudních nožek, jimiž stále vesluje.

Stavba a funkce orgánů u živočichů

Stavba a funkce orgánů u živočichů Klešťovitě zahnutá tykadla samečků slouží k přidržování samiček při kopulaci. Z vajíček se líhne larva nauplius, která má vyvinuty tři páry končetin, a to dva páry tykadel a mandibuly. Žije po celý rok ve stojatých vodách, masovější je v jarních měsících.

Stavba a funkce orgánů u živočichů