1.7.2003NP Bratislava STU1 Přenositelnost telefonního čísla nejen po česku Svatoslav Novák APVTS, CNPAC s.r.o.,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Porovnání učebních plánů SŠ % 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% GymnáziaTechnické lyceum SPŠSOU Výběrové/Disponibilní.
Advertisements

KONEC ŠPINAVÉHO FINANCOVÁNÍ POLITICKÝCH STRAN Návrh novely o financování politických stran STRANA ZELENÝCH.
Obce sobě Podpora meziobecní spolupráce Projekt Svazu měst a obcí ČR.
Modely pro komutovaný přístup k Internetu AORTA Zájmová sekce alternativních operátorů APVTS 29.říjen 2002.
© Copyright Siemens Business Services Global network of innovation Siemens Business Services: Vedoucí poskytovatel eGovernment řešení v Evropě Pasová agenda.
Realizace rozvojových aktivit v obcích regionu České Švýcarsko 1. schůzka PS
DIGIMEDIA 2013 Nové horizonty rozhlasového vysílání Marcel Procházka České Radiokomunikace a.s. 13. června 2013.
Role MZ ČR v souvislosti s veřejnou podporou – financování investic ve zdravotnictví
Novela energetického zákona a teplárenství. Evropská legislativa a teplárenství EU nemá žádnou ucelenou směrnici týkající se teplárenství Novela energetického.
Jan Husák: Digitální výzvy 2012 „ICT z pohledu PS“
Programová konference ČSSD Michal Hašek Předseda Asociace krajů ČR a hejtman Jihomoravského kraje , Hradec Králové Silné, samostatné a spravedlivé.
Integrovaný dopravní systém
Aktivity ČTÚ pro období let 2014 a 2015
Základní otázky rozvoje informatizace Ing. Dana Bérová náměstkyně ministra – ředitelka sekce Jihlava,
GTS CZECH, a.s. pro MD Access, a.s.. GTS a MD Access  GTS poskytuje komplexní nabídku hlasových, datových, internetových, operátorských a integrovaných.
>> 1 Ing. Zdeněk Vejvoda Technologická podpora liberalizace Bratislava
ISO 9001:2000. CONNEX Východní Čechy a.s. 22/6/2004-Seminář PVT Strana:2-Connex Card  Realizace a provoz jednotného platebního a odbavovacího systému.
PhDr. Pavel Dvořák, CSc. Český telekomunikační úřad Trhy elektronických komunikací ČR Analýzy relevantních trhů – zhodnocení – nápravná opatření.
Fond Vysočiny Celkový objem finančních prostředků Fondu Vysočiny – 81,4 mil Kč Dílčí cíl Programu rozvoje kraje – 3.2 Podpora rozvoje telekomunikačních.
Člen USBS ČR a SP ČR Unie soukromých bezpečnostních služeb ČR Svaz průmyslu a dopravy České Republiky
Právní aspekty genderového rozpočtování v České republice JUDr. Kristýna Outlá Praha.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
 Jeho principy začala uplatňovat M. Thatcherová v reakci na zvyšující se tlak veřejnosti na politiky v 70. letech 20. století ve Velké Británii.  Veřejnost.
Úloha informačních technologií ve státní správě Robert Hernady Senior Systems Engineer Microsoft.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČESKÉ REPUBLIKY Veřejný zadavatel a vnitřní předpisy aneb kontrola předcházejí kontrole ÚOHS Brno, 27. listopadu 2007 Mgr.
Finanční perspektiva EU Ministerstvo financí, odbor Národního fondu.
Návrh nového zákona o elektronických komunikacích Hradec Králové 30. března 2004.
Tomáš Julínek Reforma zdravotnictví. Základní charakteristiky ideových pohledů na zdravotnictví - duben 2001  Zvýraznění role občana  Zdravotnická zařízení.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Světová ekonomika OPF 1 SVĚTOVÁ EKONOMIKA 9. Světová ekonomika OPF 2 1) Charakteristika 2) Vývoj EU 3) Maastrichtská kriteria 4) Orgány EU 5) Rozpočet.
„Zkušenosti s eProcurementem ve státní správě ČR“ Ing. Dalibor Wijas, MBA B2B Centrum a.s. Government electronic Marketplace Elektronické tržiště veřejné.
Zkušenosti se zaváděním systému řízení v KSRZIS podle:
Pohled alternativního operátora na poskytování služeb pro VS David Duroň GTS Czech, a.s.
Tisková konference APVTS, ČTÚ1 Nové služby v pevných telekomunikačních sítích Výběr provozovatele krátkou individuální volbou čísel pro jednotlivá.
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
Nemoforum jako zdroj legislativních námětů v oblasti informací o území Růžena Zimová Nemoforum / Stavební fakulta ČVUT Konference ISSS, , Hradec.
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
Statutárního města Liberec
DE Transformace skupiny E.ON v České republice Jelenovská
Ing. Dan Ťok, prezident ČPU Gas Business Breakfast Praha, 9. prosince 2005 Nová role České plynárenské unie na otevřeném trhu s plynem.
Outsourcing ICT systémová a aplikační integrace v pojetí O2 Projekt Integrace sítě Ministerstva zemědělství.
Rozvoj nehlasových služeb Současnost a budoucnost mobilních sítí
Výzkum, vývoj a inovace v ČR Výzkum, vývoj a inovace v ČR Seminář Ochrana průmyslového vlastnictví Praha, 6. června 2007.
1 NOVELIZACE ENERGETICKÉ LEGISLATIVY NÁZOR VELKÝCH SPOTŘEBITELŮ Luděk Piskač – tajemník SVSE ;
25. srpna EUro Finance Consulting EUFC CZ s.r.o. Analýza celkové energetické spotřeby Libereckého kraje Liberec, 25. srpna 2009.
Reforma českého zdravotnictví poznámky a připomínky
Zpřístupnění účastnického vedení Local Loop Unbundling (LLU) Ing. Pavel Jiroušek.
1 Brno, Ing. Petr Fajmon Dopady liberalizace a legislativních změn na JMP,a.s.
AUKCE SPEKTRA - očekávání a realita – Marek Ebert, ČTÚ Digitální výzvy 2012 Praha, 8. listopadu 2012.
eGovernment Informační systémy ve státní správě a samosprávě
Příprava zákona o elektronických komunikacích Jaromír Šiška, CSc. náměstek ministra - ředitel sekce elektronických komunikací a poštovních služeb Konference.
Příprava změn zákona č. 458/2000 Sb. v oblasti plynárenství Ing. Jan Zaplatílek Odbor plynárenství a kapalných paliv Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Ing.K.Šimeček Stav otvírání trhu s energií v ČR z pohledu SVSE Září 2002.
ENA s.r.o. – energetické analýzy ŘÁDY PROVOZOVATELŮ Význam a základní obsah Ing. Vladimír Ing. Zdeněk
Národní koordinační skupina pro digitální vysílání v ČR Ing. Zdeněk Duspiva NKS 2008.
Státní politika vysokorychlostního přístupu ISSS, duben 2005.
Zpřístupnění účastnického vedení Referenční nabídka zpřístupnění Local Loop Unbundling (LLU) Tisková konference,
[ 1 ] PharmDr. Martin Beneš © 2011 Státní ústav pro kontrolu léčiv Kam kráčí lékárenství ? Martin Beneš ředitel SÚKL.
Zahájení úvodní slova představení projektu etapy projektu představení projektového týmu Národní digitální archiv.
Regulace lékového trhu MUDr. Tom Philipp Ph.D., MBA; náměstek pro zdravotní pojištění Mgr. Martin Mátl; ředitel odboru farmacie Podvýbor pro ekonomiku.
Státní bytová politika Ing. David Slavata, Ph.D Ekonomika bydlení.
Ministerstvo informatiky Cíle a plány. Cíle  Čtvrtina agend veřejné správy dálkově přístupná – ČR lídr e-Governmnetu ve střední Evropě  IT gramotná.
STABILIZACE A REFORMA ČESKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ Priority ministra zdravotnictví Tomáše Julínka pro funkční období Praha,
REFORMA ČESKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ
Telefónica Czech Republic a.s.- co vše pro vás děláme Miroslav Hořejší
Telekomunikační a informační infrastruktura
zřízen Upraven : - zákonem č. 458/2000 Sb. o podmínkách podnikání a o výkonu státní správy v energetických odvětvích - zákon č. 406/2000.
Úvodní konference k projektu „Vybrané služby sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato konference je financována z Evropského.
Transkript prezentace:

NP Bratislava STU1 Přenositelnost telefonního čísla nejen po česku Svatoslav Novák APVTS, CNPAC s.r.o.,

NP Bratislava STU2 Liberalizace telekomunikačního trhu I. Zvyšování kvality a dostupnosti tlkm. služeb pro zákazníky - Kvalita : nové služby, parametry kvality, rychlost, péče o zákazníka, zvyšování efektivity podnikání,…. - Dostupnost : penetrace, cena, dosah, možnost výběru,…. Demonopolizace a regulace národního provozovatele - Demonopolizace : konkurence, privatizace, - Regulace : omezení posilování incumbenta z historie, fair play,

NP Bratislava STU3 Liberalizace telekomunikačního trhu II. Česká republika – Zákon o telekomunikacích č. 151/2000 Sb. Principy regulace tlkm. trhu Licencování tlkm. provozovatelů (bez zásadních omezení) Výběr provozovatele – CS / , CPS / Přenositelnost telefonních čísel (pevné sítě) NP / Zpřístupnění místní sítě – LLU / ? 2003 ???

NP Bratislava STU4 RNPDB (možný) vývoj Fáze 1Fáze 2Fáze 3Fáze 4 MNP LLU GNP&NGNP LNP

NP Bratislava STU5 Přenositelnost a využití 01/2003 Kapacita RNPDB time GNP&NGNP LNP LLU MNP

NP Bratislava STU6 Fáze č. 1 Základní ( minimální ) konfigurace Manuální / polo – aut. systém ( non-real time, store&distribution ) Platba: paušální Malé vstupní investiční náklady

NP Bratislava STU7 Fáze č. 2 Nárůst počtu transakcí Zachování původní architektury Platba: paušální ( roční/měsíční ) + za transakci

NP Bratislava STU8 Fáze č. 3 IT řešení menší kapacity Rozšíření uloženého objemu informací Automatizovaný přenos obsahu RNPDB > NPDB ( elektronické rozhraní ) Platba: paušální + za transakci

NP Bratislava STU9 Fáze č. 4 Výkonná IT konfigurace Real-time odezva na procesy přenositelnosti Velký objem uložených informací Platba: paušální + za transakci

NP Bratislava STU10 Přenositelnost čísel I. Základní vymezení zákon č.151/2000 Sb. - přenositelnost v pevných sítích - pro všechny operátory s licencí na hlasovou službu - realizace všech typů přenositelnosti ne později jak Rozdělení : - přenositelnost geografických (účastnických) čísel: - GNP, přenositelnost mezi sítěmi, bez změny umístění - LNP, přenositelnost v rámci vlastní sítě - přenositelnost negeografických čísel (dostup na služby), NGNP - přenositelnost služby, SNP

NP Bratislava STU11 Přenositelnost čísel II. Význam a postavení RNPDB v řešení NP Počáteční návrhDohodnuté řešení

NP Bratislava STU12 Přenositelnost čísel III. Princip RNPDB Operátor I. Operátor II. Operátor III. RNPDB Správa čísel ČTc, OLO,Provozovatel centrální databáze Regulační orgán - ČTÚ Objednávkový systém Národní referenční databáze pro NP Správa očíslovacího plánu

NP Bratislava STU13 Přenositelnost čísel IV. Kdo to zaplatí ? Stát – z rozpočtu, z fondů, např. Phare, ČTÚ – povinnost z licence platit poplatky Provozovatelé – plná odpovědnost Jiné možnosti ?? V zákonu 151/2000 Sb. není definována vymahatelnost zavedení přenositelnosti.

NP Bratislava STU14 Přenositelnost čísel V. APVTS – partner pro regulaci trhu ( APVTS - Asociace provozovatelů veřejných telekomunikačních sítí ) APVTS je zdrojem informací a reálných připomínek pro tvorbu telekomunikační politiky a legislativy APVTS je místem pro odbornou diskusi a vyjednávání APVTS má odborný potenciál pro projednávání a vypracování dobrovolně přijímaných dokumentů APVTS je partnerem ČTÚ a Ministerstva pro informatiku APVTS s ČTÚ tvoří Fóra pro definici nových proliberalizačních služeb, které nejsou plně podpořeny zákonem o telekomunikacích

NP Bratislava STU15 Příklad organizace RNPDB pro ČR Rozhodnutí Fóra pro NPCS pověřit správou a řízením RNPDB Asociaci provozovatelů veřejných telekomunikačních sítí. APVTS CNPAC s.r.o. C zech N umber P ortability A dministrative C entre

NP Bratislava STU16 Přenositelnost čísel VI. CNPAC Struktura NP a principy definovány Fórem pro CS, CPS a NP v roce 2002 Financování CNPAC s.r.o. – stejný podíl všech zúčastněných provozovatelů – později přechod ke standardní struktuře (EU) Dodavatelé : HP, TTC Telekomunikace, T-Systems PragoNet, projektové týmy APVTS Zaměstnanci : 2 + projektové týmy APVTS Počet portovaných čísel k 6/2003:

NP Bratislava STU17 Společnosti využívající CNPAC Aliatel Contactel Czech On Line České radiokomunikace Český Telecom GTS Czech InWay T-Systems PragoNet Tiscali

NP Bratislava STU18 Přenositelnost čísel v Evropě zeměpočet portací fix / mobil (tis.) % portace na celkem fix linek rok zahájení UK *4.000 n/a 7/1996 Dánsko*364 / 21412,70 % 10/1999, (6/01) Belgie*413 9,85 %1/2000 Holandsko*313 / 217 5,89 %1/1999 Španělsko*327 / ,60 % 3/2000 (11/01) Itálie*71 / 156 0,97 %1/2000 Portugalsko*36 / 3 0,62 %2000 ČR ( k 6/2003) 110 / 0 2,89 %Od 2/2003 * Údaje k 8/2002

NP Bratislava STU19 Kdo zajišťuje provoz centrálních referenčních databází v Evropě? SNPAC – Švédsko ( Swedish NP Administrative Centre ) OCH – Dánsko ( Operators Clearing House ) COIN – Holandsko ( Common Infrastructure ) IECISA – Španělsko ( Informatica El Corte Inglés SA ) CNPAC – ČR Centrální databáze jsou vytvářena a řízena sdruženími provozovatelů, kteří se samostatně dohodli na otázkách financování a provozu.

NP Bratislava STU20 Přenositelnost mobilních čísel Zákon č. 151/2000 Sb. neukládá NP mezi sítěmi mobilních provozovatelů Direktiva EU 2000/22 ukládá členským státům zavést NP mezi mobilními sítěmi od „Akt o přistoupení do EU zavazuje nové členy dnem vstupu do EU přistoupit k dalším již uzavřeným dohodám členských států.“ NP pro mobilní sítě bude od – tj. předpokládaný vstup ČR do EU !!

NP Bratislava STU21 Přenositelnost čísel Základní otázky Jak bude vypadat další rozvoj služby NP v České republice vzhledem k ? Jak ovlivní direktivy EU nový zákon o elektronických komunikací – zejména v NP ? Jak bude zajištěno správné směrování hovorů ? Jak bude zajištěno financování RNPDB ? Jak budou vypadat další kroky liberalizace a podnikání v telekomunikacích vůbec ????

NP Bratislava STU22 Děkuji všem, kteří se na zrodu služby NP podíleli !! Děkuji za pozornost ! Svatoslav Novák CNPAC s.r.o.